اخبار روز آی تی

minafa

Member
[h=1]اینتل به شرکت‌هایی که از پردازنده این کمپانی در تبلت استفاده کنند پول می‌دهد[/h]



در سال 2014 بیش از 40 میلیون تبلت با پردازنده‌های اینتل به بازار عرضه خواهند شد ولی این رشد ناگهانی کمی عجیب به نظر می‌رسد و بنا به گزارش‌هایی که در شبکه اینترنت منتشر شده است به نظر می‌رسد که اینتل به شرکت‌هایی که از پردازنده این کمپانی در تبلت استفاده کنند پول می‌دهد.
در این میان عکس‌العمل مسئولان شرکت اینتل نیز به نحوی بوده است که این موضوع را نه به‌صورت صد درصد تکذیب کرده و نه آن را تائید می‌کنند. برای نمونه یکی از مسئولان اینتل دراین‌باره چنین گفته است: «برای ما چندان عجیب نیست که برنامه‌های ویژه‌ای را در نظر بگیریم که تولیدکنندگان به محصولات ما جذب شوند زیرا تصمیم داریم سهم عمده‌ای از بازار را در این زمینه در اختیار بگیریم.»
به‌این‌ترتیب شرکت اینتل به‌صورت رسمی رقابت خود با شرکت ARM را وارد مرحله جدیدی کرده است و باید منتظر ماند و دید که ARM در مقابل روند این غول تراشه سازی چه راهکاری را در پیش خواهد گرفت.

منبع: آی تی رسان
 

minafa

Member
[h=1]سقوط درآمد ایسر با کسر حقوق کارمندان جبران می‌شود[/h]

این شرکت که در سه ماهه پایانی سال گذشته با افت شدید درآمد روبرو بوده است پس از جلسه هیئت‌مدیره به نتیجه‌گیری عجیبی رسیده است که طبق آن سقوط درآمد ایسر با کسر حقوق کارمندان جبران می‌شود.
به‌این‌ترتیب کاهش حقوق از افراد رده‌بالا آغاز خواهد شد و درآمد آنها 30 درصد کاهش خواهد یافت تا این هزینه برای خرید مواد خام اولیه برای تولید صرف شود. ضرر ایسر در سه ماهه پایانی سال گذشته برابر با 251 میلیون دلار بوده است که علت اصلی آن سقوط درآمد حاصل از افت فروش در بازار کامپیوترهای خانگی بوده است. در سه ماهه پایانی سال 2012 سود این شرکت برابر با 101 میلیون دلار تایوان بوده است ولی در بازه زمانی مشابه در 2013 این رقم به 86.7 میلیون کاهش یافته است و به‌این‌ترتیب مسئولان شرکت از مدیران و کارمندان برای جبران افت فروش مایه خواهند گذاشت.
از زمانی که جیسون چن به مدیریت این شرکت منصوب شده است تحولات ایسر بسیار پر سر و صدا بوده و بسیاری آینده این شرکت را بر اساس تصمیمات مدیر جدید در لبه تیغ ارزیابی می‌کنند و تنها باید دید که در گذر زمان راهبُردهای چن تا چه حد می‌تواند موثر باشد.

منبع: آی تی رسان
 

minafa

Member
[h=1]تحلیل بازار فروش نوت‌بوک‌ها[/h]

بنا به آمار منتظر شده و بررسی‌های فنی صورت گرفته فروش لپ‌تاپ‌ها و نوت بوک‌ها در طول سه ماهه پایانی سال 2013 با رشدی 4.1 درصدی همراه بوده است ولی این موضوع موجب نشده است تا مجموع تراز سالانه فروش این محصولات بالا برود و در مجموع افت 5.9 درصدی در فروش این ابزارها در کل سال 2013 وجود داشته است. در ادامه باهم به‌صورت مختصر تحلیل بازار فروش نوت‌بوک‌ها را مشاهده خواهیم نمود.
البته این افت فروش بهتر از پیش‌بینی متخصصین بوده است زیرا در ابتدای 2013 پیش‌بینی می‌شد که این میزان برابر با 10.6 درصد باشد. بااین‌حال این صنعت در آینده نیز با افت فروش روبرو خواهد بود. در میان شرکت‌های سازنده در سال گذشته بهترین عملکرد متعلق به لنوو بوده است و در رده‌های بعدی ایسر، ایسوس و اچ پی قرار دارند نکته جالب اینجاست که اپل در عرضه جهانی لپ‌تاپ در رده ششم جدول قرار گرفته است و بیشترین فروش این شرکت نیز مربوط به مک بوک پرو با نمایشگر رتینا بوده است.
به‌این‌ترتیب پیش‌بینی می‌شود که در طول سه سال آینده به ترتیب 5، 7 و 11 میلیون دستگاه از میزان کل فروش نوت‌بوک‌ها در جهان کاسته شود و باید دید که آینده، این دستگاه‌ها را به چه شرایطی گرفتار خواهد نمود. در مجموع باید برای ورود به نسل بعدی آماده شویم و در طول بازه زمانی نزدیک به یک دهه با لپ‌تاپ‌های امروزی خداحافظی کنیم.


منبع: آی تی رسان
 

minafa

Member
[h=1]لنز هوشمند گوگل می‌توانست متعلق به مایکروسافت باشد[/h]



به‌تازگی اطلاعاتی منتشر شده است که نشان می‌دهد لنز هوشمند گوگل می‌توانست متعلق به مایکروسافت باشد. بر اساس این اطلاعات مایکروسافت مدت سه سال پیش از اینکه گوگل این پروژه را عرضه کند در حال تحقیق بر روی آن بوده است.
مغز متفکر پروژه لنز هوشمند گوگل بابک پرویز نام دارد در سال‌های گذشته بر روی پروژه مشابهی در دانشگاه واشنگتن کار می‌کرده است که مجری اصلی پروژه شرکت مایکروسافت بوده است. پرویز دراین‌باره می‌گوید: «بسیاری درباره عملی بودن این پروژه متقاعد به نظر نمی‌رسیدند و ان را در حد یک داستان علمی تخیلی به حساب می‌آوردند. ولی فردی از شرکت مایکرو سافت با نام دیزنی تن به این پروژه ایمان داشت و معتقد بود که این پروژه ارزش تحقیق دارد و برای همین از ما حمایت کرد، به همین دلیل نیز همیشه قدردان او هستیم.»
البته ظاهراً در جبهه مایکروسافت نیز این پروژه ازدست‌رفته است و به نظر نمی‌رسد که این غول آمریکایی بخواهد اقدامی را علیه گوگل ترتیب بدهد.

منبع: آی تی رسان
 

minafa

Member
[h=1]عرضه فرم ویر جدید برای سرفیس پرو 2 مایکروسافت[/h]

شرکت مایکروسافت به خریداران تبلت خود خدمات جدیدی را در نظر گرفته و باید در جند روز آینده منتظر عرضه فرم ویر جدید برای سرفیس پرو 2 مایکروسافت باشیم. که بر روی سیستم‌های مختلف دستگاه تأثیر گذاشته و در مصرف باتری تأثیر خواهد گذاشت.
این در حالی است که کمتر از یک ماه از عرضه آخرین به‌روزرسانی برای این دستگاه می‌گذرد ولی مایکروسافت برای بهینه‌سازی خدمات خود تصمیم به عرضه این به‌روزرسانی گرفته است. در بیانیه رسمی مایکروسافت دراین‌باره این‌چنین آماده است:«در پایان این هفته ما به روزرسانی جدیدی را عرضه خواهیم نمود که مشکل روشن شدن خودکار دستگاه را حل کرده و مصرف باتری را بهینه سازی خواهد نمود. البته این مشکلات تنها برای کاربران معدودی است که به روز رسانی ماه دسامبر ما را دریافت نکرده‌اند.»

منبع: آی تی رسان
 

minafa

Member
[h=1]زمان عرضه سیستم عامل ویندوز 9، تایید شد![/h]



شایعات بسیاری درباره ویندوز شماره 9 مایکروسافت تاکنون منتشر شده است؛ نسخه‌ای که می‌خواهد سری ویندوز را متحول کند و رایانه‌های خانگی را از شکست بسیار بزرگی رهایی بخشد. بد نیست که بدانید این شماره، با نام کد ویندوز ” Threshold ” شناخته می‌شود و قرار است که نسخه‌ای باشد تا دو شماره از سیستم عامل‌های ویندوز 8،7 و RT را متحد نماید.
Paul Thurrott، خبرنگار مایکروسافت به‌تازگی اعلام کرده است که ویندوز بعدی، ویندوز 9 نام‌گذاری شده و برای عرضه در ماه آپریل سال 2015 میلادی، برنامه ریزی شده است. متاسفانه هنوز مشخص نیست که مایکروسافت چه واکنشی به این خبر نشان داده و آیا عرضه ویندوز 9 را در سال آینده، تایید خواهد کرد یا خیر!
نسخه مخصوص این سیستم عامل، در ماه آپریل سال جاری در کنفراس مایکروسافت، ارائه خواهد شد و در سال 2015، نسخه نهایی آن ارائه می‌شود. خبرهایی از گوشه و کنار، گفته‌اند که در ویندوز 9، منوی استارت باز خواهد گشت و همچنین گزینه‌ای برای اجرای برنامه های رابط کاربری مترو بر روی دستکاپ، وجود دارد. سایت InfoWorld به‌تازگی اعلام کرده که هنوز برنامه نویسی ویندوز 9 شروع نشده است.
البته یک خبر بزرگ دیگر باقی مانده و آن، ادغام دو سیستم عامل ویندوز فون و RT از سوی مایکروسافت خواهد بود. به‌نظر شما چه سرنوشتی در انتظار پسر سیستم عاملی و آمریکایی، استیو جابز است؟! آیا PC یا رایانه‌های خانگی، به‌زودی از بازار خارج می‌شوند و جای خود را به تبلت‌ و اندروید واگذار خواهند کرد؟!

منبع: آی تی رسان
 

minafa

Member
ارزیابی عملکرد و میزان موفقیت نظام صنفی رایانه‌ای تهران





ایتنا - ناکامی‌های سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران و عدم تحقق 90 درصدی امیدها و آرزوها
n00029222-b.jpg






شاهرخ انوشیروانی - مدت زمان هر دوره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران سه سال است بنابراین با گذشت بیش از دو سال از دوره فعلی، تنها کمتر از یک سال به پایان این دوره باقی مانده است.

آقای مهندس کرمی که در آغاز این دوره، مسئول اصلی تهیه و تدوین برنامه‌های سه ساله و اهداف این دوره سازمان نصر تهران بود در جلسه شماره ۴۴ هیئت مدیره و در یک جمع خصوصی به نقد و تحلیل عملکرد خود پرداخت و گفت: «ارزیابی که از میزان موفقیت آمیز بودن برنامه می‌شود،‌ خیلی مناسب نیست. حدود ۱۰ درصد برنامه اجرا شده است و در مورد حدود ۶۰ درصد برنامه، اصلاً اقدامی صورت نگرفته است. ضعفی در ساختار دبیرخانه وجود دارد که بعد از دو سال، هنوز هم وجود دارد و نمی‌تواند این فعالیت‌ها را پیگیری نماید.»

وقتی در دو سال و اندی از شروع برنامه، بنا بر اظهار خود مسئول اصلی طرح، فقط ۱۰ درصد آن اجرا شده است با یک تناسب ساده ریاضی می‌توان نتیجه گرفت که در چند ماه باقیمانده از این دوره، ۵ درصد دیگر از برنامه هم اجرا خواهد شد و در نتیجه ۸۵% عدم اجرا و خلف وعده و انحراف از برنامه خواهد بود.

ظاهرا" این اظهارات فقط محدود به همان برنامه‌ای است که در دو هفته اول شروع این دوره سه ساله با حضور ۲-۳ نفر افراد خیلی محدود و با عجله زیاد تدوین شد وگرنه به فراخور حال و برحسب نیاز و شناخت بیشتر، موارد و موضوعات بسیاری نیز به شرح وظایف مذکور اضافه شد که تحقق همگی آنها در هاله‌ای از ابهام است.

برخلاف قضاوت آقای مهندس کرمی، بنظر می‌رسد این ناکامی‌ها فقط محدود به ضعف دبیر و دبیرخانه نیست مثلا" خود آقای مهندس کرمی به عنوان مسئول کمیسیون نرم‌افزار تهران به کرات در جراید صنفی، مواردی چون مشمول شدن تمام شرکت‌های آن حوزه به عنوان شرکت‌های دانش بنیان، معافیت کامل مالیاتی آنها، مهاجرت تمام نرم‌افزارهای کشور به متن باز و غیره را به عنوان اهداف سهل‌الوصول و دستاوردهای قطعی و کارنامه کمیسیون نرم‌افزار استان تهران اعلام کرده بود که هیچکدام تا امروز تحقق نیافته‌اند.
طرح پر سر و صدای صیانت از سرمایه انسانی حوزه فاوا هم در نهایت به شکل یک میثاق داخلی و داوطلبانه فاقد هر گونه ضمانت اجرایی در آمد.

در مورد حساب و کتاب مالی و دستاوردهای عملی مثبت طرح صیانت از نرم‌افزار هم چیزی بطور عمومی منتشر نشده است بنابراین گذاشتن تقصیر تمام ناکامی‌ها بر دوش دبیر مظلوم و از راه رسیده نصر تهران، چندان منصفانه به نظر نمی‌رسد به علاوه آنکه خود آن دبیر هم، منتخب هیئت مدیره تهران است.

در جلسه مورخ ۱۰/۹/۹۲، " خانم داننده با اشاره به این نکته که کمتر از یک سال تا پایان دوره سوم هیئت مدیره باقی مانده است، بر این نکته تاکید کرد که در این مدت باید از برنامه مصوب هیئت مدیره برای هر موضوع یا کمیسیون حدود دو مورد را انتخاب و اجرا کرد."
خیلی بعید است که تنها لحن آمرانه خانم داننده و تاکید بر ضرورت اجرایی شدن این موارد، باعث تغییر جدی در تحقق امور بلاتکلیف شود. بخصوص که بسیاری از کمیسیون‌ها مطلقا" تشکیل نمی‌شوند( مثلا" کمیسیون فروشگاه‌ها) و بقیه کاملا" نامنظم هستند(مثلا" کمیسیون مشاوران).

بنظر می‌رسد با ملاحظه همه این ضعف‌ها، باید مدیران این دوره استان تهران، کمی از اعتماد به نفس محض و مطلق خود کاسته و در عوض، دست نیاز به سوی اعضای فرهیخته صنف دراز کرده و با فراخوان در یک جلسه هم‌اندیشی جمعی، از نقطه نظرات و ارشادات و راهنمایی‌های بزرگان و بزرگواران صنف، بهره‌مند شوند.
همچنین با تغییر در رویه مدیریتی، از حضور تمامی نیروهای توانا و دلسوز و باکفایت صنفی بهره ببرند و کل مسئولیت‌های سنگین اجرایی را تنها بر دوش هییت مدیره تهران و چند نفر افراد خاص انگشت‌شمار نگذارند و همه اعضای سازمان را ترغیب به حضور و مشارکت در صحنه امور صنفی کنند و در تفویض وظایف صنفی که زحمتی بی‌مزد و منت است(یا حداقل در شکل درست آن باید این گونه می‌بود) بیش از حد معقول، وسواس و خست به خرج ندهند.

با گذشت بیش از دو سال و معطل ماندن ۹۰% از برنامه‌ها و طرح‌ها و وعده‌ها، اکنون باید دانست که تفویض اختیار و انتقال وظایف بلاتکلیف هیئت مدیره تهران به اعضای مدبر و کاردان صنف در این استان، نه یک لطف و محبت و موهبت خاص و نه جای گذاشتن منت بر آنها است بلکه برعکس، لطفی است که اعضای دلسوز صنف در حق مسئولان این تشکل صنفی و در جهت کمک و مساعدت به آنها و در راستای انجام انبوه وظایف معطل‌شان روا خواهند داشت و اگر گزینشی هم در این رابطه لازم باشد نباید بر حسب روابط شخصی و سلایق فردی و رقابت‌های جناحی و منافع گروهی باشد.

امید است با تغییر رویکرد و با جلب مشارکت جمعی بتوانیم در آینده نزدیک، شاهد گشایشی نسبی در بن‌بست فعلی مجموعه ناکامی‌های مدیریت نصر تهران در این چند ماه کوتاه پایانی مسئولیت‌شان باشیم.
منبع: ایتنا
 

minafa

Member
فبلت نیرومند HP به بازار خواهد آمد






ایتنا- مدیران شرکت HP بازار فبلت‌ها را برای عرضه محصولات جدیدی مناسب دیده و به زودی دو مدل فبلت را به بازار خواهند فرستاد.
n00029195-b.jpg






مدیران شرکت HP بازار فبلت‌ها را برای عرضه محصولات جدیدی مناسب دیده و به زودی دو مدل فبلت را به بازار خواهند فرستاد.

9-1.jpg

به گزارش ایتنا مسئولان این شرکت برای مدتی طولانی به تحلیل بازار پرداخته بودند تا بتوانند بهترین محصول ممکن را عرضه کنند.

ران کالین یکی از مدیران ارشد اچ.پی در این باره می‌گوید: «ما به ببررسی بازار پرداختیم و متوجه شدیم که کاربران تلت‌ها و تلفن‌های همراه به استفاده همزمان از امکانات هر دو وسیله علاقه‌مند هستند و به همین دلیل نیز بازار فبلت‌ها رو به رشد است و دارای پتانسیل بالایی برای عر ضه محصولات است و ما نیز می‌خواهیم بخشی از این بازار را در اختیار داشته باشیم.»

9.jpg
فبلت‌های جدید اچ.پی Slate6 و Slate7 نام داشته و ابتدا در بازار هند عرضه خواهند شد و سپس در سایر نقاط جهان در اختیار مشتریان قرار خواهند گرفت.
همانطور که نام این دو مدل نشان می‌دهد دارای نمایشگرهای ۶ و ۷ اینچی هستند.

نوع پردازنده این سیستم‌ها هنوز اعلام نشده است ولی از دسته چهار هسته‌ای خواهد بود.
همچنین قیمت این محصول نیز تعیین نشده است.

منبع: ایتنا
 

minafa

Member
خلاقانه‌ترین محصول CES، ساخت ایسوس





ایتنا - بهره مندی از جدیدترین پردازنده نسل ۴ اینتل ،استفاده همزمان دو پردازنده گرافیکی ساخت اینتل و انویدیا (GeForce GT۷۴۰M) نیاز کاربران را مرتفع می سازد.
n00029219-b.jpg






کامپیوترهای یکپارچه در دنیای امروزی تعریف جدیدی از کامپیوترهای شخصی رومیزی می‌باشند.
در واقع با پیشرفته تکنولوژی و کوچکتر شدن هر چه بیشتر فضاهای کار و زندگی، نیاز های کاربران نیز به تناسب تغییر و در واقع پیشرفت کرده است. به همین منظور کامپیوترهای یکپارچه و یا All-in-One به وجود آمده است. از ویژگی‌های این سری از محصولات اجماع تمامی قطعات در قالب یک مانیتور می باشد که این موضوع علاوه بر فائق آمدن بر مشکل کمبود فضا ،از مصرف کمتر انرژی نسبت به کامپیوترهای سنتی نیز برخوردار است.

به گزارش ایتنا در سال‌های اخیر کمپانی‌های معتبر تولید کننده سرمایه‌گذاری ویژه‌ای بر روی این بخش نموده اند.
یکی از این شرکت‌ها ایسوس می باشد که در این رده محصولات متنوعی را معرفی نموده است.

جدیدترین محصول این شرکت ET۲۳۲۱ نام دارد. از ویژگی های بارز این مدل طراحی زیبا و ضخامت بسیار کم آن می باشد.
این موضوع از آنجا بیشتر نمود پیدا می نماید که این دستگاه قرار است برروی میز قرار گیرد و در واقع جزئی از دکور محیط کار یا زندگی شما می باشد و این طراحی زیبا جلوه ای خاص به میز کار شما می‌دهد.

صفحه نمایش ۲۳ اینچ FullHD لمسی با قابلیت تماس ۱۰ انگشت به صورت همزمان از دیگر ویژگی های این مدل می باشد.
این مدل نیز از لحاظ مشخصات سخت افزاری در جایگاه بسیار مطلوبی قرار دارد.
بهره مندی از جدیدترین پردازنده نسل ۴ اینتل ،استفاده همزمان دو پردازنده گرافیکی ساخت اینتل و انویدیا (GeForce GT۷۴۰M) نیاز کاربران را مرتفع می سازد.
همچنین وجود استاندارد SonicMaster همراه با بلندگو های پرقدرت و ساب ووفر بیرونی ،تضمین کننده کیفیت بالای صدا می باشد.

وجود درایو SSD در کنار فضای ذخیره سازی ۱TB ،به شما یک دستگاه پر ظرفیت و در عین حال سریع را ارائه می کند. کارت شبکه این مدل نیز از نوع دو باند پر سرعت AC می باشد که به وسیله آن کاربر می تواند فایل های چند رسانه ای با کیفیت خود مانند مضامین ویدئویی FullHD را برروی شبکه خانگی خود به اشتراک بگذارد.
همچنین این محصول برنده جایزه خلاقیت از نمایشگاه CES ۲۰۱۴ شده است.

منبع: ایتنا
 

minafa

Member
تبلت S5000 IdeaTab لنوو با گارانتی آوات






ایتنا - تبلت IdeaTab S5000 به صورت پیش‌فرض با نرم‌افزارهای سفارشی کاربر برای به اشتراک‌گذاری عکس، فیلم، اسناد و نرم‌افزارهای محافظ و پشتیبان گیری به بازار عرضه می‌شود.
n00029218-b.jpg






شرکت آوات جدیدترین تبلت ۷ اینچی آندروییدی Lenovo را با نام IdeaTab S5000 با قابلیت مکالمه تلفنی به بازار فرستاد.


به گزارش ایتنا این تبلت ۷ اینچی که برای اولین بار در نمایشگاه IFA 2013 معرفی شد و جزو برندگان جایزه محصولات برتر در نمایشگاه CES 2014 بوده است با ضخامت ۷.۹ میلی متر باریک ترین تبلت ۷ اینچی بازار به حساب می‌آید.
همچنین S5000 که با گارانتی آوات روانه بازار ایران شده، تنها ۲۴۶ گرم وزن دارد و تقریبا ۲۰ درصد سبک‌تر از تبلت‌های ۷ اینچی در بازار است.

صفحه نمایش این تبلت با روشنایی ۳۵۰ nit از نوع HD و رزولوشن ۸۰۰*۱۲۸۰ دارای زاویه دید گسترده‌ای است.

همچنین این مدل از تبلت‌های IdeaTab لنوو دارای دوربین ۱.۶ مگاپیکسلی در جلو و دوربین ۵ مگاپیگسلی در پشت است.
دوربین S۵۰۰۰ می‌تواند کدهای QR را از فاصله زیادی شناسایی و همچنین عکس‌ها و فیلم‌های باکیفیتی ثبت کند.

تبلت S۵۰۰۰ لنوو که مبتنی بر آندرویید جیلی بین به بازار عرضه می‌شود، دارای پردازنده ۴ هسته‌ای ۱.۲ گیگاهرتزی Media Tek و یک گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی است.

تبلت جدید Lenovo دارای پورت USB on the go است و با باتری ۳۴۵۰ میلی آمپری می‌تواند تا ۸ ساعت با وای-فای و تا ۶ ساعت بدون وقفه فیلم HD پخش کند.

گفتنی است تبلت IdeaTab S5000 به صورت پیش‌فرض با نرم‌افزارهای سفارشی کاربر برای به اشتراک‌گذاری عکس، فیلم، اسناد و نرم‌افزارهای محافظ و پشتیبان گیری به بازار عرضه می‌شود.

منبع: ایتنا
 

minafa

Member
70 درصد کاربران با گوشی هوشمند خرید می‌کنند




ایتنا - 70 درصد صاحبان گوشی‌های هوشمند در سال جاری میلادی از این دستگاه برای انجام خریدهای آنلاین استفاده می‌کنند.
n00029178-b.jpg






مرکز تحقیقاتی IDC در گزارش جدید خود اعلام کرد، ۷۰ درصد صاحبان گوشی‌های هوشمند در سال جاری میلادی از این دستگاه برای انجام خریدهای آنلاین استفاده می‌کنند.


به گزارش ایتنا از رایورز، در بررسی جدید مرکز تحقیقاتی IDC مشخص شد ۶۹ درصد کاربران با این عبارت موافق بودند که گوشی هوشمند آنها یک دستگاه کاربردی و لازم برای انجام خریدهای آنلاین راحت‌تر و بهتر محسوب می‌شود.

در مقابل این افراد ۱۲ درصد کاربران اعلام کردند که گوشی هوشمند ابزار مناسبی برای خریدهای آنلاین محسوب نمی‌شود و کاربرد چندانی در این زمینه ندارد.

همچنین، ‌۷۰ درصد کاربران اعلام کردند که قصد دارد طی سال جاری میلادی بیش از گذشته از گوشی هوشمند خود برای انجام خریدهای آنلاین استفاده کنند و در مقابل ۱۱ درصد کاربران توضیح دادند چنین قصدی ندارند.

علاوه بر این مشخص شد کاربرانی که با گوشی هوشمند خریدهای اینترنتی خود را انجام می‌دهند بیش از افرادی که برای خریدهای آنلاین سراغ شبکه‌های اجتماعی می‌روند، آگاهی دارند و در مورد تصمیمات خود قاطع‌تر عمل می‌کنند.

از هر ۱۰ کاربردی که در این مطالعه شرکت کردند ۷ نفر توضیح دادند که پیش از انجام خریدهای آنلاین با گوشی هوشمند خود قیمت‌ها را بررسی می‌کنند و ۵۰ درصد آنها هم اظهار داشتند که پیش از خرید بررسی‌های منتشر شده مربوط به هر کالا را در گوشی هوشمند خود مطالعه می‌کنند.

مرکز تحقیقاتی IDC این مطالعه را روی ۱۰ هزار صاحب گوشی هوشمند انجام داد و بررسی حاضر در طول تعطیلات پایان سال ۲۰۱۳ میلادی انجام شد.


منبع: ایتنا
 

minafa

Member
برگزاری نمایشگاه امنیتی INTERSEC 2014 در امارات







ایتنا - نمایشگاه INTERSEC 2014 به عنوان بزرگ‌ترین رویداد امنیت الکترونیکی خاورمیانه با 25 هزار شرکت کننده در شهر دبی آغاز به کار کرد.
pixel.gif





n00029221-b.jpg






منبع: ایتنا
 

minafa

Member
تعلیق سرمایه گذاری ۵میلیارد دلاری اینتل








ایتنا- شرکت اینتل سایت تولید و تحقیقات در حال ساخت خود در آریزونا را که تا به حال برای این شرکت ۵ میلیارد دلار هزینه داشته است به وضعیت تعلیق درآورده است.
n00029176-b.jpg






شرکت اینتل سایت تولید و تحقیقات در حال ساخت خود در آریزونا را که تا به حال برای این شرکت ۵ میلیارد دلار هزینه داشته است به وضعیت تعلیق درآورده است.


به گزارش ایتنا از رایورز، این مرکز که Fab42 نام دارد برای تولید میکروچیپ‌های فوق پیشرفته طراحی شده بود و تا به حال سرمایه خالص برای ساخت این مرکز سقف پنج میلیارد دلار را نیز پشت سر نهاده است.
اما با این وجود شرکت اینتل با تعلیق این پروژه اعلام کرده است که به این زودی نیز قصد ندارد تا برای افتتاح مجدد فعالیت در FAB42 اقدام کند.

3.jpg

عملیات ساخت این مرکز در سال ۲۰۱۱ آغاز شد و قرار بود به عنوان مرکز ویژه تولید تراشه‌های نسل بعدی این غول سخت افزاری مورد استفاده قرار بگیرد و حتی در سال ۲۰۱۲ نیز رییس جمهوری امریکا از فعالیت این مرکز به عنوان یک فرصت ایجاد شغل یاد کرد.
ولی بسته شدن این سایت موجب خواهد شد که اینتل مراکز تولید تراشه‌های ۲۲ نانومتری خود را برای تولید تراشه‌های نوین ۱۴ نانومتری بهینه سازی کند.

اینتل دلیل خاصی را برای این امر ذکر نکرده است ولی بنا به تحلیل متخصصین گفته می‌شود که این امر به خاطر سقوط بازار کامپیوترهای خانگی بوده است.

همین امر نیز موجب شده است تا اینتل در حال حاضر تعلیق ۵ میلیارد سرمایه خود را نسبت به افتتاح پروژه مقرون به‌صرفه‌تر بداند.

منبع: ایتنا
 

minafa

Member
[h=2]نصب یک تلویزیون بزرگ برای دور زدن آلودگی هوا[/h]



مشکل آلودگی هوا در اکثر نقاط دنیا به یک معضل جدی تبدیل شده است . کشور ما هم از این مشکل بی بهره نیست اما کشور چین با جمعیت زیادی که دارد بیش از دیگر کشورها درگیر این مشکل است.



به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ شهر پکن در زمستان به دلیل استفاده ی بیشتر از وسایل حمل و نقل و همچنین استفاده از سوخت ذغال سنگ برای سیستم های گرمایشی دچار مه و دود غلیظی شده که سراسر شهر را پوشانده است . مردم این شهر از دیدن آسمان و حتی خورشید محروم هستند اما دولت این کشور برای ایجاد یک روحیه ی بهتر بین شهروندان به فکر یک راه چاره افتاده است .
آنها با نصب یک تلویزیون بزرگ در سطح شهر سعی دارند تا صحنه هایی که افراد از دیدن آن محروم هستند را به آنها نشان دهند . در واقع آنها هر روز با نشان دادن طلوع خورشید به طور مجازی سعی در عوض کردن حال و هوای شهرشان دارند . یک تلویزیون بزرگ در شهر پکن نصب شده است که هر روز طلوع خورشید را به شهروندان نشان می دهد . یکی از مزایای زندگی در عصر تکنولوژی هم همین است . البته این تلوزیون فقط برنامه ی پخش یک فیلم را دارد و هر روز هم همان تصویر را پخش می کند . احتمال دارد تا به زودی پخش غروب خورشید هم به برنامه های این تلویزیون اضافه شود .

منبع: ورد آی تی
 

minafa

Member
[h=2]روش های بک آپ گرفتن از بازی های ذخیره شده در PC[/h]
شاید بعد از مدتی تصمیم بگیرید PC خود را عوض کنید یا اینکه مجبور شوید ویندوزتان را عوض کنید یا اصلا بنا به هر دلیلی بخواهید ساعت ها زحمت خود را در بازی هایی که انجام داده اید را از دست ندهید ، شاید بخواهید مطمئن شوید تا یک نسخه از بک آپ گرفتن از بازی هایی که تا به حال بر روی PC خود ذخیره کرده اید را دارید . با توجه به اینکه فقط بعضی از بازی ها قابلیت ذخیره ی بازی به کمک cloud را دارند ، شما باید خودتان به فکر یک راه چاره باشید .


به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ در ایده آل ترین حالت اگر شما به کمک همگام سازی با برنامه ی cloud بازی های خود را ذخیره کنید ، بازی های شما به طور خودکار ذخیره خواهند شد مگر اینکه شما تنظیمات پیش فرض آن را تغییر دهید . در صورت بروز هر مشکلی بازی به طور خودکار بک آپ بازی ذخیره شده ی شما را به cloud می فرستد پس اگر از این روش استفاده می کنید هیچ جای نگرانی وجود ندارد . روش دیگری که برای این کار وجود دارد استفاده از برنامه ی رایگان GameSave Manager است . این برنامه یک دیتا بیس از انواع بازی ها و آدرس جایی که آنها در آن ذخیره شده اند را دارد . این برنامه با اسکن کردن PC شما یک لیست از بازی هایی که ذخیره کرده اید را برای شما نمایش می دهد . بعد از اینکه این برنامه را نصب کردید باید روی گزینه ی Make a backup option کلیک کنید . در این قسمت شما می توانید بازی هایی که روی سیستم تان ذخیره کرده اید را انتخاب کنید . علاوه بر اینها این برنامه می تواند بک های گرفته شده را در فولدری به نام cloud ذخیره کند در این صورت شما هر بار به راحتی می توانید به آخرین بک آپ گرفته شده از بازی هایتان دسترسی داشته باشید. روش بعدی ایجاد symbolic links روی ویندوز است. به کمک این روش شما می توانید بازی های ذخیره شده ی خود را در یک فولدر cloud ذخیره کنید و یک لینک سیمبولیک برای آن ایجاد کنید تا آن را به محل اصلی ذخیره ی آن متصل کنید . اگر این روش را نمی دانید بهتر است مطلب بعدی ما را از دست ندهید . در مطلب بعدی راهنمای کامل انجام این روش را در اختیار شما قرار خواهیم داد. اگر هم با انجام هیچ کدام از این روش ها راحت نیستید می توانید به همان روش قدیم این کار را انجام دهید یعنی اینکه به صورت دستی آن را ذخیره کرده و از آن بک آپ بگیرید . برای هر بازی مختلف مکان ذخیره کردن آن فرق می کند . اما معمولا بازی ها در آدرس هایی مشابه آدرس های زیر ذخیره می شوند . C:\Users\NAME\Saved Games\GAME C:\Users\NAME\Documents\GAME C:\Users\NAME\Documents\My Games\GAME C:\Users\NAME\AppData\Roaming\GAME C:\Users\NAME\AppData\Local\GAME C:\Program Files\GAME C:\ProgramData\GAME
C:\Program Files\Steam\steamapps\common\GAME
C:\Program FIles\Steam\USER\GAME
البته ممکن است حتی بعضی از بازی ها در این آدرس ها هم ذخیره نشوند و در رجیستری ویندوز ذخیره شوند . اگر آدرس ذخیره ی بازی خود را نمی دانید بهترین کار این است که یا در گوگل نام آن بازی و آدرس ذخیره ی آن را جستجو کنید و یا اینکه به سایت Save Game Locations Wiki بروید تا تمام اطلاعات لازم را یکجا دریافت کنید .


منبع: ورد آی تی
 

minafa

Member
[h=2]طرح تعویض گوشی های فرسوده با گوشی ایرانی[/h]



طرح تعویض گوشی‌های فرسوده هر برندی با گوشی ایرانی توسط شرکت تولید کننده گوشی های دیمو اجرا می شود.


به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ مدیرفروش یک شرکت تولید کننده گوشی و تبلت ایرانی از اجرای طرحی تعویض گوشی‌های موبایل فرسوده هر برندی با گوشی ایرانی خبر داد.

میلاد روشنی با اشاره به طرح تعویض گوشی‌های فرسوده اظهار داشت: گوشی‌های فرسوده هر برندی در صورت روشن نشدن تا سقف ۲۵ هزار تومان و در صورت دیگر تا سقف ۳۰ هزار تومان خریداری می‌شود.
مدیرفروش شرکت ارتباطات ایرانیان اروند تولیدکننده گوشی‌های ایرانی دیمو افزود: طرح جایگزینی این گوشی‌ها از سوی این شرکت از امروز در تمامی بازارهای تلفن همراه کشور اجرا می‌شود و در مقابل این طرح گوشی‌های آبشار ۱ و ۲ به کاربران تحویل داده می‌شود.
روشنی با اشاره به توضیح طرح تعویض گوشی‌های فرسوده گفت: چنانچه کاربران یک گوشی خراب را به فروشندگان محصولات دیمو تحویل دهند، در صورتی‌که گوشی قابل روشن شدن باشد، ۳۰ هزار تومان و در صورتی‌ که کاملا خراب باشد مبلغ ۲۵ هزار تومان در خرید گوشی دیمو به آنها تخفیف داده خواهد شد.
وی تصریح کرد: در واقع برنامه این شرکت یک طرح جایگزین است که تنها شامل خرید یکی از انواع گوشی‌های تولید این شرکت موسوم به مدل آبشار ۱ و ابشار ۲ با قیمت ۱۰۵ هزار تومان می‌شود.
به گزارش مهر، گوشی های آبشار ۱ و آبشار ۲ دارای ویژگیهایی چون دو سیمکارت همزمان فعال، نمایشگر ۲٫۸ اینچی لمسی، بلوتوث و رادیو، ارتقا حافظه داخلی توسط مموری کارت و دوربین با وضوح بالا هستند.

منبع: ورد آی تی
 

minafa

Member
[h=1]اخبار می‌گویند گوگل نکسوس 8 اواسط سال جاری با پردازنده‌ای متفاوت می‌آید[/h]




گفته می‌شود نکسوس 8 خیلی زودتر از آنچه تصور کنید می‌آید و در دلش به جای یک پردازنده کوالکامی، اینتل Bay Trail-T آرمیده است.
اینطور به نظر می‌رسد که تمرکز بر روی تبلتی 8 اینچی، در واقع به دلیل فروش نا موفق نکسوس 7 جدید بوده است. بعلاوه گفته می‌شود که سازنده فعلی نکسوس 7 یعنی ایسوس ممکن است سازنده نکسوس 8 با همین پردازنده اینتل باشد.
اطلاعات فعلا تا همین حد باقی مانده‌اند و منبع منتشر کننده گفته است که برای اطلاعات تکمیلی باید تا پس از فوریه منتظر بمانیم.
این اولین بار نیست که می‌شنویم گوگل می‌خواهد تبلتی 8 اینچی را روانه بازار کند، اما پیش از این، این تبلت 8 اینچی به ال جی جی پد 8.3 نسخه گوگل پلی تبدیل شد.
حالا باید ببینیم که آیا اینبار با توجه به ناموفق بودن فروش نکسوس 7، منظور از یک تبلت 8 اینچی دقیقا همان نکسوس 8 خواهد بود یا نه.


منبع:آی تی رسان
 

minafa

Member
[h=1]ایجاد دیتا سنترهای مجهز داخلی با قیمت‌های بسیار عالی![/h]


روز گذشته و در سمیناری خبری که با حضور جمعی از خبرنگاران و مسئولین شرکت آسیاتک برگزار شد، مدیر عامل این شرکت از احداث دیتاسنتر داخلی با سرورهای قدرتمند در داخل کشورمان و محل شرکت زیرساخت خبر داد.
محمدعلی یوسفی زاده مدیر عامل شرکت انتقال داده آسیاتک، با اعلام راه اندازی این مرکز اظهار داشت: ما با جمع آوری تکه‌های یک پازل و به هم چسباندن آن‌ها، کاری کردیم تا همه منتفع بشوند. هم از خروج ارز جلوگیری کردیم، هم امنیت بیشتری برای سایت‌های داخلی فراهم آوردیم و هم قیمت این خدمات را بسیار کاهش دادیم.
با راه‌اندازی این مرکز امکان انتقال ترافیک اطلاعات به داخل کشور فراهم شده که از نظر امنیتی و اقتصادی برای کشور و کاربران اینترنت منفعت به همراه دارد.
یوسفی‌زاده همچنین از اتخاذ روشی برای ایجاد ترافیک داخلی از طریق انتقال میزبانی وب‌سایت‌های پرمحتوا و پربازدید ایرانی به داخل خبر داد و گفت: با این روش هم‌اکنون حدود 25 درصد ترافیک اینترنت کشور، داخلی شده است.
وی در ادامه گفت: با تحویل 200 سایت پربازدید ایرانی متوجه شدیم که این سایت‌ها در خارج از کشور میزبانی می‌شوند، دلیل این امر، ارزان بودن قیمت هاستینگ (میزبانی) خارجی نسبت به داخلی است زیرا در حالی که برای مثال قیمت هاستینگ خارجی 200 هزار تومان است، مالک سایت باید ماهی 2 میلیون تومان برای هاستینگ داخلی بپردازد و این به صرفه نبود، اما برای نپرداختن ماهی 2 میلیون تومان توسط صاحب سایت، عده‌ای دیگر (کاربران اینترنت ایرانی) در مجموع 20 میلیون تومان هزینه کلیک روی آن سایت را می‌پرداختند.
وسفی زاده ادامه داد: با مذاکره با شرکت ارتباطات زیرساخت که متولی توزیع محتوا در کشور است هماهنگی با سایت‌های پربازدید و پرمحتوای ایرانی که در خارج کشور هاست (میزبانی می‌شدند) میزبانی این سایت‌ها به صورت رایگان توسط یکی از شرکت‌های PAP به داخل کشور منتقل شده و اطلاعات آنها در داخل کشور نگهداری می‌شود.
وی گفت: فایده این کار برای مشتری اینترنت، دسترسی به سرعت بالا در مراجعه به سایت‌های پربازدید داخلی و برای شرکت ارتباطات زیرساخت کاهش هزینه خرید اینترنت است که پول کمتری برای اینترنت بین‌الملل می‌پردازد.
این فعال بازار اینترنت تصریح کرد: هم‌اکنون این ترافیک داخلی ایجاد شده به رایگان به شرکت ارتباطات زیرساخت ارائه می‌شود، در حالی که در اواخر فعالیت دوره قبلی شورای عالی فضای مجازی، این شورا مصوبه‌ای را برای تعرفه‌گذاری حجمی خدمات دیتاسنتری و ارائه‌دهندگان محتوا گذرانده بود که طبق آن اگر IDC (خدمات دیتاسنتری) حجمی از محتوای اینترنت را در فضای دولتی نگه دارد، قیمت محتوایی که به زیرساخت تحویل می‌دهد یک‌چهارم قیمت اینترنت است و اگر محتوا را در بیرون از فضای دولتی نگهداری کند، قیمت محتوا یک‌سوم قیمت اینترنت خواهد بود.
وی با بیان اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت به ازای هر 64 stm1 در حدود 200 تا 250 هزار یورو لب مرز پرداخت می‌کند که با هزینه انتقال آن به داخل و هزینه میزبانی سایت‌ها در خارج از مرزها سالانه مبلغ زیادی ارز از کشور خارج می‌شود، گفت: شرکت ارتباطات زیر ساخت در ابتدا قرار بود در قبال هاست داخلی به شرکت ها امکاناتی از جمله پهنای باند بدهد که با توجه به میزان مصرفی پهنای باند شرکت‌ها این پهنای باند در عمل برای شرکت‌ها به لحاظ مالی منفعتی را در برندارد.
مدیرعامل شرکت انتقال داده آسیاتک در ادامه افزود: اگر رگولاتوری برای تامین هزینه های جاری و سرمایه گذاری های صورت گرفته، تعرفه 25 تا 30 درصد قیمت اینترنتی که در خارج از کشور هزینه می شود را برای شرکت هایی که این میزبانی را انجام می دهند اختصاص دهد، هم از بخش خصوصی حمایت کرده و هم مانع مشکلات امنیتی که گریبانگیر شرکت هایی که هاست آنها در خارج از مرزها است، می شود.
یوسفی زاده با بیان اینکه رویکرد شرکت ارتباطات زیر ساخت در ابهام است گفت:با گذشت 6 ماه از توافقات انجام شده میان تامین کننده های محتوا و زیرساخت هنوز این شرکت نظر نهایی خود را اعلام نکرده است.
وی تأکید کرد: البته این مصوبه به مرحله اجرا نرسید و از این رو، صدور پروانه برای شرکت‌های IDC و تبیین جایگاه شرکت‌های دارای پروانه IDC ضروری است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار آی‌تی‌رسان مبنی بر امکانات سخت‌افزاری این سرورها گفت: ما از بهترین تجهیزات برای راه‌اندازی این سرورها استفاده کرده‌ایم که هزینه بسیار زیادی را نیز برای ما داشته است و خیلی بیشتر از تصور روزمره قیمت دارند. ما به سایت‌ها بسته به میزان بازدید و تجهیزاتی که آن‌ها نیاز دارند، سیستم پیشنهاد می‌کنیم و در واقع هر سرور نسبت به خواسته واقعی آن‌ها کاستومایز می‌شود. در حال حاضر ما این توانایی را داریم که ۱۰۰ گیگابیت ترافیک داشته باشیم و در حدود ۲۵ گیگابیت از این ظرفیت پر شده است.



منبع: آی تی رسان
 

minafa

Member
[h=1]زمان معرفی، قیمت و اطلاعات بیشتری از گلکسی S5 مشخص شد[/h]


@Elder Murtazin امروز اطلاعات پایانی از گلکسی اس 5 را منتشر کرده است. این اطلاعات شامل روز رسمی معرفی این پرچمدار و مشخصات پایانی و قیمت آن است.
طبق اطلاعات منتشر شده گلکسی اس 5، 23 فوریه و در رویداد ساعت 6 سامسونگ در بارسلونا درست یکروز پیش از آغاز بکار رسمی MWC معرفی خواهد شد.
طبق همین اطلاعات زمان رسمی آغاز به کار این هوشمند نیز در ماه آوریل اعلام شده است. درباره مشخصات این پرچمدار گفته شده است که همان قبلی‌ها خواهد بود که با این وضعیت احتمالا باید سراغ آخرین مشخصات اعلام شده از این پرچمدار برویم. دیروز بود که مشخصاتی از گلکسی اس 5 درز کرد که تا حدودی با آنچه از پیش در باره این پرچمدار می‌شنیدیم تفاوت داشت.
یک صفحه نمایش QHD، پردازنده اگزینوس جدید، دوربین 20 مگاپیکسلی بجای 16 مگاپیکسلی و باتری 2900 میلی آمپری از آندسته مشخصاتی بودند که دیروز از آنها شنیدیم.
قیمت این هوشمند را نیز چیزی بین 600 تا 700 دلار اعلام کرده و گفته‌اند که یک تاچ ویز جدید در این پرچمدار جاری خواهد بود. با توجه به اینکه این اطلاعات خیلی نزدیک به رویداد بارسلونا اعلام شده‌اند، احتمال صحتشان بیشتر می‌شود.
@Elder Murtazin امروز اطلاعات پایانی از گلکسی اس 5 را منتشر کرده است. این اطلاعات شامل روز رسمی معرفی این پرچمدار و مشخصات پایانی و قیمت آن است.

منبع: آی تی رسان
 

minafa

Member
[h=1]۱۰ تا از ترین‌های نوکیا از نوع لومیا![/h]


در بلاگ آی‌تی‌رسان هر از چند گاهی به سراغ یکی از کمپانی‌ها رفته و ۱۰ تا از ترین‌های آن را به شما خوبان معرفی می‌کنیم. در مطلب قبلی با ترین‌های کمپانی بزرگ سونی آشنا شدید حال نوبت به معرفی ترین‌های با اقتدار ترین کمپانی سازنده تلفن همراه یعنی نوکیا در خدمت شما هستیم. پس ادامه مطلب را از دست ندهید!
بزرگ‌ترین لومیا!

تبلت تازه متولد شده نوکیا یعنی لومیا ۲۵۲۰ در واقع نخستین محصول تولیدی این کمپانی‌است که پا را فراتر نهاده و از مرز صفحات ۶ اینچی نوکیا گذشته و با یک صفحه ۱۰٫۱ اینچی لقب بزرگ‌ترین لومیای متولد شده تا به امروز را از آن خود کرده است.
مگاپیکسلی‌ترین دوربین لومیا!

بدون شک همه لومیا ۱۰۲۰ با دوربین خارق‌العاده ۴۱ مگاپیکسلی آن را می‌شناسید.این اسمارت‌فون ویا به عقیده برخی کمرافون(!) نه تنها در میان سری لومیا، بلکه در میان تمامی اسمارت‌فون‌های تولید شده تا به امروز دارای بیشترین مقدار مگاپیکسل است؛ البته نخستین ۴۱ مگاپیکسلی دنیا نیز باز هم از فرزندان نوکیاست که ۸۰۸ پیور ویو نام دارد اما از سری لومیا نیست، بنابراین نوکیا لومیا ۱۰۲۰ لقب مگاپیکسلی‌ترین لومیا را از آن خود می‌کند!
جان‌ سخت‌ترین لومیا!

لومیا ۹۲۰ نخستین اسمارت‌فون مجهز به ویندزوفون ۸ جان سخت‌ترین اسمارت‌فون لومیاست به طوری که با انواع و اقسام بلایای طبیعی(!) و غیر طبیعی همچون پرتاب از ارتفاع، ضربه زدن با چوب بیس‌بال به آن و…نمی‌توان کوچک‌ترین آسیبی به آن رساند. موردی نیز گزارش شده که یک کاترپیلار ۱۰۰-۱۲۰ تنی بر روی این جان سخت نوکیا رفته و علی رقم شکسته شدن صفحه نمایش، همچنان صفحه به تماس دست با آن پاسخ داده است! (تاچش کار می‌کرده).
کمرباریک‌ترین لومیا!

برادر کوچک‌تر و در واقع نسخه ارتقا یافته لومیا ۹۲۰ یعنی لومیا ۹۲۵ لقب کمرباریک‌ترین لومیا را با ۸٫۵ میلی‌متر ضخامت، از آن خود می‌کند!
با دوام‌ترین باتری لومیا!

لومیا ۱۵۲۰ توانست به رکوردی جدید نه تنها در میان لومیاها بلکه در میان تمامی اسمارت‌فون‌های تولید شده تا به امروز در رابطه با مدت زمان نگه‌داشتن شارژ دست یابد. می‌توان با این فبلت خوش ساخت به بیش از ۲۸ ساعت مکالمه پرداخت و در واقع اولین محصولی است که توانسته در یک استفاده عادی به چیزی در حدود ۱۰۷ ساعت نگه داشتن شارژ دست یابد. بنابریان لقب با دوام‌ترین باتری برازنده این پادشاه ویندوزفونی است.
پرفروش‌ترین لومیا!

در میان اسمارت‌فون‌های گران قیمت با سخت افزار های فضایی (!) هیچکدام نتوانستند به اندازه ارزان ترین لومیا یعنی لومیا ۵۲۰ فروش داشته باشند. در واقع لومیا ۵۲۰ با قیمتی حدود ۴۵۰ هزارتومان ارزان‌ترین و در عین حال پرفروش‌ترین گوشی ویندزوفونی این روزهای بازار است.
قدرتمند ترین لومیا!

لومیا ۱۵۲۰ علاوه بر باتری خارق‌العاده، نخستین محصول ویندوزفونی است که با پردازنده ۴ هسته‌ای متولد شده است. قلب تپنده این فبلت یک پردازنده ۴ هسته‌ای ۲٫۲ گیگاهرتزی کریت به همراه گرافیک آدرنو ۳۳۰ و ۲ گیگابایت رم است که ما را مجاب کرد به آن لقب قدرتمندترین لومیا را بدهیم!
پر افتخارترین لومیا!

لومیا ۹۲۰ با ورود خود به دنیای اسمارت‌فون ها توانست جانی تازه به تن بی جان آن روز های نوکیا بیاندازد و با ۱۱ نوآوری، نوآورانه ترین محصول نوکیا و با کسب ۱۴ جایزه مختلف لقب پر افتخارترین لومیا را از آن خود می‌کند. لیست افتخارات این اسمارت‌فون به شرح زیر است:
۱۲ جایزه در سال ۲۰۱۲:
Gizmodo Australia: بهترین اسمارت‌فون سال (با کسب بیش از ۴۹ درصد آرا)
CNET ,USA: بهترین اسمارت‌فون سطح بالای سال
V3.co.uk ,UK: برترین گوشی هوشمند سال
The Next Web ,USA: بهترین اسمارت‌فون سال
International Forum Design, Germany: بهترین طراحی
Mobile Magazine, Denmark: بهترین طراحی میان گوشی‌های هوشمند
Mobil, Sweden: کسب بیشترین امتیاز و لقب بهترین اسمارت‌فون
Arstechnic ,USA: بهترین اسمارت‌فون تولید شده، بهترین کمرافون، بهترین مپینگ فون (از لحاظ نقشه برداری و استفاده از GPS)
Mashable ,USA: بهترین اسمارت‌فون سال
Mybroadband, South Africa: بهترین اسمارت‌فون سال
BGR ,USA: بهترین اسمارت‌فون تحت اپراتور AT&T
2 جایزه در سال ۲۰۱۳:
Engadget: بهترین اسمارت‌فون سال (با کسب بیش از ۴۳ درصد آرا)
نوآورانه‌ترین اسمارت‌فون سال
قدیمی‌ترین لومیا!

نوکیا لومیا ۸۰۰ با صفحه نمایشی ۳٫۷ اینچی، پردازنده تک هسته‌ای ۱٫۴ گیگاهرتزی، ۵۱۲ مگابایت رم و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی، نخستین اسمارت‌فون از سری لومیای نوکیاست که با ویندوزفون ۷ در اکتبر ۲۰۱۱ وارد دنیای اسمارت‌فون ها شد.
با ارزش‌ترین لومیا!

بدون هیچ تردیدی لقب با ارزش‌ترین لومیا را به لومیا ۹۲۰‌ می‌دهیم زیرا با قیمتی حدود ۹۰۰ هزار تومان به یک اسمارت‌فون با طراحی خاص ویکپارچه، دوربینی ۸ مگاپیکسلی پیورویو و بسیار با کیفیت، پردازنده دو هسته‌‌ای ۱٫۵ گیگاهرتزی کریت، گرافیک آدرنو ۲۲۵ ، یک گیگابایت رم و صفحه نمایشی با کیفیت دست می‌یابید.

منبع: آی تی رسان
 

جدیدترین ارسال ها

بالا