آموزش برنامه‌ريزي استراتژيك سيستم هاي اطلاعاتي (چهار بخش)

Salar

Active Member
مقدمه:

بدون شك با توسعه‌ي سيستم هاي اطلاعاتي در سازمان‌‌ها، يكي از دغدغه عاي اصلي مديران شركت‌ها، مديريت موثر سيستم هاي اطلاعاتي خواهد بود و براي انجام اين امر سازمان ها بايد روش هاي استراتژيك توسعه سيستم هاي اطلاعاتي را جاي‌گزين روش هاي قبلي نمايند. همچنين توسعه‌ي سيستم هاي اطلاعاتي بايد منطبق با برنامه ريزي استراتژيك كسب و كار آن سازمان باشد تا سازمان به طور موثر از ان استفاده نمايد.

نگارنده قصد دارد به صورت هفتگي به بحث درباره‌ي برنامه‌ريزي استراتژيك سيستم‌هاي اطلاعاتي بپردازد. در بخش نخست اين نوشتار، سعي شده ابتدا به معرفي سيستم هاي اطلاعاتي و دوران تكامل آنها پرداخته شود و سپس به بحث درباره‌ي لزوم برنامه ريزي استراتژيك سيستم‌هاي اطلاعاتي مبادرت گردد.

بخش اول

در قسمت اول اين مقاله به معرفي سيستم‌هاي اطلاعاتي و طبقه‌بندي آنها پرداخته شد و سپس به لزوم برنامه‌ريزي استراتژيك سيستم‌هاي اطلاعاتي و هماهنگي با برنامه‌ريزي استراتژيك سازمان اشاره گرديد. در اين بخش از نوشتار سعي بر آن است تا برنامه‌ريزي استراتژيك سيستم هاي اطلاعاتي به طور تفصيلي معرفي شود.

بخش دوم

در قسمت دوم اين مقاله به برنامه ريزي استراتژيك سيستم هاي اطلاعاتي پرداخته شد.

يكي از موارد اساسي درك موقعيت حاضر و درك نيازمندي‌هاي سيستم اطلاعاتي، تعيين پتانسيل هاي آن است. در اين بخش اين مطلب را بيشتر مورد بررسي قرار مي‌دهيم.

بخش سوم و چهارم


نويسنده : سروشا معير / دانشجوي كارشناسي ارشد مديريت فناوري اطلاعات دانشگاه علامه طباطبايي
ناشر : سايت همكاران سيستم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا