جلوه های ویژه Wire & Fracture Simulation---------------Cinema 4D & XPlode

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
سلام دوستان.
امیدوارم حالتون خوب باشه.
با یه کار جدید اومدم. اینم یه تست جدید. دو شبیه سازی رو قاطی کردم. برای شکستن جسم از XPlode استفاده کردم. پلاگین فوق العاده ای هست. برای شبیه سازیه شکستن جسم هم از MoGraph و MoDynamic استفاده کردم. برای شبیه سازی حرکت اون سیم ها هم از Spline Dynamics پلاگین Hair خود Cinema 4D استفاده کردم.
خوشحال می شم نظراتتون رو بدونم.
موفق و سربلند باشید.
 

پیوست ها

  • W&F S-004.rar
    778.8 کیلوبایت · بازدیدها: 81
آخرین ویرایش:
خسته نباشید. شبیه سازی جالبی شده.
یه ایراد. سیم ها حالت شناور دارن (انگار توی آب معلق هستن) و حرکتشون طبیعی نیست. سیم ها، حالا از هر جنسی که باشن، حرکتشون قاعدتا باید یک مقدار خُشک تر باشه.
یه مقدار هم وزن جسمی که شکسته می شه به نظرم کمه. با توجه به شبیه سازی می شه حدس زد جسم شکسته شده سنگ یا جنس مشابهی هست. فکر کنم بهتر بود کمی وزنش بیشتر بود و قطعات خُرد شده سنگین تر به نظر می رسیدن. 
بازم می گم کار خوبی شده
 

HOMAYOON.F

Member
کار قشنگی شده. منم با نظرات آقا رضا موافقم. و همینطور به نظر میرسه اون جسمی که خرد میشه، بعد از برخورد اون گوی، یک دفعه چند تیکه میشه! انگار که جسم اولیه hide میشه و یه جسم در حال خرد شدن ظاهر میشه.
موفق باشید... :rose:
 

Ultra3D

Well-Known Member
حرکت طناب هم طبیعی نیست

مثلا ً یکی از طناب ها پار می شد یا این که بیشتر کش پیدا می کرد فکر کنم بهتر بود چون طناب ها رو شل هستن

اون مج هاشو کوچیک تر بکنی بهتره و آدم فکر می کنه که خوب طناب ها محکم و سفت هستن و در اثر برخورد فقط نبض کوچیکی می زنه

در کل این جوری دیده می شه که اصلا ً این سنگ ها با طناب ها بر خورد نمی کنن و از اونا رد می شن و فقط طناب ها وقت رد شدن سنگ ها موجی می شن
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
ممنون از همه دوستانی که نظر دادن یا ندادن.
هر چی انتقادها محکم تر و سنگین تر باشه آدم بیشتر راغب می شه برای برطرف کردن ایرادات کارش. کار اول یه تست ساده بود. اولین استفاده من از Spline Dynamics. با دیدن انتقادها و فهمیدن معایب کار یه کم بیشتر وارد جزئیات و پارامترهای دینامیکی کارم شدم و یه نسخه جدید از کارم زدم. روی دو تا چیز کار کردم. اول نحوه شکستن جسم. برای اینکه طبق گفته دوستمون:
به نظر میرسه اون جسمی که خرد میشه، بعد از برخورد اون گوی، یک دفعه چند تیکه میشه! انگار که جسم اولیه hide میشه و یه جسم در حال خرد شدن ظاهر میشه.
البته من از این سبک برای شکستن اجسام استفاده نمی کنم. جسم از اول شکسته هست و وقتی اون Sphere بهش می خوره خرد می شه.
دوم هم روی مقادیر و پارامترهای دینامیکیه Wire ها بیشتر کار کردم. البته توی نسخه اول Wire ها تنها به صورت یک سیم با ضخامت ناچیز در نظر گرفته شده بودن اما الان اونها دارای خاصیت فیزیکی کامل هستن و با تیکه ها جسم خرده شده برخورد دارن. اینم بگم که Wire ها توی کار اول بیشتر شبیه طناب بودن و خودمم زیاد خوشم نیومد. برای همین الان اونا رو بیشتر شبیه کابل های برق آویزون از تیربرق کردم. اینطوری خودم بیشتر خوشم اومد.
البته می دونم بازم مشکل داره و باز هم از دیدن و شنیدن انتقادهاتون خوشحال می شم.
موفق باشید.
 

پیوست ها

  • W&F S-005.rar
    493.8 کیلوبایت · بازدیدها: 11
آخرین ویرایش:

HOMAYOON.F

Member
ایول، آخری خیلی بهتر شده، اما یه مورد دیگه مونده!
همه چی خوب شده اما سرعت افتادن خرده های جسم کمه!
سرعت حرکت سیمها خیلی خوبه اما خرده ها به آهستگی میفتن رو زمین!
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
ایول، آخری خیلی بهتر شده، اما یه مورد دیگه مونده!
همه چی خوب شده اما سرعت افتادن خرده های جسم کمه!
سرعت حرکت سیمها خیلی خوبه اما خرده ها به آهستگی میفتن رو زمین!

ممنون.
آره ایندفعه که نگاه کردم دیدم راست می گی. یه جورایی حرکت تیکه ها اون جسم شبیه حرکت آهسته شده.
الان باز یه نسخه جدید از کار زدم.
فکر کنم دیگه این مشکل هم توش حل شده باشه و تیکه ها با سرعت طبیعی و نرمال روی زمین میافتن.
بازم اگه مشکلی توی کار بود ممنون می شم بگید.
موفق باشید.
 

پیوست ها

  • W&F S-009.rar
    882.3 کیلوبایت · بازدیدها: 21

HOMAYOON.F

Member
آفرین امین جان، الان دیگه واقعاً خوب شده... :rose:
اما اگه میخوای رئالِ رئال بشه:
من احساس میکنم که خرده ها در ابتدای حرکت کند و در نهایت به صورت رئال حرکت میکنن!
اگه دقت کنی، در فریم های اولیه ی اصابت گوی، خرده ها خیلی آروم رو به جلو و بالا میرن. اما وقتی به زمین میرسن جابجاییشون بهتر میشه! فکر میکنم یه چیزی تو مایه های کی فریم های لاینیر تو برنامه ی مکس باشه، که در ابتدا کُند و کم کم طبیعی میشه!
اما به نظر من از 100 میشه 80-90 رو به این کار داد!
خیلی عالیه... :oops:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا