saeedmagic
Member
سلام دوستان روزتون بخیر
من یه آموزش vray dirt تو یه سایت خارجی پیدا کردم خیلی کاربردی و خوب و حرفه ای بود تصمیم گرفتم اونو بزارم اینجا امیدوارم به دردتون بخوره!
اول یه توضیح بدم درباره متریال dirt برای بهتر نشون دادن فرورفتگی و سایه های خیلی ریز و کثیفی و جداکردن بهتر دوتا جسم استفاده می شه.
البته قبل از شروع کردن یه توضیح بدم که تو اینترنت خیلی آموزش برای vraydirt هست که من همشون رو تست کردم ولی هیچ کدوم مثل این جواب نداد.
خوب بریم سراغ آموزش
من این آموزش رو رویه یکی از کارهای خودم که تازه گیا زدم انجام میدم:
1-اول یه رندر از کارمون میگیرم و سیو می کنیم
2-بعد میریم سراغ vray dirt
من برای این کار از روی متریال سنگی که داده بودم برای نما یکی کپی کردم و به diffuse متریالvraydirt رو نسبت دادم و تنظیمات رو مثل عکس تنظیم کردم.
نکته:من مدل کارم رو با کد زدم و اسکیل کارم 1/100 است توجه داشته باشید که مقدار radius بسته به ابعاد کارتون داره چون اگه کم باشه سفید میشه و اگه زیاد باشه سیاه میشه!
3- متریال dirt رو روی قسمت override mtl از منوی global switch کپی می کنیم(مثل عکس زیر)
4- خوب حالا رنگ زیمنه رو سفید می کنیم با زدن دکمه 8 از روی کیبورد صفحه تنظیمات باز می شه و مثل عکس زیر تنظیم مکنیم و رندر میگیریم و عکسمون شبیه این عکس سفید میشه.(فقط اگر vray2.0 به بالا استفاده می کنید تیک ambient occlusion رو بزنید.
5-حالا رندر اول و رندر dirt رو میاریم توی photoshop و لایه dirt رو بالای لایه رندر اصلی می زاریم و تنظیماتی که توی عکس مشخص کردم رو می گیریم.
خوب دوستان این بود آموزش ما حالا می تونید این عکس آخر رو با رندر بدون dirt مقایسه کنید و فرق رو ببینید!
امیدوارم آموزش کاربردی باشه.
موفق باشید
من یه آموزش vray dirt تو یه سایت خارجی پیدا کردم خیلی کاربردی و خوب و حرفه ای بود تصمیم گرفتم اونو بزارم اینجا امیدوارم به دردتون بخوره!
اول یه توضیح بدم درباره متریال dirt برای بهتر نشون دادن فرورفتگی و سایه های خیلی ریز و کثیفی و جداکردن بهتر دوتا جسم استفاده می شه.
البته قبل از شروع کردن یه توضیح بدم که تو اینترنت خیلی آموزش برای vraydirt هست که من همشون رو تست کردم ولی هیچ کدوم مثل این جواب نداد.
خوب بریم سراغ آموزش
من این آموزش رو رویه یکی از کارهای خودم که تازه گیا زدم انجام میدم:
1-اول یه رندر از کارمون میگیرم و سیو می کنیم
2-بعد میریم سراغ vray dirt
من برای این کار از روی متریال سنگی که داده بودم برای نما یکی کپی کردم و به diffuse متریالvraydirt رو نسبت دادم و تنظیمات رو مثل عکس تنظیم کردم.
نکته:من مدل کارم رو با کد زدم و اسکیل کارم 1/100 است توجه داشته باشید که مقدار radius بسته به ابعاد کارتون داره چون اگه کم باشه سفید میشه و اگه زیاد باشه سیاه میشه!
3- متریال dirt رو روی قسمت override mtl از منوی global switch کپی می کنیم(مثل عکس زیر)
4- خوب حالا رنگ زیمنه رو سفید می کنیم با زدن دکمه 8 از روی کیبورد صفحه تنظیمات باز می شه و مثل عکس زیر تنظیم مکنیم و رندر میگیریم و عکسمون شبیه این عکس سفید میشه.(فقط اگر vray2.0 به بالا استفاده می کنید تیک ambient occlusion رو بزنید.
5-حالا رندر اول و رندر dirt رو میاریم توی photoshop و لایه dirt رو بالای لایه رندر اصلی می زاریم و تنظیماتی که توی عکس مشخص کردم رو می گیریم.
خوب دوستان این بود آموزش ما حالا می تونید این عکس آخر رو با رندر بدون dirt مقایسه کنید و فرق رو ببینید!
امیدوارم آموزش کاربردی باشه.
موفق باشید
آخرین ویرایش: