VRay Environment Fog

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.آموزش آشنایی کامل با FOG که توی VRAY SP3 اضافه شده

منبع: Spot3D.com

لینک اصلی
چون ترجمه دارم می کنم بصورت تیکه تیکه اضافه می کنم.

ترجمه:

مه از چند بخش کلی تشکیل شده
رنگ مه Fog color
فاصله مه Fog distance
نشر مه Fog emission
پراکنده کردن نور پردازی Scatter GI and Scatter bounces

تاثیر کاوستیک Volumetric caustics
ارتفاع مه در یک گیزمو Fog height and gizmo nodes
پارامتر بدون تکسچر Sampling parameters (without texture
پارامتر ری مارچر با تکسچر Sampling parameters (raymarcher with textures


Example 1: Fog color

با این مثال نشون میدیم تاثیر رنگ مه.


می بینید که رنگ به حالت شفاف Tranparency در میاد


در ادامه تمرین به رنگ مه map می دهیم با یک تکسچر



یک گرادینت با Solid interpolation
تکسچر Noiseاز نوع Turbulence​
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
Fog distance

این تمرین به بحث غلظت مه بپردازیم. یه جوری به Distance تعبیر شده.دنیای واقعی هر چی فاصله از مه بیشتر باشه غلظت کمتر میشه.و میزان Tranparent بیشتر میشه.



Fog distance= 4.0 Fog distance= 16.0 Fog distance= 64.0
در ادامه تمرین غلظت مه می پردازیم.



بدون تکسچر
متریال پتو نساجی:green:
تکسچر نویز معمولی
تکسچر نویز با turbulence برعکس
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
Fog emission

این مثالها برای میزان انتشار مه هست.هر چی خاکستری تر می کنیم رنگ مه رو بهتر خودش رو نشون میده.متریال دنسیتی از نوع Checker(پتو نساجی) هست.



پارامتر Fog emission مشکی و رنگ مه هم خاکستری

پارامتر Fog emission آبی تیره رنگ مه خاکستری

پارامتر Fog emission آبی تیره هست.رنگ مه هم سیاه


حالا بیایم بهش تکسچر بدیم.رنگ مه خاکستری هست.برای GI بهتره رنگ مه خاکستری باشه.



پارامترFog emission گرادینت

پارامترFog emission متریال نویز با حالت Turbulence
 

جدیدترین ارسال ها

بالا