مهندس منم نگفتم به یونیت ستاپ رپت داره.
با سلام،
mohammad@er عزیز از اینکه بنده رو مهندس خطاب کردید سپاسگزارم، اما باید خدمتتون عرض کنم بنده در رشته ای که مدرک اون مهندسی باشه تحصیل نکردم...اما اگر منظورتون از مهندس شخصیه که از هندسه سر در میاره تا حدی این موضوع در مورد بنده صدق میکنه
چون تا مقطع دیپلم در رشته ریاضی فیزیک تحصیل کردم اما بدلیل علاقه به گرافیک کامپیوتری وارد رشته گرافیک دانشگاه تهران شدم و ... و اگر منظورتون از مهندس همون ( آهای داداش چی گفتی ... ) بود بازم قبول چون هر چه از دوست رسد نیکوست ...
اما بدلیل علاقه شخصی به فیلمی مثل Pulp Fiction بنده هم پاسخگویی رو مثل خط داستانی اون فیلم از انتها به آغاز شروع میکنم ...
عزیز به سایت ویدئو افکت سری بزنید و اولین پارت اموزش طراحی خودرو رو مشاهده کنید.
خب بعد از اینکه متوجه شدم منظورتون
http://www.video-effects.ir/ این سایته یه سری به آموزش مورد نظر شما زدم و به احترام شما حدود 25 مگابایت از حجم ترافیک بی زبون رو مصرف کردم ( وای خدا چه ضرر فاجعه باری ... 25 مگاباییییییت
)
بدلیل حفظ احترام قومیت های کشور این خصاصت خودم رو به حال و روز دوستان اسکاتلندی تشبیه میکنم ....
اولا که این دوستمون قصد تولید Virtual Studio در مکس رو داشته و این موضوع چه ارتباطی با Viewport background داره ... بگذریم... اگه بخواهیم در مورد همون ویدیو هم صحبت کنیم هر دو نکته رو در همونجا هم میتونید مشاهده کنید
1- عدم استفاده از ضرایب زوج برای طول و عرض تصویر
2- بوضوح می تونید مشاهده بفرمایید که کیفیت تصویر در محیط فتوشاپ به مراتب بهتر از نمای دید مکس هست ... دقیقا همین مشکلی که تو این پست مطرح شده تو کار اون دوست عزیزمون هم قابل مشاهده است
وقتی یونیت ستاپ رو به حالت دفالتش برگردونه.(واحدش به صورت پیکسلی میشه).
اگه امکان داره برای روشن شدن بنده دقیقا بفرمایید Unit Setup حتی بصورت Default چه ربطی به Pixel داره و مثلا تبدیل واحد اندازه گیری از Cm به حالت Default خود مکس شامل چه فرآیندی میشه ...
مهندس منم نگفتم به یونیت ستاپ رپت داره.
ببخشید پس این جملات چه بار معنایی رو قراره منتقل کنه ...
از یونیت ستاپ مکس رو از حالت متریک خارج کن.
در ضمن یونیت ستاپ هم به تنظیمات دفالتش برگردون.
وقتی یونیت ستاپ رو به حالت دفالتش برگردونه.(واحدش به صورت پیکسلی میشه).
.......
لطفا پست ها رو با دقت بخونید!
خب اینجا اونجاییکه بنده از کوپن رفاقتم با شما دوستان جوون استفاده میکنم و باب شوخی باز میشه ...
میشه با توضیحاتی که خدمتتون عرض کردم بفرمایید کجای پست شما رو با دقت نخوندم در حالیکه در پست آغازین دوست عزیزمون نوشته بود
من یک عکس 1569*3100 رو که در حالت عادی باز میکنم بزرگ هست و با زوم کردنش خیلی کیفیتش نمیاد پایین،و خیلی حالت پیکسل پیکسل نمیشه!
بعد شما سوال فرمودید:
عکستو روش کلیک کن ببین چند پیکسل در چند پیکسله.
جان من پس اون عدد 1569*3100 چی بود ... خداییش حالا کی با دقت پست ها رو نمی خونه ...
از این هم بگذریم ...
بعد بیا یه پلین با اندازه پیکسل های اون عکس درست کن و بک گراندت رو به صورت متریال روش قرار بده.
اون موقع می تونه دقیق پلین رو با رزولیشن تصویرش یک اندازه کنه.
mohammad@er عزیز لزوما نیاز نیست طول و عرض Plane برابر با مقادیر عددی Pixel های تصویر باشه بلکه تنها کافیه نسبت طول و عرض یا همون Aspect ratio حفظ بشه... مثلا میشه یه تصویر با ابعاد 128*128 با واحد تصویری Pixel به یک Plane با ابعاد 64*64 سانتی متر یا 256*256
اینچ نسبت داد چون نهایتا مقدار Aspect Ratio تمامی این مقادیر عدد 1 هست و با اینکار از کشیدگی تصویر جلوگیری میشه ...
اعداد محور های x و y رو عوض کن.
جان من اگه شما فیلم نامه نویس و یا کارگردان میشدی مورد ستایش اون دسته از نویسندگانی قرار میگرفتی که نسبت به اثرشون حسابی حساس هستند و دوست ندارن موقع تبدیل شدن کتابشون به فیلم تغییرات زیادی توی اون رخ بده ... شما حتی خطای عملی اون دوستمون تو ویدئوی
آموزشی رو به هنگام وارد کردن طول و عرض اولین Plane بعنوان نکته آموزشی مطرح فرمودید ...
از همه اینها که بگذریم و علی الحساب باب شوخی رو که ببندیم ، دوست عزیزم تلاش شما برای پاسخگویی به سوالات قابل تحسینه فقط شاید کمی عجله برای پاسخگویی باعث پیش اومدن یه چنین مطالبی بشه که اونهم ایرادی نداره ...
براتون آرزوی موفقیت های روز افزون دارم
موفق باشید