viewport??

Art.L

New Member
سلام
سوالی داشتم در مورد addکردن image در ویوپورت...
من یک عکس 1569*3100 رو که در حالت عادی باز میکنم بزرگ هست و با زوم کردنش خیلی کیفیتش نمیاد پایین،و خیلی حالت پیکسل پیکسل نمیشه!
ولی وقتی این عکس رو از قسمت viewport backgound ادد میکنم کیفیت عکس خیلی بد میشه!!!
نمیدونم ایراد از چه چیزی هست...؟؟!!!:sad:

ممنون میشم از دوستان راهنماییم کنید
 

mohammad@er

Well-Known Member
عزیز.
اول از همه.
عکستو روش کلیک کن ببین چند پیکسل در چند پیکسله.

از یونیت ستاپ مکس رو از حالت متریک خارج کن.

بعد بیا یه پلین با اندازه پیکسل های اون عکس درست کن و بک گراندت رو به صورت متریال روش قرار بده.
اگر دیدی خوب نشده.

تو تنظیمات پلین .

اعداد محور های x و y رو عوض کن.

در نهایت روی پلین کلیک راست کن و پلین رو فریز کن.
 

Art.L

New Member
عزیز.
اول از همه.
عکستو روش کلیک کن ببین چند پیکسل در چند پیکسله.

از یونیت ستاپ مکس رو از حالت متریک خارج کن.

بعد بیا یه پلین با اندازه پیکسل های اون عکس درست کن و بک گراندت رو به صورت متریال روش قرار بده.
اگر دیدی خوب نشده.

تو تنظیمات پلین .

اعداد محور های x و y رو عوض کن.

در نهایت روی پلین کلیک راست کن و پلین رو فریز کن.




یونیت ستاپ روی Cm هست...عکس 3100*1569 پیکسل هست
مساله اینجاس که قبلا اینطوری نمیشد!! چرا الان اینجوری میشه...سوالم اینه
هر کیفیتی که با viewer باز میکردم،با همون کیفیت توو مکس دیده میشد...
 

mohammad@er

Well-Known Member
مکس توی بک گراند ویوپورت یه خورده خود منم اذیت میکنه.
تا حالا فقط با مکس 13 من راحت بودم.

ولی با این روش با هر ورژنی میشه کار کرد.


در ضمن یونیت ستاپ هم به تنظیمات دفالتش برگردون.

الان سیستم طراحیم خاموشه باید از رو اون بگم.

اگر متوجه نشدی بگو.
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام،

کیفیت نمایش تصویر در Viewport اکیدا ارتباطی به Unit setup نداره ... اگر از Max 2012 به بعد که بحث Nitrous رو پشتیبانی میکنه استفاده میکنید

میتونید این تمرین رو دنبال کنید

http://www.youtube.com/watch?v=T1n0_Gfw-5U

اما در مورد نسخه های قدیمی تر مکس باید از منوی Customize گزینه Preferences رو انتخاب کنید و نوع Display Driver رو از تب Viewports و با استفاده از گزینه choose driver به حالت Direct 3D تغییر بدید و در تنظیمات Configure Driver

باید از Resolution با ابعاد 1024 استفاده کنید تا کمی کیفیت مناسب تر دیده بشه اما در حد کیفیت Nitrous در Max 2014 و با استفاده از DirectX 11 نمی رسه که در حال حاضر بهترین کیفیت نمایش در Viewport رو داره به شرط اونکه

کارت گرافیک شما اون رو پشتیبانی کنه.

بگذریم...

اما یکی از نکاتی که معمولا دوستانی که با موتورهای بازی ساز کار میکن و با اون آشنا هستند اما نمیدونم چرا در آموزشهای نرم افزار های سه بعدی به اون اشاره نمیشه، استفاده کردن از تصاویر دارای تعداد Pixle زوج هست... یعنی به عنوان

مثال بهتره بجای تصویر با ابعاد 1569*3100 از تصویر 1568*3100 استفاده کنید... دلیلشم بدلیل عدم حس و حال کافی خدمتتون توضیح نمیدم:green:

موفق باشید
 
آخرین ویرایش:

mohammad@er

Well-Known Member
با سلام،

کیفیت نمایش تصویر در Viewport اکیدا ارتباطی به Unit setup نداره ... اگر از Max 2012 به بعد که بحث Nitrous رو پشتیبانی میکنه استفاده میکنید.


مهندس منم نگفتم به یونیت ستاپ رپت داره.

وقتی یونیت ستاپ رو به حالت دفالتش برگردونه.(واحدش به صورت پیکسلی میشه).

اون موقع می تونه دقیق پلین رو با رزولیشن تصویرش یک اندازه کنه.

و به صورت متریال بک گراندش رو به پلین بده و سپس پلین رو فیریز کنه.



لطفا پست ها رو با دقت بخونید!

Hidden Dragon عزیز به سایت ویدئو افکت سری بزنید و اولین پارت اموزش طراحی خودرو رو مشاهده کنید.
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
مهندس منم نگفتم به یونیت ستاپ رپت داره.

با سلام،

mohammad@er عزیز از اینکه بنده رو مهندس خطاب کردید سپاسگزارم، اما باید خدمتتون عرض کنم بنده در رشته ای که مدرک اون مهندسی باشه تحصیل نکردم...اما اگر منظورتون از مهندس شخصیه که از هندسه سر در میاره تا حدی این موضوع در مورد بنده صدق میکنه

چون تا مقطع دیپلم در رشته ریاضی فیزیک تحصیل کردم اما بدلیل علاقه به گرافیک کامپیوتری وارد رشته گرافیک دانشگاه تهران شدم و ... و اگر منظورتون از مهندس همون ( آهای داداش چی گفتی ... ) بود بازم قبول چون هر چه از دوست رسد نیکوست ...

اما بدلیل علاقه شخصی به فیلمی مثل Pulp Fiction بنده هم پاسخگویی رو مثل خط داستانی اون فیلم از انتها به آغاز شروع میکنم ...

عزیز به سایت ویدئو افکت سری بزنید و اولین پارت اموزش طراحی خودرو رو مشاهده کنید.

خب بعد از اینکه متوجه شدم منظورتون http://www.video-effects.ir/ این سایته یه سری به آموزش مورد نظر شما زدم و به احترام شما حدود 25 مگابایت از حجم ترافیک بی زبون رو مصرف کردم ( وای خدا چه ضرر فاجعه باری ... 25 مگاباییییییت:wink: )

بدلیل حفظ احترام قومیت های کشور این خصاصت خودم رو به حال و روز دوستان اسکاتلندی تشبیه میکنم ....:-?

اولا که این دوستمون قصد تولید Virtual Studio در مکس رو داشته و این موضوع چه ارتباطی با Viewport background داره ... بگذریم... اگه بخواهیم در مورد همون ویدیو هم صحبت کنیم هر دو نکته رو در همونجا هم میتونید مشاهده کنید

1- عدم استفاده از ضرایب زوج برای طول و عرض تصویر

2- بوضوح می تونید مشاهده بفرمایید که کیفیت تصویر در محیط فتوشاپ به مراتب بهتر از نمای دید مکس هست ... دقیقا همین مشکلی که تو این پست مطرح شده تو کار اون دوست عزیزمون هم قابل مشاهده است

وقتی یونیت ستاپ رو به حالت دفالتش برگردونه.(واحدش به صورت پیکسلی میشه).

اگه امکان داره برای روشن شدن بنده دقیقا بفرمایید Unit Setup حتی بصورت Default چه ربطی به Pixel داره و مثلا تبدیل واحد اندازه گیری از Cm به حالت Default خود مکس شامل چه فرآیندی میشه ...

مهندس منم نگفتم به یونیت ستاپ رپت داره.

ببخشید پس این جملات چه بار معنایی رو قراره منتقل کنه ...

از یونیت ستاپ مکس رو از حالت متریک خارج کن.

در ضمن یونیت ستاپ هم به تنظیمات دفالتش برگردون.

وقتی یونیت ستاپ رو به حالت دفالتش برگردونه.(واحدش به صورت پیکسلی میشه).

.......

لطفا پست ها رو با دقت بخونید!

خب اینجا اونجاییکه بنده از کوپن رفاقتم با شما دوستان جوون استفاده میکنم و باب شوخی باز میشه ...

میشه با توضیحاتی که خدمتتون عرض کردم بفرمایید کجای پست شما رو با دقت نخوندم در حالیکه در پست آغازین دوست عزیزمون نوشته بود

من یک عکس 1569*3100 رو که در حالت عادی باز میکنم بزرگ هست و با زوم کردنش خیلی کیفیتش نمیاد پایین،و خیلی حالت پیکسل پیکسل نمیشه!

بعد شما سوال فرمودید:

عکستو روش کلیک کن ببین چند پیکسل در چند پیکسله.

جان من پس اون عدد 1569*3100 چی بود ... خداییش حالا کی با دقت پست ها رو نمی خونه ...:wink:

از این هم بگذریم ...

بعد بیا یه پلین با اندازه پیکسل های اون عکس درست کن و بک گراندت رو به صورت متریال روش قرار بده.

اون موقع می تونه دقیق پلین رو با رزولیشن تصویرش یک اندازه کنه.

mohammad@er عزیز لزوما نیاز نیست طول و عرض Plane برابر با مقادیر عددی Pixel های تصویر باشه بلکه تنها کافیه نسبت طول و عرض یا همون Aspect ratio حفظ بشه... مثلا میشه یه تصویر با ابعاد 128*128 با واحد تصویری Pixel به یک Plane با ابعاد 64*64 سانتی متر یا 256*256

اینچ نسبت داد چون نهایتا مقدار Aspect Ratio تمامی این مقادیر عدد 1 هست و با اینکار از کشیدگی تصویر جلوگیری میشه ...

اعداد محور های x و y رو عوض کن.

جان من اگه شما فیلم نامه نویس و یا کارگردان میشدی مورد ستایش اون دسته از نویسندگانی قرار میگرفتی که نسبت به اثرشون حسابی حساس هستند و دوست ندارن موقع تبدیل شدن کتابشون به فیلم تغییرات زیادی توی اون رخ بده ... شما حتی خطای عملی اون دوستمون تو ویدئوی

آموزشی رو به هنگام وارد کردن طول و عرض اولین Plane بعنوان نکته آموزشی مطرح فرمودید ...:lol:

از همه اینها که بگذریم و علی الحساب باب شوخی رو که ببندیم ، دوست عزیزم تلاش شما برای پاسخگویی به سوالات قابل تحسینه فقط شاید کمی عجله برای پاسخگویی باعث پیش اومدن یه چنین مطالبی بشه که اونهم ایرادی نداره ...

براتون آرزوی موفقیت های روز افزون دارم:rose:

موفق باشید
 
آخرین ویرایش:

mohammad@er

Well-Known Member
هااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا؟

الان خسته ام فردا جوابتونو می دم خدا بخاد.

منظورم از مهندس آدم با سواد بود.
 

Art.L

New Member
دوستان خووب ممنونم خیلی بابت پاسخگویی...اینکه زمان گذاشتین...شاید خسته هم بودین..اما واقعا ممنونم همین که این پست رو باز کردین و تا جایی که میتونستین سعی کردین راهنماییم کنید
راهنمایی هاتون خووب بود .اموزشی که از youtube من دیدم...جواب سوالم بود.از راهنمایی mohammad@er هم خیلی ممنون...هر دو دوست خوب به من خیلی لطف کردین
:rose::rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا