vb6; آنالیز یک فایل ویدئو(بهتر از این نتونستم خلاصه اش کنم!)

سلام به همه دوستان...
یک فایل ویدئو از حرکت یک خودرو دارم. می خوام برنامه ای بنویسم که کاربر بتونه ابتدا این فابل رو باز کنه و در حالی که تصویر در حالت pause هست، نقطه ای از تصویر رو انتخاب کنه. در مرحله بعد برنامه باید آخرین مختصات نقطه مورد نظر رو قبل از اینکه ماشین از کادر دوربین خارج بشه تحویل کاربر بده. سوالات اصلیم اینان:
1-آیا اصلا یک نقطه از یک فایل ویدئو خصوصیات ویژه ای(مثل رنگ یا...) داره که اون رو از سایر نقاط خصوصا نقاط مجاورش متمایز کنه؟(منظورم از یک نقطه مثلا یک پیکسل از اون ویدئوست)
2-آیا با vb6 میشه این کارو کرد؟
3-آیا زبانهای برنامه نویسی دیگری هستن که اختصاصا واسه آنالیز فایلهای ویدئو باشن؟
ممنون...​
 

the_king

مدیرکل انجمن
سلام به همه دوستان...
یک فایل ویدئو از حرکت یک خودرو دارم. می خوام برنامه ای بنویسم که کاربر بتونه ابتدا این فابل رو باز کنه و در حالی که تصویر در حالت pause هست، نقطه ای از تصویر رو انتخاب کنه. در مرحله بعد برنامه باید آخرین مختصات نقطه مورد نظر رو قبل از اینکه ماشین از کادر دوربین خارج بشه تحویل کاربر بده. سوالات اصلیم اینان:

3-آیا زبانهای برنامه نویسی دیگری هستن که اختصاصا واسه آنالیز فایلهای ویدئو باشن؟
ممنون...​

یک نقطه تنها رو که کلا عملا نمیشه ملاک قرار داد، چون عموما تو فایل های ویدئویی رنگ یک نقطه در هنگام جابجایی
اندکی تغییر می کنه و با رنگ نقاط مجاور هم ترکیب میشه، مگر اینکه اون نقطه در وسط یک ناحیه کاملا مشخص و
واضح و با یک رنگ خاص و ثابت قرار بگیره، مثلا در وسط یک آرم تک رنگ روی بدنه خودرو.

1-آیا اصلا یک نقطه از یک فایل ویدئو خصوصیات ویژه ای(مثل رنگ یا...) داره که اون رو از سایر نقاط خصوصا نقاط مجاورش متمایز کنه؟(منظورم از یک نقطه مثلا یک پیکسل از اون ویدئوست)
بهتره که یک کادر مستطیل شکل، مثلا 20 در 20 پیکسل رو در تصویر تعقیب کنید، آنهم با یک مقدار انحراف قابل قبول
و مجاز. یعنی فرضا اگه اون کادر مستطیل شکل در فریم بعدی تا 5 درصد تیره تر یا روشن تر شد ایرادی نداشته باشه.

2-آیا با vb6 میشه این کارو کرد؟
ویژوال بیسیک برای پردازش تصویر، آنهم در وضعیت Realtime خیلی کنده، به همین دلیل برای پردازش های گرافیکی
که به سرعت عمل نیاز دارند اصلا مناسب نیست. بهترین زبان فعلی برای اینکار ++C است، پیاده سازی پردازش تصویر
در زبان های NET. هم عملی است، اما برای پردازش های Realtime اندکی کند اند.

-آیا زبانهای برنامه نویسی دیگری هستن که اختصاصا واسه آنالیز فایلهای ویدئو باشن؟
برای پردازش تصویر از Matlab استفاده زیادی می کنند، البته بیشتر تصاویر ثابت، اما تا آنجایی که اطلاع دارم برای
پردازش ویدئویی هم قابل استفاده است. نرم افزار AviSynth هم یک زبان اسکریپتی مخصوص خودش را دارد
و توسط آن زبان کاربر هر تابع پردازشی که اراده کند می تواند بسازد. یک زبان Max هم تحت نرم افزاری به همین
عنوان وجود دارد که منحصرا برای پردازش ویدئویی و صوتی تصویری طراحی شده.
 

the_king

مدیرکل انجمن
سلام، از پاسخ هاتون ممنونم...
آیا ++C یه برنامه ی visual هستش؟

زبان ++C ذاتا ویژوال نیست، اما شرکت های مختلفی نسخه های ویژوال اش رو ایجاد کرده اند. در بین محصولات تحت
سیستم عامل ویندوز ++Microsoft Visual C و Borland/CodeGear/Embarcadero C++ Builder طرفداران زیادی دارند.
 
فرق بین زبانهای c#,c++,c چیه؟ از هر کدوم عموما برای چه کارهائی استفاده میشه؟
 

the_king

مدیرکل انجمن
فرق بین زبانهای c#,c++,c چیه؟ از هر کدوم عموما برای چه کارهائی استفاده میشه؟

سوالاتی که می کنید مربوط به موضوع تاپیک نیستند، بهتره که برای هر موضوع و سوال جدید تاپیک جداگانه (مبحث جدید)
ایحاد کنید. ++C با تکمیل کردن زبان C ایجاد شده تا زبان صرفا روال گرای C به یک زبان پیشرفته تر ++C که شی گرایی
رو هم ارائه می کنه تبدیل بشه. در واقع ++C نسخه پیشرفته تر و تکمیل شده C است. هر دو شون هم به دلیل
انعطاف پذیری بالایی که دارند در موضوعات متفاوت و گسترده ای بکار برده شده اند. تقریبا موضوعی نیست که C
و ++C از عهده اش بر نیاد. اغلب کامپایلر ها، سیستم عامل ها، درایور ها، و انواع محصولات نرم افزاری حرفه ای اعم
از محاسباتی، گرافیکی، بازی ها، ابزار های سیستمی و ... با ++C یا C ایجاد شده اند.

به تاپیک قدرت سی پلاس پلاس رجوع شود.

#C یک زبان مدرن و ذاتا شی گرا است، و طبیعتا از لحاظ ساختاری خیلی پیشرفته و کاملتر از C و ++C است.
در زمانی طراحی شده که برنامه نویسی Visual کاربرد گسترده ای داشته، به همین دلیل تمامی خصوصیات لازم
برای برنامه نویسی Visual رو بصورت ذاتی و خیلی منطقی تر از C و ++C ارائه می کنه. از طرف دیگه به یک کتابخانه
عظیم و کاربردی مجهز شده که برای برنامه نویسی سریع و راحت مناسب اش کرده. میشه گفت تنها نقطه ضعف
عمده #C در مقابل C و ++C ناشی از شیوه کامپایل و اجرا شدن فعلی اش است، نه ساختار زبان.

اگر کامپایلر و یا شیوه کامپایل فعلی اش تغییر کند نتیجه کاملا متفاوت خواهد بود، اما فعلا و با توجه به شرایط کنونی
کامپایلر های آن، #C از ++C و C کم و بیش کند تر اجرا می شود، از لحاظ نرم افزاری به وجود Framework اش
شدیدا وابسته است و بدون آن اجرا نمی شود، برای برنامه نویسی تحت سیستم عامل ویندوز بسیار مناسب است
اما در سایر سیستم عامل ها یا اصلا پیاده سازی نشده و یا بصورت ناقص و نامطمئن قابل استفاده است.
برای ایجاد کردن کامپایلر یا سیستم عامل یا درایور یا حتی برنامه های سنگین که نیاز به سرعت اجرای بالایی دارند
اصلا مناسب نیست، اما برای نوشتن برنامه های عمومی و در حد متوسط یا کوچک ایده آل است.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا