uvw و کشیدگی در گوشه ها

www_3d_boy3

Well-Known Member
من یه مدل دارم که اونو تکسچر زدم اما در جاییکه مدل گرد میشه تکسچر من کش می آید . چیکار باید بکنم؟

4efe39ba567645c6bc0e.jpg


مدل بوسیله Unwrap UVW تکسچر خورده.
 
unwrap کامل

سلام

شما باید یا کاملا حجم رو برش زده و مسطح کنی (unwrap کامل) یا از یه حالت ساده و مناسب حجم استفاده کنی. حجم کلی شما حالت استوانه ای داره. حالا اگه از حالت planar به جای sylindrical استفاده کنی تصویرت فقط از یه طرف روی حجم میفته : درست هست ولی فقط از همون طرف جانبی. اگه میخوای فرم رو کامل تر پوشش بده حتی حالت استوانه ای هم کافی نیست چون در این حالت هم یه حجم بادامی شکل نا منظم داره با یه استوانه منتظم متناظر میشه. برای تصویر گذاری یکپارچه راه کامل و دقیق تر استفاده از Pelt هست که یکی از گزینه های unwrap هست...

attachment.php


آموزش ویدیوی خوب:

attachment.php


http://www.traptcg.com/content/unwrapping-and-texturing-character-max-part-01
http://www.traptcg.com/content/unwrapping-and-texturing-character-max-part-02
http://www.traptcg.com/content/unwrapping-and-texturing-character-max-part-03

این سه فایل از ابتدا تا انتهای آنرپ یک کاراکتر رو نمایش میده و شما رو با اکثر قلق های یووی صحیح به روش pelt آشنا میکنه که حجم سه تا فایلش جمعا حدود 450 مگ هست.(سایت خوبیه و تاتوریال های زیادی داره)
موفق باشی

_____________
+ با همین موضوع تو همین سایت چندین آموزش دیگه هم هست و این یکی دیگه مربوط به سر و روش ساده pelt mapping

http://www.traptcg.com/content/intro-pelt-mapping-head-texturing

attachment.php


یا علی
 

پیوست ها

  • Unwrapping and Texturing a Character in Max.jpg
    Unwrapping and Texturing a Character in Max.jpg
    58.6 کیلوبایت · بازدیدها: 321
  • unwrap _ Pelt mode.gif
    unwrap _ Pelt mode.gif
    12.4 کیلوبایت · بازدیدها: 313
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا