بسیار بسیار ممنونسلام دوست عزیز :
اونطوری که فکر می کنین سخت نیست حتی تکسچرینگ حرفه ای فقط کافیه یه آشنایی کلی با پنجره
UV Texture Editor و پارامترهای اون داشته باشین بعد از اون دیگه مسئله حله و خودتون کم کم راه می افتین
قبل از گشتن دنبال فیلمهای آموزشی هم بهتره این آموزش خود هلپ مایا رو هم اگه قبلا کار نکردین با دقت دنبال کنین: وقتی هلپ مایا رو باز کردین برین :
Learning Resources - Tutorials - Getting Started with Maya - Polygon Texturing
بصورت ساده و راحت یه جعبه سیگار رو با قابلیت UV Texture Editor تکسچر می کنه .
بعد از اون هم سری آموزشهای Digital Tutors رو بگیرین ولی پیشنهاد می کنم قبل از هر چیزی همین آموزش بالا رو حتما کار کنین .
به آدرسهای زیر هم حتما یه سری بزنین :
http://www.cgtutorials.com/c31/Texturing/newest/
http://www.simply3dworld.com/movie_pages/tutorial.mhtml?tut_id=34
http://www.3dtotal.com/team/Tutorials_3/uvmapping_techniques/uvmapping_techniques_01.php
http://www.3d-tutorial.com/tutorials.php?cat=27
http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-maya/how-to-uv-a-character-model-in-maya-2009/