سلام
یووی مستر برای زیبراش 3.5 دانلود از یکی از این لینکها (همراه با help:
http://hotfile.com/dl/43613909/6297ec1/GFX-UV.Master.for.ZBrush.v1.0.rar.html
http://www.megaupload.com/?d=IQRW5H9E
http://depositfiles.com/files/t2s0c3ptu
http://parsaspace.com/files/5524708884/gfx-uv.master.for.zbrush.v1.0.rar.html
در این شاخه کپی کنید:
C:\Program Files\Pixologic\ZBrush 3.5 R3\ZStartup\ZPlugs
زیبراش اگه بازه ببندید دوباره باز کنید.
منوی zplugins پایین UV-master
برای آنرپ کردن به این روش عمل کنید:
1- از مدلتون بدون دیواید خروجی obj بگیرید و در زیبراش - tools ایمپورت کنید.
2- از اون با make polymesh یه مش بگیرید که زیبراش روی اون به شما اجازه کامل رو بده
3- اگه تنظیم نمیخواهید راه راحت اینه که گزینه symmetry روشن باشه , unwrap (دکمه بزرگ) رو
بزنید.
4- آنرپ شد! حالا برای دیدنش از منوی tools گزینه texture map و uv map رو باز کنید : توی uv
map میشه سایز رو عوض کرد پاک کرد فلیپ کرد و ...
توی texture map گزینه new from uv map رو بزنید تا تکسچر طیفی روی یووی بندازه و قابل
دیدن بشه. در این محله شما میبینید که یووی مستر خیلی حرفه ای و با کمترین تعداد قطعات
حجم شما رو یووی میکنه
5- برای خروجی گیری clone txtr رو میزنید که به پنجره تکسچر انتقال بده و بعد اونجا export
کنید. خود Obj خم اگه از tools خروجی بگیرید یووی باهاش میاد
6- برای دیدن مرزها که نارنجی نشون میده گزینه checkseams , و برای دیدن یووی (حالت فلت)
گزینه Flatten و برعکسش unflatten رو بزنید
نکنه های تکمیلی:
اگه polygroups روشن کار چند تکه میشه
اگه مدل قسمت های مخفی یا گودی داره بعد از زدن enable control painting که به ما اجازه
نقاشی برای راهنمایی یووی رو میده دکمه پایین رو که attract from ambientoccl هست رو
میزنیم. این گزینه یه مپ با رنگ آبی میسازه که در شیارهای فرورفتگی مثل مپ AO تیرگی داره
دکمه protect , attract برای علامتگذاری به رنگهای قرمز و آبیه که پیشنهاد ما برای برش خوردن
یا نخوردنه
قسمت density برای اینه که یه قسمت دلخوا و مهم توی یووی درشت تر بشه مثل صورت چون
تکسچر گذاری و کیفیتش بالاتر بره
اگه حتی با نرم افزار دیگه ای یووی میکنید این رو تست کنید: یووی یک تکه ارگانیک و بدون overlap
یا علی
یووی مستر برای زیبراش 3.5 دانلود از یکی از این لینکها (همراه با help:
http://hotfile.com/dl/43613909/6297ec1/GFX-UV.Master.for.ZBrush.v1.0.rar.html
http://www.megaupload.com/?d=IQRW5H9E
http://depositfiles.com/files/t2s0c3ptu
http://parsaspace.com/files/5524708884/gfx-uv.master.for.zbrush.v1.0.rar.html
در این شاخه کپی کنید:
C:\Program Files\Pixologic\ZBrush 3.5 R3\ZStartup\ZPlugs
زیبراش اگه بازه ببندید دوباره باز کنید.
منوی zplugins پایین UV-master
برای آنرپ کردن به این روش عمل کنید:
1- از مدلتون بدون دیواید خروجی obj بگیرید و در زیبراش - tools ایمپورت کنید.
2- از اون با make polymesh یه مش بگیرید که زیبراش روی اون به شما اجازه کامل رو بده
3- اگه تنظیم نمیخواهید راه راحت اینه که گزینه symmetry روشن باشه , unwrap (دکمه بزرگ) رو
بزنید.
4- آنرپ شد! حالا برای دیدنش از منوی tools گزینه texture map و uv map رو باز کنید : توی uv
map میشه سایز رو عوض کرد پاک کرد فلیپ کرد و ...
توی texture map گزینه new from uv map رو بزنید تا تکسچر طیفی روی یووی بندازه و قابل
دیدن بشه. در این محله شما میبینید که یووی مستر خیلی حرفه ای و با کمترین تعداد قطعات
حجم شما رو یووی میکنه
5- برای خروجی گیری clone txtr رو میزنید که به پنجره تکسچر انتقال بده و بعد اونجا export
کنید. خود Obj خم اگه از tools خروجی بگیرید یووی باهاش میاد
6- برای دیدن مرزها که نارنجی نشون میده گزینه checkseams , و برای دیدن یووی (حالت فلت)
گزینه Flatten و برعکسش unflatten رو بزنید
نکنه های تکمیلی:
اگه polygroups روشن کار چند تکه میشه
اگه مدل قسمت های مخفی یا گودی داره بعد از زدن enable control painting که به ما اجازه
نقاشی برای راهنمایی یووی رو میده دکمه پایین رو که attract from ambientoccl هست رو
میزنیم. این گزینه یه مپ با رنگ آبی میسازه که در شیارهای فرورفتگی مثل مپ AO تیرگی داره
دکمه protect , attract برای علامتگذاری به رنگهای قرمز و آبیه که پیشنهاد ما برای برش خوردن
یا نخوردنه
قسمت density برای اینه که یه قسمت دلخوا و مهم توی یووی درشت تر بشه مثل صورت چون
تکسچر گذاری و کیفیتش بالاتر بره
اگه حتی با نرم افزار دیگه ای یووی میکنید این رو تست کنید: یووی یک تکه ارگانیک و بدون overlap
یا علی