unwrap

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
کسی میتونه راجع به نحوه کار unwrap برام توضیح بده
ممنون

ببینید در واقع آنرپ کردن یک جسم کندن پوست اون آبکجت و پهن کردن اون روی یه صفحه 2 بعدی هست
ینی شما یه کاراکتر داری
میخوای آنرپ کنی .... فرض میکنیم این کاراکتر یه گوسفند باشه ... خوب قبل از اینکه پوستش رو از جا بکنی باید بکشیش تا درد نکشه بعدش باید برای کند پوستش و پهن کردن پوستش روی زمین یا همون آنرپ کردن باید با یه چاقو یا قیچی از پشتش شروع کنی به برش زدن چرا که قرار هست روی یه صفحه پهن بشه و تا شما اون رو برش نزنی هیچ وقت پهن نمیشه اینجا پهن کردن همون pelt mapping هست و برش دادن قبل از pelt هم cut هست

پس لازمه پهن کردن برش دادن صحیح هست که باید جایی رو برش برنی کمترین پرتی رو داشته باشه
باید کاراکتر رو به چند بخش تقسیم کنی مثل دست ها و پا ها - سر - بدن - گوش ها - داخل پلک چشم هم تو بعضی موارد
هر بخش رو جدا گونه برش بزنی و pelt کنی و بعد از این کارا باید هر قسمت رو جوری به هم وصل کنی که مثل اول بشه باید تفاوت که قبلا سه بعدی بود ولی الان پهن شده روی یه صفحه و اصطلاحا آنرپ کردی
حالا وقتی که آنرپ کردی آماده هست برای بردن تو برنامه هایی که عکس های دو بعدی رو ویرایش میکنند مثل فتوشاپ
میبری اونجا و بهش تکسچر و رنگ بندی میدی و دو باره وقتی که میخوای برش گردونی به نرم افزار اصلیت قشنگ فیت کار میشه و یه کاراکتر آنرپ شده داری و هر دفه هم اگه دوست داشتی میتونی بری توی فوتوشاپ و تکسچر رو تغییر بدی

موفق باشی:rose:
 

farzane_farzane

New Member
ببینید در واقع آنرپ کردن یک جسم کندن پوست اون آبکجت و پهن کردن اون روی یه صفحه 2 بعدی هست
ینی شما یه کاراکتر داری
میخوای آنرپ کنی .... فرض میکنیم این کاراکتر یه گوسفند باشه ... خوب قبل از اینکه پوستش رو از جا بکنی باید بکشیش تا درد نکشه بعدش باید برای کند پوستش و پهن کردن پوستش روی زمین یا همون آنرپ کردن باید با یه چاقو یا قیچی از پشتش شروع کنی به برش زدن چرا که قرار هست روی یه صفحه پهن بشه و تا شما اون رو برش نزنی هیچ وقت پهن نمیشه اینجا پهن کردن همون pelt mapping هست و برش دادن قبل از pelt هم cut هست

پس لازمه پهن کردن برش دادن صحیح هست که باید جایی رو برش برنی کمترین پرتی رو داشته باشه
باید کاراکتر رو به چند بخش تقسیم کنی مثل دست ها و پا ها - سر - بدن - گوش ها - داخل پلک چشم هم تو بعضی موارد
هر بخش رو جدا گونه برش بزنی و pelt کنی و بعد از این کارا باید هر قسمت رو جوری به هم وصل کنی که مثل اول بشه باید تفاوت که قبلا سه بعدی بود ولی الان پهن شده روی یه صفحه و اصطلاحا آنرپ کردی
حالا وقتی که آنرپ کردی آماده هست برای بردن تو برنامه هایی که عکس های دو بعدی رو ویرایش میکنند مثل فتوشاپ
میبری اونجا و بهش تکسچر و رنگ بندی میدی و دو باره وقتی که میخوای برش گردونی به نرم افزار اصلیت قشنگ فیت کار میشه و یه کاراکتر آنرپ شده داری و هر دفه هم اگه دوست داشتی میتونی بری توی فوتوشاپ و تکسچر رو تغییر بدی

موفق باشی:rose:
سلام
واقعا ممنون از جوابتون و دیگه اینکه نحوه کار اجرایی unwrap رو برام توضیح بدید مثلا من اصلا نمیدونم pelt mapping و cut کجا هستند دقیقا !اگه میشه لطفا روی یه box برام توضیح بدید واینکه باید box رو به editpoly ببرم و هر سطحشو detach کنم و بعد unwrap..........؟
ممنون
 

جدیدترین ارسال ها

بالا