.: Shadow :.

NAKOOT

Well-Known Member
سلام ...
عیدتون مبارک باشه
greenstars.gif


والا من با این سایه ها توی مکس مشکل دارم ...
هرچی هم با تنظیمات ور رفتم نشد که نشد ... چون نمی دونم هرکدوم چه تاثیری دارن ...
اگر می شه کمکم کنید تا یک سایه خوب و طبیعی داشته باشم ...

به اینا نگاه کنید :

با Brazi رندر کردم:


با VRay رندر شده :


حالت Area shadow :


حالت Shadow map :


بهترین حالت به نظر من در رندر با برزیل بود ...
سایه ها نرم و طبیعی ...
همه حالت Area رو پیشنهاد می کنن ولی نگاه کنید سایه ها در این حالت خطی شدن ...
اگر امکان داره در مورد تنظیمات سایه ها برام توضیح بدید ...
241.gif



آرزومند آرزوهایتان ...
 

NAKOOT

Well-Known Member
راستی یه سئوال دیگه هم داشتم ... شرمنده اینقدر می پرسم ...
چطوری روی Smooth کنترل داشته باشم ...
مثلا من فقط می خوام قسمتی از object ام smooth بشه نه همش ... یا مثلا قسمتی کمتر
وقسمتی بیشتر ...
ممنون ...
 

hamed-ddd

Well-Known Member
همون برزیل بهتره
چون این نوع سایه ها فقط در نور پردازی های پیشرفته ایجاد میشه
بدون هیچ پلاگینی میتونی از light tracer یا sky light کنی و سایه هایی شبیه به برزیل ایجاد بشه ...البته من vray رو امتحان کردم و خیلی خوب بوده و شما فراموش کردی قسمت indirect illu رو فعال کنی... ولی برزیل فکر کنم کمی سریعتره(این حرفم اشتباه است چون من در شرایط مساوی کار نکردم) بهتره بگم کار باهاش راحتتره...
کار area shadow رو این طور میتونی متوجه بشی
یه منبع نور در نزدیکی یک استوانه بزار و سایه های مختلف رو امتحان کن ..ببین چه فرقی باهم دارند
.البته دلم نمیخواد سر و کارت رو با هلپ مکس بندازم ولی ضررنمیکنی اگر تو هلپ مکس (قسمت رفرنس) رو با جستجوی area shadow یه نگاه بندازی واقعا خوب توضیح داده (عکساش قشنگه:lol: )

اون قضیه smooth رو براش جواب قانع کننده ای پیدا نکردم شاید این باشه
شما اول اون بخشهایی که قراره smooth بشه انتخاب میکنید (برای این کار میتونید از یک مدیفایر edit mesh یا edit poly ....ویا poly select و....استفاده کنید) و بدون اینکه از حالت انتخاب خارجشون کنید به ابجکتتون مدیفایر mesh smooth رو میدی ....در تنظیمات این مدیفایر باید تیک مربوط به apply to whole mesh در قسمت subdivision method غیر فعال بشه تا فقط قسمتهای مورد نظر smooth بشه(نتیجه جالبی نمیده)
برای که این کار رو به صورتهای چند گانه انجام بدید(یعنی همون یکم کمتر یکم بشتر!!!) میتونید از چند مدیفایر انتخاب کننده مثل poly select یا mesh select و ووو ... که به صورت یک درمیان با mesh smooth قرار گرفته اند استفاده کنید ...
انتخاب گروه اول با مدیفایر انتخاب کننده >>>اعمال mesh smooth بدون فعال بودن تیکapply to whole mesh >>>>>انتخاب گروه بعدی با یک مدیفایر جدید>>>>تکرار عملیات با mesh smooth جدید و......
راستی از همین شکلکها که تو پست هات دارن ورجه وورجه میکنن داری !!!!خیلی بامزه اند....
 
آخرین ویرایش:

NAKOOT

Well-Known Member
سلام حامد جان ...
ممنون از کمکت ...
من این ها رو تست می کنم حتما نتیجه رو می گم تا اگه هنوز مشکلی داشتم مثل
همیشه کمکم کنی ...
help مکس من نیستش ... شانس من هستش ... با این که توی سی دی فقط مکس بوده گویا لطف کردن
Help رو پروندن ...
راستی به این آدرس برو تا از این شکلکها پیدا کنی :
http://www.pic4ever.com

آرزومند آرزوهات ...
 

mamali132002

Active Member
تو تنظیمات shadow map شما sample رو بالا ببر بعد با bios و size ور برو به نتیجه نسبتا خوبی میرسی.
تو رندر برزیل گمون میکنم شما نور sky هم داشتید ؟
چون صحنه های دیگه یکم تاریک هستن.
 

NAKOOT

Well-Known Member
تشکر ...
این مشکل متریال ادیتور در برزیل رو چطوری می شه حل کرد ؟!
129fs3180110.jpg
 

hamed-ddd

Well-Known Member
مشکل در متریال
این چند وقتی منو گیج کرده بود ولی راه حلش فقط یه کلیک !!!!هستش
شما صفحه مربوط به رندر رو باز کن(کلید f10 رو بزن)
در tab که common نام داره به سمت پایین بیا و قسمت assign rendere رو باز کن دقت کن ...میبینی که یه چیزی که شبیه به قفل هست رفته تو ....روش کلیک کن تا غیر فعال بشه و بیاد بیرون (وسطیه) حالا متریال ها با scanline رندر میشن
untitled.JPG
 

جدیدترین ارسال ها

بالا