shader های مکس رو از کجا گیر بیارم؟

سلام
در پنجره render قسمتی تحت عنوان Camera Shader هست . می خواستم بدونم Shader های Lens,Output,Volume دیگه ای نیست که بشه دانلود کرد و نصب کرد.Shader های دیگه رو از کجا گیر بیارم؟
Light Shader ها رو هم از کجا گیر بیارم؟
 
آخرین ویرایش:
میشه در مورد نوشتن shader یک توضیحی بدین یا اگر آموزشی هست معرفی کنین به هر زبان برنامه نویسی باشه مشکلی ندارم فقط می خوام یک دیدی نسبت به shader نویسی پیدا کنم.اگر یک مثال خیلی خیلی ساده هم بزنید، خیلی بهتر می فهمم.
من shader نویسی رو ترجیح میدم به اینکه بخوام برم از سایت های مختلف دانلود کنم یا بخرم.
اگر یک مثال خیلی ساده از Shader نویسی بزنیددر حد یک کد ساده که اجرا بشه انگار که دنیا رو به من دادید.
خیلی ممنونم
 

X-EAGLE

Member
میشه در مورد نوشتن shader یک توضیحی بدین یا اگر آموزشی هست معرفی کنین به هر زبان برنامه نویسی باشه مشکلی ندارم فقط می خوام یک دیدی نسبت به shader نویسی پیدا کنم.اگر یک مثال خیلی خیلی ساده هم بزنید، خیلی بهتر می فهمم.
من shader نویسی رو ترجیح میدم به اینکه بخوام برم از سایت های مختلف دانلود کنم یا بخرم.
اگر یک مثال خیلی ساده از Shader نویسی بزنیددر حد یک کد ساده که اجرا بشه انگار که دنیا رو به من دادید.
خیلی ممنونم
دوست عزیز
شیدر یا به قوله بچه ها سایه ساز، توضیحش به این راحتی ها نیست و باید مکانیزم کار کرد سخت افزار ( مخصوصا کارت گرافیک ) رو بلد باشی، تا بفهمی چرا بهش می گن شیدر.
و اما زبان برنامه نویسی مورد استفاده ++C می باشد ، چون منتال ری با این زبان نوشته شده، اگر یک سری به سایت اتودسک زده باشی هر سال که نسخه های جدید محصولاتش رو ارائه می دهد، نسخه آخر منتال ری رو هم برای برنامه نویسها به صورت مجزا ارائه می کنه.
سه تا کتاب خیلی خفن از برنامه نویسی با منتال ری هست، Mastering mental ray و اون دو تای دیگه که تو دست و باله همه ریخته رو نمی گم، الان به آرشیوم دسترسی ندارم که آمارش رو بهت بدم،
Physically Correct Shading رو که تا حالا شنیدی، وقتی از منتال ری صحبت می کنن ( و موتور رندر آرنولد )، این واژه سره زبان ها می یاد، اگر بخوای شیدر برای منتال ری بنویسی فقط برنامه نویسی بلد بودن به درد نمی خوده چون باعث نمی شه که شیدر نوشته شده فیزیکی درست باشه و در برخورد با بقیه داستان به درستی کارش رو انجام بده ، و درست اجرا شدن این قضیه سواد خیلی، خیلی زیادی از فیزیک و خیلی چیزهای دیگه می خواد و باید از اون معادلات کله گندرو بتونی حل کنی، از اونجا که هنوز مبحث Gamma Correction تو این مملکت به صورت لاینحل باقی مونده و خیلی ها فکر می کنن که یک چیزه بی خود هست و از اینکه تو مکس 2014 یک جورهایی حذف شده خوشحالن، فلذا اگر خواستی تو هم روزی 15 تا 17 ساعت درس بخونی و وقت گرانبهاتو برای این داستان بزاری و تهش هم تو این کشور بمونی، توصیه می کنم بری دانشگاه و ریاضی و فیزیک بخونی ، خیلی راحت تره و آینده ی شغلی به مراتب بهتری داره ، تازه مهندس الکی می شی.
Zap Anderson برنامه نویس شرکت منتال ایمیج این هم سایتش mentalraytips.blogspot.com که البته ف-ی-ل-ت-ر هست، نمی دونم چرا. و یک چند تا شیدر هم تو سایتش قرار داده مخصوصا از اون شیدرهای BSSRDF و... ، FXPHD MR101 رو حتما نگاه کن ، که در این فیلم آموزشی توسط همین دوست گرامی منتال ری به نحوه عالی در 10 هفته آموزش داده ( نه شیدر نویسی) شده رو حتما نگاه کن بعد تصمیم بگیر، اون وقت می فهمی که چرا همه دارن وی ری می خونن.
موفق باشی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا