بی بی کد Royal Relaxing

سلام به همه دوستان !
بعد از یه مدت بلاخره فرصت شد تا یکی دیگه از کارهامو بزارم تو مجید آنلاین.
این کار یکم با با کارهای معماری فرق داره ، توی اکثر کارهای معماری سبک های نوین و نورپردازی نوین به نمایش گذاشته میشه ولی در این کار خبری از نورپردازی مصنوعی نیست و سعی کردم هرچه بیشتر محیط رو به نورپردازی واقعی در روز و یک محیط با یک پنجره برای نورگیری بدون هیچ ورودی نور دیگه.

توضیحات :
موتور رندر : VRay
زمان رندر : 30min
سایز اصلی : 1200 * 900
نرم افزارها : 3dsMax 2009 , Ps

سوالی بود در خدمتم ،:rose:
-------------------------------------------------------------
# ویرایش شد ،
یک رندر جدید اضافه شد و اشکالات وارده از جمله ، GI ، متریال کف ، تنظیم نبودن اشیاء ، پست پروداکشن ، حذف نویزها و چند ایراد کوچک که اعضای سایت های دیگه پیدا کرده بودند رفع شد برای این موارد باید تشکر کنم از دوستان توی مجید آنلاین الالخصوص عارف عزیز و دوستان عزیز در سایر سایت ها!
:rose:
بعلاوه اینکه توی رندر قبلی از DirectLight استفاده میکرم که توی این جدیده به جای اون از VraySun استفاده کردم ، برای این مورد باید تشکر کنم از دوست خوبم آقای محمد سیاهپوش که توی نویز گیری هم خیلی کمکم کردن!:rose:
فقط باید بگم چون نور vraysun خیلی قوی بود و صحنه رو خراب میکرد نور طوری تنظیم شده که آدم فک میکنه از مانعی به اسم پرده رد شده.:green:
پ.ن : منتظر رندرهای جدید من از یک موتور رندر ناشناس باشید.:wink:
 

پیوست ها

  • 001.jpg
    001.jpg
    312.4 کیلوبایت · بازدیدها: 71
  • 004.JPG
    004.JPG
    452 کیلوبایت · بازدیدها: 53
آخرین ویرایش:

zotiastu

Well-Known Member
خیلی خوبه مدلاش اماده هست یا خودت ساختی:shock:
یه پیشنهاد صحنه رو شلوغ تر کن خیلی خلوته.
 

ali_118

کاربر VIP
سلام

اول اینکه تبریک واسه کار جدیدتون

یه توصیه دارم واسه شمایی که میخوای کارت به عکس نزدیک بشه، نمیدونم چقدر تجربه ی عکاسی دارین، اما همیشه سعی کنین نتیجه ی رندر نهاییتون با رفتار یک دوربین دیجیتال در مد اتوماتیک تطبیق داشته باشه
به نظرم اگه با یه دوربین اتوماتیک از این صحنه عکس گرفته میشد سمت راست تصویر یه مقدار به OverExpose میل میکرد تا زمانی که وسط تصویر به نور استاندارد برسه

بعد اینکه باز در هر صورت GI با پنجره ی به اون بزرگی و نوری که روی دیوار افتاده اتاق رو بیشتر از اینها باید روشن کنه

مورد بعدی اینه که رفلکت متریال ها تنظیم نیست، مخصوصا چوب ها، پیشنهاد میشه از Specular Map تکسچر استفاده کنید ، در ضمن UV قاب عکس هم مشکل داره و باید اصلاح بشه

موفق باشید.
 

1835ali

Well-Known Member
از نور پردازی این شکلی خیلی خوشم میاد به واقعیت خیلی نزدیکه
چند تا انتقاد :
متریال کف خوب نیست و همونطور که دوستمون گفت رفلکت زیاده در ضمن نویز هم داره
بین دیوار و زمین معمولاً قرنیس (اگه املاش غلط نباشه ) می زنن اگر هم نمی زنی یه حالت پخی بزن تیز نباشه اگر هم قرنیس می زنی سفید و شبیه کارهای ساده گچبری باشه
یا علی
 
@zotiastu
مرسی ، مدلها آماده هستن ولی متریالهاشون رو دوباره خودم ساختم ، درباره شلوغی هم باید بگم استایل کار بیشتر از این جواب نمیده!

@reactor_master
ممنونم دوست عزیز ، رفلکت کم رو خیلی کم کردم و سعی کردم با چندتا مپ کنترلش کنم اما یکم زیاده هنوز.

@ali_118
مرسی از لطف شما ، توصیه جالبی کردید . چون این طرف اتاق نور اصلاً نداره برای همین اینجوری شده.برای متریال ها همه از چند تا مپ مخصوصاً Specular استفاده شده.
تابلو هم UV داره بهتر بود unwrap میکردم.:green:

@1835ali
انتقادات شما وارده ، میگم من چندتا مپ برای رفلکت زمین کار کردم ولی هنوز زیاد دیده میشه و البته sample متریالش هم 19 هست و تقریباً نویزش خیلی کم شده فک کنم!
 

FATEMEH

همسفر قاصدک ها
سلام کار قشنگی شده دوست عزیز
تنها مشکلش یا شاید هم مشکل نباشه : اگر سقف بلند بود بهتر میشد
متریالا هم جالب شدن
موفق موفق باشی
 

Sawper

Active Member
سلام
کار خوبی شده
نور خورشید کم رنگه.
gi چپ و راست تصویر با هم نمی خونه
ارتفاع سقف هم کمه که به نظرم مجبور شدی لوستر رو کوچک کنی
منتظر کارای بعدی:rose:
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.خدمت محمد عزیزم.مثل همیشه 1 کار خوب و زیبا ارائه دادی

نقاط قوت:
1- درست کردن یه فضای کلاسیک کامل و تطبیق دادن عالی آبجکتهای کلاسیک
2- نور پردازی قوی و البته خیره کننده.
3- به لحاظ هنری کار خیلی خوبی شده.
4- رنگ بندی خوب کار.

انتقاد:
1-به لحاظ معماری نظری ندارم و خوبه.بیشتر کار مکس رو بررسی میکنیم.
2-این کارت خیلی قشنگ شده که 1 نور جالب وارد صحنه شده.اما روی کف زیاد جالب نشده.روی رنگ کف یه تجدید نظر کن.یا اینکه کاری کن سفیدی نور خودشو روی کف بیشتر نشون بده
3- این کار به پست پروداکشن قوی توی فتوشاپ نیاز داره.کار خوبیه اما خامه.
4-سمت چپ کار تاریک شده.ببین محمد ایجاد کنتراست وقتی زیبا میشه که توی تاریکی تمام دیتل ها دیده بشن و تاریکی ابزاری برای سمبل کاری نباشه.
5-نویز کار زیاده.خیلی سابدیوایز کار کمه.
6- معمولا چنین کاری کف یه رفلکت طوفان بهش میدن.


درپایان بگم.این کار پتانسیل خوبی داره.به نظرم اگه بتونی روی پست پروداکشن وقت بزاری و اشکالات رو برطرف کنی اولین نفری هستم پیشنهاد تاپ گالری میدم.بازم میگم اشکالات برطرف بشن.
پیشنهاد میکنم به این لینک 1 سری بزنی.دنیاست!


 
سلام.خدمت محمد عزیزم.مثل همیشه 1 کار خوب و زیبا ارائه دادی

نقاط قوت:
1- درست کردن یه فضای کلاسیک کامل و تطبیق دادن عالی آبجکتهای کلاسیک
2- نور پردازی قوی و البته خیره کننده.
3- به لحاظ هنری کار خیلی خوبی شده.
4- رنگ بندی خوب کار.

انتقاد:
1-به لحاظ معماری نظری ندارم و خوبه.بیشتر کار مکس رو بررسی میکنیم.
2-این کارت خیلی قشنگ شده که 1 نور جالب وارد صحنه شده.اما روی کف زیاد جالب نشده.روی رنگ کف یه تجدید نظر کن.یا اینکه کاری کن سفیدی نور خودشو روی کف بیشتر نشون بده
3- این کار به پست پروداکشن قوی توی فتوشاپ نیاز داره.کار خوبیه اما خامه.
4-سمت چپ کار تاریک شده.ببین محمد ایجاد کنتراست وقتی زیبا میشه که توی تاریکی تمام دیتل ها دیده بشن و تاریکی ابزاری برای سمبل کاری نباشه.
5-نویز کار زیاده.خیلی سابدیوایز کار کمه.
6- معمولا چنین کاری کف یه رفلکت طوفان بهش میدن.


درپایان بگم.این کار پتانسیل خوبی داره.به نظرم اگه بتونی روی پست پروداکشن وقت بزاری و اشکالات رو برطرف کنی اولین نفری هستم پیشنهاد تاپ گالری میدم.بازم میگم اشکالات برطرف بشن.
پیشنهاد میکنم به این لینک 1 سری بزنی.دنیاست!




عارف جان مرسی از راهنمایت !:rose:

کارایی که گفتی انجام دادم ، دیگه انجام دادن از ما بود و تاپ گالری از شما
:green:

از همه دوستان که راهنمایی کردن و مشکلات رو گوش زد کردن تشکر میکنم.
 

Farrokh

Active Member
من اگه حق انتخاب داشته باشم رندر اولتون رو انتخاب می کنم چون رنگ بهتر و شکیل تر و کلاسیک تری داره
نور رو بهتر تونستید برسونید (این موضوع خودش رو خیلی خوب روی متریال بدنه ی مبل ها نشون می ده )

رندر دوم با اینکه تنظیماتش بهتره ولی نتیجش اصلا جالب نیست

شاید اگه نور اولی باشه (به این شرط که نور مستقیم زیاد بشه ولی نور کلی صحنه تغییر نکنه ) با تنظیمات رندر دومی هم رندر کنید بتونید یه کار خیره کننده و در خور تاپ گالری رو ارائه بدید

برای اجرای پیشنهاد من می تونید از نورتون یک کپی بگیرید (ولی ذره ای موقعیتش رو تغییر ندید ) تا شدتش با نور فعلی ترکیب بشه و توی تنظیمات اون ، اون رو از جی آی مستثنی کنید

موفق باشید
 
سلام
دوستان همه استادن من فقط 2 تا چیز واضح و میگم
1. نویز
2. قرنیز

این کار در حد تاپ گالری هم هست .
موفق باشید
 
من اگه حق انتخاب داشته باشم رندر اولتون رو انتخاب می کنم چون رنگ بهتر و شکیل تر و کلاسیک تری داره
نور رو بهتر تونستید برسونید (این موضوع خودش رو خیلی خوب روی متریال بدنه ی مبل ها نشون می ده )

رندر دوم با اینکه تنظیماتش بهتره ولی نتیجش اصلا جالب نیست

شاید اگه نور اولی باشه (به این شرط که نور مستقیم زیاد بشه ولی نور کلی صحنه تغییر نکنه ) با تنظیمات رندر دومی هم رندر کنید بتونید یه کار خیره کننده و در خور تاپ گالری رو ارائه بدید

برای اجرای پیشنهاد من می تونید از نورتون یک کپی بگیرید (ولی ذره ای موقعیتش رو تغییر ندید ) تا شدتش با نور فعلی ترکیب بشه و توی تنظیمات اون ، اون رو از جی آی مستثنی کنید

موفق باشید

مرسی فرخ جان !

نگو دوباره تغییرات :cry:

یه بار کلاً تغییرش دادم ، زمان رندرش طولانیه از کارای دیگه ام می افتم ! :-?

نمیشه همینجوری یه کاریش کنی !؟ :green:
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.کار اولت خیلی پخته تر شده.با فرخ کاملا موافقم.
و اینکه Satiuratuion‌رو کم کن.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا