rigid bodies------Houdini 10

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
بچه ها سلام،
این نتیجه اولین برخورد من با هودینیه، من در حال حاضر همه وقتمو گذاشتم واسه یادگیری اون آخه خیلی توی زمینه دینامیک و پارتیکال قویه و ساختار گره ای اون هم باعث میشه بشه باهاش چیزهای پیچیده ای رو ساخت که باعث حیرت میشه.
کار با Sidefx Houdini 10 انجام شده و رندر هم با Mantra Engine انجام شده.
بچه ها ببخشید اگه صحنه سازی و رندر بی کیفیته آخه هنوز زیاد بلد نیستم با رندرانجین هودینی درست کار کنم، شرمنده.
حتما نظر بدید، ممنون میشم.
 

پیوست ها

  • I 02.rar
    519.6 کیلوبایت · بازدیدها: 100
امین جان سلام.
کار قشنگیه .
چون اینا توپ هستن مشکل اینکه توی هم برن رو نداشتی چون محدب اند از لحاظ طبقه بندی اشیا موقع سیمولیت داینامیک .
یه چیزی که هست اینه که اسطکاک( Friction )زیاده و باعث میشه اون آخر توپ ها روی هم سوار بمونن !
دمین چیز اینه که یا جاذبه ت کمه یا وزن توپ ها !
اگه بیشترش میکردی جالب تر میشد .
اگرم خواستی با یه سری جسمای دیگه هم امتحان کن مثل کاسه یا همچین چیزایی ! یه درجه از این سخت تره ! :wink:
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
مورالیست جان من تموم این کار رو با اندازه های پیش فرضی که هودینی خودش داشت انجام دادم، بدون تعیین دوباره خاصیت Friction یا Gravity.
از نظرت هم ممنون، درسته اون آخر کار یه سری از گلوله ها روی هم می موندند که با زیاد کردن Gravity اون مشکل حل شد حالا که شما گفتید هم به نظرم درسته، با کم کردن Friction هم می شد این کار رو سریعتر و واقع گرایانه تر انجام داد، حتما امتحانش می کنم.
 

.:. soroosh .:.

Active Member
خوب شده .
اما خب هنوز جای کار داره .
که خودتون هم میدونید و نیاز به گفتن نداره .
نمیدونم چقدر با داینامیک مایا کار کردید . اما مایا هم داینامیک فوق‌العاده قوی داره .
من این و حدود ۳ سال پیش شاید هم بیشتر با مایا زدم .

http://soroosh.persiangig.com/video/Animation11.rar

همش ایراد داره البته .
این اولین کاری بود که با داینامیک مایا زدم و شاید آخرین کار . چون از این کار خوشم میومد رندر فیلم گرفتم . اون موقع یادم نمیره کلی ذوق داشتم برای این کار . :D
و الی هم نور مشکل داره و هم بقیه تنظیمات . بعضی هاشون زیادی میپرن هوا یکی که زود میچسبه به زمین و ... :lol:
گفتم بزارم ببینید شاید براتون جالب باشه .
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
جالبه، ولي خوب سادس
به اميد پيشرفت بهتر
ديگه چه امكاناتي تو دايناميك داره؟
آخه اين كار خيلي سادس، تو reactor مكس هم به راحتي قابل انجامه
 
محسن جان !
به نظر من آدم نباید از Reactor خود مکس استفاده کنه به جز کارهای دم دستی !
اگه داینامیک سیمولیشن خفن میخوای با سرعت بالا فقط Realflow !
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
اینم دومیش!

سلام بچه ها، ببخشید که نبودم آخه همش سر کارم و نمی رسم بیام پای کامپیوترم.
ببخشید اگه کار سادس فقط خواستم قدرت هودینی رو توی دینامیک ببنید، فقط ببخشید که وقت نداشتم یه مدل خوشگل بسازم و شکستن رو روی اون انجام بدم، واسه شما آقا محسن، هودینی یه نرم افزار با سیستم گره ایه حالا ببین مثلا این شکستن رو روی یه لیوان خوشگل که توش هم پر از آبه انجام می دیم ببین چی میشه، منتظر باشید حتما تا یه مدت دیگه که وقت آزاد دارم این کارو می کنم تا با هودینی و قدرتش آشنا بشید.
 

پیوست ها

  • AS.rar
    405.4 کیلوبایت · بازدیدها: 13
از این یکی خیلی بیشتر خوشم اومد .
آیا این قطعات از قبل شکسته بودن و وقتی که زمین میخورند از هم جدا میشن یا توی خود سیمولیت اونا رو میشکونه ؟
چون توی اکثر برنامه ها باید قبل از شکستن یه جسمی اونارو شکوند .
سیمولیت به عنوان تست خیلی خوب شده . یه سری از ذرات که حورد میشن یهو میپرن هوا غیب میشن .
اون مکعب قهوه ایه هم یه تیکش میشکنه ولی ازش جدا نمیشه .
البته اینا هیچ اشکالی نداره چون کار تسته .
فقط منظورم این بود که اگه یه روزی واسه کار نهایی که قرار بود بره دست مشتری خواستی این کار رو بکنی حواست باید جمع باشه به این چیزا . :rose:
موفق باشی
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
امين جان اين دومي خيلي جالبتر بود
لذت بردم
كار با سيستم دايناميكش سادس يا آدمو پير ميكنه؟!
راستي اين شكستگي هايي كه ايجاد ميشه از روي edge هاست يا يه سيستم بخوصي داره؟
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
Moralist-Boy جان از نظرت ممنون حتما بهش توجه می کنم، محسن جان از شما هم ممنون، کار با سیستم دینامیک هودینی خیلی جالبه و باحاله هر چند عادت کردن به اون یه کوچولو زمان می بره ولی آدم رو پیر نمی کنه من که توصیه می کنم واسه تجربه هم که شده یه بار امتحانش کنی.
توی هودینی یه ابزار مدل سازی هست شبیه به یه پلان که نویس خیلی زیادی داره یعنی دارای پستی و بلندی های زیاد و تیزی است که با قرار گرفتن روی اجسام در سطحشون ترک و شکاف و شکستگی ایجاد می کنه، حالا ما می تونیم هر چند با که خواستیم از این پلان برای شکستن هر چه بیشتر جسم استفاده کنیم ، بعد از انجام این کار وقتی این آبجکت رو به یه گره دینامیک وصل می کنیم سیستم ترک ها رو شناشایی می کنه و خودش جسم رو تو اون نقاط می شکنه. جالب بود، نه.
خدمت Moralist-Boy جان هم بگم که هودینی توی ساخت مایعات هم خیلی قویه درست به پای Realflow نمی رسه ولی هودینی یه نرم افزار کامله که همه ی چیزهای لازم برای ساخت یه انیمیشن سه بعدی رو یه جا داره و به شما هم توصیه می کنم امتحانش کنی.
موفق باشید.
 
آخرین ویرایش:

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
راستی Moralist-Boy جان باید خدمت شما عرض کنم هودینی سه تا موتور رندر داره که یکی از اونا موتور رندر مورد علاقه شما یعنی mental ray هست، ولی من هر کاری کردم نتونستم باهاش کار کنم، اگه یه وقتی با منتال توی هودینی کار کردی به ما هم یاد بده آخه خیلی مشتاقم امتحانش کنم.
 

Dr.xyz

Well-Known Member
سلام به همه برو بج
بايد عرض كنم كه من 2 - 3 ماهي هست با اين نرم افزار مرتب كار مي كنم
و كلا برنامه وحشتناكي هست دستش توي سينما از همه بيشتر هست (میتونین برین تو سایتش و لیست فیلمهاشو ببینین ) و همچنین این برنامه قدرت کامپوزیت داره
اگه بچه ها منو تایید کنن که مدیران یک تاپیک برای این برنامه بزنن چون واقعا ارزششو داره
ممنون یا علی
 
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
سلام جانDr.xyz، بابا بیاید دست ما رو هم بگیرید! پس چرا آموزش هاتون رونمی ذارید توی سایت ما جدا در زمینه هودینی به آموزش نیاز داریم.
من هم با زدن تایپک مجزا برای هودینی موافق هستم. اخه این نرم افزار خیلی گستردست.
 
امین جان منتال تقریبا توی تمام برنامه های تری دی یکی هستش .
اگر بتونی یه آموزش از منتال توی یه برنامه دیگه پیدا بکنی باید بتونی توی هیوندای هم باهاش کار کنی .
:rose:
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
سلام Moralist-Boy جان،
عزیزم اسم این نرم افزار هودینی هست نه هیوندای، SideFX Houdini
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
نه tootoo جان، فقط از بس این نرم افزار جالب و خوب و قوی و گسترده و (بازم بگم)، است که من حیفم میاد به دیگران توصیه نکنم اونو یاد بگیرند.
بچه ها شرمنده اگه زیاد چرت و پرت می گما، به دل نگیرید. از همه ممنون.
 

Farrokh

Active Member
جالب بود

یکم در مورد هودینی توضیح می دی ؟
فرآیند کار باهاش چجوریاست
-------------------------------------------

کارت جالب بود
طبیعی بود
فقط یه سری ذراتی به هوا پرواز می کنن که ضایس

کارات رو یه رندر توپ بگیر که جذاب تر باشه


موفق باشی
 

Dr.xyz

Well-Known Member
سلام
اسم این برنامه بر اساس یک جاسوس فکر کنم امریکایی هست یعنی هودینی و در عین حال از بزرگترین شعبده بازان هست (1953)Harry houdini
اساس کار هودینی بر اساس nude هست یعنی (گره یا همان سلول) که یک ساختار درختی رو به نمایش میزاره فکر کنم که همه موافق هستن که ساختارهای گره ای اگه ادم به اینجور سیستمها تسلط پیدا کنه کار براش خیلی اسون هست مثل برنامه های (compostion - fosion - nuke - xsi)

کلا این برنامه توی همه چیز عالی هست dynamic - particle -animation - liquid - gas >>>>more
اما توي مودلينگ مثلا ماشین یکم کار کردن مشکل میشه امه مودلینگ شهر یا دشت یا >> خیلی خیلی عالی کار میکه و به سهولت هرچه تمام می تون تغییرات سریعی رو انجام بدی
و رندر این برنامه تا اونجا که فهمیدم تک هست و موتر مورد اعتماد هودینی Mantra هست و همجنین Mental ray & Render Man!!!هم توي اين برنامه هست كه باعث شىه قيمت اين برنامه بشكل ملحوظ بالا بره (8000$) .
خيلي از شركتها وقتي كه كار رو با برنامه هايي چون مایا یا سوفت امیج و >>> تموم می کنن کار رو با هودینی رندر می کنن
 L-system : يك سيستم پیشرفته که برای ساختن درخت و گیاه و مرجان و از این جور چیزا بکار میره (وحشتناکه)
auto Rig
mussels
character
fire
cloth
gas
liquid
در كل هرچی بگم کم گفتم
بقیش هم می تونی از سایت خود برنامه بفهمی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا