Rendering نهایی و Composite نهایی و خروجی نهایی 1080p

koochoo

Member
سلام

بچه ها من یه کار سنگین 5 دقیقه ای به اتمام رسوندم می شه گفت فیلم کوتاه حالا می خوام مرحله Rendering رو آغاز کنم رزولیشن کار هم 1920x800 هست حالا سوال من این هست که استانداردترین فرمت خروجی رندر در مکس بدون افت کیفیت اصلی چیست آیا باید فریم ها را به صورت تک تک به فرمت های PNG یا BMP اکسپورت کرد یا خیر (در حقیقت سوال من وارد شدن از محیط مکس بعد از Rendering کامل با فرمت استاندارد جهانی به محیط Composite کار می باشد و خروجی نهایی 1080p می باشد) همچنین بهترین نرم افزار جهت ترکیب و Composite صحنه ها و صدا ها و موسیقی البته به صورت HD و خروجی HD چیست خیلی مهمه خواهشا پاسخ دهید.(کار حتما باید با کیفیت اصلی باشه یعنی 1080p)

تشکر...
 

Ultra3D

Well-Known Member
تنها خروجی ویدئویی مکس avi هست که کیفیت خوبی داره ولی فکر نکنم به دردت بخوره

من خودم تو فرم های خارجی دیدم که با فرمت Tif خروجی می گیرن و بعدش با یک نرم افزاری مثل افتر افکتو Fusion کامپوزیت می کنن 
 

koochoo

Member
تشکر برای پاسخ آیا می توان آخرین خروجی ویدئویی با کیفیت HD رو بعد از مرحله ترکیب و Composit در نرم افزار After Effet بدست آورد اصولا فرمت های خروجی در این نرم افزار چیست شما می توانید تحقیق کنید که شرکت های بزرگ چگونه این کار رو انجام میدن
 

Ultra3D

Well-Known Member
من و اکثر دوستان تو این قسمت مکس کار هستیم و اکثر بچه ها خیلی به بحث کاپوزیت و افتر افکت وارد نیستن ... اگه می خوای زود نتیجه بگیری تو قسمت انيميشن و جلوه هاي ويژه بپرس
 
سلام - طاعات قبول
جواب هم انیمیشنی هست و هم مربوط به رندر پس بگذارید توضیح بدم.

بهترین خروجی برای رندر نهایی و post-editing و کمپوزیت مطمئنا خروجی فریم هست.
:paint:
چرا؟
شما برای رندر یک فیلم اچ دی که سنگین هم خواهد شد نیاز به دستگه خفن، درگیری طولانی دستگاه، مشکل سنگینی فایل وقت اجرا، مشکل در برنامه کمپوزیت و تدوین و .... رو داری اگه بخواهی بدون افت کیفیت خروجی ویدئو بگیری(AVI - no compress)
ولی اگه خواسته باشی با کمپرس بگیری اونوقت فقط x-vid هم کیفیت و هم سرعت و هم حجم مناسب داره و به همین دلیل ریپ های دی وی دی با این پسونده. این گزینه هم مشکل خودشو داره و رو هر دستگاهی اجرا نمیشه (نیازمند به کدک اکس وید داره) و از طرفی خیلی از نرم افزارهای کمپوزیت نمیشناسنش و از طرفی به علت فشرده سازی خاص وقت اجرا و وقت خروجی کند میکنه کارو
:shock:
مزایای فریم؟
همه برنامه های کمپوزیت اون رو میشناسند و به نام steal image یا frame scquences اون رو باز میکنند و فقط کافیه با تنظیم ساده اولین فریم رو بهش آدرس بدی تا همه اون رو به صورت فیلم، لود و اجرا و تأثیر بدهند.
اگه رندرت هر جا لازم شد قطع بشه هیچ ضرر نکردی
حمل و نقل فایل و بارگذاری اون به شدت راحت تره
فایل سبکه و رم رو اسیر خودش نمیکنه
کیفیت اصل رو داری و به هر پسوند و فیلم و کمپرسی بخواهی تبدیل میکنی و اون آخر همین رو آرشیو میکنی و از همین AVI بدون کمپرس نهایی رو در قطع مورد نظر میگیری چون رندرش سبک تره و تدوین باهاش آسونتره
کدک ها و انواع فیلم قدیمی میشن ولی یک پسوند خوب مثل png موندگاره
:shock:
چطور؟
شما خروجی رو با قطع و تنظیم مناسب انتخاب میکنی و از اون فریم سکانس میگیری (frame sequense) که بسته به حساسیت شما و میزان حجمی که میخواهی پروژه اشغال کنه میتونه از پسوند jpg با کیفیت متوسط (برای مراحل تست) شروع بشه و png که بدون افت هست ولایه میشناسه در مرحله بعد (حجمش بیشتر از سه برابر jpg به بالا هست ولی شفافیت رو حفظ میکنه) تا پسوند tiff یا targa
:shock:
البته ما در فیلم و فریم دو نوع خروجی داریم بر حسب لایه ای بودن که با نامهای RGB و RGBA مشخص میشن که حرف A نماینده کانال آلفا و ماسک دار بودن فیلم هست ( مثل دودی که شما مستقیما لایه ای رندر میکنی و بعد نیاز یه کروماکی و حذف رنگ نداره و درسته میندازی روی لایه زیری) من برای یک کار حرفه ای png رو پیشنهاد میکنم چون به نسبت کیفیت و حجم ایده آل هست و من با چشم مسلح هم نتونستم ازش ایراد بگیرم.
:rose:
برای کمپوزیت هم با کمی سرچ میتونی نمونه های زیادی پیدا کنی که ساده ترینشون خروجی گرفتن لایه های مختلف فیلم هست که هر کدوم به یه چیز مربوط میشه مثل رنگ، نورپردازی، نقط نور شدید، سایه، عمق، تصحیح رنگ، لایه ها و بافت ههای مکمل و غیره که با افکت های مناسب و با تنظیم و کلید گذاری مقادیر روی هم تأثیر میگذارند.

در مورد افتر افکت هم همین فرمت ها جوابگو هست. دیگه بحث تخصصی افتر افکت رو باید مستقیما از انجمن خودش پیگیر بشی.

یا علی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا