hosienmax100
3D Artist
با سلام خدمت برو بچ
همیشه عاشق خوندنه این جور مطالب بودم _چون سیستمی بودنه کار رو متذکر میشه
[/FONT]
[/FONT]
[/FONT]
[/FONT]
[/FONT]
[/FONT]
[/FONT]
[/FONT]
با
[/FONT]
[/FONT]
[/FONT]
[/FONT]
نور های حجمی مفید وجود دارن در رندر مثله ذره های گرد و خاک در هوا !
[FONT=Arial (Arabic)]
[/FONT]
[/FONT]
[/FONT]
[/FONT]
[FONT=Arial (Arabic)]
این دو برای من مبحثی زیبا و دوست داشتنی است
[/FONT]
[FONT=Arial (Arabic)]
[/FONT]
همیشه عاشق خوندنه این جور مطالب بودم _چون سیستمی بودنه کار رو متذکر میشه
Render Quality
[FONT=Arial (Arabic)]
آموزشی در مورد کیفیت رندر است
چیز هایی که باعث بشه رندر شما واقعی شه
من از
چیز هایی که باعث بشه رندر شما واقعی شه
من از
[/FONT]3ds max[FONT=Arial (Arabic)] و موتور [/FONT]Mental ray [FONT=Arial (Arabic)]استفاده میکنم
از جزئیات زیاد استفاده نمی کنم و اینها بیشتر خلاصه شده اس
از جزئیات زیاد استفاده نمی کنم و اینها بیشتر خلاصه شده اس
[/FONT]
step (1
[FONT=Arial (Arabic)]
اینجا شما میبینید یک صحنه ی ساده در مد وایر فریم ....تماشایی نیست !
اینجا شما میبینید یک صحنه ی ساده در مد وایر فریم ....تماشایی نیست !
step (2
flat shade
flat shade
[FONT=Arial (Arabic)] ها کاملا ناهموار هستن
[/FONT]
step (3
[FONT=Arial (Arabic)]
نرم کردن
[/FONT]shade[FONT=Arial (Arabic)] ها :این نمای نرم شده ی [/FONT]shade[FONT=Arial (Arabic)] هاست .مطمئن شوید تمام لبه های تیز مثله [/FONT](cube)[FONT=Arial (Arabic)] یا استوانه اریب زده شده باشن با این روش مقداری لبه ها از حالت ناهمواری در میان البته در دنیای واقعی هر شی ایی اینجوری نیست .شما میتونید با استفاده از تنظیمات متریال نیز اریب کنید لبه ها رو ....[/FONT]
[FONT=Arial (Arabic)][/FONT]
[FONT=Arial (Arabic)][/FONT]
[FONT=Arial (Arabic)]
[/FONT]
[FONT=Arial (Arabic)]
[/FONT]
Step (4
[FONT=Arial (Arabic)]
نور و سایه ها
حالا ما اضافه میکنیم یک منبع نور رو .یک
حالا ما اضافه میکنیم یک منبع نور رو .یک
[/FONT]spotlight[FONT=Arial (Arabic)] از بالا به سمت پایین .پرتو های این نور به شکل نقطه ایی هستن و شما میتونید سایه های تیز و خشکی رو بدست بیارید اما این غیر واقعی یه ...در دنیای واقعی نور های نقطه ایی وجود ندارد ..بیشتر منبع نور ها مقداری بعد دارن [/FONT]
[FONT=Arial (Arabic)][/FONT]
[FONT=Arial (Arabic)][/FONT]
[FONT=Arial (Arabic)]
[/FONT]
[FONT=Arial (Arabic)]
[/FONT]
step (5
area light and soft shadow
[FONT=Arial (Arabic)]area light and soft shadow
ما روشن کردیم نقطه ی منبع نور رو درون یک
[/FONT]area-spot[FONT=Arial (Arabic)] با قطر 1.5 سانتیمتر حالا سایه های ما نرم تر هستن خوده نور هم قابل دیدن هست [/FONT]
[FONT=Arial (Arabic)][/FONT]
[FONT=Arial (Arabic)][/FONT]
[FONT=Arial (Arabic)]
[/FONT]
[FONT=Arial (Arabic)]
[/FONT]
step (6
GI:
GI:
[FONT=Arial (Arabic)] (اختیاری ) برای واقعی بودن رندر نیاز است به استفاده از [/FONT]GI [FONT=Arial (Arabic)]( نور بازتاب شده )
[/FONT]
[FONT=Arial (Arabic)]منتال ری
[/FONT]GI[FONT=Arial (Arabic)] رو داره با [/FONT]photon [FONT=Arial (Arabic)]و [/FONT]Final gathering[FONT=Arial (Arabic)] ...ما ازهر دور استفاده میکنیم .این متد ها و [/FONT]caustic[FONT=Arial (Arabic)] (شکست نور )[/FONT] [FONT=Arial (Arabic)]بکار برده شده _با این تنظیمات زمان رندرهنگفته ![/FONT]
[FONT=Arial (Arabic)][/FONT]
[FONT=Arial (Arabic)][/FONT]
[FONT=Arial (Arabic)]
[/FONT]
[FONT=Arial (Arabic)]
[/FONT]
step (7
Final gathering
[FONT=Arial (Arabic)]Final gathering
با
[/FONT]Final [FONT=Arial (Arabic)]کیفیت بازتابش نور ها به شدت بالاس !و همچنین به کار می برید [/FONT]Hdr [FONT=Arial (Arabic)]رندرینگ رو !اما اینو بدونید با این تنظیمات شما بدست میارید یک زمان رندر بالا رو..
پس تنظیمات اولیه رو قبول کنید اینجا شما نمی خواهید جزئیات رو داشته باشد متله [/FONT]Ambinet-occlusion effect[FONT=Arial (Arabic)] [/FONT]
[FONT=Arial (Arabic)][/FONT]
پس تنظیمات اولیه رو قبول کنید اینجا شما نمی خواهید جزئیات رو داشته باشد متله [/FONT]Ambinet-occlusion effect[FONT=Arial (Arabic)] [/FONT]
[FONT=Arial (Arabic)][/FONT]
[FONT=Arial (Arabic)]
[/FONT]
[FONT=Arial (Arabic)]
[/FONT]
step (8
[FONT=Arial (Arabic)]
[/FONT]Ambinet-occlusion [FONT=Arial (Arabic)]= برای داشتن تاریکی در محیط نباید پرتو های نور مثلا بین کف و ابجکت ها از بین برن شما مجبورید از [/FONT]AO[FONT=Arial (Arabic)] در تنظیمات متریال استفاده کنید
این مرحله خیلی مهمه برای رئالیسم بودنه کار ! شما باید اون جلوه رو با [/FONT]Final gathering[FONT=Arial (Arabic)] ایجاد کنید !اما این زمان رندر رو بالا میبره! ولی این روش یک راه سریعتر
است و شما یک منظره ی عالی و لطیف دارید
این مرحله خیلی مهمه برای رئالیسم بودنه کار ! شما باید اون جلوه رو با [/FONT]Final gathering[FONT=Arial (Arabic)] ایجاد کنید !اما این زمان رندر رو بالا میبره! ولی این روش یک راه سریعتر
است و شما یک منظره ی عالی و لطیف دارید
step (9
[FONT=Arial (Arabic)]
متریال !
استفاده از متریال ها تعیین میکنه ظاهر ابجکت ها و فعل و انفعالات اونها با نورها رو !
مسلمآ کاملا واقعی نیستند ! برای مثال اگر شما قرار دهید یک آینه شبیه ابجکتی در صحنه ی مجازی شما نور نمیتواند بازتاب یا روشن کند دیگر ابجکت هارو !
و برای متریال های شفاف پرتو های نور نمی تواند واسه دیگر ابجکت ها افکت شکست نور رو اعمال کند
استفاده از متریال ها تعیین میکنه ظاهر ابجکت ها و فعل و انفعالات اونها با نورها رو !
مسلمآ کاملا واقعی نیستند ! برای مثال اگر شما قرار دهید یک آینه شبیه ابجکتی در صحنه ی مجازی شما نور نمیتواند بازتاب یا روشن کند دیگر ابجکت هارو !
و برای متریال های شفاف پرتو های نور نمی تواند واسه دیگر ابجکت ها افکت شکست نور رو اعمال کند
step (10
caustic
[FONT=Arial (Arabic)]caustic
[/FONT]caustic
[FONT=Arial (Arabic)] شبیه سازی می شود از طریق شکتنه پرتو های نور !حالا شما میتوانید ببینید تمامه شفافیت و انعکاس ابجکت ها ی تولید شده با افکت [/FONT]caustic [FONT=Arial (Arabic)]رو !
اگر محاسبات با دقت بیشتر باشد منظورم مقدار زیاد [/FONT]photon [FONT=Arial (Arabic)]ها و کوچک بودن [/FONT]sampling Radius[FONT=Arial (Arabic)] !!انگاه تنظیمات بیشتر به واقعیت نزدیک هستن ![/FONT]
[FONT=Arial (Arabic)][/FONT]
اگر محاسبات با دقت بیشتر باشد منظورم مقدار زیاد [/FONT]photon [FONT=Arial (Arabic)]ها و کوچک بودن [/FONT]sampling Radius[FONT=Arial (Arabic)] !!انگاه تنظیمات بیشتر به واقعیت نزدیک هستن ![/FONT]
[FONT=Arial (Arabic)][/FONT]
[FONT=Arial (Arabic)]
[/FONT]
[FONT=Arial (Arabic)]
[/FONT]
step (11
Volume Light
[FONT=Arial (Arabic)]Volume Light
نور های حجمی مفید وجود دارن در رندر مثله ذره های گرد و خاک در هوا !
[/FONT]
[FONT=Arial (Arabic)]
در یک اتاق خیلی گرد خاکی برا مثال تابش نور از پنجره پرتو های نور کاملا دیده میشن ! در این صحنه تقریبآ بی فایدست اما مطمئن باشید نور شما یه حلقه های رنگینی رو میده به محیط !
step (12
Effect
Effect
[FONT=Arial (Arabic)] افکتها = هر وقت شما راضی شدید از کل عملیات رندرینگ !!!میتونید با [/FONT]post _processing[FONT=Arial (Arabic)] (مثلا با فوتوشاپ ) یک افکت رو به عکستون بدید تا نتیجه دلخواه
رو در پایان بدست بیارید !اینجا منبع نور ما قابله دیدنه اضافه کردیم یک افکت [/FONT]glow [FONT=Arial (Arabic)]و [/FONT]star[FONT=Arial (Arabic)] رو !نورانی بودنه زیاد [/FONT]glow[FONT=Arial (Arabic)] در این محیط زیبا کرده عکس رو !![/FONT]
[FONT=Arial (Arabic)][/FONT]
رو در پایان بدست بیارید !اینجا منبع نور ما قابله دیدنه اضافه کردیم یک افکت [/FONT]glow [FONT=Arial (Arabic)]و [/FONT]star[FONT=Arial (Arabic)] رو !نورانی بودنه زیاد [/FONT]glow[FONT=Arial (Arabic)] در این محیط زیبا کرده عکس رو !![/FONT]
[FONT=Arial (Arabic)][/FONT]
[FONT=Arial (Arabic)]
[/FONT]
[FONT=Arial (Arabic)]
[/FONT]
step (13
depth of field
[FONT=Arial (Arabic)]depth of field
هر وقت شما خواستید رندر تون شبیه یه عکس گرفته شده با یک دوربین باشه !قطعآ باید برا رندرتون از
[/FONT]dof[FONT=Arial (Arabic)] اسفاده کنید با این افکت شما انگار از یک دوربین در
زندگی یه واقعی عکس گرفتید !
زندگی یه واقعی عکس گرفتید !
step (14
HDR and IBL
hdr
HDR and IBL
hdr
[FONT=Arial (Arabic)]= [/FONT]high dynamic range[FONT=Arial (Arabic)]
[/FONT]
ibl
[FONT=Arial (Arabic)]= [/FONT]image based lighting
[FONT=Arial (Arabic)]
این دو برای من مبحثی زیبا و دوست داشتنی است
hdr
[FONT=Arial (Arabic)] به وجود امد با بیشترین کاربرد برای کامل کردنه المنت های [/FONT]3d[FONT=Arial (Arabic)] در صحنه های واقعی !
بنابرین شما دارید مچ میکنید صحنه رو با حالت نور واقعی !شما باید داشته باشید یک عکس [/FONT]360x360[FONT=Arial (Arabic)] درجه ([/FONT]panorama[FONT=Arial (Arabic)]) از یک صحنه ی واقعی و انو بکار ببرید
برای منبع نور و مپ محیط _خیلی مهمه توتریال های زیادی وجود دارد در مورد [/FONT]hdr
بنابرین شما دارید مچ میکنید صحنه رو با حالت نور واقعی !شما باید داشته باشید یک عکس [/FONT]360x360[FONT=Arial (Arabic)] درجه ([/FONT]panorama[FONT=Arial (Arabic)]) از یک صحنه ی واقعی و انو بکار ببرید
برای منبع نور و مپ محیط _خیلی مهمه توتریال های زیادی وجود دارد در مورد [/FONT]hdr
[FONT=Arial (Arabic)]
نویسنده :
Sven Geruschkat
Sven Geruschkat
[FONT=Arial (Arabic)]ترجمه :
hosienmax100
مشکلاتی تو ترجمه هست که امیدوارم ببخشید
راستی نظرتون رو هم بگید بچه ها
دفعه ی اول بود ببخشید
[/FONT]hosienmax100
مشکلاتی تو ترجمه هست که امیدوارم ببخشید
راستی نظرتون رو هم بگید بچه ها
دفعه ی اول بود ببخشید