render forground & render background and composite?

rainbmaya

Active Member
تو صحنه های سنگین معمولا صحنه رو به چند لایه تقسیم میکنند و رندر میگیرند مثل لایه بک گراند و فورگراند و لایه پارتیکل و جلوه های ویژه.
نور توصحنه چیده و برای کل صحنه تنظیم شده. رفتار نور هم که همه میدونید به چه شکله به همه جهت بازتاب میشه و رو کل صحنه تاثیر میذاره این موضوع رو تو سایه و بازتاب اشیا تو رندر میبینیم و قابل درکه. البته هنوز ما از فوتون استفاده نکردیم. فقط فاینال گتر روشنه. GI هم خاموشه. حالا اگه ما رندر لایه های جداگانه صحنه رو انجام بدیم (منظور من renderpass نیست که اسپکولارو دیفیوز و اکولایزن رندر میشه.) لایه بک گراند و فورگراند و لایه پارتیکل و جلوه های ویژه منظورمه ، مشکل نور پیدا میکنیم و عملا تو ترکیب لایه ها موقع کمپوز مشکل پیدا میکنیم چون لایه ها بازتابهای واقعی نور ما رو ندارند.
اساتید میدونید روش صحیح این کار به چه شکله و چه جوری صحنه های سنگین انیمیشنو تو زمان کمتر رندر بگیریو. عکس سینگل نه ، فوتیج. مثلا 20 دقیقه انیمیشن.
آیا آموزشی در این زمینه موجود هست؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا