Realistic bump map

DIMO

Active Member
به نام خدا

سلام به همگی،شما در این آموزش کوتاه با نحوه ایجاد یک bump map که به حقیقی جلوه دادن کار شما کمک می کند آشنا می شوید،همچنین از این روش برای ساخت متریال پارچه نیز می توان استفاده کرد.شما با استفاده این روش قادر خواهید بود هر گونه bump/displace را روی سطوح خلق کنید.

1.jpg


1-توسط فرمان spline یک دایره در نمای Front درست کرده و با استفاده از فرمان Break دایره را به دو قسمت تقسیم كنید.

2.jpg

2-قلاب قسمت پایینی دایره را گرفته و توسط snap ها مطابق تصویر حرکت داده و با استفاده از فرمان Weld این دو spline مجزا را به هم وصل کنید.

3.jpg

3-این کار را مجدداً چند دفعه دیگر تکرار کنید.

4.jpg

4-با استفاده از فرمان Clone-Instance در منوی Tools و فرمان Rotate یک شبکه که تار و پود کار ما را تشکیل خواهد داد مطابق تصویر بسازید.

5.jpg

5-یکی از spline ها را انتخاب کرده و از پانل Modify قسمت های Enable in Renderer و Enable in Viewport را فعال کنید.

6.jpg

6-یک دوربین که مستقیماً رو به spline ها باشد بسازید وقسمت Orthographic Projection را در پانل Modify فعال کنید.حداقل و حداکثر فاصله دوربین نسبت به spline ها را بنا بر تصویر که می بینید توسط فرمان ((((Create -> Helpers -> Tape اندازه بگیرید.

7.jpg

7-به نمای Camera رفته و با استفاده از پارامترهای قسمت FOV محدوده نمای دوربین را روی بافت متمرکز کنید.

8.jpg

8-به قسمت ((Rendering -> Render -> Render Elements)) رفته و توسط دکمه Add،Z Depth را به پنجره Render Elements اضافه کنید.در قسمت Z Depth Elements parametersاعدادی را که ((در قسمت 6))بدست آوردید در Z Minو Z Maxوارد کنید.

9.jpg

9-رندر نهایی شما می بایست یه تصویر سیاه و سفید مشابه به تصویر زیر باشد،با این تصویر شما می توانید displace یا bump مورد نیاز برای بافت یک پارچه را ایجاد کنید،شما می توانید با تغییردادن اندازه های
Z Min و Z Max نتیجه کار را مطلوب ترنمایید.

10.jpg






در ضمن دوستان اگرهر گونه اشتباه در ترجمه یا تایپ دیدید خوشحال میشم عنوان کنید.

منبع: www.evermotion.org

پیروز باشید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا