real نشدن رندر

akherat

مدیر انجمن
سلام
من یه رندر از کارم گرفتم اما واقعی نشده
من با منتال رندر گرفتم
میشه راهنمایی کنید که اشتباهم چی بوده؟
مرسی

08827256217096506241.jpg
 

rmreza

Well-Known Member
با سلام
بکگراندی که انتخاب کردین موج داره توی شیشه ها که افتاده درسته ولی وقتی حالت depth of field رو ایجاد کردین موجی شکل دیده میشه اگه دقت کنید رفلکشنی که روی ماشین افتاده موج ، موج ِ بقیه چیز ها خوبه همچنین طبق اون محیطی که دارین باید رفلکشن روی ماشین تیره تر باشه ولی نسبت به محیط ،روشنایش یکم زیاده .همچنین سایه ای که زیر ماشین افتاده یعنی اینکه شما بالای ماشین یک نور گذاشتید. اگه توی کوچه تیر چراغ برق داره پس باید یک نوری توی کوچه افتاده باشه و اطراف رو روشن کنه.
موفق باشید.
 

akherat

مدیر انجمن
مرسی
در مورد موج موج شدن من اومدم اینورومنتال انتداختم تا تو رفلکشن و فاینال گدر دیده بشه ولی نمیدونم چرا موج موج شده (علتش رو شما میدونی؟)
منظورتون اینه که رفلکشن باید کم بشه یا اینکه شفافتر بشه؟
من مجبور شدم که لایت بزارم چون بدونه سایه اصلا خوب نمیشد(پیشنهاد شما در این مورد چیه؟)
مرسی
 

akherat

مدیر انجمن
راستی رو کاپوت ماشین هود داره شاید بخاطره اونه موج موج شدن

30923006938604618923.jpg
 
آخرین ویرایش:

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
نور و رنگ ماشین با نور محیط همخوانی نداره، اگر GI فعال نیست فعال کنید، اگر هست پس از تصویر محیط برای نورپردازی استفاده کنید.
راه دوم اینه که ماشین رو جدا و Transparent رندر کنید و توی فتوشاپ ادغام کنید و بوسیله ی ابزار های تنظیم نور و رنگ فتوشاپ، ماشین رو با محیط تطبیق بدید.
همچنین Depth of field روی محیط اجرا شده اما روی ماشین نه، بهتره از لایه ی ZDepth برای این کار در فتوشاپ استفاده کنید چون بسیار بهتر و قابل کنترل تر هست.
موفق باشید
 

rmreza

Well-Known Member
راستش زیاد با منتال کار نکردم ولی فکر کنم که منتال هم یک چنین خاصیتی داشته باشه:
اگه از عکس hdri برای نور پردازی استفاده کنید بهتره همچنین اگه منتال ری خاصیت دادن متریال به رفلکشن رو داشته باشه همون عکس hdri محیط رو به رفلکشن هم بدین رفلکت محیط توی ماشن میفته و کارتون قشنگتر میشه.
امیدوارم مشکلتون حل بشه.:oops:
 

akherat

مدیر انجمن
متاسفانه من عکسم hdri نیست وگرنه از اون برای نور پردازی استفاده میکردم
مورد دوم رو خوب متوجه نشدم : اون کار رو که گفتی میکنه اما مگه نباید به زاویه دوربین مچ باشه؟
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
یکم روش کار کردم نتیجه این شد، اگر Zdepth و کانال رنگ هارو رندر میکردید کنترل روی اونا بیشتر بود و تصویر خیلی بهتر از اینا میشد.

2.jpg
 

akherat

مدیر انجمن
متوجه شدم داری چی میگی
خیلی لطف کردی
Barnara
توی عکس رنگ ها با هم همخونی ندارن
رنگهای background همش اوکی هست اما با رنگ ماشین تفاوت داره و معلوم هست که مونتاژ شده
در اصل من به دنبال یه تکنیک یا روشی هستم تا بشه این هارمونی رو ایجاد کرد
مثلا همون depth of field یکیشه
رنگ رو باید چی کار کنم؟
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
برای رنگ باید در فتوشاپ با گزینه های Curves، Color Balance، Hue and saturation کار کنید، البته یه جورایی تکنیک حساب میشه و ترکیب چند گزینه باهم یک نتیجه ی خاص رو میده.
اگر در مکس بخواید این کارو بکنید باید عکس محیط رو به عنوان نور محیطی در نظر بگیرید، اگر با وی ری کار میکردید میتونستم کمکتون کنم اما من با منتال کار نمیکنم. (البته باز من نتیجه ی کامپوزیشن در فتوشاپ رو ترجیح میدم)
 

جدیدترین ارسال ها

بالا