professional ocean in maya

mahdilal

Member
خوب بعضی از دوستان ساخت اقیانوس در مایا را مسخره کرده بودن در مقابل هودینی که بد نیست این کلیپ را هم ببینند و بعد قضاوت کنند که امروز براشون آماده کردم

http://jranstudio.com/ocean.mov
 
  • Like
Reactions: hvo

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
خوب بعضی از دوستان ساخت اقیانوس در مایا را مسخره کرده بودن در مقابل هودینی که بد نیست این کلیپ را هم ببینند و بعد قضاوت کنند که امروز براشون آماده کردم

http://jranstudio.com/ocean.mov

خب که چی اینو با مکس و هودینی هم میشه زد ...
 
  • Like
Reactions: hvo

hvo

Member
خوب بعضی از دوستان ساخت اقیانوس در مایا را مسخره کرده بودن در مقابل هودینی که بد نیست این کلیپ را هم ببینند و بعد قضاوت کنند که امروز براشون آماده کردم
سلام . دوست عزیز من فیلم رو دیدم و واقعاً خوشم اومد اینم بگم که من خیلی با مایا کار کردم ولی بحث سر اینه که مایا particle ایجاد نمی کنه . یعنی سیستم ocean در مایا سیستم particle نیست ( بلکه بازی کردن با vertex ها است )
می خوام بگم با مایا شما نمی تونید پخش شدن قطرات آب رو شبیه سازی کنید . تو مایا شما نمی تونید سطح ocean رو به قالب جسمی در آورید .
من مایا کارام و دارم اینجا می گم محال ممکنه بشه تو مایا شبیه سازی حرکت کشتی روی ocean ( که هنگان حرکت کشتی تعداد زیادی قطرات آب پخش می شوند و جلوی کشتی بیشتر فرو می رود ) رو پیاده کرد . آیا توی ocean مایا می تونید برخورد قطرات رو با سطح دریا تعریف کنید . اینها ضعف های مایا هستند در صورتیکه توی houdini و realflow و البته Naiad . ما با particle سر و کار داریم به همین دلیل شبیه سازی دقیق تر میشه . میشه چند میلیون particle ایجاد کرد . اگه rate از particle ها در مایا رو روی 1000 مقدار دهی کنید می بینید که مایا زورش نمی رسه 5 میلیون particle ایجاد کنه . البته باید گفت توی نورپردازی و انیمیت خیلی قویه

در ضمن باید قبول کنیم مایا نمیتونه یک تنه همه ی کارها رو انجام . وجود houdini و max و ... ضروریه .
بازم بگم اینو که هر نرم افزار سه بعدی یک ابزاره . یکی دوست داره گیتار بزنه یکی دوست داره پیانو . ما هیچ سازی با ترکیب گیتار و پیانو نداریم که .
 

mahdilal

Member
دوست عزیز خواهشن اول اطلاعات را قوی کن بعد نظر بده چون سیستم ocean در همه نرم افزارها یکسان است و با پارتیکل خیلی فرق می کنه جهت اطلاع شما باید بگم که این سیستم ocean که من الان در مایا استفاده کردم یک پلاگین اوپن سورس هست که در هودینی به صورت پیش فرض هست و در مایا و 3d max هم هر ورژن که میاد کامپایل میشه و در اختیار کاربرا قرار می گیره و در هر سه نرم افزار به یک صورت کار میکنه و از یک تکنولوژی استفاده میکنه ولی در مورد پارتیکل من یک پلاگین free در آن تایپکی که بحث هودینی و مایا بود برای مایا معرفی کردم که بین هودینی و مایا مشترک هست و هم از cpu و هم از gpu استفاده می کنه و خیلی هم قوی هست و پس نگو نمی شه در مورد برخورد قطعات یا پارتیکلها در سطح آب هم چند خط اکسپرشن کافی
 

hvo

Member
دوست عزیز خواهشن اول اطلاعات را قوی کن بعد نظر بده چون سیستم ocean در همه نرم افزارها یکسان است و با پارتیکل خیلی فرق می کنه جهت اطلاع شما باید بگم که این سیستم ocean که من الان در مایا استفاده کردم یک پلاگین اوپن سورس هست که در هودینی به صورت پیش فرض هست و در مایا و 3d max هم هر ورژن که میاد کامپایل میشه و در اختیار کاربرا قرار می گیره و در هر سه نرم افزار به یک صورت کار میکنه و از یک تکنولوژی استفاده میکنه ولی در مورد پارتیکل من یک پلاگین free در آن تایپکی که بحث هودینی و مایا بود برای مایا معرفی کردم که بین هودینی و مایا مشترک هست و هم از cpu و هم از gpu استفاده می کنه و خیلی هم قوی هست و پس نگو نمی شه در مورد برخورد قطعات یا پارتیکلها در سطح آب هم چند خط اکسپرشن کافی
حرفه شما درسته . سو تفاهم نشه من نمی گم ocean بده یا خوبه . من فقط میگم شبیه سازی particle برای ocean ( به معنی اقیانوس و دریا ) بهتره تا surface . این نظره منه . به نظر شما particle ها جزییات بیشتری رو نمی دند . ( یعنی هنگام پخش شدن این حرفا )
یه وقت تعبیر بد نکنید فقط از روی کنجکاوی این سوال رو می پرسم :
من خیلی مایا کار کردم و با expression هم خیلی آشنا هستم . آیا شما می تونید حرفی که زدید رو به من نشون بدید ؟ من فقط بلد نیستم می خوام یه نمونه عملی ببینم . خواهشاً فکر نکنید قصد خاصی دارم چون بنظرم واقعاً نمیشه بین particle و ocean از
طریق اسکریپت همچنین کاری کرد ولی بین particle و surface میشه .
 
ولی در مورد پارتیکل من یک پلاگین free در آن تایپکی که بحث هودینی و مایا بود برای مایا معرفی کردم که بین هودینی و مایا مشترک هست و هم از cpu و هم از gpu استفاده می کنه
سلام .این پلاگین رو کجا میشه پیدا کرد میشه آدرسی به من بدید . یعنی این پلاگین توانایی ایجاد 10 میلیون پارتیکل را در مایا می ده . ( اگه همچین حجم پارتیکلی بشه تو مایا ایجاد کرد مایا نرم افزار اول آخر سه بعدی . مکس و houdini حرفی برای گفتن ندارن)


قطعات یا پارتیکلها در سطح آب هم چند خط اکسپرشن کافی
منم فکر می کنم شدنی نباشه . میشه توضیح بیشتری بدید



ocean که من الان در مایا استفاده کردم یک پلاگین اوپن سورس هست

یعنی سیستم ocean خود مایا نیست . آیا mel script ویا exe plugin است . من همچنین چیزی تا به حال نشنیدم . میشه لینک منبع بدید ما هم استفاده کنیم
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
( اگه همچین حجم پارتیکلی بشه تو مایا ایجاد کرد مایا نرم افزار اول آخر سه بعدی . مکس و houdini حرفی برای گفتن ندارن)
یعنی تو اصلا بعد از اون همه بحث باز هم نفهمیدی متاسفم برات !!!!
فیلم 2012 اون دیاشو دیدین با تریدی مکس زدن با PFlow خالی !!!!
اگه جناب بحث سر پلاگینه که Thinking Particle الان میتونه این کارو انجام بده باز من درسته بیام مثل شما بگم مکس و houdini حرفی برای گفتن ندارن
سطح فکریت واقعا عجیبه !!!!
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
دوست عزیز خواهشن اول اطلاعات را قوی کن بعد نظر بده چون سیستم ocean در همه نرم افزارها یکسان است و با پارتیکل خیلی فرق می کنه جهت اطلاع شما باید بگم که این سیستم ocean که من الان در مایا استفاده کردم یک پلاگین اوپن سورس هست که در هودینی به صورت پیش فرض هست و در مایا و 3d max هم هر ورژن که میاد کامپایل میشه و در اختیار کاربرا قرار می گیره و در هر سه نرم افزار به یک صورت کار میکنه و از یک تکنولوژی استفاده میکنه ولی در مورد پارتیکل من یک پلاگین free در آن تایپکی که بحث هودینی و مایا بود برای مایا معرفی کردم که بین هودینی و مایا مشترک هست و هم از cpu و هم از gpu استفاده می کنه و خیلی هم قوی هست و پس نگو نمی شه در مورد برخورد قطعات یا پارتیکلها در سطح آب هم چند خط اکسپرشن کافی

سلام

دوست عزیز من اصلا تو این بحث ها شرکت نکردم ولی میخواستم به صورت مختصر جواب مطلبتون رو بدم

سیستم ذرات houdini و RF برای ساخت اقیانوس و دریا یه سیستم جدید و جدا از سیستم قدیمی ploy هست، که تو RF به نام Hybrido وجود داره، شما هیچ وقت نمیتونی اون کیفیت ایجاد موج حالا چه برای ساحل و یا برخورد اجسام به سطح آب رو توی مایا ایجاد کنی، میشه جلوه های Splash رو با ابزارهایی ایجاد کرد ولی ایجاد اون نوع موج و حتی Splash با اون جزییات و کیفیت رو نمیشه، این سیستم Hybrido از سیستم voxle ـی مثل شبیه سازی سیالات استفاده میکنه که به هیچ وجه نمیشه با سیستم ocean مایا مقایسه کرد، مثل این که بگی شما بخوای ایجاد انفجار با پلاگین afterburn رو با fumeFX یکی بکنی، after burn جواب گو بعضی چیزها هست ولی هیچ وقت نمیتونه شبیه سازی و پیچشی که تو fuem fx یا fluid مایا و pyro هست مقایسه کنی.

مایا سیستم قوی تو بخش fluid و پارتیکل داره من هم به شدت با خود مایا حال میکنم ولی نمیتونی سیستم پارتیکل مایا رو با مکس و سیستم شبیه سازی مایعات و سیالات اون رو با houdini مقایسه کنی. Auto desk هم naiad رو خرید تا این ضعف رو تو نرم افزارهاش کم کنه دوست عزیز.


این فقط مقایسه این ابزارها بود نه نرم افزارها، همین بس که هیچ وقت نمیان تو houdini پایه VFX رو ببندن، خوب این قدرت مایا رو نشون میده.

حق یارت
 
آخرین ویرایش:
یعنی تو اصلا بعد از اون همه بحث باز هم نفهمیدی متاسفم برات !!!!
فیلم 2012 اون دیاشو دیدین با تریدی مکس زدن با PFlow خالی !!!!
اگه جناب بحث سر پلاگینه که Thinking Particle الان میتونه این کارو انجام بده باز من درسته بیام مثل شما بگم مکس و houdini حرفی برای گفتن ندارن
سطح فکریت واقعا عجیبه !!!!
شرمنده . عادت کردیم . :green: به دل نگیر هر کسی یه اخلاق بد داره این اخلاق بده من . سعی می کنم بیشتر توجه کنم . جان خودم حواسم نیست
 

جدیدترین ارسال ها

بالا