Partical Fluide--------SideFX Houdini 10

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
سلام به همه بر و بچه های خوب مجید انلاین، خوبید همگی؟
داشتم با هودینی ور می رفتم نتیجه اش شد ای،ن گفتم بذارمش اینجا نظر بدید، آخه خودم خوشم اومد ازش، کار توی هودینی 10 ورژن 64 بیتی انجام شده و رندر هم با رم 4 گیگ و سی پی یوی 4400 دو هسته ای، ای ام دی حدود سه دقیقه طول کشیده. وقتی که روی این کار گذاشتم هم یه ربع بود.
پیشاپیش از همه تشکر می کنم به خاطر نظرات خوب و حرفه ای تون.
فعلا بای.
 

پیوست ها

  • Houdini Fluide.jpg
    Houdini Fluide.jpg
    83.2 کیلوبایت · بازدیدها: 36
  • Houdini Fluide4.jpg
    Houdini Fluide4.jpg
    112.2 کیلوبایت · بازدیدها: 35
آخرین ویرایش:

TAO

Member
می خواستم در خواست کنم اگر ممکنه توضیح مختصری در مورد houdini و خصوصیاتش بدین تا همگی بیشتر با این نرم افزار با هسته ی مدرن در ضمینه ی انیمیشن آشنا بشیم.
 
آخرین ویرایش:

mkf.cgi

Member
اول اينكه كار قشنگي شده و كار با هوديني رو ادامه بده چون نرم افزار واقعا جالبيه.
من با هوديني كار كردم به نظر قدرت بسيار بالايي در ساخت انيميشن و جلوه هاي ويژه داره ولي يه مشكل بزرگ داره و اون مدلينگ ضعيف برنامه است البته خود سازندگان هم بر اين تاكيد دارن كه اين برنامه مخصوص ساخت جلوه هاي ويژه و انيميشن هست. به خاطر همين ابزار هاي مدل سازيه دقيق و كاملي نداره!
ريگينگ در اين برنامه خيلي ساده و كاربردي انجام ميشه كه كاربر رو از سردرگمي خلاص مي كنه.
در كل به نظرم هنوز نميتونه جاي مكس و مايا رو بگيره همونطوري كه هيچ برنامه اي به طور كامل و دقيق تمام قابليت هاي كار انيميشن سه بعدي رو نداره !
موفق باشيد.
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
از همگی در مورد نظرات ممنون.
TAO جان برای شما بگم که هودینی در همه زمینه های انیمیشن سه بعدی فعالیت کرده و جایی برای ساخت پلاگین نذاشته یعنی همه چیش کامله. هودینی همه این زمینه ها رو پوشش می ده: ساخت و مدلسازی، کاراکترینگ و ریگینگ، نورپردازی و مترالگ،رندر که با سه تا موتور رندر توپ که از جمله رندر من، منتال و مانترا، کامپوزیتی خیلی قوی برای تلفیق انیمیشن ها با فیلم های واقعی.
مزیت اصلی هودینی همون سیستم گره ایه اونه، چیزی مثل ICE توی SoftImage (اگه درست گفته باشم) یا Xpresso توی Cinema 4D. این سیستم گره ای قادر به انجام کارای خیلی جالبی هست. علاوه بر اینها هودینی توی سیستم ذرات یا پارتیکال ها خیلی قویه، دینامیک سیمولیشن خیلی توپی هم داره که در همه زمینه های دینامیکی از rigid bodies گرفته تا Wire Simulation خیلی قدرتمنده. یکی دیگه از مزیت های دیگه هودینی اینه که به اسکریپت نویسی توی اون خیلی توجه شده، به صورتی که توی اکثر جاهای نرم افزار حتی برای اندازه و یا مقدارها می توان از اسکریپت ها استفاده کرد که این موضوع بعضی کارها رو خیلی خیلی راحتر کرده.
جدیدا شرکت های بزرگ سه بعدی سازی دارند کم کم به سمت هودینی حرکت می کنن.
بچه ها شرمنده آخه نمی شه اینجا کامل در مورد هودینی حرف زد، توضیحات ما هم که ناقصه و لی شما میتونید به سایت www.Sidefx.com هم یه سری بزنید و اطلاعات جامعی در مورد اون بدست بیارید.
بچه ها اگر هم خواستید ببینید چه فیلم هایی از Houdini استفاده کردند به این آدرس برید. در اونجا می تونید توضیحاتی رو هم در مورد هر فیلمی که با هودینی ساخته شده ببینید. این هم آدرس:
http://www.sidefx.com/index.php?opti...id=7&Itemid=68
mkf.cgi جان در مورد حرف های شما هم بگم که گفتی که مدلینگ توی برنامه ضعیفه که اصلا درست نیست، مدلینگ توی هودینی خیلی هم قویه ولی چیزی که هست اینه که یه کم کار با اون در صورتی که تازه کار باشیم مشکله و این باعث می شه ما مدلینگ رو ضعیف بدونیم. همون طور که گفتید با هودینی کار کردید و حتما می دونید هودینی ابزار مدلسازی زیادی داره، چیزهای جالبی هم توی هودینی هست مثل l-system که توی هیچ نرم افزار سه بعدی ساز دیگه نیست و یه چیز بی نظیره، هودینی توی خودش ابزار sculpt رو هم داره که این هم از مزیت های هودینیه. اینم گفتید که ریگینگ سادس که اینم خیلی حرف اشتباهیه. توی هودینی با این سیستم گره ایه پیچیدش یه کارایی در زمینه ریگینگ شده که ادم با دیدنشون حیرت زده میشه، علاوه بر اون هودینی قابلیت این رو هم داره که جمعیت رو شبیه سازی کنه یعنی همون کاری که نرم افزار massive انجام میده که این قابلیت هم توی نرم افزارهای سه بعدی تکه. در مورد این که نمیتونه جای مایا و مکس رو بگیره هم باید گفت، در حال حاضر درسته چون قیمت این نرو افزار زیاده (این هم به خاطر قابلیت های بی شمار اونه) خیلی کم از اون بیرون از ایران استفاده می شه برای همین آموزش های کمی از اون در دسترسه ولی قابلیت های اون نسبت به مایا بیشتر چه برسه به مکس. خب ببخشید بچه ها سرتون رو درد آوردم ولی لازم بود این حرفا رو بزنم تا یه کم اطلاعاتتون در مورد این غول سه بعدی ساز بیشتر بشه.
 

TAO

Member
تشکر از اطلاعاتتون، من با ICE توی XSI کار کردم راستش گمان میکنم بیش از سیستم گره ای هودینی قدرت داره چون به شما عملا اجازه ی ساخت یک نرم افزار جدید رو در محیط XSI میده. وحتی بیشتر.
در مورد سیستمهای event base بدون شک Soft Image XSI منحصر به فرد و جلوداره.
در مورد سیستمهای ذره ای اگر توانایی های جدید ICE رو که هنوز رو به تکامله در نظر نگیریم particle flow ها در 3ds max حرف اول رو میزنه و همونطور که میدونین حتی فیلمهایی که با مایا و xsi ساخته میشن در بخش Flow Motion خصوصا Particle ها به 3ds max وابسطه هستن، شاید مثال زدن فیلم Spider Man III, Super Man return, Blade و ... کافی باشه.
در مورد Fluid ها و Dynamic ها توانایی مایا انکار ناپذیره و بیش از 90% محبوبیت مایا برای همین توانایی هست.
شاید بد نباشه بدونیم که 3 بار 3ds max و 5 بار مایا هر کدوم به تنهایی و 6 بار به صورت مشترک این دو نرم افزار برنده جایزه ی اسکار بهترین جلوه های ویژه شدن.
در مورد فضا های باز و Crow تنها نرم افزار استثنایی موجود VUE هست که 2 بار تا به حال برنده جایزه ی اسکار شده (یکی برای دزدان دریای کاراییب 2 و دومی توی خاطرم نیست ...)
در مورد دیجیتال Sculpture بی شک ZBrush و پس از اون mudbox بهترین انتخواب ها هستن که تا به حال حداقل یک بار ZBrush برنده ی جایزه ی اسکار شده.

در هرحال موتور بسیار مدرن houdini و البته آفرهای بسیار خوبی مثل Render man باعث توجه به این نرم افزار میشه.

صرف اینکه یک نرم افزار توانایی های بالایی داره، دلیل خوب بودن یا موفقیت نیست، توانایی برقراری ارتباط یا به قول عامیانه "راه دست بودن" یک نرم افزار گاهی مهم تر از توانایی اون خواهد بود و البته نباید فراموش کرد که هودینی کم سن و ساله و هنوز جای رشد بسیار زیادی داره و البته در حال رشد هست.

مطمئنا برای افرادی که قصد تغییر نرم افزار یا شروع یک نرم افزار رو دارن Houdini و XSI انتخواب هایی بی نظیر اما سخت خواهند بود و 3ds max یا Maya انتخوابهایی مطمئن، به اثبات رسیده و راحت تر با منابع اطلاعاتی و آموزشی بسیار زیاد خواهند بود.
 
آخرین ویرایش:

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
ممنون TAO جان. اطلاعات خوب و کاملی بود. راستش من در مورد ICE توی XSI زیاد اطلاعات ندارم و ممنون می شم در مورد اون توضیحات بیشتری رو بدید. در مورد سیستم گره ای هودینی هم باید بگم که وقتی با اسکریپت مخلوط بشه خیلی قدرتمند و پیچیده می شه که توانایی های بسیار زیادی داره مخصوصا با این کتابخانه عظیم گره های هودینی که فقط در مورد دینامیکش بیش از صد گره مختلف داره که قابلیت ایجاد شبیه سازی های دینامیکی فراوونی رو میده که انجام اونا با دیگر نرم افزارها یه کار دور از عقله. حالا ببینید که در زمینه مایعات، پارتیکال ها، پارچه، مو و چمن و....، نخ و سیم و ایجاد شکستگی و ترک ها این گره ها چی کار می کنه. در مورد ICE هم فکر کنم فقط شامل سیستم های ذره ای و متریال و کامپوزیت در XSI می شه ولی سیستم گره ایه هودینی توی تموم زمینه های هودینی وجود داره که اینم یه برتری محسوب میشه. من فکر میکنم که هودینی اومده تا با مکس و مایا به مبارزه بپردازه چون هودینی هم توی زمینه Fluid ها قدرت بسیار زیادی داره و هم در زمینه Dynamic . که البته توی زمینه Dynamic قدرت بیشتری داره. در مورد پارتیکال ها هم باید بگم که هودینی اگه از مکس سر نباشه از اون چیزی کم نداره. نمونشم توی فیلم های هری پاتره که برای ساخت سیستم های ذرات از هودینی استفاده شده، نمونه بعدیش "وال ای" که اون طوفان های عظیمی که توش رخ می ده با هودینی ساخته شده. برترین قدرت هودینی که همون Dynamic اش هست باعث شده توی فیلم هالک 2 نیز از اون برای ساخت صحنه های زد و خوردی که در اونها شکستن و تکه تکه شدن اجسام وجود داره استفاده بشه.در بازی زیبای "گراید" که یه بازی اتومبیل رانی با گرافیک بالاست نیز برای ساخت تصادفات و مجروح شدن اتومبیل ها از هودینی استفاده شد.
این ها فقط نمونه ای از کارهاییه که در ساختشون از هودینی استفاده شده و توی سایت خود هودینی لیست کاملی از اونها وجود داره.
TAO جان بازم ازت خواهش دارم که در مورد ICE یه کم بیشتر توضیح بدی آخه خیلی علاقه مندم در موردش اطلاعات بیشتری بدست بیارم.
 
آخرین ویرایش:

TAO

Member
شاید بهتر باشه یه تاپیک جدید در این باره ایجاد کنیم، اما اگه اجمالی بخوام بگم ICE ابزاری برای ساخت افکت، مو، متریال، پارتیکل، فلوید، داینامیک، پارچه، دفرمیشن (حتی نفس کشیدن یا ضربان قلب)، کامپوزیت، ساخت شیدر، رندر، انیمیشن، Post Render، Pre Render، مایعات، اینترفیس و خلاصه ساخت پلاگین و حتی یک نرم افزار جدید انیمیشن سازی درون XSI هست.
اصاصا قابل قیاس با بقیه نیست .
جالب توجه اینکه مجموع Event های ICE تشکیل یک بسته ی جدید رو میده که میشه به عنوان یه Event جدید از اون استفاده کرد. نا گفته نمونه که موتور XSI از 5 عوض شد و کاملا مدرن شده و از این لحاظ از هوندی و مکس و مایا قوی تره، البته من مکس رو ترجیح میدم چون ابزارهاش کمتره و آدم رو در گیر پیچیدگی نمیکنه.
این لینک رو برای دیدن قسمتی از توانایی های Ice در پارتیکل ها و دفرمیشن ها ببینید.

http://www.softimage.com/products/xsi/ice/default.aspx

راستی تا یادم نرفته ICE توانایی ساخت محیط Envirenment رو هم داره و کاملا Real Time یعنی به هر تغییری در View port ها دیده میشه.
اگه اطلاعات بیشتری خواستین بهتره یک پست جدید رو بسازیم و در اون تفاوتها و خصوصیات هر کدوم رو از نظر علمی و از نظر متخصصها و همینطور از دید کاربر عادی بررسی کنیم، چون نظر آدمها بسته به توانایی ها و مقدار کار کرد با یک نرم افزار و حرفه ای بودن فرد متفاوته .

نمونه ای از مقایسه ی این سه نرم افزار البته 3 سال پیش با توانایی های محدود تر. خیلی ناقصه.

http://forum.graphicplanet.net/showthread.php?p=28194

آمار محبوبیت نرم افزارها :

http://www.3dmd.net/forum/3d-discussion-17.html

یک نمونه بهتر و حرفه ای تر از مقایسه ی بین نرم افزارهای 3d باز هم یکم قدیمی شده اما بهتر از قبلی هست.

Comparison of 3d tools
Technical details

Package Platforms Supported Video Extension Language(s) Price with stated Functionality
3ds Max Windows 32/64 Bit Direct X , Software Rendering, OpenGL, Heidi MAXScript 3,495$
Animation Master Windows, OSX Direct X, OpenGL 299$

Art of Illusion Any OS that supports Java Software Rendering, OpenGL Beanshell, Java Free/Opensource $0
Blender Windows, OSX, Linux, FreeBSD, Irix, Solaris Software Rendering, OpenGL C, Python Free/Opensource $0
Carrara Pro Windows, OSX Software Rendering, OpenGL 549$
Carrara Std Windows, OSX Software Rendering, OpenGL 249$
Cinema4D Windows 32/64 Bit, OSX PPC/Intel, Linux Software Rendering, OpenGL COFFEE 2,995$
Houdini Windows, Linux, 32/64 bit Software Rendering, OpenGL HScript, VEX, Python 7,995$
LightWave 3D Windows, Windows 64-bit, OSX OpenGL LScript 795$
Maya Windows, OSX, Linux Direct X, Software Rendering, OpenGL MEL,Python 6,999$
Modo Windows, OSX OpenGL, Software Rendering Python,PERL, LUA 895$
Silo Windows, OSX ? ? 109$
Truespace Windows 595$
Wings3D Windows, OSX, Linux OpenGL 0$
XSI Windows, Linux Direct X, OpenGL VB Script, JScript, Python 6,995$
ZBrush Windows, OSX Software Rendering ZScript 489$


Modeling Tools

Package NURBS Patch SubD Polygon Smooths 3gons Smooths ngons
3ds Max Yes Yes Yes Yes Yes Yes
Art of Illusion No No Yes Via Plugin Yes Via Plugin
Blender Yes No Yes Yes Yes No
Carrara Pro No No Yes Yes Yes Yes
Carrara Std No No Yes Yes Yes Yes
Cinema4D Yes Via Plugin Yes Yes Yes Yes
Houdini Yes Yes Yes Yes Yes Yes
LightWave 3D No Yes Yes Yes Yes Yes
Maya Yes No Yes Yes Yes Yes
Modo No Yes Yes Yes Yes Yes
Silo No No Yes Yes Yes Yes
Wings3D No No Yes Yes Yes Yes
XSI Yes No Yes Yes Yes Yes
ZBrush No No Yes Yes No No


Workable Polygon Limit (3GHZ p4 (or equivalent), Average 1gb ram, quad polys)

Package 10,000 50,000 100,000 500,000 1,000,000
3ds Max Yes Yes Yes Yes Yes
Art of Illusion Yes Yes Yes No No
Blender Yes Yes Yes Yes Yes
Carrara Pro Yes Yes Yes ? ?
Carrara Std Yes Yes Yes ? ?
Cinema4D Yes Yes Yes Yes Yes
Houdini Yes Yes Yes Yes Yes
LightWave 3D Yes Yes Yes Yes Yes
Maya Yes Yes Yes Yes Yes
Modo Yes Yes Yes Yes Yes
Silo Yes Yes Yes Yes ?
Wings3D Yes Yes Yes No No
XSI Yes Yes Yes Yes Yes
ZBrush Yes Yes Yes Yes Yes

UV Unwrapping

Package Basic Pelt LSCM ABF++ multi uv sets subsurfed uv
3ds Max Yes Yes Via Plugin No Yes Yes
Art of Illusion Yes No No Via Plugin Yes Yes
Blender Yes No Yes Yes Yes Yes
Carrara Std Yes Yes No No Yes ?
Carrara Std Yes Yes No No Yes ?
Cinema4D Yes ? Yes No Yes Yes
Houdini Yes Yes No No Yes Yes
LightWave 3D Yes Via Plugin No No Yes Yes
Maya Yes ? Via Plugin No Yes ?
Modo Yes ? Yes No Yes Yes
Wings3D Yes ? No No ? ?
XSI Yes Via Plugin No No Yes Yes
ZBrush Yes No No No No No

Texturing and Painting

Package Node Based
Texturing 2d paint 3d paint Paint Simultaneously Across
Multiple Objects Layer Based
Painting Paint Simultaneously
Multiple Materials Vertex Paint
3ds Max Yes Via Plugin Via Plugin ? ? ? Yes
Art of Illusion Yes No No No No No No

Blender Yes Yes Yes No No No Yes
Carrara Pro Yes No No No No No No
Carrara Std Yes No No No No No No
Cinema4D Via Plugin Yes Yes Yes Yes Yes Yes
Houdini Yes Via Plugin Via Plugin No Yes No Yes
Lightwave Yes No No ? ? No Yes
Maya Yes Yes Yes ? No ? Yes
Modo No ? Yes ? ? No Yes
Wings3D No No No No No No ?
XSI Yes Yes No ? ? ? Yes
ZBrush No Yes Yes No No No No

Animation and Simulation

Package Simple Character Particle Physics Softbody Cloth Hair Fluid Smoke Flame Crowd

3ds Max Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes Via Plugin Yes
Art of Illusion Yes Yes Yes No No No No No No No No
Blender Yes Yes Yes Yes Yes No Yes Yes No No Via Plugin
Carrara Pro Yes Yes Yes Yes No Via Plugin Via Plugin No No No ?
Carrara Std Yes Yes Yes Yes No Via Plugin Via Plugin No No No ?
Cinema4D Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes Via Plugin Via Plugin Via Plugin Via Plugin
Houdini Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes
Lightwave Yes Yes Yes Yes Yes Yes Via Plugin Yes Via Plugin Via Plugin No
Maya Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes Via Plugin
Modo No No No No No No No No No No No
Wings3D No No No No No No No No No No No
XSI Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes No Yes
ZBrush No No No No No No No No No No No

Rendering

Package Primary Renderer RIB Support Other Renderers Net Render # Net Nodes

3ds Max Scanline, Mental Ray, Light Tracer, Radisosity Engine (Lightscape) Via Plugin Brazil r/s, VRay, finalRender, finalToon, Illustrate! Yes Unlimited
Art of Illusion Raster, Raytracer, Vector Renderer, Advanced Renderer No No No None
Blender Blender Via Plugin YafRay, Mental Ray, Sunflow, Kerkythea, Indigo Via Plugin Unlimited
Carrara Pro Raytrace, Hybrid, NPR, Toon II No ToonPro, WireframePro Yes 5
Carrara Std Raytrace, Hybrid, NPR, Toon II No ToonPro, WireframePro No None
Cinema4D Internal ? Final Render Yes Unlimited
Houdini Mantra Yes Import/Export Renderman, Mental Ray, Air Yes 5 Distributed
LightWave LightWave ? FPrime, Kray Yes 999
Maya Internal, Mental Ray, Vector Renderer, Hardware Renderer (OpenGL) Via Plugin Renderman, FinalRender, Turtle, VRayBeta ? ?
Modo Internal + OpenGL External script None No No
Wings3D ? ? YafRay ? ?
XSI Mental Ray Via Plugin Indigo, Renderman Yes 8
ZBrush ZBrush No No No No

Interface and Customization

Package Screen Layout Key Bindings Mouse Bindings Menus Buttons
3ds Max Yes Yes ? Yes Yes
Art of Illusion Yes No No No No
Blender Yes No No No No
Carrara Pro Yes Yes ? No No
Carrara Std Yes Yes ? No No
Cinema4D Yes Yes Yes Yes Yes
Houdini Yes Yes No Yes Yes
LightWave 3D Yes Yes No Yes Yes
Maya Yes Yes Yes Yes Yes
Modo Yes Yes Yes Yes Yes
Wings3D ? Yes ? ? ?
XSI Yes Yes Yes Yes Yes
ZBrush Yes Via Plugin No Yes Yes
Silo Yes Yes ? Yes Yes

Supported File Formats
Import

Package OBJ 3DS DXF FBX LWO Q3D VRML MB MA x Collada 1.4 JPEG TIFF PSD AEP BMP GIF PNG EXR HDR
3ds Max Yes Yes Yes Yes ? ? Yes No No Via Plugin Yes Yes Yes Yes ? Yes Yes Yes Yes Yes
Art of Illusion Yes Via Plugin Via Plugin No Via Plugin No No No No No No Yes Yes No No Yes No Yes No Yes
Blender Yes Yes Yes No Yes No Yes No No Yes Yes Yes Yes Yes No Yes Yes Yes Yes Yes
Carrara Pro Yes Yes Yes Yes Yes No Yes No No ? ? Yes Yes Yes Yes Yes No Yes No Yes
Carrara Std Yes Yes Via Plugin No Via Plugin No Via Plugin No No ? ? Yes Yes Yes No Yes No Yes No Yes
Cinema4D Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes No No Yes No Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes
Houdini ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
LightWave 3D Yes Yes Yes Via Plugin Yes Yes Yes No Via Plugin Via Plugin ? Yes Yes Yes Via Plugin Yes No Yes Via Plugin Yes
Maya Yes Via Plugin Yes Yes No No ? Yes Yes ? Via Plugin Yes Yes Yes No Yes Yes Yes Yes Yes
Modo Yes Yes Yes Yes Yes ? ? No Yes ? ? Yes Yes ? ? Yes Yes Yes Yes Yes
Wings3D Yes Yes No Yes No No No No No No No ? ? ? ? ? ? ? ? ?
XSI Yes Via Plugin Via Plugin Via Plugin No No No No No Yes Yes Yes Yes Yes No Yes Yes Yes Yes Yes
ZBrush Yes No Yes No No No No No No No No Yes Yes Yes No Yes No No No No

Export

Package OBJ 3DS DXF FBX LWO Q3D VRML MB MA x Collada 1.4 JPEG TIFF PSD AEP BMP GIF PNG EXR HDR
3ds Max Yes Yes Yes Yes Via Plugin ? Yes No No Via Plugin Yes Yes Yes Yes ? Yes Yes Yes Yes Yes
Art of Illusion Yes No No No No No Yes No No No No Yes Yes No No Yes No Yes No Yes
Blender Yes Yes Yes No Yes No Yes No No Yes Yes Yes Yes Yes No Yes Yes Yes Yes Yes
Carrara Pro Yes Yes Yes Yes Yes No Yes No No ? ? Yes Yes Yes Yes Yes No Yes No No
Carrara Std Yes Yes Via Plugin No Via Plugin No Via Plugin No No ? ? Yes Yes Yes No Yes No Yes No No
Cinema4D Yes Yes Yes Yes No Yes Yes No No Yes No Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes Yes
Houdini ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
LightWave 3D Yes Yes Yes Via Plugin Yes Yes Yes No No Via Plugin ? Yes Yes Yes Via Plugin Yes No Yes Via Plugin Yes
Maya Yes Via Plugin Yes Yes No No Yes Yes Yes ? Via Plugin Yes Yes Yes No Yes Yes Yes ? Yes
Modo Yes Yes Yes Yes Yes ? ? No Yes ? ? Yes Yes ? ? Yes Yes Yes Yes Yes
Wings3D Yes Yes No Yes No No Yes No No No No ? ? ? ? ? ? ? ? ?
XSI Yes Via Plugin Via Plugin Via Plugin No No No No No Yes Yes Yes Yes Yes No Yes Yes Yes Yes Yes
ZBrush Yes No No No No No No No No No No No Yes Yes No Yes No No No No
این هم یک نمونه ی دیگه.
http://www.cgenie.com/articles/104-cg-community-survey-upgrades-09.html

http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=121726
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
TAO جان ممنون به خاطر توضیحاتت، منم با ایجاد یه تایپک واسه ICE موافقم حتما این کار رو بکن. من قبلا XSI رو نصب کردم ولی زیاد ازش خوشم نیومد. اینترفیسش یه جوریه. آدم رو جذب نمی کنه. بیشترین کاربرد اون هم فکر کنم توی بازی سازی باشه چون شرکت Copcom تموم بازیهاش رو با Xsi می سازه. درسته که توی زمینه فیلم و تبلیغات هم ازش استفاده شده اما تخصصش توی بازی سازیشه. اینم یه آدرس برای مقایسه نرم افزار های سه بعدی. خیلی کامله برای سال 2007. اینو حتما ببین خیلی جالبه حتما ببینش چون بیشتر روی قدرت نرم افزارها تاکید کرده نه روی قابلیت ها و توانایی هاشون.
http://www.tdt3d.be/articles_viewer.php?art_id=99
 

ali_tavanaie

Well-Known Member
فکر کنم باید یه مقدار جلای ماده ت رو کم کنی، یک مقدار غیر طبیعی هست رفلکت هاش.
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
ali_tavanaie جان از نظرت ممنون، ولی کار فقط یه تست برای Partical Fluid بود و روی رندر و متریال اصلا تمرکز نداشتم.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا