سالک: خوب ، حالا باید چکار کرد؟ خوب باید را اجرا کرد و احتمالا اشکال را در فایل اسکچ انداخت.
قبل انداختن اشکال در فایل اسکچ یک صفحه قهوه ای فقط بود.
البته اینجا هم همین قصه است:
p5.js a JS client-side library for creating graphic and interactive experiences, based on the core principles of Processing.
p5js.org
یعنی داره شرح می دهد چکار باید بکنیم. البته فقط این فایل html و اسکچ را نشان داد. و نرسید به درج اشکال.
البته بالای صفحه اشکال را گفته و انتهای صفحه فایل html و اسکچ را گفته.
از بالای صفحه این کد را کپی کردم:
JavaScript:
function setup() {
createCanvas(400, 400);
}
function draw() {
background(220);
ellipse(50,50,80,80);
}
توضیح اینکه قبلا در فایل اسکچ توابع ستاپ و draw خالی بود ، و می بینید در کد بالا ۳ خط در مجموع به دو تابع بالا اضافه شده.
ستاپ که معلومه برای چیه ، برای تنظیمات اولیه است و تابع draw هم برای رسم است. اگر opengl یا webgl کار کرده باشید می فهمید چرا در دو تابع نگارنده تقسیم کرده. منظورم سازنده p5 است ، اون ساختار opengl را قبول کرده و شکل نهایی کارش به شکل دو تابع شده. شاید اکثر کسانی که وارد این پروژه میشن به همین قالب کارشون ختم میشد.
بگذریم ، برویم برای اجرا.
برای من هیچ شکلی نیامد. نمی دونم اشکال از کجاست.
فایلها و پوشه ها را در هاستم می گذارم همین طوری باشه ، بعدا شاید کار کردم.