غیره Once Upon A Time In Old Mine

madmaster_3d

Well-Known Member
سلام دوستان خوبید؟

مدتی بود به خاطر امتحانات حدود 1 ماهی از مکس بود بودم. یک رباطی اون قدیم ساخته بودم و قدیم ازش رندر گرفته بودم ولی چون اون زمان تنظیمات رندر و استودیو و نورپردازی رو بلد نبودم و تو تکسچر سازی و متریال سازی هم مشکل داشتم اصلا کارم خودش رو خوب نشون نداد

بعد تصمیم گرفتم برای این کار هم تکسچرها و متریال های بهتری بسازم و هم یک محیط خوشگل . چون این کار از نظر معنوی برای من خیلی ارزش داره ( رباطه ) زمانی که من این رو برای بار اول مدل کرده بودم. حتی نمی دونستم Length Width Height Segment چیه. همه رو روی 64 میزاشتم
:lol:

البته این رباط 3 بار مدل شده. چون بار اول پاک شده بود. بار دوم سوتی داده بودم یک قسمتیش رو و بار سوم این شد که میبینید.

بیشتر کار آنرپ شده.مگر جایی که نیاز نبوده. تکسچر های کار در سایز های 4000 x 4000 تا بعضی از جاها ریزولیشن 8000 x 8000 هستش

حجم کل تکسچرهای به کار رفته تو این کار 423 مگ هستش

ریزولیشن کار 3000 x 1688 هستش و کیفیت HD ( تو فتوشاپ میشه بیشتر از 400% زوم کرد
:lol:)

حجم اصلی هر عکس حدود 20 مگ بود که من تو فتوشاپ به صورت high خروجی گرفتم که شد 2 مگ شرمنده.

زمان رندر هر کار با توجه به اینکه تنظیمات همه خیلی زیاد بود و کار هم سنگین بود هر عکس 50 دقیقه البته رندر شب فکر کنم 27 دقیقه شد

یکی از نکته هایی که کار رو سنگین گرد این هستش که این پلاگین ivy generator یک بدی داره. گیاه ها رشد می کنه گاهی تو زمین و دیوار میره. به همین خاطر برای اینکه بشه اون برگهای اشتباهی رو حذف کرد نیاز به edit poly یا edit mesh چیزی هست که این خودش باعث میشد حتی حرکت تو محیط کار هم سنگین بشه

سنگ ها رو خودم ساختم چون وقتی با rock generator سنگ میسازی بعد میگی یک نرمال مپ میسازه که سبک بشه ولی اگر چندتا سنگ مختلف بسازه هنگ می کنه یعنی نمی تونه دیگه نرمال مپ بسازه. شایدم من نتونستم. به هرحال خودم ساختم

نقشه ایده کارم رو هم آپ می کنم :)

یک نکته مهم هم بگم. مثلا نور مانیتور من روی game mode هستش. ولی وقتی روی movie بزارم خوب رنگ ها تغیر می کنن. این روگفتم که دوستان روی حالت های مختلف مانیتورشون ببینند. این نکته مهمیه :)


داستان کار: این یک رباط قدیمی هستش که یک زمانی اینجا کار میکرده بعدا از اینجا میره و دوباره به این مکان برگشته و خوب معدن دیگه مثل قدیم نیست و فرسوده شده

:cool:

برنامه های استفاده شده:
3D Max 2013 + Photoshop CS 6 + V-ray 2.30 + Ivy Generator

امیدوارم خوشتون اومده باشه و باز هم به خاطر حجم کار عذرخواهی می کنم
:mad:

لینک های مستقم در صورت نیاز:

http://www.7upload.ir/Files/aar5sn14j0sziwitdu.jpg

http://www.7upload.ir/Files/ot1iakpiy6cznghntp7.jpg

http://www.7upload.ir/Files/lq5kvlah9kqv312l9hss.jpg


 

پیوست ها

  • Day Render Front View.jpg
    Day Render Front View.jpg
    1.8 مگایابت · بازدیدها: 69
  • Day Render Back View.jpg
    Day Render Back View.jpg
    1.8 مگایابت · بازدیدها: 32
  • Night-Render.jpg
    Night-Render.jpg
    1.9 مگایابت · بازدیدها: 57
  • My Plan 3D.png
    My Plan 3D.png
    44.6 کیلوبایت · بازدیدها: 26
آخرین ویرایش:

maxpin206

Well-Known Member
سلام
کارتون عالی شده به خصوص شیدر سازیتون
مطمئنن کارهای بعدیتون با تجربه بدست اومده تو این کار خیلی حرفه ی تر خواهدشد
 

Mehran coyote

Well-Known Member
سلام به دوست عزیزم

کارت خوبه همیشه از کارهایی که سناریو داره خوشم میاد

تکسچر ها و شیدرها خوب شدن مخصوصا چوبهاتو دوست داشتم
تو این صحنه بیشترین ضعفی که وجود داره و تو ذوق میزنه دو مورد هست سنگ ها هستن هم از نظر مدل هم تکسچر که جالب کار نشده و با ivy generate خوب نتونستی کار کنی
کارت پتانسیل اینو داره که خیلی بهتر بشه
کلنگت رو هم بیشتر روش کار کن
خسته نباشی :rose:
 

sallarmelli

Active Member
ماشاالله چه پیشرفتی

فقط یه مورد اون برگه ها به شاخ ها وصل نیستن وگرنه کار خیلی عالیه

موفق باشی
 

koorosh_kh

باحالترین کاربر
سلام
کار خیلی با حالی شده ایــــــــول.
چوبها عایه به جز دسته کلنگ
سخره ها عالیه اما سنگهای کوچیک خوب نشده
کلا کار قشنــگیه خسته نباشی
 

elya3

Well-Known Member
سلام
خسته نباشن
کار قشنگی شده خسته نباشین
اما به نظرم تکسچر زمین و صخره خیلی یه دسته و کا ر رو خام نشون میده بیشتر روی این دو کار کنی کار خفن میشه
همینطور روی برگای اون گل پیچک هم تکسچرشون یه نمه تیره شده
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.اولین نکته آزار دهنده متن نوشته هات هست.بزرگ کلی رنگ قرمز... درستش کن:rose:
در مورد خود کار
کار خوبی شده.مدلسازی قشنگ شده.بامزه هم شده.:green:
شیدر سازی خوب نشده.نمی دونم بچه ها چه چیز خیره کننده ای دیدن !:mad:
شیدر آهن تکسچر هست.اصلا به چشم نمیاد
شیدر بدنه کابین قطار تکراری شده.باید با unwarp باید کار بشه
برای شیدر برگ ها سعی کن از vray 2side استفاده بکنی
سایه ها خیلی تیز شده.یه مقداری توی وی ری سان عدد سایز مولتی پلای رو بیشتر کن
پست پرو عملا وجود نداره.
موفق باشی
 

madmaster_3d

Well-Known Member
سلام
کارتون عالی شده به خصوص شیدر سازیتون
مطمئنن کارهای بعدیتون با تجربه بدست اومده تو این کار خیلی حرفه ی تر خواهدشد
سلام به مکس خودم. مرسی. انشالا . مرسی از نظرت :rose:

سلام به دوست عزیزم

کارت خوبه همیشه از کارهایی که سناریو داره خوشم میاد

تکسچر ها و شیدرها خوب شدن مخصوصا چوبهاتو دوست داشتم
تو این صحنه بیشترین ضعفی که وجود داره و تو ذوق میزنه دو مورد هست سنگ ها هستن هم از نظر مدل هم تکسچر که جالب کار نشده و با ivy generate خوب نتونستی کار کنی
کارت پتانسیل اینو داره که خیلی بهتر بشه
کلنگت رو هم بیشتر روش کار کن
خسته نباشی :rose:
به به سلام به مهران خودم. خوبی؟ سنگ ها رو قبول دارم. البته تو توضیحات گفتم. این رو بگم که سنگ ها رو از قصد می خواستم نرم باشه چون کوه هم نرم بود. تکسچرش هم همون تکسچر کوه هستش. ولی اینجوری نشون میده. در مورد کلنگ هم والا نمی دونم دیگه چه کارش کنم :) کلنگه دیگه نمیشه که بهش باد کنک وصل کرد ( شوخی ). اگر منظورت پراکندگی گیاه هستش. از قصد این کار رو کردم. یک آموزش هم ساختم تو بخش آموزش گزاشتم که پارامتر های پلاگین ive generator رو توضیح دادم . مرسی از نظرت :rose:

ماشاالله چه پیشرفتی

فقط یه مورد اون برگه ها به شاخ ها وصل نیستن وگرنه کار خیلی عالیه

موفق باشی

سلام به سالار خودم. نیستی پسر؟ برگها که گفتم این پلاگین برای خودش رشد می کنه از قانون فیزیک خیلی خوب استفاده نمی کنه همینطور از هر جا بخواد رد میشه. :rose:. مرسی از نظرت


سلام
خسته نباشن
کار قشنگی شده خسته نباشین
اما به نظرم تکسچر زمین و صخره خیلی یه دسته و کا ر رو خام نشون میده بیشتر روی این دو کار کنی کار خفن میشه
همینطور روی برگای اون گل پیچک هم تکسچرشون یه نمه تیره شده
سلام به الیاس جان. الیاس زمین و سخره تکسچرش ترکیبی هستش. در مورد زمین هم همینطور. خام معمولا تو متریاله. پیچک ها تکسچرش رو خودم استفاده کردم. اگر دقت کنی فرق داره با تکسچر ساده خود پلاگین. رنگش به نظرم خوبه. سلیقه ای هستش دیگه. مرسی از نظرت:rose:


سلام.اولین نکته آزار دهنده متن نوشته هات هست.بزرگ کلی رنگ قرمز... درستش کن:rose:
در مورد خود کار
کار خوبی شده.مدلسازی قشنگ شده.بامزه هم شده.:green:
شیدر سازی خوب نشده.نمی دونم بچه ها چه چیز خیره کننده ای دیدن !:mad:
شیدر آهن تکسچر هست.اصلا به چشم نمیاد
شیدر بدنه کابین قطار تکراری شده.باید با unwarp باید کار بشه
برای شیدر برگ ها سعی کن از vray 2side استفاده بکنی
سایه ها خیلی تیز شده.یه مقداری توی وی ری سان عدد سایز مولتی پلای رو بیشتر کن
پست پرو عملا وجود نداره.
موفق باشی

به به سلام اقا عارف ( آرف )
عارف جون این فونت ها و رنگ ها رو که دکوری نزاشتن تو سایت. تازه تو قوانین هم چیزی در این مورد ذکر نشده
شیدر سازی رو هم بچه ها داخلی هم خارجی خوششون اومد اتفاقا. حالا سلیقه ها با هم فرق داره دیگه رباط که نیستیم
شیدر راه آهن به قول شما متریال هستش. و متریالش هم vray blend هستش
تکسچر های واگن هم اتفاقا آنرپ شده. و اگر دق ت کنی با هم فرق دارن
برای تکسچر برگ ها هم اتفاقا از vray2side استفاده کردم. ولی شاید چون پشتش سخرس خودش رو نشون نمیده و سایه ها
سایه ها رو قبول دارم درست میگی. اتفاقا یکی از این خارجی ها که جایزه هم برده از تکسچرینگ و نورپردازی کار خوشش اومد و چیزی در این مورد نگفت.
پست پرو که یک چیزه واجب نیست. من تو کارهای خارجی ها ( غیر از معماری شاید ) پست نمیبینم. دوست دارم کار طبیعی تر باشه
بازم مرسی اقا عارف ( آرف ) :rose:

از بچه های دیگه هم که از کار دیدن کردن هم تشکر می کنم
 

m.n1362

Member
سلام ایراداتتو بچه ها گفتن در کل فانتزی و با حال شده بدن ربات شبیه سیمان شده یکم ولی در کل باحاله..
 

madmaster_3d

Well-Known Member
سلام ایراداتتو بچه ها گفتن در کل فانتزی و با حال شده بدن ربات شبیه سیمان شده یکم ولی در کل باحاله..
سیمان رو باحال اومدی . مرسی از نظرت. :rose:

خسته نباشید خیلی جالب شده کاش یه انیمیت هم روش می رفتی : )

حمید جان 4کریم. والا با این دستگاهای خونه اونم موتور وری انیمیشن واقعا سخت میشه. مرسی از نظرت :rose:
 

rezaoptic

Well-Known Member
خیلی عالیخ فقط یه نکته رو رعایت نکردین اینکه باید این کوه سنگیتون میرفت توی زمین نه رو زمین باشه.
 

madmaster_3d

Well-Known Member
سلام علی جان
کاراکترت هم مثل خودت يه گوله ی نمکه!:green:
با نمک شده آهرين:oops:
سلام مرسی حامد جان. والا کاراکتر ایدش از یکی از بچه های 3 دی کار خوب ایرانه که من از روی اون مدل کردم. البته موضوع برای بیش از 1.5 سال پیشه. یا همین حدودا. خودم ساختم ولی
شما لطف داری چیگر. مرسی از نظرت :rose:



خیلی عالیخ فقط یه نکته رو رعایت نکردین اینکه باید این کوه سنگیتون میرفت توی زمین نه رو زمین باشه.

رضا جون سایه افتاده فکر می کنی روی هواست. اگر هم منظورت چسبیدنش هست یعنی اینکه کلا یک سره باشه. اول اینجوری کردم ولی دیدم جالب نیست. اینطوری بهتر خودش رو نشون میده. مرسی از نظرت اقا رضا. :rose:
 

rezaoptic

Well-Known Member
خیلی عالیخ فقط یه نکته رو رعایت نکردین اینکه باید این کوه سنگیتون میرفت توی زمین نه رو زمین باشه.
رضا جون سایه افتاده فکر می کنی روی هواست. اگر هم منظورت چسبیدنش هست یعنی اینکه کلا یک سره باشه. اول اینجوری کردم ولی دیدم جالب نیست. اینطوری بهتر خودش رو نشون میده. مرسی از نظرت اقا رضا.
کوه های واقعی از توی زمین در میان اما این کوهی که شما درست کردین انگاری از رو آسمون افتاده زمین (نمیدونم تونستم تویح بدم یا نه)
 

madmaster_3d

Well-Known Member
کوه های واقعی از توی زمین در میان اما این کوهی که شما درست کردین انگاری از رو آسمون افتاده زمین (نمیدونم تونستم تویح بدم یا نه)
رضا جون گرفتم چی میگی ولی دلیلش رو گفتم. امتحان کردم یک سره بودن رو. ولی نتیجه جالب نشد. اینجوری امتحان کردم بهتر خودش رو نشون داد. این یک کار فانتیزی. نمی خواستم رئال بشه:). این رباط از نظر معنوی برای من زیاد ارزش داره می خواستم براش یک خونه بسازم :lol:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا