Old Place

.:. soroosh .:.

Active Member
سلام به همگی . :rose:
خسته نباشید .
این هم یه کار دیگه از بنده به سبک قدیمی .
طبق معمول مدلینگ و لایتینگ و ... با مایا انجام شده .
انجین رندر هم منتال ری هست .
از فوتوشاپ هم برای ساخت تکسچر‌ها و همچنین تنظیم نور و رنگ نهایی استفاده کردم .
خوشحال میشم نظر دوستان را بدونم . :)
توضیح دیگه‌ای هم اگر لازم بودم در خدمت هستم ...

لینک به CGTalk
 

پیوست ها

  • oldplacecolor2.jpg
    oldplacecolor2.jpg
    446.6 کیلوبایت · بازدیدها: 60
آخرین ویرایش:

mr_max

Member
خیلی خوبه سروش جان
همه چی خوب شده به غیر از اون لایه دیوار رویی ، آخه خیلی تیکه ای ور اومده و لبه ها خیلی تیزه
با چرخ خیلی حال کردم ، ولی لاستیکاش خیلی تمیز و نو هستش ، پنچر و کثیفش کن
در کل عاللللللللللللی دوست عزیز
موفق باشی
 

Legend

Member
البته قطعا در حد و اندازه هایی نیستم که نظریاتی راجب کارهای خوب شما بدم ..
من که 3D کار نیستم ..
اما در مجموع من عاشق اینگونه رنگ ها و سبک های قدیمی هستم ..

-----

این روزها همه سبک نو کار می کنند اما من هنوز هم سبکهای قدیمی رو دسوت دارم ..
کار شما مثل همیشه بی نظیر .... :rose:
 

.:. soroosh .:.

Active Member
ممنون از لطف دوستان .
دوست عزیز : mr_max
فایل پیوست را با تغییر بر روی لاستیک‌ها مجدد آپلود کردم ... :)
ممنون از توجهتون .
 

hamed1star

Member
اوه اوه اوه ... وووووووووو ... ببین چه کرده این داش سروش .
خوبی داداشی .... اقا حسابی حال کردم خیلی خوب شده ... دوچرخه خیلی عالی شده .
تنها ایرادی که به چشم میخوره همون برجستگیهای دیوار بالا هست .

واقعا عالی شده . موفق باشی .
 

H.S

Member
سلام سروش جان.

تبريك ميگم كاره زيبايي شده. اما نور و شيدينگ به نظر من هنوز خيلي جاي كار داره.

ميدوني منبع نورت مشخص نيست، همه جا به يه اندازه روشنه فكر كنم بهتر باشه يه مسيري به نورت بدي.

بعضي جاها طبيعي نشده.

اما در كل كاره خيلي خوبي شده.

موفق باشي.
 

.:. soroosh .:.

Active Member
خیلی جالب و زیبا شده.

ممنون
لذت بردم:cool:

تشکر دوست عزیز . :rose:

اوه اوه اوه ... وووووووووو ... ببین چه کرده این داش سروش .
خوبی داداشی .... اقا حسابی حال کردم خیلی خوب شده ... دوچرخه خیلی عالی شده .
تنها ایرادی که به چشم میخوره همون برجستگیهای دیوار بالا هست .

واقعا عالی شده . موفق باشی .

اوه اوه اوه ... چه همه تعریف ...
بابا اینهمه برای کار به این کوچولوییییییییی . . .:)
حق با شماست .
برجستگی ها مشکل داره .اگه به قول خودتون زیبراش بلد بودم ... :cry:


سلام سروش جان.

تبريك ميگم كاره زيبايي شده. اما نور و شيدينگ به نظر من هنوز خيلي جاي كار داره.

ميدوني منبع نورت مشخص نيست، همه جا به يه اندازه روشنه فكر كنم بهتر باشه يه مسيري به نورت بدي.

بعضي جاها طبيعي نشده.

اما در كل كاره خيلي خوبي شده.

موفق باشي.


نور محیط الان حالت روز هست و کمی ابری که باعث شده سایه‌ها کم و فلو شده باشن .
یه لایه آکولوژن هم برای سایه های صحنه رندر گرفتم .
عجیبه برام که باز هم نظرتون بر اینه که سایه ها مشکل دارن .
علت نور یکسان هم خب اینه که تو فضای باز هستن و فضای باز معمولا نور یکسانی داره .
باز هم هر چی شما بگید من میگم چشم ... :wink:

ممنون از لطف و دقت نظرتون .:rose:
 
  • Like
Reactions: H.S

H.S

Member
یه لایه آکولوژن هم برای سایه های صحنه رندر گرفتم .

مشخصه ... وگرنه اينقدر طبيعي نميشد.

عجیبه برام که باز هم نظرتون بر اینه که سایه ها مشکل دارن .

به نظر من سايه ها مشكل ندارن، البته اين بگم دليل نميشه چون از Ambeint‌استفاده كرديد سايه ها بايد خوب بشن، نه ! اما من ميگم اون حسي رو كه بايد بوجود بياره چندان نمياره.

باز هم هر چی شما بگید من میگم چشم ... :wink:

ما مخلصيم قربـــان :گل
 

Mandana

Active Member
کار قشنگی شده سروش جان
در رندر جدید مشکلی توش نمیبینم خعلی عالی شده
با اجازه تون 5 ستاره تقدیم می کنم ^.^
موفق باشین:rose:
 

gigamax

کاربر متخصص جلوه های ویژه
سلام سروش عزیز ... خوبی دوست من ؟!

فضا سازی بسیار جالبی شده به خصوص اون blur پایین عکس ....

اما چندتا مشکل داره :
کف قشنگ شده ها اما می تونست قشنگتر هم بشه ... مثلا یکم پستی بلندی داشته باشه یا چندتا آجرش کم باشه ...
اون تکه هایی از دیوار که نریته خیلی ایده جالبیه اما خیلی ناگهانی ریخته ... انگار فقط همین لایه است ... به نظر من می تونستی یه لایه دیگه به صورت گذاری بین آجرها و او لایه قرار بدی ...
زنجیر چرخ رو رو زمین نگه دار نه توی زمین !!

می تونی با photoshop بیای و یکم گوشه های تصویر رو سیاه کنی ... خیلی رو حس قدیمی بودن تاثیر داره


در کل من کار رو بسیار دوست دارم
موفق باشی دوست من
 

.:. soroosh .:.

Active Member
کار قشنگی شده سروش جان
در رندر جدید مشکلی توش نمیبینم خعلی عالی شده
با اجازه تون 5 ستاره تقدیم می کنم ^.^
موفق باشین:rose:

مرسی ماندانا خانم .
کلی خوشحالم کردید که نظر دادید .
بابت ستاره‌ها هم ممنون ( قضیه شما خوتون گل هستید و ... حالا اینجا میشه شما خودتون ستاره بیدید ... :D
:rose:

سلام سروش عزیز ... خوبی دوست من ؟!

فضا سازی بسیار جالبی شده به خصوص اون blur پایین عکس ....

اما چندتا مشکل داره :
کف قشنگ شده ها اما می تونست قشنگتر هم بشه ... مثلا یکم پستی بلندی داشته باشه یا چندتا آجرش کم باشه ...
اون تکه هایی از دیوار که نریته خیلی ایده جالبیه اما خیلی ناگهانی ریخته ... انگار فقط همین لایه است ... به نظر من می تونستی یه لایه دیگه به صورت گذاری بین آجرها و او لایه قرار بدی ...
زنجیر چرخ رو رو زمین نگه دار نه توی زمین !!

می تونی با photoshop بیای و یکم گوشه های تصویر رو سیاه کنی ... خیلی رو حس قدیمی بودن تاثیر داره


در کل من کار رو بسیار دوست دارم
موفق باشی دوست من


سلام .
در رابطه با کف کاملا حق شماست . الان خیلی یکدست و ساده شده .
دیوار ها هم همینطور . مشکل اینجاست که زیبراش بلد نیستم . و الی با زیبراش خیلی راحت میتونستم بهتر از این در بیارم .
زنجیرها هم روی زمین هستن .
یه مقداری تاریکه دیده نمیشه . و الی رو زمین هستن و پیچ خوردن همونجا .
مثلا اطراف را هم کمی تیره کردم ، پس احتمالا کم بوده .
ممنون از لطف و نظرتون و اینکه با دقت به کارم نگاه کردید . :rose:

علت این نواقص شاید تنبلی من باشه .
آخه این کار مدلسازیش خیلی وقت پیش انجام شده بود و حوصله تکسچرسازی براش نبود .
ضعیف بودن سیستم هم برای رندر یه مقداری اذیتم میکرد . این بود که رهاش کرده بودم .
خواستم فقط تمومش کنم که نیمه کاره نمونه . :wink:
 

ali_118

کاربر VIP
خب بازم من آخر از همه یادم اومده که نظر بدم :D

مثل همیشه خوبی های کار رو فقط میبینیم و لذت میبریم :)

و اما اشکالاتی که به علت متفاوت بودن نوع کار به وجود اومده :

به نظر من اولین چیزی که توی این عکس غیر واقعی جلوه میکنه عمق میدان هست ! به نظر میاد که با زوم بالا گرفته شده اما تصویر به اون اندازه فلت نیست
(من اگه بودم یا اونقدر کمش میکردم که فقط قسمت های میانی دوچرخه در محدوده فکوس دوربین باشه و یا انقدر زیاد در نظر میگرفتم که فقط حاشیه تصویر به نرمی محو بشه ! )
بقیه چیزا از نظر من خوبه ، فقط میمونه کثیف کاریش که فکر کنم هنوز کمه ! مقدار بسیار کمی نویز میخواد و کنتراست و شارپنس هم هنوز برای یه عکس قدیمی خیلی بالاست ! :paint:

----

سروش الان عکس رفرنستو دیدم :D

یه سوالی پیش اومد الان ، اونم اینکه شما قصد ساخت یه عکس قدیمی رو داشتی یا یه عکس جدید از یک مکان قدیمی ؟!

چون اگه قرار بوده باشه یک عکس قدیمی ساخته بشه باید شرایط دوربین ها و چاپ عکس های قدیمی در کار مورد تاکید قرار بگیره ، اما عکس رفرنس شما مال سال 2002 هست که خب شاید برای ساخت یه عکس قدیمی فقط سوژش به کار بیاد

آجر های دیوار پشت دوچرخه اگه مدل میشد خیلی توی نتیجه کار تاثیر داشت و چون بخش زیادی از کار رو در بر گرفته خیلی جزو جزئیات به حساب نمیاد
اون لکه های روی دیوار هم میتونست بعد از رندر با فتوشاپ اضافه بشه که در اون صورت بسیار ساده تر بود و جای مانور بیشتری هم داشتی !

موفق باشی :wink:
 

.:. soroosh .:.

Active Member
خب بازم من آخر از همه یادم اومده که نظر بدم :D

مثل همیشه خوبی های کار رو فقط میبینیم و لذت میبریم :)

و اما اشکالاتی که به علت متفاوت بودن نوع کار به وجود اومده :

به نظر من اولین چیزی که توی این عکس غیر واقعی جلوه میکنه عمق میدان هست ! به نظر میاد که با زوم بالا گرفته شده اما تصویر به اون اندازه فلت نیست
(من اگه بودم یا اونقدر کمش میکردم که فقط قسمت های میانی دوچرخه در محدوده فکوس دوربین باشه و یا انقدر زیاد در نظر میگرفتم که فقط حاشیه تصویر به نرمی محو بشه ! )
بقیه چیزا از نظر من خوبه ، فقط میمونه کثیف کاریش که فکر کنم هنوز کمه ! مقدار بسیار کمی نویز میخواد و کنتراست و شارپنس هم هنوز برای یه عکس قدیمی خیلی بالاست ! :paint:

----

سروش الان عکس رفرنستو دیدم :D

یه سوالی پیش اومد الان ، اونم اینکه شما قصد ساخت یه عکس قدیمی رو داشتی یا یه عکس جدید از یک مکان قدیمی ؟!

چون اگه قرار بوده باشه یک عکس قدیمی ساخته بشه باید شرایط دوربین ها و چاپ عکس های قدیمی در کار مورد تاکید قرار بگیره ، اما عکس رفرنس شما مال سال 2002 هست که خب شاید برای ساخت یه عکس قدیمی فقط سوژش به کار بیاد

آجر های دیوار پشت دوچرخه اگه مدل میشد خیلی توی نتیجه کار تاثیر داشت و چون بخش زیادی از کار رو در بر گرفته خیلی جزو جزئیات به حساب نمیاد
اون لکه های روی دیوار هم میتونست بعد از رندر با فتوشاپ اضافه بشه که در اون صورت بسیار ساده تر بود و جای مانور بیشتری هم داشتی !

موفق باشی :wink:

کاملا قبول دارم .
هر چی گفتید درسته .
عمق میدان مشکل داره چون با فوتوشاپ ایجاد شده و خب ...
کثیف کاری هم واقعا وقت گیر بود و نیاز به حوصله بسیار زیاد ...

راستش هدفم بیشتر تمرین هست رو این کارها .
نمیخواستم رو عکس افکت‌های بیش از حد بزارم و از خود سوژه‌های اصلی دور بشم . اما تا حدودی حرفتون را قبول دارم و اینکه این کار کمی تازه میزنه حق با شماست .
درباره آجر‌های دیوار هم ... :cry:
داغ دلم و تازه کردید .
اول مدلسازی کردم .
دونه دونه آجرها مدلسازی شده و حتی تکسچرسازی .
اما زمان رندر فوق‌العاده میرفت بالا که سیستم من اصلا پاسخگو نبود .
مجبور شدم تمام را با تکسچر در بیارم . :sad:

تشکر از اینکه کار را با دقت نگاه کردید و ایرادات کار را بهم گفتید . سعی میکنم در کارهای بعدی بیشتر دقت کنم .:rose:
 

Farrokh

Active Member
سروش واقعا عالیه
خیلی دوسش دارم

از اونجایی که من اگه روی یه کار ایراد نگیرم میمیرم باید بگم ای کاش از یه دیسپلیسمنتی چیزی برای آجرای کف استفاده می کردی
ضمنا
فکر می کنم تکنیک اجرای آجر های روبرو با آجر های اون سکو ئه فرق داره

یادت باشه قرار دادن دو تا آبجکت دیتیله روبروی هم خیلی گیج کننده هست برا بیننده
مثلا شاید کمتر کسی متوجه بشه که زنجیر دوچرخه پاره شده
یا بتونه اسکلت نازک دوچرخ رو خوب از دیوار تشخیص بده

در کل کار خوبیه
4* از من
موفق باشی
 

.:. soroosh .:.

Active Member
مرسی فرخ جان .
کلی خوشحال شدم نظر دادی .
ضمنا شما ایراد نگیری کی ایراد بگیره پس ... ؟!
در رابطه با اون آجرها درسته .
آجرهای رو‌به‌رو با تکسچر و بامپ ساخته شده . ( البته اولش تک تکشون مدل شده بودن که به دلیل افزایش زمان رندر حذف شدن و ... )
اما آجرهای اون سکو مدل شدن .
در رابطه با اسکت دوچرخه و ... هم حق با شماست .
یه مقداری اشتباه تو مدلینگ و لایتینگ هست که اینطوری شده .
سعی میکنم رو کارهای بعدی بیشتر وقت بزارم و با دقت بیشتری کار را انجام بدم .
خیلی لطف کردی فرخ جان .
شاد و موفق باشید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا