NTSC or PAL مسئله این است ...

دوستان فرق این دوتا چیه ؟ تو ایران کدومش باید انتخاب شه ؟

با نرو هم می خواین دی وی دی رایت کنیم میگه کودومشو می خوای....!
 

the_king

مدیرکل انجمن
دوستان فرق این دوتا چیه ؟ تو ایران کدومش باید انتخاب شه ؟

با نرو هم می خواین دی وی دی رایت کنیم میگه کودومشو می خوای....!

اگر فایل ویدئویی تون از قبل آماده است، همان استانداردی رو انتخاب کنید که با مشخصات فایل مطابقت داره،
اینطوری با تغییر مشخصات کیفیت ویدئو رو پایین نمی آورید. برای مشخص شدن استاندارد فایل
ابعاد تصویری و تعداد فریم در ثانیه اش رو چک کنید :

استاندارد PAL
اگر 25 فریم در ثانیه بود یا ابعاد اش 352x288 یا 480x576 یا 720x576 بود استاندارد PAL ئه. PAL کیفیت تصویری اش
از NTSC بهتره چون عرض تصویری اش بیشتره اما در عوض تعداد فریم در ثانیه اش 5 فریم از NTSC کمتره، در نتیجه
اگر تحرک تصویری ویدئو زیاد باشه استاندارد NTSC تحرک رو نرم تر و روان تر نشون میده.

استاندارد NTSC
اگر 30 فریم در ثانیه یا 29.97 فریم در ثانیه بود یا ابعاد اش 352x240 یا 480x480 یا 720x480 بود استاندارد NTSC ئه.
NTSC کیفیت تصویری اش پایین تر از PAL ئه چون عرض تصویری اش کمتره اما در عوض حرکات سریع رو روان تر نشون میده
چون تعداد فریم در ثانیه اش بیشتره.
 

sabalangraphic

کار بر متخصص افتر افکتز
دوستان سلام
یه سری نکته از قلم افتاده
ببینید اینکه شما سیستم پال یا ان تی اس سی استفاده کنید خودش کلی ماجرا داره
اول اینکه بایید بدونید این دو تا سیستم فرق عمدشون به غیر از ابعاد توی رنگ بندیشون هست و تا حد چشمگیری در طبقه رنگ ها با هم تفاوت می کنند
سیستم پخش کشور ما پال هستش
ان تی اس سی مال ایالات متحده آمریکا هستش:rose:
 

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
دوستان صحبت دوستمون the king رو باید اصلاح کنم. سیستم پال به هیچ وجه کیفیت بالاتری از ntc نداره. اون عرض کمتر تصویر در ntc کراپ سیاه می خوره و اصلا تصویری وجود نداره. همینطور که ویدیویی که با سیستم پال ریکورد شده باشه هنگام پخش در سیستم ntc همین کراپ در چپ و راست کادر ظاهر می شه. در واقع این تفاوت 576p با 480p ارتباطی با رزولیشن نداره .
البته با علاقه زیادی که به سبلان عزیز دارم به عنوان یه فیلمبردار باید عرض کنم سبلان جون امروز تفاوتی در رنگ تصاویر بین پال و ان تی اس سی نیست واقعا. بوِیژه اینکه بسیاری از تیزرسازان و فیلم سازان آسیایی هم با سیستم ntsc ریکورد می کنند. حتی تلفیق دو سیستم برای تاثیرات فریم ریت در حالت های مختلف اعمال می شه.
امروز مسئله ریکورد ntsc یا pal فقط محدود به live tv production می شه و در مورد کارهایی مثل فیلمسازی ، تیزر ، موزیک ویدیو هیچ نگرانی وجود نداره و شما در هر کشوری که باشید با هر 2 سیستم می تونید کار کنید.
تنها مسئله ایی که باید توجه کنید اینه که چون برق شهری ما طبق سیستم پال هستش هنگام فیلبرداری اگر با سیستم ntsc ریکورد کنید در زمان هایی که سرعت شاتر بالاست روی تصویر پرپر (flicker) می بیند که برای رفع این مشکل یا باید به همون سیتم پال برگردید یا با سرعت شاتر 100 و کمتر از اون شوت کنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا