Mentalray - Arnold - 3delight

davoodice

Well-Known Member
بالا خره کدوم یک بهتره؟

متاسفانه نمیشه گفت کدوم بهتره

mental ray همچنان دو مشکل اساسی داشته
1- انتی الیاس افتضاح
2- گلوبال لایتینگ بد برای انیمیشن
که البته مشکل اول با unified sampling حل شده اما مشکل دوم همچنان وجود داره. (جدا ازین که میشه باهاشون کنار اومد )
اما ارنولد:
ضعف های رندر ترنپرنسی و نرمال مپ واقعا عذاب اورند اما انتی الاس بالا همچنان نقطه قوت این موتور رندر است مخصوصا وقتی پای مو بیاد وسط
همین امروز من داشتم یه درخت رو با تکسچر ترنپرنسی باهاش رندر میکردم که تصمیم گرفتم این کارو بذارم واسه یه وقتی که حالم خوب باشه!
اما یه چیزی که متوجه شدم و واقعا حال کردم این بود که
شما فرض کنید یه اتاق دارید که درش بازه و بیرون افتابه اما جهته خورشید طوریه که افتاب از در به داخل نمیتابه . حالا اگه یه اریا لایت بدارید جلوی در میبینید که کاملا محل قرار گیریه نور در رندر مشخصه اما در موتور ارنولد این اتفاق نمیفته و نور بیرون در با داخل مچ میشه
... ادامه دارد ...
 

ssdsajad

Active Member
که البته مشکل اول با unified sampling حل شده اما مشکل دوم همچنان وجود داره
یعنیچی مشکل اول حل شده؟
الان چجوری بفهمم واسه من این مشکلو داره و حلنشده است؟؟
خیلی کنده
چجوری حلش کنم؟
 

m2_farzan

Active Member
مرسی از پستهای مفیدتون
از نظر من همونطور که گفتید، نمیشه گفت کدوم بهتره. چون اگه یکی بهتر بود مسلما بقیه ساخته نمیشدن. اینکه بگیم کدوم موتور رندر بهتره مثل اینه که بگیم کدوم ماشین بهتره؟ مسلمه با توجه به شرایط مالی و استفاده ای که از ماشین خواهید کرد و شرایط دیگر، ماشین مناسب برای شما تعیین خواهد شد. این مورد در مورد موتورهای رندر هم صدق میکنه.
سخت افزار کامپیوتر تعیین کننده ست، نوع انیمیشن (کارتونی، رئال و...) تعیین کننده ست، جلوه های ویژه مورد استفاده تعیین کننده ست.
پس برای هر پروژه ای، باید به طور ویژه موتور رندر رو انتخاب کنیم.
بعلاوه، خیلی از پروژه های بزرگ و پیشرفته، از چند موتور رندر استفاده میکنن که اینکار با لایه بندی، هماهنگ سازی، شیدرگذاری و کامپوزیت های حرفه ای امکانپذیره.
با این حال، بررسی نقاط ضعف و قوت کار خیلی مفیدیه.
 

ssdsajad

Active Member
من تو پروژه سبک تفاوتشونو حس کردم ..... اماتو سنگین نه برعکس هم بود
 

ssdsajad

Active Member
استاندارد اینها بایدچهعددی باشه واسه یه کیفیت استاندارد
نه زیادو عالی
mix
max
sample quality
 

davoodice

Well-Known Member
استاندارد اینها بایدچهعددی باشه واسه یه کیفیت استاندارد
نه زیادو عالی
mix
max
sample quality

من در یک فایل که تعداد زیادی درخت و چمن داشتم تست کردم که بهترین نتیجه با این تنظیمات به دست اومد بدون اینکه ابجکت های ظریف از قلم بیفتن

min 1
max 32
sampling quality 3
sample error cutoff 0.01
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
بالا خره کدوم یک بهتره؟

متاسفانه نمیشه گفت کدوم بهتره

mental ray همچنان دو مشکل اساسی داشته
1- انتی الیاس افتضاح
2- گلوبال لایتینگ بد برای انیمیشن
که البته مشکل اول با unified sampling حل شده اما مشکل دوم همچنان وجود داره. (جدا ازین که میشه باهاشون کنار اومد )
اما ارنولد:
ضعف های رندر ترنپرنسی و نرمال مپ واقعا عذاب اورند اما انتی الاس بالا همچنان نقطه قوت این موتور رندر است مخصوصا وقتی پای مو بیاد وسط
همین امروز من داشتم یه درخت رو با تکسچر ترنپرنسی باهاش رندر میکردم که تصمیم گرفتم این کارو بذارم واسه یه وقتی که حالم خوب باشه!
اما یه چیزی که متوجه شدم و واقعا حال کردم این بود که
شما فرض کنید یه اتاق دارید که درش بازه و بیرون افتابه اما جهته خورشید طوریه که افتاب از در به داخل نمیتابه . حالا اگه یه اریا لایت بدارید جلوی در میبینید که کاملا محل قرار گیریه نور در رندر مشخصه اما در موتور ارنولد این اتفاق نمیفته و نور بیرون در با داخل مچ میشه
... ادامه دارد ...

سلام رفیق AA رو کاملا موافقم اما ...
مایا رو نمیدونم اما توی مکس GI عالی کار میکنه به عبارتی معرکست .
واسه اون اتاق هم توی مکس من بودم از MR Sky Portal و FG Bounce استفاده میکردم بدون GI
آرنولد نمیدونم چیه اما من منتال ری رو پیشنهاد میکنم چون واقعا معرکست !!!
در ضمن ویری و فاینال هم نتایج خوبی میدن واسه انیمیشن

iهمشهری ها مون رو میبینم ذوق مرگ میشم !!!!!!!!!!!!!!!!!!



مشکلات اساسی منتال ری ای که من بهشون برخورد کردم : :shock:

باگ SSS و CarPaint تو Element ها ( این رو تو یک مبحث گفتم چجوری حل میشه کشتم خودمو یکماه تا یه روش خوب پیدا کردم )
باگ اتمسفر ها
باگ نور ها محیطی ( وقتی یه جسمی رو میذارید وسط یه اتاق GI خودتون رو بکشید سایه هاش سیاه نمیشن میشن (حتــــــــــی یا AO )رنگ خود جسم ( افتضاحه این ) )
یاگ Displacement برش بینهایت
باگ Bokeh بهم ریختن تو صحنه های آبی رنگ و سرد
باگ GI زمان الکی و حافظه
باگ SSS وقتی 8 تا SSS میذارین میپوکه منتال به مموری هم کاری نداره .
و ...
اما بازم عاشقشم نمیدونم چرا :lol:
 
آخرین ویرایش:

rainbmaya

Active Member
تو مایا منتال ری به شدت رم میخوره و به دلیل کم آوردن رم رندر قطع میشه! البته قبل از شروع کردن. من یه صحنه رو با منتال و آرنولد و 3Delight تست زدم. البته خیلی سنگینه.
CPU quadro 6600
ram 4 GB
منتال ری رمو پر کرد و بعد از اضافه کردن رم تو یک ساعت و نیم رندر کرد.
آرنولد اصلا رم براش مهم نیست و فقط با CPU کار داره تو 5 دقیقه رندر کرد.
3Delight هم با رم کار نداره . رندر بار اول 9:30 دقیقه و بار دوم 3 دقیقه!!!!!!
اینم بگم که از بالاترین کیفیت موتورها استفاده شد.
کلا منتال مزخرفه مخصوصا که از FG و GI با هم استفاده بشه . تو یه صحنه برکه داشتم اینقدر منتال ری فلیکر داد که کلا بیخیال شدم و از اول بدون FG و GI پروژه رو رندرش کردم.
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
تو مایا منتال ری به شدت رم میخوره و به دلیل کم آوردن رم رندر قطع میشه! البته قبل از شروع کردن. من یه صحنه رو با منتال و آرنولد و 3Delight تست زدم. البته خیلی سنگینه.
CPU quadro 6600
ram 4 GB
منتال ری رمو پر کرد و بعد از اضافه کردن رم تو یک ساعت و نیم رندر کرد.
آرنولد اصلا رم براش مهم نیست و فقط با CPU کار داره تو 5 دقیقه رندر کرد.
3Delight هم با رم کار نداره . رندر بار اول 9:30 دقیقه و بار دوم 3 دقیقه!!!!!!
اینم بگم که از بالاترین کیفیت موتورها استفاده شد.
کلا منتال مزخرفه مخصوصا که از FG و GI با هم استفاده بشه . تو یه صحنه برکه داشتم اینقدر منتال ری فلیکر داد که کلا بیخیال شدم و از اول بدون FG و GI پروژه رو رندرش کردم.
دوست عزیز اولا من چندین سال با منتال رندر میزنم ، و تا حالا ندیدم رم رو پر کنه و فقط رو CPU کار میکرده شما گزینه های مربوط Page ای که مخصوص این کاره رو لغو کنی درست میشه .
SSS ای که منتل ری داره هیچ موتور رندری نداره به جز VRAY که اونم زمان رندر زیادی میگیره ( حرف من نیست تحقیق کنید پیدا میکنید مقایسه SSS ها رو) یا قدرت رندر موی منتال ری 4.0 واقعا بالاست .

کلا منتال مزخرفه مخصوصا که از FG و GI با هم استفاده بشه . تو یه صحنه برکه داشتم اینقدر منتال ری فلیکر داد که کلا بیخیال شدم و از اول بدون FG و GI پروژه رو رندرش کردم.

این حرفت میدونی یعنی چی ؟؟؟؟
یعنی یه جایی که بدون اطلاعات کافی هی تست بزنی از آخرم بگی افتضاحه یه سری به MentalFans ها بزن ببین گالری ها و زمان رندر ها چقدرند !!!
یه کار بود مقام اول رندر رو تو سایت اوارده بود فکر کردم با مکسه بعد دیدم نوشته با منتال ری و مایا !!! واقعا خوشم اومد با منتال و مایا چی رندر کرده بود .
میدونی منظورم چیه ؟؟؟ شما هنوز اطلاعات زیادی ار منتال ری نداری و این کاملا مشهوده ، چون هنوز قدرت GI و FG رو درک نکردی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

اگه شیدر نویسی منتال ری یاد داشتی میتونستی اون صحنه رو خیلی خوب در بیاری ، تنظیمات منتال خیــــــــــــــــــلی خیلی حساسه و باید کاملا درست تنظیم بشه .
 

rainbmaya

Active Member
شما گزینه های مربوط Page ای که مخصوص این کاره رو لغو کنی درست میشه .
من هیچ ادعایی تو هیچ زمینه ندارم و هر روز نیاز به یادگیری و آموزش دارم. حق با شماست و من فقط تجربه خودمو با منتال ری گفتم.
میشه این گزینه رو به من یاد بدید. چطور رمو از پر شدن الکی نجات بدم. این یه معضله واسه من.
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
من هیچ ادعایی تو هیچ زمینه ندارم و هر روز نیاز به یادگیری و آموزش دارم. حق با شماست و من فقط تجربه خودمو با منتال ری گفتم.
میشه این گزینه رو به من یاد بدید. چطور رمو از پر شدن الکی نجات بدم. این یه معضله واسه من.

سلام دوست عزیز
بله حتمی فقط گزینه هایی که میگم رو توی مکس میگم ولی دقیقا توی مایا هم وجود داره فقط یه سوال میدونی هر چیزی کجاست تو منتال ری مایا دیگه ؟؟؟؟
 

rainbmaya

Active Member
سلام دوست عزیز
بله حتمی فقط گزینه هایی که میگم رو توی مکس میگم ولی دقیقا توی مایا هم وجود داره فقط یه سوال میدونی هر چیزی کجاست تو منتال ری مایا دیگه ؟؟؟؟

آره میدونم ، تیکهاشو بگید کافیه. اگه تبها هم مثل هم هستند تبهارو هم بگید.
مرسی
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
اول یه نمونه بگو تا ببینم مشکل از سیستمه یا تنظیمات یا کرک ؟؟؟
Carpaint تو محیط HDRI خوبه میتونی بسازی دیگه ؟؟؟
 

rainbmaya

Active Member
اول یه نمونه بگو تا ببینم مشکل از سیستمه یا تنظیمات یا کرک ؟؟؟
Carpaint تو محیط HDRI خوبه میتونی بسازی دیگه ؟؟؟
آره میتونم. لطفا فقط تیکها رو بگو. به متریال ربط داره یا از تنظیمات رندر اینکارو میشه کرد! اگه از متریاله که بیخیال چون تعداد آبجکتها خیلی زیاده و از متریال عمومی مایا استفاده کرده ام. اگه تنظیمات رندره که فقط تیکهایی رو که باید برداریم بگید کافیه
ضمنا HDRI برای Motion خوب نیست و من هم نمیخوام تک فریم رندر کنم.
این مبحث بیخودی طولانی نشه بهتره پس فقط گزینه ها رو بگید.
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا