سلام.
خوشحال میشم بتونم کمک کنم.
البته من یک سری چیزارو قبلا بهت گفتم.
اگر میخوای کار در سطح تیم ملی بزنی اول از همه آناتومی رو یاد بگیر بعدش با نرم افزار کار کن. حالا چه میخواد پولی مدلینگ باشه چه میخواد زیبراش باشه یا هرچیز دیگه. یک روش یادگیری اینه که اول از همه شروع کنی به شناخت ترکیب بندی اعضای بدن ( که اینجا موضوع اعضای صورت هست ) مثلا اینکه چشم دقیقا کجای سر قرار میگیره و نسبت به اون گوش و دهان و بینیو اینا . بعد از اینکار شروع کن به شناخت استخوان سر. دقیقا فرو رفتگیها و برجستگیهای اسکلت سر رو یاد بگیر(مدل کردن یک اسکلت سر از روی بلو پرینت هم کمک میکنه) . بعد از این ماهیچه های صورت.(عکسهای پایین رو ببین)
در اصل موقع مدلینگ کاراکتر همه ظاهرش رو میبینن ولی خب باید دقیقا بدونی زیر اون پوست چه اتفاقی داره میوفته که بیرونش این شکلی میشه. اینا رو که خوب یاد بگیری باعث میشه خودت هم بعدا با تغییراتی در اینها یک سری موجودت مخوف هم بسازی که کاملا از نظر آناتومی منطقی باشه.
بیشتر سعی کن از آموزش ویدئویی هم استفاده کنی . با کتاب هم یاد میگیری ولی خب زمان میبره و گاهی اوقات گیج کننده هم میشه. آموزشهای ویدئویی Vilppu خیلی خوب هستن. اگر کاملش رو گیر آوردی ما رو هم خبر کن .
در ضمن این که چقدر زمان میبره تا یاد بگیری همش به خودت بستگی داره. اگر مثل من آدم تنبلی باشی خب مسلما دیرتر هم یاد میگیری.
اینا چیزایی بود که به ذهنم رسید. امیدوارم کمکت کنه. خیلی حرف زدم.
موفق باشی.