Making Of Auti R8 HDRI

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.امیدوارم حالتون خوب باشه.
تو این آموزش سعی کردم با استفاده از hdr و یه مدل آماده یه استدیو رو شبیه سازی کنیم
نرم افزارهای مورد استفاده : 3dsmax 2012 - V-Ray 2.2003 - Photoshop CS6 - Nik Color EFX 4.0
دانلود فایل مکس (بدون HDRI)
لینک کار توی گالری سه بعدی

:tavajoh:
از تمام مراحل ساخت فیلم برداری شده.از اونجایی که امکان آپلود ندارم هر کی خواست می تونم براش با پست پیشتاز بفرستم.

attachment.php

مرحله 1: تنظیم Gamma & LUT
برای اینکه هم تصویر ما روشن باشه و کنتراست رنگ ها خودش رو بخوبی نشون بده باید به این بخش رفته و مثل عکس زیر تنظیم کنیم.
attachment.php



دقت کنین که وقتی رندر خروجی گرفتین حتما باید موقع save عدد گزینه gamma رو روی 2.2 قرار بدیم.
از VFT (V-Ray Fame Buffer)i نمی تونیم استفاده کنیم.چون اگه استفاده بکنیم دیگه باید دور render element رو خط بکشیم.

مرحله دوم: import کردن مدل ماشین.
ماشین ماله پکیج Evermotion HD Car Vol.03 ماشین شماره سوم هست.AUDI R8
attachment.php



مرحله سوم: دانلود تکسچر HDRI مورد نظر.
تکسچرش رو باید از سایت http://hdri-locations.com دانلود کرد.یه قسمت دانلود رایگان داره.اونجا می تونین تکسچر مد نظر رو دانلود کنین.
attachment.php


مرحله چهارم: قرار دادن تکسچر HDRI توی متریال ادیتور و همیچنین enviment

این قسمت اولین کاری میکنین اینه که به ترتیب زیر عمل کنین
1- کلید 8 رو زده تا پنجره Envirement & effect باز بشه.
2- زیر گروه Common Parameter روی دکمه none کلیک کنید تا بنجره map browser باز بشه.
3- مپ Vray HDRI رو انتخاب کنین.
4- drag کنین توی یکی از توپ های خالی متریال ادیتور و حتما گزینه instance رو انتخاب کنین تا وقتی که یکی تغییر کرد بقیه تابع باشن.
5- توی تنظیمات vrayHDRI زیر گروه Parameters گزینه Browse رو بزنین تا پنجره باز بشه و از شما آدرس فایل HDR رو بخواد.
6- بعد از نسبت دادن فایل مورد نظر حالا باید مثل شکل زیر انجام شده باشه.یعنی توی متریال ادیتور و هم توی envirement باهم یکسان (Instance)
باشن.



attachment.php


مرحله پنجم: مدیریت شیدرهای صحنه

برای بدنه ماشین بهتر هست حتما از شیدر آماده Vrat Car Paint mtl استفاده بکنین.چون میشه گفت بهترین تنظیمات رنگ و رفلکت بدنه ماشین رو داره.
رنگ هم بهتر هست که مشکی انتخاب کنین که رفلکت ها جذاب تر بشن.
دقت کنین توی تنظیمات vraycarpaintmetl حتما flak ها رو از بین ببرین.چون براده های آهن (Flak) وابسته کامل به بحث UVW MAP دارن.چون این آبجکت uv نداره دردسر ساز میشه.پس بهتر هست که مقدار density رو عدد صفر قرار بدیم.
attachment.php

 

پیوست ها

  • 0-Gamma.jpg
    0-Gamma.jpg
    52 کیلوبایت · بازدیدها: 1,377
  • 1-import.jpg
    1-import.jpg
    296.8 کیلوبایت · بازدیدها: 1,420
  • 2-download.jpg
    2-download.jpg
    149.9 کیلوبایت · بازدیدها: 1,393
  • 3-HDR.jpg
    3-HDR.jpg
    356 کیلوبایت · بازدیدها: 1,396
  • 4-Car-Mtl.jpg
    4-Car-Mtl.jpg
    303.5 کیلوبایت · بازدیدها: 1,368
آخرین ویرایش:

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
مرحله ششم:

یه رندر خیلی ساده از صحنه میگیرم. رفکلت های خیلی خوبی توی بدنه ماشین افتاده.

attachment.php


مرحله هفتم: یکسان سازی پرسپکتیو مدل با پرسپکتیو عکس رفرنس
برای یکسان سازی باید حتما تکسچر HDRI رو شما توی بک گراند مشاهده کنین که هی مرتبا مجبور به رندر تکراری نباشیم.از اونجایی که مکس 2012 نمی تونیم HDRI رو توی بک گراند ببینیم ناچار از ابزار قدرتمند V-Ray Real Time استفاده میکنیم.
برای فعال کردنش کافی هست که کلید F10 (Render Setup)s بزنیم.پائین کادر روی گزینه Actice Shade کلیک میکنیم. بعد از اینکه کلیک کردیم interface رندر ستاپ تغییر میکنه و شبیه شکل زیر میشه.کادر رندر رو تعیین میکنیم و دکمه Activeshade رو میزنیم.
attachment.php


اینقدر با زاویه بازی میکنیم تا به پرسپکتیو مورد نظر برسیم.بعد از اینکه مطمئن شدیم برای ساختن دوربین توی همون زاویه کاقی هست از توی Create پانل Camera زیر شاخه V-Ray دوربین Vray Physical Camera رو بسازیم.
هر جای تصویر دلتون خواست بسازین.همون طور که آبجکت دوربین انتخاب شده از کیبورد Ctrl + C رو بزنین.دوربین طبق همین ویو که تنظیم کردین مچ میشه.

attachment.php


 

پیوست ها

  • 8-mtl-matt.jpg
    8-mtl-matt.jpg
    328.9 کیلوبایت · بازدیدها: 1,214
  • 7-plan.jpg
    7-plan.jpg
    242.3 کیلوبایت · بازدیدها: 1,217
  • 6-vray-rt-2.jpg
    6-vray-rt-2.jpg
    315.7 کیلوبایت · بازدیدها: 1,246
  • 6-vray-rt.jpg
    6-vray-rt.jpg
    294.5 کیلوبایت · بازدیدها: 1,283
  • 5-car-HDR.jpg
    5-car-HDR.jpg
    275.9 کیلوبایت · بازدیدها: 1,292
آخرین ویرایش:

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
مرحله هشتم : ساخت plane متریال و سایه مربوط به Plane

حالا برای اینکه ابعاد ماشین طبق یه اصول باشه یه صفحه Plane بسازیم. عرض جاده مورد نظر ما 6 متر هست.پس عرض Plane ما هم 6 باشه که یکسان سازی بشه.اینجوری اشل تصویر دستمون میاد.

attachment.php


برای صفحه هم دقت کنین که هر متریالی نمی تونیم بدیم.چون نباید تناقص ایجاد کنه توی تصویر ما.
پس باید از Vray mtl warpper استفاده بکنیم.توی تنظیمات دکمه Matt Surface رو بزنیم.
یه توضیح درباره
Vray mtl warpper بدم.این شیدر به تنهایی کاری رو انجام نمیده.اما اگه یه شیدر معمولی VrayMtl رو بهم بدیم به ما این امکان رو میده که بتونیم روی بعضی از آبشن هایی مثل ارسال و دریافت Global illumination و Caustic و همینطور تکنیک Matt Surface استفاده بکنیم.

attachment.php


حالا اگه دقت کنین وقتی تیک matt surface رو بزنیم صفحه نامرعی میشه.اما اینجا 2 تا مشکل هست.
1- سایه نداریم.
2- رفلکت صورتی رنگ ( رنگ پیشفرض شیدر معمولی ) افتاده توی ماشین که ما برای حل هر کدوم باید یه سری مراحل رو انجام بدیم.

برای اینکه سایه بیافته خیلی سادست.توی تنظیمات vray mtl warpper زیر گزینه matt surface گزینه shadow هست.اگه روش کلیک کنیم شکل دارای سایه میشه.

attachment.php


برای درست شدن مشکل رفلکت یه راه خیلی ساده هست.
برای مپ vray HDRI رو کپی کنیم و توی شیدر plane قسمت Diffiuse ، که زیر مجموعه vray mlt warpper هست اعمال بشه.

attachment.php


مرحله نهم: مچ کردن دوربین، اضافه کردن یه ماشین دیگه و بستن کادر تصویر
برای اینکه جالب تر بشه یه ماشین دیگه رو هم آوردم.
رندر ما باعث شد ماشین که هدف اصلی ما هست یه مقدار دور بیافته.نمیشه نزدیک تر بشیم واگرنه نامخونی پرسپکتیو بوجود میاد.پس تنها راهی که داریم اینکه زووم کنیم روی تصویر.نه زووم ابزاری .بلکه زووم توی کادر رندر که برای انجام این کار باید بریم توی render setup بخش common و قسمت area to render گزینه BlowUp رو انتخاب کنیم.کادر رو به اندازه مد نظرمون می بندیم.

attachment.php


مرحله دهم : تنظیمات رندر
نکته ای که باید رعایت کنیم تا فایل عکس ذخیره شده حاصله از رندر تاریک تر یا روشن تر نشه اینه که توی تنظیمات render output حتما مقدار گاما رو روی 2.2 بزاریم.
توی شکل کاملا واضح هست.

attachment.php

 

پیوست ها

  • 12-Setting-Render-Final.jpg
    12-Setting-Render-Final.jpg
    471.8 کیلوبایت · بازدیدها: 1,201
  • 11-Blowup-Zoom.jpg
    11-Blowup-Zoom.jpg
    212.1 کیلوبایت · بازدیدها: 1,173
  • 10-Camera-Match.jpg
    10-Camera-Match.jpg
    277.7 کیلوبایت · بازدیدها: 5
  • 9-mtl-matt-Reflect.jpg
    9-mtl-matt-Reflect.jpg
    400 کیلوبایت · بازدیدها: 1,210
  • 8-mtl-matt-shadow.jpg
    8-mtl-matt-shadow.jpg
    336.8 کیلوبایت · بازدیدها: 1,220
آخرین ویرایش:

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
مرحله یازدهم : پست پروداکشن
برای پست پروداکشن هزاران روش و سلیقه وجود داره.سلیقه من اینطور هست که می بینید.

attachment.php

attachment.php

attachment.php

 

پیوست ها

  • 13-post-1.jpg
    13-post-1.jpg
    361.5 کیلوبایت · بازدیدها: 1,173
  • 14-post-2.jpg
    14-post-2.jpg
    335.3 کیلوبایت · بازدیدها: 1,244
  • 15-final-post.jpg
    15-final-post.jpg
    678.2 کیلوبایت · بازدیدها: 1,469

emad04

Well-Known Member
سلام .
خسته نباشی عارف جان . مرسی .:rose:
من از اون اول که مکس رو شروع کردم ( 7 سال پیش ) فقط حول و حوش مبحث ماشین تری دی مکس بودم . و این اموزش با اینکه ده ها بار از ماشین های مختلف رندر hdri گرفتم خیلی بدردم خورد و نکته های مهمی یاد دادی .

با اجازت اموزش رو بصورت عکس ذخیره کردم که دوستان بتونند دانلود کنند .

http://s1.picofile.com/file/7295137418/Tuttoral_render_hdri_aref.rar.html
 
آخرین ویرایش:

behrang2

Member
برای نشون دادن HDRI توی بکگراوند مکس 2012
توی Environment اون اچ دی آر آی رو ب وسیله ،بیتمپی که سر Environ>Spherical Environmentقرار دادین ، بهش نسبت بدین
و Alt+B رو بزنین و بزنین Use Environment Backgorund
سپس از قسمت Rrealistic>Viewport Bakcgorund>show backgorund رو بزنین
برای رندر گرفتن هم
توی قسمت Environment اون HDRI رو ایندفعه ب کمک Vray HDri قرار بدین
امااا
تنظیمات HDRI رو فقط باید به Horizent. Rotation = 90 تغییر بدین
و اونو سر Spherical قرار بدین
-----------------------------------------------------------------------
در مورد تنظیماتت من فکر کنم میشه این صحنه رو سریعتراز اونی که رندر گرفتی .رندر گرفت..
البته تست نکردم اما بعضی پارامترا یکمی بالان:د
درکل احتمال اشتباه کردنمم هست
مثلا
Global subdiv. رو سر 6 گذاشتی و اون بالایشو سر صدو خورده ای که البته خواستی با کم کردن HSph این زمانی که اضافه شده رو کاهش بدی که فکر نکنم نسبت
افزایش زمان پارامتر اول به کاهش زمان پارامتر دوم قابل اغماض باشه:د
درکل شرمندم اینجور گفتم:د
 
آخرین ویرایش:

HOSSEIN.D

Well-Known Member
سلام.
خیلی ممنونم عارف جان از آموزش خوبت.
واسه من که عشق ماشینم خیلی عالی بود.
ولی کاش توی مایا هم یاد میدادی.
بعد یه مشکل عجیب.
توی مایا وقتی رندر میگیرم بدون backplate یعنی خود hdri بک گراند باشه صحنه خیلی تاریک میشه.
توی مکس قبل از سیو اینطور رندر میشه.
attachment.php


بعد که عکس رو سیو میکنم اینطوری میشه!!!

attachment.php


توی مایا هم وقتی رندر میگیرم توی خودبرنامه هم تاریکه.که فکر میکردم اشکال از مایاست.
ولی یه جای کار من میلنگه.
ممنون میشم یه کمکی کنی.:rose:
 

پیوست ها

  • test2.JPG
    test2.JPG
    43.6 کیلوبایت · بازدیدها: 117
  • test.jpg
    test.jpg
    10 کیلوبایت · بازدیدها: 116

جدیدترین ارسال ها

بالا