بی بی کد kitchen

bahar-ss

New Member
سلام
من خیلی تازه(تقریبا 3 ماه) یادگرفتن وی ری رو ز روی کتاب و فیلم شروع کردم و خیلی زیاد اشکال دارم
بالاخره جرات کردم یه کار روبذارم که کمکم کنید اشکالاتم برطرف بشه
یه سریشون رو خودم میدونم و امیدوارم بقیه رو از شما بشنوم. به همراه راه حلشون البته:)
با فتوشاپ هم روش کار نکردم که اشکالاتم بیشتر مشخص بشه
آبجکتهای آرچ مدل رو استفاده کردم ولی متریالشون رو دوباره ساختم(بجز در و میوه)

پیشاپیش ممنون

1.jpg3.jpg
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام/ورودت رو به این مجموعه خیر مقدم میگم.
کار خیلی خوبی شده.
رنگ بندی کار خوب شده.اما زیادی سرد شده.البته میوه و فرم سیاه یه مقدار کنتراست ایجاد کرده.البته این خودش یه سبک هست و قابل احترام.
عمومیت کار خیلی خوب شده.تقریبا میشه گفت کار اصولی هست.آخه متاسفانه خیلی ها دنبال بهانه هستن و کم تجربگی رو با اشتباهات فاحش همراه میکنن
الان توی کارت اشل ها همه متناسب هست.اندازه آجر گرفته تا کف زمین
پرسپکتیو بیرون با دوربین مچ هست.
فرم ها خیلی مناسب هست و انتخاب زاویه مناسب انتخاب شده.البته از طریق camera corection یه مقداری اصلاح پرسپکتیو بکن
یه خورده خرت و پرت بریز پر تر بشه.الان خیلی لخت هست
در کل کار خوبی شده.برای شروع خیلی عالی هست.
حالا پیشنهادات
تا می تونی کار ببین.سایت های خارجی مثل اورموشن و رونن بکرمن رو لیس بکش! یعنی اینقدر ببین تا چشمت کم کم عادت بکنه.چه زاویه ای مناسب هست.چه قرم های مناسب هست.کم کم به سمت پلاگین ها برو مثل floor genrator و book scater و...
موفق باشی.
این پست ها شاید مفید باشه
آموزش HDRI
Majid Online Vray Book
 

bahar-ss

New Member
خیلی ممنون از راهنماییتون. دکمه تشکر کمه برام!اینکه اینقد وقت میذاین واقعا انگیزه میده به تازه کار:) اینجا کارهای خیلی خیلی خوبی دیدم و خیلی استفاده کردم

برای وی ری تازه کارم ولی به هر حال معمارم دیگه. اشل و اندازه رو میشناسم تا حدودی;)

اینجا میخاستم تنالیته رنگم سرد باشه ایشالا تو کارای دیگه رنگ گرم رو هم امتحان میکنم

اشکالاتم رو هم اگه بگین ممنون میشم

مثلا بک گراندم خیلی روشنه در اصل ولی اینجا تیره نشون داده شده. نمیدونم چرا . رنگ شیشه در سیاه و رفلکشن و رفرکشن سفیده
فرشی که جلوی در گذاشتم mesh ازarchinterior هست و رنگ سفید دادم. ولی طوسی میشد. هر رنگ دیگه از هم که بهش میدادم به صورت ترکیبی از طوسی نشون داده میشد
البته اول با hair یه فرش ساختم و وقتی mergeکردم اینجا سیاه نشون داده میشد. درصورتی که تو فایل اصلیش سفید بود. مجبور شدم اینو بذارم تا سوال کنم ببینم مشکلش از کجاست

سوال بعدی....ببخشید اینقد سوال دارم. گفتم که تازه کارم!
سوال بعدی هم در مورد اون باکس مشکی بود. وقتی ies توش میذارم، شدتش رو باید خیلی زیاد کنم که نشون داده بشه. و در این حالت هم نور از اطراف باکس بیرون میزنه. در صورتیکه وقتی رنگ باکس رو سفید کردم با شدت نور خیلی کمتر روشنایی مناسب رو بهم داد

یه چیز دیگه... خیلی سوال دارم من:)
زمان رندر اولی 2 ساعت و نیم شد و دومی حدود یک ساعت. یکم زیاد نیست؟ cpu core i7 و 8g ram

خیلی خیلی ممنون از راهنماییهای عالیتون:)
 

ALI_TAKHTI

Active Member
بهار عزیز کارتون فوق العاده است.
اگه نمیگفتی چند ماه کار میکنی فکر میکردم چند ساله کار میکنی
دوست عزیز کار رندر گیریتون عالی هست فقط میتونستی کمی دیسپلیسمنت این سنگهای لاشه ای رو بیشتر کنی تا بیشتر خودشون رو نشون بدن.
به نظرم در انتخاب رنگ سنگهای لاشه ای هم اشتباه کردی. بهتر بود از رنگ جوندار تری استفاده میکردی مثلا قهوه ای یا حتی نزدیک به سیاه.
با اینکه اشل رو رعایت کردی اما به چشم من اندازه باکسی مشکی که توش گلدون هست هوخونی با کمد و دیوار نداره و کمی بزرگه.
نورپردازی آشپزخونه عالی هست و رندرش تمیز برای تمرین عالی اما چیدمان و کابینت بندیت برای کار بازاری مورد قبول نخواهد بود.توکه معماری خودت خوب میدونی بازار چی میپسنده.
در آخر وسیله و چیز میز بیشتر بریز تو کارت تا کنتراست کارت بیشتر شه و انقدر تک رنگ نشه کار.
کارتون فوق العاده است اما بیشتر تمرین کن.
در مورد تغیر رنگ و بدست آوردن رنگ مورد نظرت توصیه میکنم رو کالر مپینگ تمرکز کنی.
 
آخرین ویرایش:

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
مثلا بک گراندم خیلی روشنه در اصل ولی اینجا تیره نشون داده شده. نمیدونم چرا . رنگ شیشه در سیاه و رفلکشن و رفرکشن سفیده
برای دوربین از physical cam استفاده کردی؟ به خاطر اون هست.اکسپوز باعث این قضایا هست.توی بخش مکس جواب هاتو دادم.برو چک کن

فرشی که جلوی در گذاشتم mesh ازarchinterior هست و رنگ سفید دادم. ولی طوسی میشد. هر رنگ دیگه از هم که بهش میدادم به صورت ترکیبی از طوسی نشون داده میشد
فرش ها همینطوری هست.برای بهتر شدن رنگ سفید مثلا بده بعد یا به کل صحنه ambient ocasionبده یا به خود فرش vray dirt

البته اول با hair یه فرش ساختم و وقتی mergeکردم اینجا سیاه نشون داده میشد. درصورتی که تو فایل اصلیش سفید بود. مجبور شدم اینو بذارم تا سوال کنم ببینم مشکلش از کجاست
توی بخش مکس جواب دادم.

سوال بعدی هم در مورد اون باکس مشکی بود. وقتی ies توش میذارم، شدتش رو باید خیلی زیاد کنم که نشون داده بشه. و در این حالت هم نور از اطراف باکس بیرون میزنه. در صورتیکه وقتی رنگ باکس رو سفید کردم با شدت نور خیلی کمتر روشنایی مناسب رو بهم داد
شاید تنظیمات سابدیوایز نور پائین باشه یا خود تنظیمات irradinc map.مثلا برای کارهای حرفه ای من irradianc عددها رو روی -4 , -1 میزارم.عدد hsph رو روی 70 میزارم و interpo رو 50

زمان رندر اولی 2 ساعت و نیم شد و دومی حدود یک ساعت. یکم زیاد نیست؟ cpu core i7 و 8g ram
هر چیزی بهایی داره.رندرهات خیلی تمیز شده و علت بالا بودن تایم همین هست.

به نظرم روی بعضی مسائل فوکوس بکن.مثل مدیریت سابدیوایز.مثلا همه متریال ها نورها سابدیوایز 8 داشته باشن موقع رندر global subdive رو 6 بزار
مدیریت تعداد رفکلت ها که خیلی مهم هست.
بحث بعدی انجین آنتی الیاسینگ هست.مثلا می تونی adaptiv DMC بزاری.عدد مین رو 1 و ماکس رو 8 بزاری.از اون ور Noise thresh رو 0.01 یا خیلی حرفه ای 0.007 بزاری.کمتر فایده نداره.

یه اتفاقی خیلی مهم هست.الان توی عکاسی وقتی نور بر اساس داخل مچ بشه بیرون اور اکسپوز میشه و اگه نور با بیرون مچ بشه نور داخل تاریک.این نکات خیلی به بهتر شدن رندر کمک میکنه
موفق باشی
 

bahar-ss

New Member
بهار عزیز کارتون فوق العاده است.
اگه نمیگفتی چند ماه کار میکنی فکر میکردم چند ساله کار میکنی
دوست عزیز کار رندر گیریتون عالی هست فقط میتونستی کمی دیسپلیسمنت این سنگهای لاشه ای رو بیشتر کنی تا بیشتر خودشون رو نشون بدن.
به نظرم در انتخاب رنگ سنگهای لاشه ای هم اشتباه کردی. بهتر بود از رنگ جوندار تری استفاده میکردی مثلا قهوه ای یا حتی نزدیک به سیاه.
با اینکه اشل رو رعایت کردی اما به چشم من اندازه باکسی مشکی که توش گلدون هست هوخونی با کمد و دیوار نداره و کمی بزرگه.
نورپردازی آشپزخونه عالی هست و رندرش تمیز برای تمرین عالی اما چیدمان و کابینت بندیت برای کار بازاری مورد قبول نخواهد بود.توکه معماری خودت خوب میدونی بازار چی میپسنده.
در آخر وسیله و چیز میز بیشتر بریز تو کارت تا کنتراست کارت بیشتر شه و انقدر تک رنگ نشه کار.
کارتون فوق العاده است اما بیشتر تمرین کن.
در مورد تغیر رنگ و بدست آوردن رنگ مورد نظرت توصیه میکنم رو کالر مپینگ تمرکز کنی.

خیلی ممنون. میدونم خیلی اغراق کردین ولی همینم دلگرمی میده. مرسی:)
دیسپلیس سنگ رو با vraydis.. روی 2 گذاشتم ولی یه تغییری توی تکسچرم دادم که یادم رفت روی مپ دیسپلیس اعمالش کنم. برا همین منطبق نشدن روی هم و این شکلی شد!

این سنگها روی دیوار بودن. کار طراحی کابینت بود. میدونم معمولا بازار اینجوری نمیپسنده ولی خوشبختانه تا حالا چند تا نمونه غیرایرادگیر!!!
چون الان دارم تموین میکنم و میخام اشکالاتم مشخص بشه ترجیح میدم آبجکت کمتر بذارم که فضا شلوغ نشه و اشکالاتم بیشتر مشخص بشه
در مورد باکس هم موافقم. دوربین رو خیلی واید گرفتم. اینجوری شد

در کل خیلی مرسی. انگیزه گرفتم یکی دیگه هم بذارم:))
 

bahar-ss

New Member

برای دوربین از physical cam استفاده کردی؟ به خاطر اون هست.اکسپوز باعث این قضایا هست.توی بخش مکس جواب هاتو دادم.برو چک کن


فرش ها همینطوری هست.برای بهتر شدن رنگ سفید مثلا بده بعد یا به کل صحنه ambient ocasionبده یا به خود فرش vray dirt


توی بخش مکس جواب دادم.


شاید تنظیمات سابدیوایز نور پائین باشه یا خود تنظیمات irradinc map.مثلا برای کارهای حرفه ای من irradianc عددها رو روی -4 , -1 میزارم.عدد hsph رو روی 70 میزارم و interpo رو 50


هر چیزی بهایی داره.رندرهات خیلی تمیز شده و علت بالا بودن تایم همین هست.

به نظرم روی بعضی مسائل فوکوس بکن.مثل مدیریت سابدیوایز.مثلا همه متریال ها نورها سابدیوایز 8 داشته باشن موقع رندر global subdive رو 6 بزار
مدیریت تعداد رفکلت ها که خیلی مهم هست.
بحث بعدی انجین آنتی الیاسینگ هست.مثلا می تونی adaptiv DMC بزاری.عدد مین رو 1 و ماکس رو 8 بزاری.از اون ور Noise thresh رو 0.01 یا خیلی حرفه ای 0.007 بزاری.کمتر فایده نداره.

یه اتفاقی خیلی مهم هست.الان توی عکاسی وقتی نور بر اساس داخل مچ بشه بیرون اور اکسپوز میشه و اگه نور با بیرون مچ بشه نور داخل تاریک.این نکات خیلی به بهتر شدن رندر کمک میکنه
موفق باشی

ممنون هم برای این جوابها هم جوابهای بخش مکس. امتحان میکنم اگه باز هم مشکلی بود میپرسم. گفتم که سوال زیاد دارم!!
 

sallarmelli

Active Member
نور پردازی کار با این متریال ها خوب شده چون متریال ها خودشون روشنن ولی اگه با متریال کمی تیره استفاده کنین
اون موقع بهتره می شه در مورد نور پردازی نظر داد
موفق باشید.
 

martin eco

Well-Known Member
با سلام..
انصافا واسه این مدت کارتون بسیار عالیه..
نکات رو که عارف جان با دقت میلیمتر گفت همه رو...:)
چیزایی که به چشم منم خورد یکی رنگ بندی کارتون بود که حضور یک رنگ میانه در کارتون خالی بود....اینکه یکدفعه از رنگ سفید کار با اون درصد بالا به رنگ های قوی و پرتوان گلدونها یا میوه ها برسیم یکم مشکل داره..رنگی در این وسط باید تونالیته رنگی در چشم رو تلطیف کنه
یک مورد هم اور برایت شدن بیرون بود که با کار بیشتر با وی ری و دوربینش دستتون میاد و رفع میشه..
متریال سفیدی هم که واسه کمدها بود خیلی خام به نظر میومد...از cgtexture.com میتونید استفاده کنید برای پیدا کردن بهترین متریال ها واسه کارتون
موفق باشید:rose:
 

bahar-ss

New Member
ممنون از نظرات همه:)
تعریفها رو میذارم به حساب دلگرمی دادن به تازه کار و انتقادها رو سعی میکنم اصلاح کنم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا