Karamendos Cell

MadikaCo

Well-Known Member
سلام و درورد به همه بچه های خوب و دوست داشتنی مجیدانلاین:rose:

من حدود 1 ماهی میشه که کار با 3D Max رو آغاز کردم و فقط از سی دی آموزشی استفاده میکنم

امید وارم نظر،انتقاد و عیب یابی اساتید عزیز من رو تو این امر کمک کنه

حدود 2 ساعت روش کار کردم،اولین بارم بود تونستم همچین طرحی رو درارم،از یک نمونه کار و یک آموزش کوچوله زبان اصلی استفاده کردم:green:

6.jpg

منتظر نظر های شما عزیزان هستم
یا حق:paint:
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    221.3 کیلوبایت · بازدیدها: 13
  • 1-1.jpg
    1-1.jpg
    240.9 کیلوبایت · بازدیدها: 11
  • 2.jpg
    2.jpg
    57.1 کیلوبایت · بازدیدها: 9
  • 4.jpg
    4.jpg
    55.2 کیلوبایت · بازدیدها: 6
  • 5.jpg
    5.jpg
    53.3 کیلوبایت · بازدیدها: 11

GFX Master

مدیر انجمن گرافیک دو بعدی ومسئول فروشگاه
طرح خوبی شده. مدلینگ کار میشه گفت که خوبه.
ولی بنظرم باید روی متریال و نوردهی بیشتر کار کنید.
 
جالب شده ،
اما متریالش مشخص نیست که این جسم چی هست.
سعی کن موقع طراحی آبجکتیو اول از اجسام ساده تر شروع و بعد به طرح قدم بعدی بری که در مدلینگ آبجکتیو از نورپردازی پرقدرت و ساخت یک فضای ساده برای نمایش آبجکت استفاده کنی یا یک استدیو رندر.
اما با توجه به اینکه یک ماهه شروع کردی خوبه.:wink:

موفق باشی :rose:
 

MadikaCo

Well-Known Member
طرح خوبی شده. مدلینگ کار میشه گفت که خوبه.
ولی بنظرم باید روی متریال و نوردهی بیشتر کار کنید.



ممنون از سارای عزیز،والا زیاد در این باره نمی دونم اما به مهض اینکه این قسمت رو یاد بگیریم کاری با نو پردازی بهتر میزارم:rose:

جالب شده ،
اما متریالش مشخص نیست که این جسم چی هست.
سعی کن موقع طراحی آبجکتیو اول از اجسام ساده تر شروع و بعد به طرح قدم بعدی بری که در مدلینگ آبجکتیو از نورپردازی پرقدرت و ساخت یک فضای ساده برای نمایش آبجکت استفاده کنی یا یک استدیو رندر.
اما با توجه به اینکه یک ماهه شروع کردی خوبه.:wink:

موفق باشی :rose:
ممنون دوست گرامی

والا من همون چیزی که در متریال آموزش گفته شد انجام دادم و این درومد :rose:
 

AliReza Bahrami

مدیر انجمن
خسته نباشید
با نظر سارا هم موافقم
متریال و نورپردازی میتونست بهتر باشه ولی برای اولین کار جدی خیلی خوبه
موفق باشید حبیبی:rose:
 

Farrokh

Active Member
خوب شده

ولی مدلت یه درزی افتاده روش

حدس می زنم ایراد مدلسازی باشه

بک گراندت هم تیره تر (ترجیها مشکی) بود زمین تا آسمون فرق می کرد کارت


موفق باشی
 

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
خوبه . ولی برای بهتر شدن بهتر بود از Geo Sphere استفاده میکردی . چون Sphere معمولی نقطه ی گرده داره و توی کار شما نرمالهاش به هم خورده :green:
 

MadikaCo

Well-Known Member
:rose:
خوب شده

ولی مدلت یه درزی افتاده روش

حدس می زنم ایراد مدلسازی باشه

بک گراندت هم تیره تر (ترجیها مشکی) بود زمین تا آسمون فرق می کرد کارت


موفق باشی

ممنون داداش
چشم اون رو هم حل میکنم،سعی میکنم اون مدل رو هم حذف کنم:rose:
خوبه . ولی برای بهتر شدن بهتر بود از Geo Sphere استفاده میکردی . چون Sphere معمولی نقطه ی گرده داره و توی کار شما نرمالهاش به هم خورده :green:

ممنون دوست عزیز

میشه بگین این در چه مسیریه؟؟؟؟؟؟؟:-?
 
سعی کن توی کارهات نوآوری داشته باشی !
وقتی از روی یک آموزش کار میکنی سعی کن وقتی که کارت تموم شد خودت بعدش یک سری تغییرات داخل چیزی که درست کنی اعمال کنی.
مثلاً حالا که این تو درست کردی میتونی یک توی اینترنت بگردی دنبال آموزش های متریال تا بتونی یک متریال دیگه بهش بدی !
اینجوری میتونی پیشرفت داشته ولی اگه بخوای صرفاً طبق آموزش فقط پیش بری دیر پیشرفت میکنی ...
من یک آموزش برای یک متریال جالب داشتم که کارتو قشنگ میکرد ، اگه پیداش کردم برات میزارم اگر هم پیدا نشد خودم یکی مینویسم برات میزارم تا ازش استفاده کنی ...
کارت جالب تر میشه :wink:

---------------------------------
برای ساخت GeoSphere مسیر زیر رو برو :

Create / Geometry / Standard Primitives / GeoSphere
بازم سوال داشتی بپرس
 
آخرین ویرایش:

MadikaCo

Well-Known Member
ممنون!

سعی کن توی کارهات نوآوری داشته باشی !
وقتی از روی یک آموزش کار میکنی سعی کن وقتی که کارت تموم شد خودت بعدش یک سری تغییرات داخل چیزی که درست کنی اعمال کنی.
مثلاً حالا که این تو درست کردی میتونی یک توی اینترنت بگردی دنبال آموزش های متریال تا بتونی یک متریال دیگه بهش بدی !
اینجوری میتونی پیشرفت داشته ولی اگه بخوای صرفاً طبق آموزش فقط پیش بری دیر پیشرفت میکنی ...
من یک آموزش برای یک متریال جالب داشتم که کارتو قشنگ میکرد ، اگه پیداش کردم برات میزارم اگر هم پیدا نشد خودم یکی مینویسم برات میزارم تا ازش استفاده کنی ...
کارت جالب تر میشه :wink:

---------------------------------​

برای ساخت GeoSphere مسیر زیر رو برو :​





بازم سوال داشتی بپرس​
ممنون دوست عزيز خيلي لطف كردي ولي من اولين بارم بود

ميخواستم ببينم ميتونم

ميدوني من بعد از 4 بار تونستم اين رو درارم
ادعا هم نزدم كه بلدم بلدم داداش:neutral:

مخلص تو و همه بچه ها هم هستم

خيلي ممنون
من آموزش در مورد متريال رو هم خريدم هنوز نيومده:green:

ممنون مكيشم شما هم بزاري تا همه استفاده كنند عزيز

دستت درد نكنه:oops:از تمام توضيحاتي كه دادين استفاده كردم:rose:

فعلا
 
آخرین ویرایش:

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
فکر کنم ویروس HIVباشه درسته؟

خوب شده.مدلینک بگ گراند .حالا که زیاد مکس وارد نیستین.ولی شیت بندی تون که خوبه.رنگ آبی اصلا به این ویروس خفن نمیاد!:lol:
 
یه متریال قشنگ دارم اما هنوز آموزششو پیدا نکردم !
به کار خودم نمیومد آرشیوش کردم ، ماله یک وبلاگه بود که برداشتمش ، هنوزم دنبالشم پیداش کنم میزارم.:wink:
 

MadikaCo

Well-Known Member
اره HIV هستش اما رنگ ابی قشنگش نکرده؟؟؟
به نظر شما چه رنگی میاد بهش؟؟؟؟
بابت نظرت هم ممنون:rose:



ممنون Maxbaz عزیز
 
ج: آموزش متریال میکروسکوپی !

آقا اینم آموزش ؛

--------------------------------------------------------------------

برای شروع material editor را در 3dsmax باز کنید وبه یکی از قسمت های خالی material رفته و نام آن را به "electron_1" تغییر دهید. سپس به لیست طوماریmap بروید.ما تنظیمات جدیدی را به map های جدید اعمال میکنیم.

example_1.jpg


بدیهی است که با diffuse map شروع میکنیم.بنابرین diffuse map را انتخاب کنید سپس falloffرا انتخاب کنید و تنظیماتی را که در زیر نشان داده شده به آن اعمال کنید.

example_2.jpg


حالا به لیست طوماری map برگردید و self-illumination map را انتخاب کنید. ما این map رو میسازیم به طوری که در رندر اثر glowing/illumination داشته باشد. یک falloff map ایجاد کرده همچنین تنضیمات مناسب که در زیر نشان داده شده به آن بدهید.

example_3.jpg


حالا در مرحله آخر یک bump map ایجاد میکنیم.به لیست طوماری maps برگشته و روی انتخاب کننده ی bump map کلیک میکنیم و یک noise map انتخاب میکنیم و سپس تنظیمات نشان داده شده را به آن اعمال میکنیم.

example_4.jpg


اکنون کار ما تمام شد.این نتیجه ی نهایی من بود(رندر شده با VRay)

RENDER_1.JPG


امیدوارم که از درست کردن این tutorial لذت برده باشید.

مترجم: علی.ب

--------------------------------------------------------------------
این آموزش کار یکی از بچه های باحال همین انجمن هست !

یوزرشونم اینه : ali_118 ، البته نمیدونم با این قشنگ میشه کارت یا نه اما تونستم تاپیکش تو همین انجمن رو پیدا کنم منتها چون ماله 1200 روز پیش گفتم اگه لینکشو بدم شاید باز بالا بیاد و اتفاق جالبی نیست .:green:
البته حالا که آموزش رو کپی کردم لینک تاپیک رو هم میزارم که اگه خواستید فقط تشکر کنید اونجا هم یه سری بزنید و از نویسنده عزیز این آموزش تشکر کنید !:wink:
لینک تاپیک : http://forum.majidonline.com/showthread.php?p=407314#post407314


امیدوارم موفق باشی :rose:
 

Reza2kn

مدیر انجمن فیلم سازی
قشنگ شده. دستت درد نکنه:rose:
ماشالله زدی تو کار 3 بعدی داری حرفه ای میشیا:paint:
به نظر من یه رنگ بنفش تیره بیشتر به ویروسه میاد . تو کتابامون فکر میکنم اینجوری بود:shock:
بعد این قسمت چرا اینطوری پت شده؟
1utngte3lty5nwkx9xph.jpg
به خاطر موقعیت دوربینه؟؟
موفق باشی:oops:
 
آخرین ویرایش:

MadikaCo

Well-Known Member
خیلی ممنون

آقا اینم آموزش ؛

--------------------------------------------------------------------


برای شروع material editor را در 3dsmax باز کنید وبه یکی از قسمت های خالی material رفته و نام آن را به "electron_1" تغییر دهید. سپس به لیست طوماریmap بروید.ما تنظیمات جدیدی را به map های جدید اعمال میکنیم.

example_1.jpg


بدیهی است که با diffuse map شروع میکنیم.بنابرین diffuse map را انتخاب کنید سپس falloffرا انتخاب کنید و تنظیماتی را که در زیر نشان داده شده به آن اعمال کنید.

example_2.jpg


حالا به لیست طوماری map برگردید و self-illumination map را انتخاب کنید. ما این map رو میسازیم به طوری که در رندر اثر glowing/illumination داشته باشد. یک falloff map ایجاد کرده همچنین تنضیمات مناسب که در زیر نشان داده شده به آن بدهید.

example_3.jpg


حالا در مرحله آخر یک bump map ایجاد میکنیم.به لیست طوماری maps برگشته و روی انتخاب کننده ی bump map کلیک میکنیم و یک noise map انتخاب میکنیم و سپس تنظیمات نشان داده شده را به آن اعمال میکنیم.

example_4.jpg


اکنون کار ما تمام شد.این نتیجه ی نهایی من بود(رندر شده با VRay)

RENDER_1.JPG


امیدوارم که از درست کردن این tutorial لذت برده باشید.

مترجم: علی.ب

--------------------------------------------------------------------

این آموزش کار یکی از بچه های باحال همین انجمن هست !

یوزرشونم اینه : ali_118 ، البته نمیدونم با این قشنگ میشه کارت یا نه اما تونستم تاپیکش تو همین انجمن رو پیدا کنم منتها چون ماله 1200 روز پیش گفتم اگه لینکشو بدم شاید باز بالا بیاد و اتفاق جالبی نیست .:green:
البته حالا که آموزش رو کپی کردم لینک تاپیک رو هم میزارم که اگه خواستید فقط تشکر کنید اونجا هم یه سری بزنید و از نویسنده عزیز این آموزش تشکر کنید !:wink:
لینک تاپیک : http://forum.majidonline.com/showthread.php?p=407314#post407314


امیدوارم موفق باشی :rose:


دستت درد نکنه MaxBaz عزیز تا عصر ok میکنم

خیلی مردی:rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا