سلام.
اول بحث رفلکت توسط وی ری لایت
بحث در مورد کار:
کلیت کار خوب شده و نسبت به کارهای معماری قبلی تحول حس میشه.
قبل از اینکه به نقاط قوت و ضعف کار برسیم بهتره چند تا سوال بشه
1- طراحی معماری توسط چه کسی انجام شده؟ منظورم فرم خونه پلانش و... از جایی گرفته شده یا خونه فامیلی دوستی عکسی...
2- طراحی و چیدمان چطور؟
نقاط قوت:
1- استفاده جالب از ابزارهای گچ کاری.مدل آمادست یا درست شده؟
2-رنگ بندی نسبتا خوب فضا
3- اجرای 1 فضای کلاسیک به تمام معنا زیبا
انتقادها:
1- فضای کلاسیک خوبی شده.اما گذاشتن 1 مبل مدرن چرمی مدل آمریکایی برام سواله.حتما می پرسین آمریکایی؟!
بله آخه ما برای دکوراسیون داخلی 2 تیپ داریم.اروپایی و آمریکایی. معمولا اروپایی تمامی مبلمان حداکثر فضایی بین 70 تا 80 سانت رو اشغال می کنن اما مبلمان آمریکایی دارای اشل بزرگتری هستن.و حتی عرض 1 مبل به 1متر و 10 هم میرسه.این تفاوت به خاطر نژاد آدمهاست.چون آمریکایی ها قد بلندتر و درشت تر هستن که توی ماشین های آمریکایی خیلی رعایت شده.
2- در مورد نور بیرون درسته سلیقه ای هست اما باید سفید واقعی به نظر برسه.وقتی ما از داخل به بیرون هوای آفتابی نگاه می کنیم بخاطر درزهای کوچیک پنجره و تطبیق دادن چشم انسان به تاریکی درون بیرون قاعدتا یه مقدار روشن تر به نظر میرسه.
3-ستون هایی که زیر پله کار شده روی زمین Align نیست.
4-تا جایی که تو اجرا با اون سر و کار داریم 1 چیزیه بنام شمشیری پله برای اسکلت فلزی از 2 تا تیر آهن تشکیل شده برای اینکه پله ها روی اون سوار بشن تا پله نریزه اما اینجا تمام وزن پله روی چندتا ستون گچی نازک که خودشون به هیچی بند نیستن و اگه موقع جایجایی اون پیانو بهش بخوره ممکنه بشکنه و پله ها سقوط کنن
5-نور پردازی ضعیف کار.چون امکان نداره با چنین پرده هایی و این نورهای کم 2 طبقه خونه روشن بشه.
6-لوسر نا مناسب برای فضای خصوصی بالای اون مبلهای کلاسیک که معمولا برای آشپزخونست.
7-رعایت نشدن تو تیپ پرده ها.پرده بزرگ کلاسیکه اما پرده کر کره ای برای فضاهای مدرنه
8- ورودی خونه فقط با 1 دره؟ آخه ورودی یه خونه دارای چند تا مشخصه هست مثل
فضای نیمه تر که اگه در باز شد بارون تو خونه نیاد
سرویس
کفش کن و فضای تعویض لیاس
9- Uvw برای جان پناه پله مشکل داره که اگه از Unwarp استفاده بشه می شه مشکل حل بشه
10-تابلو ها استرج شدن. و نسبت توشون رعایت نشده.که میشد از عکس هایی استفاده کرد که نسبت عکسها با نسبت تابلو ها یکی باشه. و معمولا چنین فضاهایی عکس نمیزارن تابلو نقاشی میزارن.کافیه تو گوگل اسم چند تا نقاش معروف مثل ایوان شیشکین که تو طراحی جنگل بی نظیر کار کرده یا رامبراند برای پرتره های زیبا و یا اگه از نقاشی های تقریبا امروزی پست مدرن مثل ون سان ونگوگ استفاده بشه.
پیشنهاد ها برای بهتر شدن کیفیت رندریتگ
حتما از مکس 2010 و وی ری SP5 استفاده بشه.چون اگه این کار Ambient Occasion داشت خیلی بهتر میشد.
1- برای Irradiance map میشه از این فورمول استفاده کرد
min = -5
max = -1
Sph= 60
InterP=40
medium کافیه
برای لایت کش
مقدار 1000 کافیه اما مقدار اندازه از 0.02 کوچیکتر نشه.عددهای کوچیکتر برای وقتیه که از Brute Force استفاده بشه.
تیک Pre Filter زده بشه و عدد 100 براش کافیه
use light catch glossi حتما زده بشه و مقدار عددی اینترپولیشن 40 باشه.
2- Anti Aliasing
حتما از Adaptiv DMC استفاده بشه.چون بقیه منسوخ شدست. حتما مقدار عددی min = 1 باشه و مقدار max = 100 و این فورمولیه که تو تمام کارهای اور موشن هست.برای بالاتر بردن کیفیت از Noise Thresh استفاده بشه. من تست کردم.وقتی عدد min بالابره به ظاهر شاید کیفیت بالا بره اما سرعت بشدت کاهش پیدا میکنه.
حتما از Cutmol Rom استفاده بشه.
3- Setting
Adaptive Amount = 0.5 باشه تا نویز کمی اصلاح بشه
Noise Thresh هر چی که کار بهتر بشه اما از 0.006 به پائین زیاد تاثیر نداره.و برای Brute Force که نویز زیاد داره کاربرد داره
Global هم روی 3 باشه.
اما جایی ذکر شد که متریال ها سابدیوایز زیاد دارن و نمیشه تک تک رو دست زد.اما با پلاگین قدرتمند Solid Rock میشه چنین کاری کرد.پلاگین رو پیوست میزارم.
حتما حتما تو Vray Light ها تیک Inter polation برداشته بشه .چون بظاهر نویز کم میشه وسرعت بالا میره اما باعث میشه که گوشه های کار نورها قاط بزنه مثل مشکلی که این کار داره و یرای جبرانش هر چقدر هم تو Gi دست بالا گرفته بشه بازم موثر نمیشه.خود کتاب وی ری تذکر داده که تو تمام موارد چه متریال چه نور اصلا روی Interpolationمانور ندین.
تو ترجمه کتاب وی ری این موضوع رو بررسی کردم.اگه نگاه کنن دوستان بد نیست.
کلیت کار توش ارتقا دیده میشه.اما خیلی جای کار داره که به نظرم فقط با دیدن کارهای حرفه ای مثل کارهای آقای
Stanislav Orekhov
میشه خیلی چیزها یاد گرفت.برای خود من خیلی مفید بوده.برای نور شب هم توصیه می کنم برای تنظیمات رندر از فایل Arch Interior 14 فایل شماره 6 که 1 اتاق خوابه کمک گرفته بشه.خیلی همه چی با هم جور شده.
پسورد پیوست
forum.majidonline.com