بی بی کد House Visualization

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.خوبید؟
کار خوبی شده آفرین.
اما نکاتی داره.
نور پردازی خوب نشده.یعنی تنظیمات Gi دسته پائین هست و نتونسته اون طور که باید فضا روشن بشه
متریال ها خیلی خام هستن.یعنی بحث رفلکت براقیت کثیفی .... هیچی نداره.تو 90 درصد رندرهای مایا همینطوریه.
چرا از وی ری مایا استفاده نمیکنین؟ خیلی خیلی قوی تر از منتال ری هست.البته بگم قوی تر سروش میاد منو میزنه!! رابط کاربری وی ری راحت تره و به خاطر قدرت پردازنده Gi توی وی ری سریع تر و بهتر به نتیجه میرسید.
چند وقت سه بعدی کار میکنین.مایا رو تا چه حدبلدین ؟ رشته کارتون انیمیشن هست یا معماری؟
 

mostafabibin2

Well-Known Member
نقدی بر وی ری

من کارم گرافیک، نه معماری کار نمی کنم. چند سالی هست مایا کار میکنم، یعنی 4-5 سال، اما نه مداوم و هر روز. من وی ری کار نمی کنم، و اینکه از منتال ری بهتر نیست - اینو همه می دونن. نگفتم ضعیف تر، مثل همه، حتی رندر من هم همینطور، ولی هر کدوم خصوصیات خودشون رو دارن. اما شما راست می گید، برای معماری وی ری خیلی منعطف. بهتر بحث اینکه کدوم نرم افزار بهتر هست رو بذاریم کنار.
خیلی خیلی ممنون
نقداتون رو پیاده می کنم، همشون صحیح هست.
 
سلام دوست عزیز شما که در رشته گرافیک فعالیت دارین بهتر که فکرتون رو دیزاین های تبلیغاتی متمرکز کنین درآمدزایی خوبی به ارمغان میاره
کار زیبایی زدید ولی نقاط ضعف رو مهندس بیان کردند
تبریک میگم
موتور منتال ری هم قدرت بالایی داره ولی هر کدام از موتورها نقاط قوت و ضعف خودشون رو دارن همین طور که گفتین وی ری برای معماری انعطاف پذیری بیشتری رو داره
:rose:
 

mostafabibin2

Well-Known Member
وی ری

وی ری برای مایا، مخصوصا اخیراً که رسمی منتشر شده، به همون اندازه وی ری برای تریدی مکس منعطف هست؟
 
منتال ري دومين موتور رندر دنياست
اولين موتور رندر هم رندر من هستش
محض اطلاع دوستان عزيز
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
اولین نکته.دوستان گلم اندازه فونت برای متن ها ترجیحا از 3 نباید بیشتر باشه.چون حجم صفحات الکی اشغال میشه.این رو میتونین توی قوانین ببنید.
بازم بحث داغ منتال و وی ری.هر دوتاشون حرفه ای هستن.چون با هر 2 کار میکنم تقریبا نقاط قوت و ضعف هر 2 رو تا حدی می دونم.
هر2 تاشون توسط بزرگ ترین برنامه نویس های گرافیک نوشته شده. ما که هر 2 تا مفت در اختیار داریم.بهتره با هر کدوم نسبت به تناسبش استفاده کنیم.
وی ری برای مایا، مخصوصا اخیراً که رسمی منتشر شده، به همون اندازه وی ری برای تریدی مکس منعطف هست؟

راستش من تاحالا کار نکردم باهاش.
ببینید چرا اتودسک همه نرم افزارها رو با هم خرید؟؟
ببینید هر چیزی در جای خود نیکوست
مثلا سینما 4 دی تو بحث قیزیک بی عیب و نقصه.
مکس برای کارهای استاتیک دارای قدرت زیادیه.شما کافیه به لینک evermotion.org برین و ببین بهترین بهترین و بهترین کارهای معماری با مکس و وی ری انجام شده.
طبق نظرسنجی همین سایت بالای 75 درصد از وی ری استفاده میکنن 20 درصد منتال و 5 درصد بقیه انجینها.
آرشیو کامل آبجکت های آماده اورموشن تو تمامی فروم ها و دانلود سنتر ها برای نسخه مکسش هست.چرا؟ یعنی هرکسی خریده پکیج اورموشن رو فقط مکسش رو خریده و آپلود کرده و دیگران حال کنن
برای بحث معماری داخلی و خارجی همین سایت هم تقریبا 99 درصد با مکس و وی ری هست.حتی برای خودمکس هم 2 درصد از ولوم هاش برای منتال ری اومده.
هر کی میتونه بسم الله این کارارو با منتال بزنه..بی شوخی میگم.



اما من شنیدم که بعضی جاهای آواتار رو با منتال ری درست کردن.
پس به این نتیجه می رسیم هر چیز به جای خود نیکوست.
در مورد مایا هم اینو بگم کافیه کل کل کل انیمیشن بیوولف رو با مایا 2009 ساختن
beowulf.jpg

مثلا توی بخش مو و لباس هنوز که هنوزه مکس نتونسته عرض اندام کنه.اما مایا با قدرت در عرض ایکی ثانیه میتونه یه دشت پر از گل رو شبیه سازی کنه.
این رو توی مکس اومدن با نرم افزار vue جبران کردن.
اولين موتور رندر هم رندر من هستش

مرسی.دوست عزیز رندرمن برای استدیو والت دیزنی هست.نه برای کاربرای خونگی.بحث ما سر نرم افزارهای خونگی هست.و مقایسه درست نیست.
واگرنه منم میگم که اولین سخت افزار رندر دنیا ماله فیلم آواتار هست که با 35 هزار Cpu چهار هسته ای رندر گرفتن.دومین سیستم منه Q6600 با 4 گیگ رم:lol:

دیگه فک نمی زنم.نتیجه اینه هر چیزی به جای خود نیکوست.همش که مفت در اختیار ماست.


 

m.n1362

Member
دروود بر عارف که همیشه جامع جواب میدی.....جبه نگیرید بابا همشون خوبن من منتال نمیدونم ولی اگه میتوننید خودتون یه رندر با وی ری هم بگیرید فکر کنم بهتر شه در کل کار خوب و زحمتتون قابل تقدیر اینو سروش جان :rose: که منتال کار میکنه میتونه بهتر نظر بده:rose:
 

mostafabibin2

Well-Known Member
سپاس

درود
سپاس عارف
خوب گفتی، اما!

مایا تو فیزیک از سینما فوردی قوی تر هستش، اینو همه میدونن - بابا حبیب باهاش سر و کله میزنه، خیلی دینامیک و فیزیک مایا قویه، فوق العاده است، که لباس هم شاملش میشه، همونطور که خودت گفتی.

در مورد انیمیشن و فیلم هم که مایا سر آمد همه هست، چند تا اثر باید گفت؟
ولی کلن برای کسی که برنامه نویسی گرافیکی حرفه ای بلده، و کلن در حد حرفه ای، این بحثا واقعاً جایی نداره.

اما مکس پیر همست!!!!
کلن من نظرم رو گفتم!
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
من که گفتم مایا تو رسته انیمیشن بی نظیر هست و اینو واقعا همه قبول داریم.
در مورد منتال ری و وی ری فرق بزرگی توی بحث gi دارن.
در مورد انجین محاسبه gi توی منتال ری یه بحثی مطرح هست
بحث انجین های base و Unbase
توی منتال ری ما برای محاسبات gi 2 نوع انجین داریم.final Gatehr و Global ilumination.
فاینال گدر که به تنهایی دردی رو دوا نمیکنه و باید حتما global ilumination رو روشن کنیم.
الگوریتم global ilumination بر اساس سیستم فوتون هست.حالا فوتون چی هست؟
به هر سلول نور میگن فوتون.هر چی تعداد بیشتر کیفیت بالاتر.اما چقدر بیشتر؟؟؟؟ برای یه کار معماری داخلی مثلا باید این عدد رو خیلی بالا گذاشت.و زمان رندر تصاعدی بالا میره.چرا چون تمام نقاط اتاق رو حساب میکنه.فکر کنین شما میخواین از گوشه یه اتاق رندر بگیرین این میره تا زیر کابینت اتاق بغلی رو حساب میکنه.به اصطلاح کل world رو محاسبه میکنه.(برای اینکه سنگین نشه توش یه آبشن داره میشه براش محدوده درست کرد)
خوب این قضیه یه خورده اذیت میکنه.نکته دیگه اینه که حجم محاسباتش خیلی سنگینه.فایل gi رو اگه ذخیره کنیم شاید به راحتی به 1 گیگ هم برسه!!!
اما توی وی ری اینطور نیست.
حجم محاسبات سنگین ترین فایل وی ری شاید به 10 مگ هم نرسه.واسه همین زیاد از رم برای محسبات استفاده میکنه.هر چی رم بیشتر باشه بحث جی آی توی وی ری سریع تر میشه.
تست های خودم اینو میگه.من صحنه هایی رو رندر گرفتم که توش بالای 500 آبجکت درخت بصورت پروکسی که همون توی بحث رفلکت شرکت داشتن به راحتی و بدون مشکل رندر گرفت.
اما آیا با منتال ری میشه!؟؟؟ من تست کردم...با دلیل میگم امکان نداره.منتال به خاطر همون بحث محاسبات سنگین مثلا فکر کنین یه دفعه محسابات gi به 5 گیگ میرسه و فرط میشه.چون سیستم های ما خونگی هست و ورک استیشن نیستن
وی ری ما 4تا انجین پردازش گر داریم که با هم ترکیب میشن.یعنی 4 به توان 2 حالت (16 ) داریم.این خیلی انعطاف پذیری رو زیاد میکنه.برای همینه ما توی وی ری با یه منبع نور کل اتاق روشن میشه اما توی منتال چنین کاری بعضی اوقات غیر ممکن هست!
به لینک امضام حتما سر بزنین کل 16 حالت رو تست گرفتم و نتایج رو گذاشتم.اونجا کامل توضیح دادم.

متنی که میزارم رفرنسش ماله کتاب جامع وی ری هست که من خودم ترجمه کردم و توی سایت گذاشتم.لینکش توی امضام هست

بهتره اول با مفهوم Gi آشنا بشیم.
i196143_Gioff.jpg

خب همین عکس گویای مطلب هست.

توی وی ری ما برای بحث Gi آبشن های زیادی داریم.اما این که از کدوم در کجا استفاده کنیم 1 چیز کاملا غیر ثابت هست.یعنی شما توی هر پروژه بسته به نوع باید تنظیمات رو تغییر بدین.به نظر خودم یکی از برتری های Vray نسبت به بقیه انجینها همین بحث Flexibility هست.
در حقیقت ما 2 نوع کلی انجین GI داریم.
1 تو سال 1980 توسط آقای [/FONT]
James T. Kajiya[FONT=tahoma,verdana,geneva,lucida,'lucida grande',arial,helvetica,sans-serif] ابداع شد که بهش میگن Mont Carlo یا همین Brute Force امروزی.
2 انجین Irradince Map که جزء انجین های Base vray هست.
این 2 سبک ویژگیهایی دارن.
i213321_GI1.jpg

Brute Force :
نقاط قوت
1- محاسبه بسیار دقیق سایه ها
2- قدرت عجیب در بحث Motion Blur
3- استفاده از حداقل رم سیستم
معایب:
1- بسیار کند و سنگین و نیازمند سخت افزار حرفه ای
2- نویز زیاد که یکی از نقاط ضعف اصلیش به شمار میاد
(اگه دوستان بخوان برن توی سری اورموشن داخلی ولوم 4 کلا تمرین با Brute Force هست.)

Irradince Map:
نقات قوت:
1-قابلیت انطباق زیاد با سایر انجینها مخصوصا Brute Force
2- سبک بودن
3- قابلیت save محاسبات Gi
4- قدرت زیاد در بحث Vray Shadow(فکر کنم همون تیک Irradince که توی تنظیمات Vray Light هست.)
معایب
1- در سایه های کوچک دیتیل رو از دست میده
2- رم زیاد استفاده میکنه
3- ضعیف بودن در بحث Motion Blur
4- وقتی از تنظیمات low‌استفاده بشه چه تو ثابت چه تو انیمشین Flake توی کار دیده میشه.

Photon Map:
نقات قوت:
1-سرعت زیاد و انطباق پذیری با سایر انجین ها است.اما با دیتیل کم
2- سبک بودن
3- قابلیت save محاسبات Gi اما فرقی که با Irradiance Map داره اینه که وقتی شما محاسبات Gi رو ذخیره کردید می تونین دوربین رو در هرجا بچرخونین.اما تو Irradiance Map و Light Cashe فقط برای یک ویو محاسبات ذخیره میشه.با این حساب فرض کنین میخواین یه اتاق رو انیمیشن کنین.کافیه با Photon Map محاسبات رو ذخیره کنین و با خیال راحت دوربین رو بچرخونین.این قابلیت توی Caustic خیلی مفید.مثلا توی استخر یه بار محاسبه کردم بعد دوربین رو راحت چرخوندم و مشکلی پیش نیومد.
4- اگه توی صحنه تون Caustic هم داشته باشین 2 تا با هم محاسبه میشن واسه همین Gi شما خیلی واقعی تر و منطبق با Causticشماست
معایب
1- اگه به عنوان انجین اصلی انتخاب میشه وا مصیبتا میشه.تقریبا دیتیل نیست و نابود میشه!
2- رم بسیار بسیار زیاد استفاده میکنه.آخه حجم فایل محاسباتش به گیگ هم میرسه.اما بقیه انجین ها اگه ذخیره کنین حداکثر 10 مگ میشه!
3- محساباتش کاملا وابسته به منبع نور هست.یعنی شما در حالت عادی با چندگزینه محدود طرف هستین.اما اگه بخواین دیتیل بالا بره باید برین توی تنظیمات نورتون و تعداد فوتون رو بالا ببرین.
4- این حالت فقط و فقط از منابع نور پشتیبانی میکنن.یعنی اگه یه آبجکتی که متریال نور داره بهش بدیم هیچ تاثیری نداره یا نور Ski Light هم همینطور هست

Light Cache:
نقات قوت:
1-سرعت زیاد و انطباق پذیری با سایر انجین ها است.با دیتیل بسیار زیاد
2- سبک بودن
3- قابلیت save محاسبات Gi
4- میشه ازش رندرهای سریع و اسکیسی گرفت.یعنی رندر اسکیسیهاش با واقعیت تفاوت چندانی نداره.پس به عنوان یه Preview کننده قوی ازش یاد میشه
معایب
1-فقط برای یه زاویه حساب میشه.البته نمیشه اسمش رو ضعف گذاشت.چون همین علت باعث هست که خیلی سبک باشه و علت سنگین بودن Photon Map اینه که تمام نقاط حتی جاهایی که تو رندر دیده نمیشه رو هم حساب میکنه
2- اگه از این انجین به عنوان Primery استفاده بشه خب توی رندر Bump و خیلی از دیتیل ها از بین میره.اما جلوتر عرض میکنم وقتی با Brute Force و یا Irradiance Map ترکیب بشه بهترین نتیجه رندر رو میده.


 
آخرین ویرایش:

mostafabibin2

Well-Known Member
سپاس

من راجب gi اطلاعات دارم، اما شما بسیار تکمیل ترش کردی در انجین وی ری.

بلی، البته که وی ری برای معمارانی که مجال سر و کله زدن با محاسبات طاقت فرسا رو ندارن عالیه. و در کل سپاس از اطلاعات مفیدتون.
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
شما یه کاری بکن.وی ری جدید برای مایا رو نصب کن.تنظیماتشو من بهتون میگم شما بزارین رندر بگیرین ببینیم نتیجه چی میشه.
 

mostafabibin2

Well-Known Member
وی ری

من وی ری برای مکس رو شروع کردم، بهتر نسبت به وی ری برای مایا. به هر حال بسیار ممنون.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا