Houdini Procedural Modeling

Dr.xyz

Well-Known Member
سلام به همه دوستان
عید رو به همه تبریک عرض میکنم انشالا که همش قبول باشه (دعاهاتون)

Houdini Procedural Modeling

يعنی مودلینگ اجرایی اگه درست گفته باشم به این ترتیب که شما یک مدل طراحی می کنید که قدرت تغییر داشته باشه مثل یک ساختمان میسازید و برای اون بعضی پارامتر نظیر طول و عرض ساختمان تعداد درها و پنجره ها و غیره تعیین می کنید که میتونید اونا رو بعدا تغییر دهید البته توی همه برنامه یک همچین چیزی هست ولی توی هودینی به مراتب قویتر و سادتر از برنامه های دیگست

این نمونه ای هم که درست کردم مدل یک پل هست که از یک tutorial هست از شرکت 3d buzz البته یک چیزایی هم بهش اضافه کردم
باید عرض کنم که اساس این پل از یک پاره خط شروع میشه و همه ابجکتهای دیکه یا از او پاره خط مشتق میشن یا به اون لینک میشن برای position

http://www.megaupload.com/?d=ZUOGWH5M
يا علي
 

پیوست ها

  • houdini.png
    houdini.png
    84.7 کیلوبایت · بازدیدها: 46

hellboy3d

Member
سلام
خسته نباشی من که هودینیو خیلی دوست دارم .
به صورت دینامیکی میشه ازش استفاده کرد؟؟؟؟؟///
موفق باشی
 
با سلام.
ساخت يك درخت يا گياه بصورت Procedural چقدر طول ميكشه؟
آيا كار راحتي هست يا نه؟
آيا از كد نويسي هم استفاده كردين؟
 

Dr.xyz

Well-Known Member
سلام
خسته نباشی من که هودینیو خیلی دوست دارم .
به صورت دینامیکی میشه ازش استفاده کرد؟؟؟؟؟///
موفق باشی

راستش منظر سؤالت رو نفهميدم؟
اما اگه منظورت اینه که میشه بصورت راندومایز از این پل یا هرچیز دیگست استفاده کرد میتونی یک seed تعریف کنی و کار به صورت راندوم پیش میره
یعنی بازن یک seed شکل پل عوض شه (شاید خوب بود شاید هم بد )
برو این عبارت رو سرچ کن خیلی چیزا دستگیرت میشه

houdini procedural modeling


با سلام.
ساخت يك درخت يا گياه بصورت Procedural چقدر طول ميكشه؟
آيا كار راحتي هست يا نه؟
آيا از كد نويسي هم استفاده كردين؟

1 براي ساختن درخت و این جور چیزا یک سیستمی هست به اسم L-system که مخصوص این کاراست
البته این ال سیستم یک نوع لغت برنامه نویسی هست که سادست به این ترتیب که
F نماد یک پاره خط هست (همون شاخه) FF یک شاخه بلندتر و +-*/ هم زاویه چرخش شاخست و >>>>
ولی کار این سیستم به اینجا ختم نمیشه میتونی با این سیستم افتک های زیادی اعمال کنی

2 توی این پروژ یکم از کد نویسی استفاده کردم البته کدهاش سادست به این ترتیب وقتی CEX$ رو رو pivot یک ابجکت بزاری دیگه محور ایکس هر
چقر که کوچیک یا بزرگ میشه دیگه pivot (مرکز ثقل)  برای همیشه وسط خواهد بود

اولش که یکم سخت به نظر میومد بعد عادی شد و می تونی یک کار رو از چندین روش انجام بدی
خیلی از کاها این پروژه رو یک روشی خودم براش پیدا کردم و انجام دادم
برو این عبارت رو در گوگل سرچ کن
houdini l-system

در کل قدر برنامه اینجاست که nude Base (بدون نود یک قدم هم جلو نمیری) هستش مثلا یک پاره خط یک نود هست
و با کمک اون زمینه پل رو ساختم از هم پاره خط هم نقاطی
تشکیل دادم (با لینک از همون نود اصلی پاره خط) که محل قرار گیریه برجهای پل هست و همینطر کابلهای پل
در زیر هم فایل پروژست البته یکمی نامرتب هست
 

پیوست ها

  • FinalBridge.zip
    31 کیلوبایت · بازدیدها: 11

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
ایول Dr.xyz جان، کارت عالیه.
راستی چه جوری این آموزش های 3d buzz رو پیدا کردی داداش؟ من خیلی دنبالشم اگه لینک یا چیزی برای دانلودش داری از ما دریغ مدار که ما خیلی لنگیم. خیلی وقته یه آموزش درست و حسابی از هودینی ندیدم. Digital-Tutors هم یه سری اموزش توپ واسه هودینی زده اگه از اونم لینکی چیزی یافتیدی یاده ما هم باش داداش.
 

hellboy3d

Member
سلام
منظورم اینه که اگه مثلا یه باد تعریف کنیم بعد مثل یه پل واقعی در مقابلش حرکت می کنه؟؟؟؟؟؟؟
 

Dr.xyz

Well-Known Member
سلام
منظورم اینه که اگه مثلا یه باد تعریف کنیم بعد مثل یه پل واقعی در مقابلش حرکت می کنه؟؟؟؟؟؟؟

بله ، يعنى همون ديناميك
كه اين برنامه توى اين زمينه )dynamic) در درجه اول هستش
http://www.vimeo.com/6403909
http://www.vimeo.com/6403445
http://www.vimeo.com/6404181
اين هم نمونه كار از ديناميكش
http://www.vimeo.com/2297183
اين هم ديناميك و سيستم ذره اى
 

جدیدترین ارسال ها

بالا