Peyman-Pop
Active Member
بركلي، كاليفرنيا : يكي از مديران Google در كنفرانس دفاع از حريم خصوصي افراد، گفته است كه برنامهي اين شركت براي اسكن كردن پيامها و نهادن لينكهاي تبليغاتي مرتبط، اجتناب ناپذير است.
نيكول وانگ گفته است:« براي داشتن ايميل رايگان، بايد تبليغات هم داشته باشيد». او در جايي ديگر از كنفرانس افزوده است:«تبليغات روش مناسبي براي استفاده از ايميلهاي رايگان است».
در اين كنفرانس، پرسشهاي گوناگوني دربارهي اين كه ايميلهاي ارسالي به مشتركان Google گاهي از ديگر سرويس دهندگان ايميل ارسال ميشود و اين كه اسكن ايميلها به حريم شخصي افراد لطمه وارد ميسازد مطرح گرديده است. نيكول وانگ، در پاسخ به اين پرسشها گفته است كه Google كاري بيش از ديگر سرويس دهندگان ايميل انجام نميدهد، چرا كه هم اكنون ايميلها براي ويروس يابي و از بين بردن هرزنامهها اسكن ميشوند. به عقيدهي اين مدير Google ، اگر ايميلي به خاطر برنامههاي تبليغاتي اسكن شود، به حريم شخصي افراد خدشهاي وارد نخواهد شد، زيرا اطلاعات شخصي افراد باز نميگردد يا به اشتراك گذارده نميشود.
سرويس Gmail شركت Google كه قرار است يك گيگا بايت فضا در اختيار استفاده كنندگان قرار دهد و كاربران را قادر به انباشتن دايمي پيامهاي گذشتهي خود سازد، هم اكنون در دورهي تست بتا به سر ميرود و انتظار بر اين نيست كه تا چند ماه آينده ارايه گردد.
گفتني آن كه ديگر سرويس دهندگان ايميل، فضاي رايگاني به مراتب كمتر در اختيار مشتركان خود قرار ميدهند و شركت Google كه يكي از مشهور ترين موتورهاي جست و جو در وب به شمار ميرود، با اين ترفند خود قصد دارد كاربران ديگر شركتها را جذب خود سازد.
برخي بر اين باورند كه اسكن پيام ها توسط Google نشانگر تجاوز به حريم شخصي افراد و نمادي از فرسايش آرام و تدريجي حريم شخصي افراد توسط فناوريست.
آري شوارتز، يكي از مديران «مركز دموكراسي و فناوري» وارسي پيامها و توزيع تبليغات را «عامل هراس» خوانده و اين عمل را «داشتن توانايي براي كنترل اطلاعات ديگران» و كنترل آن كه اين اطلاعات چگونه در دنياي الكترونيك در دسترس قرار گيرد، دانسته است.
اما با اين وجود «سانيل پل»، موسس و رييس هيات مديرهي Btightmail Inc. كه سرويسي را براي كاهش هرزنامهها ارايه ميدهد، گفته است اگر كاربران امكان انتخاب براي دريافت يا عدم دريافت تبليغات را داشته باشند، مشكلي وجود نخواهد داشت.
سونيا آريسون، مدير مركز مطالعات فناوري در سانفرانسيسكو گفته است براي مردم بايد خوشايند باشد تبليغ پيتزا فروشيها را در كنار پيامي از دوستشان ببينند كه آنان را به خوردن پيتزا دعوت كرده است.
مخاطبان همايشي كه دربارهي آن صحبت شد، بايگاني دايمي پيامها را انگيزهاي براي مراجعهي بازپرسان قانوني و وكلاي طلاق دانسته اند، در حالي كه نيكول وانگ، گفته است كاربران ميتوانند هرآينه كه اراده كنند، پيامهاي خود را پاك كنند. البته پاك كردن پيامها از فايلهاي پشتيبان ممكن است چند روز به طول انجامد.
منبع خبر : همکاران سیستم
نيكول وانگ گفته است:« براي داشتن ايميل رايگان، بايد تبليغات هم داشته باشيد». او در جايي ديگر از كنفرانس افزوده است:«تبليغات روش مناسبي براي استفاده از ايميلهاي رايگان است».
در اين كنفرانس، پرسشهاي گوناگوني دربارهي اين كه ايميلهاي ارسالي به مشتركان Google گاهي از ديگر سرويس دهندگان ايميل ارسال ميشود و اين كه اسكن ايميلها به حريم شخصي افراد لطمه وارد ميسازد مطرح گرديده است. نيكول وانگ، در پاسخ به اين پرسشها گفته است كه Google كاري بيش از ديگر سرويس دهندگان ايميل انجام نميدهد، چرا كه هم اكنون ايميلها براي ويروس يابي و از بين بردن هرزنامهها اسكن ميشوند. به عقيدهي اين مدير Google ، اگر ايميلي به خاطر برنامههاي تبليغاتي اسكن شود، به حريم شخصي افراد خدشهاي وارد نخواهد شد، زيرا اطلاعات شخصي افراد باز نميگردد يا به اشتراك گذارده نميشود.
سرويس Gmail شركت Google كه قرار است يك گيگا بايت فضا در اختيار استفاده كنندگان قرار دهد و كاربران را قادر به انباشتن دايمي پيامهاي گذشتهي خود سازد، هم اكنون در دورهي تست بتا به سر ميرود و انتظار بر اين نيست كه تا چند ماه آينده ارايه گردد.
گفتني آن كه ديگر سرويس دهندگان ايميل، فضاي رايگاني به مراتب كمتر در اختيار مشتركان خود قرار ميدهند و شركت Google كه يكي از مشهور ترين موتورهاي جست و جو در وب به شمار ميرود، با اين ترفند خود قصد دارد كاربران ديگر شركتها را جذب خود سازد.
برخي بر اين باورند كه اسكن پيام ها توسط Google نشانگر تجاوز به حريم شخصي افراد و نمادي از فرسايش آرام و تدريجي حريم شخصي افراد توسط فناوريست.
آري شوارتز، يكي از مديران «مركز دموكراسي و فناوري» وارسي پيامها و توزيع تبليغات را «عامل هراس» خوانده و اين عمل را «داشتن توانايي براي كنترل اطلاعات ديگران» و كنترل آن كه اين اطلاعات چگونه در دنياي الكترونيك در دسترس قرار گيرد، دانسته است.
اما با اين وجود «سانيل پل»، موسس و رييس هيات مديرهي Btightmail Inc. كه سرويسي را براي كاهش هرزنامهها ارايه ميدهد، گفته است اگر كاربران امكان انتخاب براي دريافت يا عدم دريافت تبليغات را داشته باشند، مشكلي وجود نخواهد داشت.
سونيا آريسون، مدير مركز مطالعات فناوري در سانفرانسيسكو گفته است براي مردم بايد خوشايند باشد تبليغ پيتزا فروشيها را در كنار پيامي از دوستشان ببينند كه آنان را به خوردن پيتزا دعوت كرده است.
مخاطبان همايشي كه دربارهي آن صحبت شد، بايگاني دايمي پيامها را انگيزهاي براي مراجعهي بازپرسان قانوني و وكلاي طلاق دانسته اند، در حالي كه نيكول وانگ، گفته است كاربران ميتوانند هرآينه كه اراده كنند، پيامهاي خود را پاك كنند. البته پاك كردن پيامها از فايلهاي پشتيبان ممكن است چند روز به طول انجامد.
منبع خبر : همکاران سیستم