Displace

Alireza MH

Member
سلام

میخواستم بدونم که میشه یکی از Face ها یا مثلا چند تا از Poli ها رو روی کار displace کرد؟

مثلا اگه روی یه دیوار چند مدل سنگ کاری بصورت ترکیبی داشته باشیم.


:wink:
 

پیوست ها

  • 2.jpg
    2.jpg
    136 کیلوبایت · بازدیدها: 9

:Mohsen:

کاربر باتجربه
اگه منظورتو درست فهميده باشم آره
اگه ميخواي با editable poly اين كارو بكني، فقط كافيه چند پلي رو انتخاب كني و بعد قسمت subdivision displacement رو فعال كني و ماده خودتو كه displace داره رو به مدل اعمال كني
ولي اينجوري كارت زياد جالب نميشه
چون پلي هاي انتخاب شده از سطح يكم جدا ميشن
پيشنهاد من اينه كه براي جسمت يه تكسچر كلي بساز و بعد اون نواحي كه نياز به displace داره رو به صورت دو رنگ سياه و سفيد و بقيه نواحي كه بي نياز از displace هستن رو سفيد قرار بده و بعد به قسمت Displacement متريالت اعمال كن
 

Alireza MH

Member
ممنون محسن جان ،

حالا اگه بخوام کاری که گفتی انجام بدم ( ساختن تکسچر ) چطوری کاری کنم که دقیقا منطبق با کارم بشه، اگه نسبت طول به عرض
رو رعایت کنم کافیه، مثلا اگه نسبت طول به عرض سطحم 2 به 1 هست، یه تکسچر 2000*1000 پیکسل بسازم روی کارم میشنه؟
یه سواله دیگه ، تو مکس اگه اشتباه نکنم یه کاری میشد کرد که مدل رو مثل جعبه باز میکرد بعد میشد اونو بصورت عکس ذخیره کرد و بعد هر بلایی که میخوایم سرش بیاریم . میشه اون رو هم لطف کنی بگی .

بازم ممنون که وقت میذاری:rose:
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
خواهش ميكنم ...

حالا اگه بخوام کاری که گفتی انجام بدم ( ساختن تکسچر ) چطوری کاری کنم که دقیقا منطبق با کارم بشه، اگه نسبت طول به عرض
رو رعایت کنم کافیه، مثلا اگه نسبت طول به عرض سطحم 2 به 1 هست، یه تکسچر 2000*1000 پیکسل بسازم روی کارم میشنه؟
ساخت تكسچر تو مكس يكم پيچيدست، البته اگه نمي خواي زياد درگير تكسچر بشي، ميشه با همين روش ساده هم حدودا كارتو درست دربياري، البته به شرطي كه مدلتم ساده باشه
ولي يكم برات توضيح ميدم تا دستت بياد
اصولا كار اصلي تكسچر تو مكس با تابع Unwrap UVW هست، ولي با تابع UVW Mapping هم ميتوني اجسام ساده تري مثل plan, box , ... تكسچر بدي
به اينجا يه سري بزن
اينم همينطور

البته اينا چندان حرفه اي نيستن
پيشنهاد ميكنم اگه ميخواي تكسچرو حرفه اي ياد بگيري، آموزشهاي شركتهاي مثل cg academy رو يه نگاه بندازي
مثل
Texturing Fundamentals 1 uv Mapping &Texturing، كه مباني Unwrap UVW رو ياد ميده
Intermediate Texturing 1the Unwrap UVW tool , advance Texturing 1Creature uv Unwrapping كه حرفه اي ترن
آموزشهاي ديگه اي هم از شركت 3dtotal , gnomon , ... در اين رابطه هست، كه اونا هم خيلي خوبن و البته حرفه اي
موفق باشي
 
آخرین ویرایش:

Farrokh

Active Member
یه راه هم من می گم

اون پلی ها رو دیتچ کن
بعد هم یه مدیفایر شل بهشون بده

بعد توی وی ری دیسپلیسمنت گزینه ی keep continiuty )فکر کنم اسپلش رو اشتباه نوشتم)رو بزن
 
دوستان اگه شما اینترنت پر سرعت دارین من پیشنهاد میکنم یه سری به سایت cgcult.com بزنید.در قسمت آموزش 3dmax توضیح نسبتا کاملی در مورد تکستچر داده.
موفق باشین
 

ali_tavanaie

Well-Known Member
سلام

میخواستم بدونم که میشه یکی از Face ها یا مثلا چند تا از Poli ها رو روی کار displace کرد؟

مثلا اگه روی یه دیوار چند مدل سنگ کاری بصورت ترکیبی داشته باشیم.


:wink:
میتونید اون face ها رو انتخاب کنید و به اون material id متفاوت بدید. بعد به جسمتون یک multi/sub material بدید و بر روی هر id متریال مورد نطرتون رو بدید.
اگرم منظورتون displace modifier هست امتحان کردم میشه اون face ها رو انتخاب کنید و از منوی modifier به اون ها displace اعمال کنید.
 

Alireza MH

Member
دوستان حالا که Face ها رو انتخواب کردم چطوری Segment هاشونو زیاد کنم برای Displace ؟
 

Alireza MH

Member
چرا با اینکه فقط یه Face رو انتخواب میکنم همشون رو تقسیم میکنه؟
 

پیوست ها

  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    193.4 کیلوبایت · بازدیدها: 5

جدیدترین ارسال ها

بالا