destroy The Wal------------------------SideFX Houdini 10

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
سلام به همگی. چطورین؟
بازم یه کار در زمینه RBD زدم از نوع تخریب یه دیوار. اینجوریه که یه توپ سنگی به دیوار می خوره و یه قسمتی از دیوار رو خردش می کنه. واسه ساخت زمان زیادی رو صرف کردم تا بتونم دو نوع مختلف از RBD رو به دو قسمت های مختلف دیوار بدم تا یکیشون خرد بشه و دیگری ثابت بمونه.
واسه از اون دسته از غلاقه مندها هم باید بگم برای ایجاد یه همچین شکستگی ای در Houdini فقط از سه تا گره Break استفاده کردم. این کار رو شاید تکمیل کنم. الان هم یه کم تکمیلش کردم و به اون پارتیکال رو هم افزودم که با شکستن دیوار گرد و خاک هم ایجاد می شه. البته رندر گرفتن توی هودینی یه کم مشکله. اخه سرعت رندرش نسبت به دیگر نرم افزارها کمتر هست و زمان زیادی رو هم برای محاسبه لازم داره واسه همین من مجبورم به علت نداشتن وقت کافی همش براتون پیش نمایش های کارامو بذارم. اگه سیستمم رو ارتقا دادم یه زمانی قول کارهای خوبی رو به شما میدم.
راستی یه سوال از بچه های گل مجید آنلاین. اگه من بخوام کامپوزیت کنم این صحنه های که می سازم به یه صحنه ی واقعی چند روش برای این کار دارم؟
 

پیوست ها

  • RBD 03-2.rar
    419.2 کیلوبایت · بازدیدها: 116
  • RBD 3-2 Wire.jpg
    RBD 3-2 Wire.jpg
    152 کیلوبایت · بازدیدها: 37
آخرین ویرایش:

vahid_d_0101

New Member
واقعا جالب بود خیلی باید روش کار کردی باشی
خیلی خیلی جالب بود
فقط مشکل بزرگی که داشت وقتی توپ به دیوار برخورد میکرد از سرعتش کم نمیشد و با همون سرعت به حرکتش ادامه میداد
 
آخرین ویرایش:

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
فقط مشکل بزرگی که داشت وقتی توپ به دیوار برخورد میکرد از سرعتش کم نمیشد و با همون سرعت به حرکتش ادامه میداد

این که مشکل نیست

امین جان کارت خوبه
فقط اگه نمیگفتی این دیوار که میشکنه من فکر میکردم که این شیشه هستش

باید بیشتر روش کار کنی

درضمن لطفا کارایی رو که تموم میکنی (رندر میکنی)‌ رو بزار تو گالری

چون چند بار این کار رو کردی میگم...

موفق یاشی
 
آخرین ویرایش:

vahid_d_0101

New Member
این که مشکل نیست

امین جان کارت خوبه فقط فکر کنم اگه نمیگفتی این دیوار که میشکنه من فکر میکردم که این شیشه هستش

باید بیشتر روش کار کنی


ولی توی شهر ما وقتی انیمیشن یا واقعی یه توپ به دیوار که الان به قول شما شبیه شیشه هست برخورد میکنه یا دیوار میره کنار تا توپ رد بشه یا اگر توپ خورد بهش وای میسته یا اگر دیوار شکست توپ دیگه نمیره جلو فکر کم این اقا امین خونشون توی فضا هست اخه اونجا اگر توپ به دیوار برخورد کنه این جوری رد میشه :green:
اقا امین فضایی هستی :lol::lol::lol::lol:
 

Mandana

Active Member
راستش به نظر می هم باید سرعت توپ بعد از برخورد کم بشه ^.^ ولی خوب خوشمل شده کلی دوست جان
راجع به کامپوزیت اطلاعات زیادی ندارم اما فکر کنم با کامبوژن combusion بتونی به نتیجه ی دلخواه برسی..
موفق بباشی ^.^:rose:
 
سلام امین جان . کار جالبیه اما همینطوری که خودت همیشه به من میگی باید کاملش کنی :wink:
از لحاظ شکستن و داینامیکش مشکل خاصی نداره (فقط انگار چند تا از این پاره سنگها face هاشون توی هم رفته بود . )

در مورد کامپوزیتش چی بگم والا ؟
ببین اصلا اینجوری فرض کن که کامپوزیت فتوشاپ انیمیشن کار هاست ( البته نه فقط انیمیشن کار ها ... ولی چون ما اینجا انیمیشن کار می کنیم اینجوری میگم.)

فرض کن تو این دیوارتو رندر می گیری توی فتوشاپ میای عکس یه باغ میندازی پشت انگار که این دیواره وسط باغ بوده .
بعد یه لایه درست می کنی برای سایه ش یه لایه برای نورش و .... از این جور کارا دیگه .

حالا کامپوزیت هم همینه ! تو خروجی ت رو کار های مختلفی روش انجام میدی تا کامل میشه حتی( والبته از بخشهای مهمش) color correction .
حالا میای میگی میخوام کامپوزیتش کنم نمی گی برای چه کاری یا چجوری که ! بگو می خوای چه شکلی شه تا بگم از نظر من بهترین راه برای کامپوزیتش چیه .

در ضمن حالا که حرف از کامپوزیت شد نرم افزارهای زیر چند تا از نرم افزارهای محبوب این کارند :
after Effects : اینو که همه دیگه هم باهاش کار می کنن هم خیلی معروفه نرافزار قوی ای هم هست انصافا .
ِdigital Fusion : این که نرم افزار مورد علاقه منه . کمی حرفه ایه (به گفته حرفه ای های این کار حرف من نیست ! ) ولی دیگه خوراکش کامپوزیته !
این دو تا رو من کار کردم و اطلاع دارم بقیه ایناس :
Nuke - Shake - Combustion و احتمالا چیزای دیگه که من نشنیدم یا یادم نیست .

موفق باشی :rose:
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
فقط انگار چند تا از این پاره سنگها face هاشون توی هم رفته بود .
درسته علی جان. اخه کار رو برای سریع محاسبه شده با رزولیشن کم زدم که وقتی رزولیشن RBD رو بالا ببرم اون مشکل حل می شه.
در مورد کامپوزیت هم ممنون از توضیحاتت. راستی یه نرم افزار دیگه هم به لیستت اضافه کن به اسم PFTrack که فکر کنم بیشتر هودینی کارها ازش استفاده می کنن و قیمت بالایی هم داره. همین امروز دانلودش کردم و قصد یادگیریش رو دارم ولی این هم مثل خود هودینی منابع آموزشیه کمی داره.
خب کاری که من می خوام برای کامپوزیت این کار بکنم اینه که توی یه صحنه ی واقعی با یه دیوار واقعی ترکیبش کنم اما فقط اون قسمت کوچکی از دیوار که خرد می شه به علاوه قسمت داخلی از دیوار اصلی رو که می شکنه و بعدتکه های دیوار می ریزه رو زمین وتموم. ذرات گرد و عبار هم می خوام توی کامپوزیت باشه. ممنون.
 
کار خوبی شده ، ممنون
من با هودینی کار نکردم و اگه بخام یه همچین کاری کنم با مکس میکنم ، میتونی توضیح بدی تفاوت مکس با هودینی چیه ؟ هودینی سادس ؟ ارزش یاد گرفتن داره ؟ منظورم اینه که چه چیزیش از مکس بالاتره و کلا از این حرفا ...
 

Dr.xyz

Well-Known Member
کار خوبی شده ، ممنون
من با هودینی کار نکردم و اگه بخام یه همچین کاری کنم با مکس میکنم ، میتونی توضیح بدی تفاوت مکس با هودینی چیه ؟ هودینی سادس ؟ ارزش یاد گرفتن داره ؟ منظورم اینه که چه چیزیش از مکس بالاتره و کلا از این حرفا ...

سلام
سوالت مثل این می مونه که میگی تفاوت ماشین پیکان با مرسدس بنز چیه
از هر لحاظ که بخوای حساب کنی هودینی نه فقط از مکس بلکه از خیلی برنامه های کله گنده سه بعدی سازی هم قویتره
از لحاظ سیستم ذره ای « دینامیک « رندر « انیمیشن « و جلوه گذاری (اتش « گرد و غبار « و حتی مایعات (به میزان کمتر) در درجه اول قرار گرفته و الان هم اگه سرچ بزنی هر توی بیشتر فیلمها دخیل هست بالتر از اون سیستم کامپوزیت هم داره که نور علی نور شده
اما در مورد خود برنامه که هر کاری که می خوای انجام بدی باید با سیستم گره ای کار کنی و خیلی احتیاج به expression داره و اين به اين معنا نيست كه برنام سخت و مشكل ساز هست براى یوزرها بلکه میتونه مشکل گشاتر باشه به شرط اینه ادم خودش رو خسته کنه و بقول معروف چیز یاد بگیره
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
کار خوبی شده ، ممنون
من با هودینی کار نکردم و اگه بخام یه همچین کاری کنم با مکس میکنم هودینی توضیح بدی تفاوت مکس با هودینی چیه ؟ هودینی سادس ؟ ارزش یاد گرفتن داره ؟ منظورم اینه که چه چیزیش از مکس بالاتره و کلا از این حرفا ...
SBlueEagle جان فکر نمی کردم که شما که تو زمینه ی جلوه های ویژه هستی هودینی رو نشناسی. حتما یه امتحانی باهاش بکن. مجذوبش می شی.
هودینی در زمینه جلوه های ویژه حتی می شه گفت از مایا نیز قوی تر و کامل تر است به گونه ای که توی اکثر فیلم های هالیوود از اون استفاده می شه. سیستم دینامیک موجود در هودینی بی نظیره. از نظر سیمولیشن و شبیه سازی هم که یکه. حتی توی خودش شبیه ساز Liquid رو هم داره که قدرتش در حد RealFlow هست. برای تولید دود و آتش و از این قبیل چیزها هم بی نظیره. شما افتربورن و فیوم رو ببین یه چیزی قدرتمن تر و بهتر از اون توی هودینی وجود داره. RayFire رو ببین. توی هودینی برای شکستن و ایجاد و شبیه سازی ترک و هم چیزی قدرتمن تر و عظیم وجود داره.
SBlueEagle می تونی برای دیدن اطلاعات بیشتر در مورد هودینی به سایت خودش یعنی www.SideFX.com یا این صفحه مراجعه کنی:
http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=119940
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
جان یه سر هم به اینجا بزن. اینم اخرین فیلمی که هودینی در ساخت اون نقش به سزایی داشته.
http://www.sidefx.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1615&Itemid=68
همون طور که می بینی هودینی برای VFX این فیلم نیز مورد استفاده قرار گرفته و جلوه هایی مثل شکستن و تخریب ساختمان ها و شیشه ها، فرود آمدن غذا ها و ... از اون استفاده شده.
پس می تونیم بفهمیم که هودینی در کقابل مکس مثل هون قضیه ی پیکان و بنزه.
موفق باشی دوست عزیز، اگه اطلاعات دیگه ای خواستی یا مشکلی داشتی ما در خدمتیم.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا