مرسي امين جون!شبیه سازی رفتار پارچه رو با این تمرین شروع کن
اول یک سیلندر به اندازه دلخواه بساز بعد در نمای بالا یک پلان رو بالاسر سیلندر بساز طوری که اندازش تا حدی از سیلندر بزرگتر باشه . بهتر از صفحه با بافت مناسب پارچه استفاده کنی اگه نتونستی از صفحه معمولی استفاده کن پلان رو بالای سیلندر بذارتعداد ورتکسهاشو از حالت پیش فرض 4و4 به 15 و 15 افزایش بده .وقتی پلان در حالت انتخابه گزینه apply cloth modifier رو بزن بعد creat cloth collection رو بزن و پلان رو add کن بعد یه rigid body collection بساز و سیلندر رو add کن
حالا preview animation رو بزن تا انیمیشن آزمایشی رو ببینی .هر چه تعداد vertex های پلان بیشتر باشه رفتار پارچه طبیعی تر میشه.از creat animation برای تایید و ساخته شدن حرکت استفاده کن
برای تنظیم زمان انیمیشن از منوی utility و reactor استفاده کن البته میتونی برای پارچه گیره بسازی تا از اون آویزون بشه مثل پرده و یا همراه اون حرکت کنه درuser refrence max تمامش توضیح داده شده
اینطوری میتونی رفتار پارچه را شبیه سازی کنی همینطور استفاده از باد و... میتونه اونو طبیعی تر کنه.
برای ساختن خود لباس که روی بدن شخص بطور طبیعی کنه تکنیک های پیچیده تر ی هست که نمیتونم اینجا توضیح بدم.
امیدوارم این مطالب بدردت خورده باشه اگر هم بلد بودی شاید کسان دیگه ازش استفاده کنن که بیفایده نیست.
ميشه بيشتر توضيح بدين - امين جان ------------
منظورت plane هست ؟ ولي خوب اين كه گزينه هايي كه گفتي رو نداره ؟ ( add , apply cloth modifier , ...)
يه نمه كاملش كني ممنونت ميشم -------------------[/QU
این گزینه ها تو منوی reactor هست
امین جون! چطور میشه انیمیشن بهش داد.
اصلا فرض میکنیم که یه کاراکتر داریم و لباس واسش هم درست کردیم و همه اینهایی رو که گفتی رو انجام دادیم.
اگه کاراکتر رو انیمتش کرد لباس عکس العملی نشون نمیده!
منظورم در کل اینه که چطور میشه از cloth تو انیمیشن استفاده کره؟(واسه کاراکتر)