building code hint cache

flash.developer

Active Member
سلام من فلش cc نصب کردم مشکلم اینجاست تا وقتی پروژه ذخیره نشده باشه code hint به خوبی کار می‌کنه اما به محض این که ذخیره شد ارور میده و دیگه کار نمی‌کنه
 

yaa110

کاربر فعال
سلام از منوی edit وارد preferences بشید. وارد category مربوط به ActionScript بشید ... مقدار Cache size را روی 5000 بذارید ... روی OK کلیک کنید و دوباره فلش را اجرا کنید ... به احتمال زیاد مشکلتون حل میشه ...
موفق باشید
 
سلام از منوی edit وارد preferences بشید. وارد category مربوط به ActionScript بشید ... مقدار Cache size را روی 5000 بذارید ... روی OK کلیک کنید و دوباره فلش را اجرا کنید ... به احتمال زیاد مشکلتون حل میشه ...
موفق باشید

سلام دوست عزیز
منم یه مشکل دیگه داشتم که با اجرای این دستورات مشکل رفع شد. مقدار Cache size برنامه من اولش رو 800 بود که اونو به 5000 رسوندم. آیا این هیچ مشکلی برای برنامه و فایل های خروجی بوجود نمیاره؟ فک کنم این قسمت خیلی از مشکلات رو میتونه حل کنه میخواستم در این مورد بیشتر بدونم. قسمت های مهم دیگه category رو اگه زحمت نیست یکم بیشتر توضیح بدین. مقادیر قسمت publish cash رو هم زیاد کنیم خوبه یا نه؟
 
آخرین ویرایش:

spryboy

کاربر فعال
سلام

اگر یک فولدر مجزا ایجاد کنید و فایلتون رو داخل اون ذخیره کنید، این مشکل براتون پیش نمیاد. هیچ وقت در جایی که فایلهای swf, as و swc یا فولدرهایی که حاوی این فایلها هستند، وجود دارن، فایلتون رو ذخیره نکنید. در اینصورت تمام اون فایلها و فولدرها در Class Path پروژه تون قرار میگیره و فلش سعی میکنه همه ی اونها رو کش کنه و معمولا به مشکل میخوره.

موفق باشید

 
سلام

اگر یک فولدر مجزا ایجاد کنید و فایلتون رو داخل اون ذخیره کنید، این مشکل براتون پیش نمیاد. هیچ وقت در جایی که فایلهای swf, as و swc یا فولدرهایی که حاوی این فایلها هستند، وجود دارن، فایلتون رو ذخیره نکنید. در اینصورت تمام اون فایلها و فولدرها در Class Path پروژه تون قرار میگیره و فلش سعی میکنه همه ی اونها رو کش کنه و معمولا به مشکل میخوره.

موفق باشید


دوست عزیز میشه یکم بیشتر توضیح بدید؟ من دقیقاً متوجه منظور شما نشدم
 

splinter cell

Well-Known Member
سلام

اگر یک فولدر مجزا ایجاد کنید و فایلتون رو داخل اون ذخیره کنید، این مشکل براتون پیش نمیاد. هیچ وقت در جایی که فایلهای swf, as و swc یا فولدرهایی که حاوی این فایلها هستند، وجود دارن، فایلتون رو ذخیره نکنید. در اینصورت تمام اون فایلها و فولدرها در Class Path پروژه تون قرار میگیره و فلش سعی میکنه همه ی اونها رو کش کنه و معمولا به مشکل میخوره.

موفق باشید


تایید میشود
منم یک پوشه دارم که بیشتر سمپلهام توی اونه و وقتی یکی از اونها رو اجرا میکنم همین مشکل رو دارم.اما وقتی یک پوشه جدید درست میکنم و فایل رو اونجا ذخیره میکنم همه چی روبراه میشه.
 

spryboy

کاربر فعال
سلام

دوست عزیز میشه یکم بیشتر توضیح بدید؟ من دقیقاً متوجه منظور شما نشدم
البته مخاطب من اون دوستی بودن که گفته بودند: "قبل از ذخیره کردن فایل مشکل ندارن ولی بعد از ذخیره کردن به مشکل میخورند". به هر حال چشم، سعی میکنم توضیح بدم.

ببینید، سه حالت وجود داره که باعث میشه code_hint درست کار نکنه (اصلا کار نکنه)

حالت اول:ذخیره ی فایل در محل نامناسب
فرض کنید در دسکتاپ تعدادی پروژه ی ذخیره شده دارید و تعدادی فولدر هم دارید که درون اونها هم پروژه های فلش ذخیره شده. اگر شما فایل Fla ی پروژه ی جدیدتون رو داخل دسکتاپ ذخیره کنید، فلش دسکتاپ رو به عنوان روتِ پروژه شما در نظر میگیره و به طور اتوماتیک، شروع میکنه به جستجوی دسکتاپ و زیر فولدرهای اون تا برای تمام APIهای قابل دسترس code hint بسازه. چون فایلهای مربوط به پروژه های دیگه در classpathــه پروژه ی جدید قرار دارن، فلش تمام اونها رو بررسی میکنه. بسته به تعداد فایلها و حجم کد درون اونها (تعداد APIها) و عُرضه ی فلش، این فرآیند ممکنه طول بکشه یا متوقف بشه. در هر دو حالت فلش یک آیکن اخطار زرد رنگ در پائین پنل Actions نمایش میده که اگر موس رو روی اون نگه دارید، در Tooltipش ، یا نوشته:"در حال ساخت code hint" که تا ابد طول میکشه، یا نوشته: "تعداد فایلها بیش از حد زیاده. code_hint بی code_hint".

راه حل: 1- برای هر پروژه یک فولدر جدید ایجاد کنید و فایلهاتون رو داخل اون ذخیره کنید تا فایلهای پروژه های دیگه مشکلی بوجود نیارن. 2- افزایش سایز کش ممکنه مشکل رو برطرف کنه.

---------------------------
حالت دوم: قرار دادن تعداد زیادی لایبرری(کتابخانه) و سورس کد در Classpath
مثال: من توی سیستمم یک فولدر دارم به اسم: AS3.0_Libraries و تمام لایبرریها و فریم ورکهایی رو که استفاده میکنم، داخل اون ذخیره کردم. Starling, as3corelib, Box2d و تعداد زیاد دیگه ای. برای استفاده از اونها، من میتونم کل فولدر AS3.0_Libraries رو به classpath برنامه م، اضافه کنم تا همشون در دسترس قرار بگیرن. اما این کار همون مشکل قبلی رو بوجود میاره و فلش احتمالا (صد در صد) تو ساخت code_hint گیر میکنه و همون آیکن زرد رنگ با همون پیغامها نمایش داده میشه.

راه حل: 1- فقط اونی رو که لازم دارید اضافه کنید. 2- افزایش سایز کش ممکنه مشکل رو برطرف کنه.

---------------------------
حالت سوم: این دیگه تقصیر خود برنامه نویسه
در این حالت اون آیکن زرد رنگه نمایش داده نمیشه و از نظر فلش مشکلی وجود نداره، اما ممکنه بعضی جاها code_hint نداشته باشید. این وضعیت دو دلیل میتونه داشته باشه
1- import نکردن کلاس مورد استفاده
2- تعریف متغیر، بدون دیتاتایپ
PHP:
//کلاس مووی کلیپ رو وارد نکردیم
var mc:MovieClip = new MovieClip(); //متغیر رو با دیتاتایپ مناسب تعریف کردیم
mc.  //کد هینت نداریم

PHP:
import flash.display.MovieClip;//کلاس مووی کلیپ رو وارد کردیم
var mc = new MovieClip();// متغیر رو بدون دیتا تایپ تعریف کردیم
mc.  //کد هینت نداریم

 
آخرین ویرایش:

flash.developer

Active Member
سلام

اگر یک فولدر مجزا ایجاد کنید و فایلتون رو داخل اون ذخیره کنید، این مشکل براتون پیش نمیاد. هیچ وقت در جایی که فایلهای swf, as و swc یا فولدرهایی که حاوی این فایلها هستند، وجود دارن، فایلتون رو ذخیره نکنید. در اینصورت تمام اون فایلها و فولدرها در Class Path پروژه تون قرار میگیره و فلش سعی میکنه همه ی اونها رو کش کنه و معمولا به مشکل میخوره.

موفق باشید


متشکرم اگه فایل تک باشه روش شما خوبه
 

spryboy

کاربر فعال
متشکرم اگه فایل تک باشه روش شما خوبه
نه دوست عزیز، اینطور نیست. شما برای هر پروژه یک فولدر مجزا درست کنید و همه ی فایلهای پروژه تون رو داخل اون قرار بدید. مطمئنا تعداد فایلها و فولدرهای یک پروژه اونقدر زیاد نمیشه که بخواد برای فلش مشکل ایجاد کنه. این اصول کارـه، روش من نیست. تمام IDEهای دیگه این کار رو به طور اتوماتیک انجام میدن و برای هر پروژه یک فولدر مجزا درست میکنن. اگر این کار رو ننکن اونها هم دچار مشکل میشن.

---------------------------------------------
یک نکته که من تو پست های قبلیم فراموش کردم بگم اینه که جستجو توی تعداد زیاد فولدرهای تو در تو، حتی اگر فایلهای مرتبط با فلش (as,swf,swc) وجود نداشته باشه، فلش رو دچار مشکل میکنه، مثلا، به محض ذخیره کردن فایل در درایو C(جایی که ویندوز نصب شده)، code hint از کار میوفته تا تمام فولدرهای داخل درایو C و تمام زیر فولدرهای اون تا آخرین فولدرِ موجود، برای ساختن code hint جستجو بشن. حتی اگر این فرآیند بخواد به نتیجه برسه، چند ساعت طول میکشه.

یک نکته دیگه هم اینکه، اگر دوستان برای آبجکتهایی که داخل stage قرار میدند و برای اونها instance name تعیین میکنند، code hint میخوان، فلش برای اونها code hint نمایش نمیده. برای اینکه از code hint استفاده کنید، باید یک متغیر جدید برای اون آبجکتها تعریف کنید و از اون استفاده کنید. مثلا،اگر یک مووی کلیپ به اسم mc داخل استیج دارید، یک متغیر تعریف کنید و مقدار اون رو برابر با mc قرار بدید. میتونید از اسم همون آبجکت برای متغیر استفاده کنید:
PHP:
var mc:MovieClip = mc;

موفق باشید

 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا