بی بی کد Artist room

dr.hashemi

کاربر فعال
سلام این کارو همینجوری زدم تفریحی یه سری از مدلا کار علی رضاییه Max-vray-cs6
 

پیوست ها

  • 6.RGB_color2.jpg
    6.RGB_color2.jpg
    193.9 کیلوبایت · بازدیدها: 108
  • 4.RGB_color.jpg
    4.RGB_color.jpg
    230.2 کیلوبایت · بازدیدها: 104
  • 3.RGB_color.jpg
    3.RGB_color.jpg
    245.1 کیلوبایت · بازدیدها: 103
  • 2.RGB_color.jpg
    2.RGB_color.jpg
    215.6 کیلوبایت · بازدیدها: 101
  • 1.jpg
    1.jpg
    286.4 کیلوبایت · بازدیدها: 114
  • 8.RGB_color.jpg
    8.RGB_color.jpg
    149.3 کیلوبایت · بازدیدها: 82
  • 7.RGB_color.jpg
    7.RGB_color.jpg
    252.4 کیلوبایت · بازدیدها: 114

Mehran coyote

Well-Known Member
خوبی محسن ؟
کارهای خوبی شدن دست علی هم درد نکنه
از Dof های رندرت زیاد راضی نیستم بعد این همه تجربه و کارای مختلف زدن باید فوکوس های قوی تری رو اجرا کنی مخصوصا تو رندر دومی از چپ که کلا یه glow اضافی هم داره
ببین ابجکت ها سایه ندارن و باعث شده مسطح بشن، فک کنم مشکل از نورپردازی باشه که برداشتی از چند جهت نور گذاشتی تو صحنه و شانسی برای ایجاد سایه خوشگل مشکل نزاشتی.:wink:
پست پرو تو رندر چهارمی یا مشکل داره یا کلا نورپردازی جون نداره.

اینا رو ول کن خودت چطوری :green:
 
آخرین ویرایش:

mgh-max

کاربر فعال
چیدمان و متریال خوبه ولی نور و سایه ها طبیعی نیست. نوری که از پرده عبور کرده سایه تیز تولید کرده
باز همین نور اتاقو روشن نکرده. نورای پرتال اونجور که باید خودشون نشون نمیدن. به قول دوستمون اگه همه نورا از یه طرف میتابید سایه روشن کارُ قشنگ تر می کرد
 

dr.hashemi

کاربر فعال
راجع به نورپردازی قبول ندارم حرفتونو چون دقیقا از یه جهت تابیده و تو رندر از بالا کامل مشخصه و تو رندر قاب دلیل تاریک تر شدن وینیت دور لنزه
ولی من اینو تست زدم بابت خاموش بودن و راجع بع سایه ها قبول دارم حرفتونو چون کامل امبینت رو خاموش گذاشتم
 

Mehran coyote

Well-Known Member
راجع به نورپردازی قبول ندارم حرفتونو چون دقیقا از یه جهت تابیده و تو رندر از بالا کامل مشخصه و تو رندر قاب دلیل تاریک تر شدن وینیت دور لنزه
ولی من اینو تست زدم بابت خاموش بودن و راجع بع سایه ها قبول دارم حرفتونو چون کامل امبینت رو خاموش گذاشتم
نمیدونم چطوری شده ولی نور تو تمام اتاقت همه جا تو هر زاویه ای دیده میشه این عیب تو رندر وسطیه کاملا مشهوده
راسی من تو 90 درصد کارام اصلا امبینت رو روشن نمیکنم و خودمم سفارش نمیکنم.
اگه این کار تمرینی هست پس عیبهاشو بگیر تا یه تمرین بدون عیب بشه
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
منم موافقم مدلینگ که عالیه ، نور پردازی ، شیدر و رندر ایراد داره .

نورپردازی رو مهران گفت .

اما ایراد اصلی از متریاله که خوب عمق نداده با رفلکت هاش ...

dqwdqw.jpg

و رندر هم وضوح نداره و سمپلینگ ایراد داره که فکر کنم از ویری 3 استفاده شده .

شرمنده ، واسه حرفه ای تر شدن نقد بیشتر لازمه .
 
آخرین ویرایش:

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام. محسن کارت به نظرم 9 از 10 هست. نورپردازی به نظرم خوب شده.نمی دونم حالا بچه ها رو چه حسابی نور رو به چالش کشوندن
من فقط مشکلم با زاویه 2 تا از ویوها هست.
http://www.ronenbekerman.com/photographic-approach-in-architectural-visualisation/
فوکوس ها خوبه.آجر بهتر میشد از Displacment درست میشد.
در کل کار خوبیه. level کار بالاست .
 

dr.hashemi

کاربر فعال
ممنون عارف مهران و حمید از نظراتتون
در جواب دوستمون هم باید بگم پوکوندنی در کار نیست
این نظراتی که دوستات دادن صرفا نظر شخصیشونه و دلیلی نداره چون میگن خوششون نیومده حتما نقد بجایی بوده باشه
ولی تا حدودی امبینت و بعضی متریال ها قابل قبوله
منظورمم از امبینت خود اسکریپتشه نه امبینت تنظیمات
و در نهایت کار با وی ری 2.2 انجام شده
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
این نظراتی که دوستات دادن صرفا نظر شخصیشونه و دلیلی نداره چون میگن خوششون نیومده حتما نقد بجایی بوده باشه

دکتر جون بخدا رو سلیقه نقد نمیکنم .:green:




--------------------------------------------------------------------------------------------------------------- اغاز نقد : 12:55 ------------------------------------------------------------------------------------------

1 - وضوح تصویر : کار وضوح دار خیلی میتونه تاثیر در رئال بودن داشته باشه ... ، شما DOF میدی و روی لایه قبلی Opacity رو کم میکنی یا ZDepth تنظیم نیست . به هر حال اگر دقت کنید در تصویر 2 کاملا معلومه با حالت مه ــی که به تصویر میده چه حس بدی رو ایجاد میکنه
اما در حالت 3 و تصویر B بخوبی تاری انجام میشه چون حتی اپاسیتی قسمت تار شده نباید 99 باشه ! بابد کاملا 100 باشه .

1111111111.jpg

مثال ایراد :

http://forum.majidonline.com/attachment.php?attachmentid=104470&d=1401001361


2 - اسموت کردن صطح : در این تصویر :

http://forum.majidonline.com/attachment.php?attachmentid=104468&d=1401001258


میز اسموت نشده که ایراد اصلی نیست .

3 - شیدر ها ، ایراد اصلی کار :

مثلا گواش ها ، قلمو ، رنگ ها ، پارچه و ...

یک مثال ساده :

AAAA.jpg

در شکل A شیدر سازی خاصی انجام نشده مثل کار شما ، در شکل B شیدر ها تا حدی روش بیشتر کار شده و پخته تر شده ، شکل C رندر و پست پرو هست که در این مورد میتونیم بگیم سلیقه دخالت داره ...

4 - انسداد محیطی : مهران گفت بهتره استفاده نکنید اما من پیشنهاد میکنم حتما استفاده کنید اما نه تو رندر به صورت مستقیم یک سری اصول داره ، مثل اینکه جدا Pass بگیرید بعد با دقت در کار رئال اون رو کامپوز کنید .

5 - نورپردازی :
از Detail GI تو کار استفاده کنید حتما ! خیلی تو نور پردازی مهم هست .

در صورت وجود سایه نور معلوم میشه ! اگر همه جا روشن باشه زیاد نور دیده نمیشه و کار یکنواخت میشه ، از شدت کنتراست بیشتر استفاده کردن جواب بهتری میده ( طبق ارزش های بصری ، سلیقه نیست . )

adsd.jpg


6 - وضوح مپ ها : یک اشکال دیگه وضوح مپ ها هست که باید Blur رو بگذارید 0.01 ، پارچه و تابلو نقاشی نمونش هست .

7 - استفاده درست از FUR : دو قالی هست که یکیش واقعا عالیه همینی که تو تصویر بالا جلوی دوربین هست ، ولی اون پشتی زیاد جالب نیست که حالا زیاد حرف نزده باشم بعدا در موردش مفصل حرف میزنیم :D

یک سری چیز های دیگه هم هست که دیگه ... :D
و اینکه نظر شخصی یکم بوم کثیف تر بشه ، دروبرش و خودش



خب محسن جان شرمنده برای اینکه طولانی شد دیروز یک سری نکات اومد به ذهنم وقت نبود بنویسم .
راستی چجوری این مدل قالی جلویی رو ساختی ؟ :D :D
 

Mehran coyote

Well-Known Member
این نظراتی که دوستات دادن صرفا نظر شخصیشونه و دلیلی نداره چون میگن خوششون نیومده حتما نقد بجایی بوده باشه
:-?
محسن !! نظر شخصی کجا بوده ؟؟ جوابت رو حمید داد . :neutral: که توضیحاتشم عالی بود.

در مورد امبینت که بحث شد و گفتم خیلی وقتا من خاموشش میکنم
باید بگم که درسته خاموش میکنم ولی از المنتها برای جبرانش استفاده میکنم که هم رندرم سریعتر میشه هم دستم توی تنظیماتش حتی بعد از رندر هم بازه !!
تو pass های vray میتونید از vrayextraTex استفاده کنید و به texture اون یه vraydirt بدین و.....که توی فتوشاپ عکس اصلی رو باز کنید کنید و pass extra رو بندازید روش و blend لایه اکسترا رو روی multiply بزارید

3.jpg4.jpg


 

yas_d

Member
خوب به ترتیب اینارو جلو میبریم
اولا اینکه فوکوس همیشه نباید رو جسم عقبی باشه و اینکه چنین چیزی که خودت درست کردی من واقعا تو هیچ لنز دوربین واقعی ندیدم که تقریبا حالت موشن بلر گرفته و از نظر من کار شما اشتباهه و این کاملا سلیقه ایه


عزیز دوستای شما که نمیخوان الکی‌ از کار شما ایراد بگیرن, که اینطوری جبهه میگیری
حرف ایشون کاملا درست و دقیق هست
شما برای شبیه‌سازی فوکوس باید از الگوریتمی استفاده کنی‌ که نزدیک‌ترین حالت رو دوربین واقعیی‌ داره
پس نمی‌شه از هر روشی‌ استفاده کرد، کاری که توی تصویر A انجام شده حالت Glow به تصویر داده اما توی تصویر B ما شاهد یک تار شدگی خوب و نزدیک به دوربین واقعیی‌ هستیم
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.تاپیک پاکسازی شد.بنا به درخواست صاحب اثر موضوع مجددا بازگشایی شد.
فقط در مورد کار صحبت کنین
 
سلام.تاپیک پاکسازی شد.بنا به درخواست صاحب اثر موضوع مجددا بازگشایی شد.
فقط در مورد کار صحبت کنین

فقط کامنت های بنده بود که اضافی بود دیگه نه؟؟؟

منظورتون از پاکسازی اینه؟؟؟

بعد شما ها دم از دین و اسلام و انسانیت هم می زنید درسته؟؟؟ ، لابد الان هم صد و چهارده تا دلیل میاری که کارت درست بوده

ای بابا همیشه همینه دیگه، اشکالی نداره ، این رو هم پاک کردی ، پاک کردی
موفق باشی
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام. مهدی جان سوء تفاهم نشه. در این که همیشه پست های شما جنجالی هست شکی توش نیست. همه توی زباله دان انجمن مدرک دارم.چیزایی که حذف شد
3 تا مال شماست
4 تا مال حمید دستیار مدیر هست.
8 تا مال صاحب اثر هست
3 تا مال مهران خدایی هست
1 دونه yas-d عزیز هست
2 تا مال من.
نیازی به جواب پس دادن به شما نیست اما خب بحث خدا پیغمبر رو پیش کشیدین بحث رو به حاشیه بردین خواستم جواب بدم.
موفق باشید.در مورد کار نظر بدین.
محسن جان بابت cgarena تبریک
 

dr.hashemi

کاربر فعال
ممنون عارف جان معمولا ما فقط ایرادات کار رو میبینیم و به نقاط قوتش که شاید چند برابر باشه دقت نمیکنیم
بعدم مییگیم اینکه کاری نداره و فلان و . . .
امیدوارم روز به روز حرفه ای تر شیم
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی

دکتر جان اینم مقاله :

Poster.jpg

 

جدیدترین ارسال ها

بالا