Arcberg (اتمام پروژه ی نمایشگاه شناور معماری)

Farrokh

Active Member
سلام دوستان این کار رو برای یه مسابقه ی معماری که توسط سایت architectume برگزار شده انجام دادم

کاربری : نمایشگاه معماری
مکان : رود تیمز لندن

اسم این کار هستarcberg
که اقتباسی از ice berg به معنی کوه یخ

خوب حالا چرا کوه یخ ؟
این نمایشگاه باید نماد معماری باشه
نه معماری مدرن و نه معماری کلاسیک
بلکه کل معماری
باید جزئی از یک کل باشد که یک سری از خصوصیات اصلی رو به ارث ببره

ایده ی iceberg از اینجا شکل می گیره
که کوه یخ جزئی کوچک از یک کل عظیم هست که خصوصیات اصلی را حفظ کرده
شاید کیلومتر ها شناور می شه و به نقاط متفاوت سفر می کنه و همواره توده ی یخی را که از آن جدا شده یاد آوری می کنه

این نمایشگاه با الهام از iceberg

arcberg نامیده می شه

توی این پروژه من وظیفه ی شبیه سازی سه بعدی رو داشتم
پذیرای هر نوع انتقاد و پیشنهادی حتی در مورد معماری کار هم هستیم

در ضمن از پیشنهادات آقا مصطفی و همچنین دوستانی که در پیدا کردن تکسچر من رو یاری دادن تشکر می کنم
اگر خواستید بگید ویو های دیگری هم از کار آپلود کنم


معماران:
مهندس روزبه تابنده
مهندس هاله ودادی نژاد
مهندس فرنوش افتخاریان

شبیه سازی :
فرخ تابنده

لی آوت:
روزبه تابنده
 

پیوست ها

  • 102204.jpg
    102204.jpg
    520.7 کیلوبایت · بازدیدها: 342

h.khafan

Active Member
رندر عالیه ولی اگه دقت کگنی ساختمانهای پشت همه یه ته رنگ زرد دارن که به خاطر نور افتاب تو یه ساعتهای پایان روزه

ولی این رنگ روی ایس برگ نیست. همین فقط به مخم رسید.


بقیه چیزاش عالی
این از رندر
-----------------------------------

طرح خیلی جالب و فانتزی ایه ولی به نظرم یکم خشنه / من نگاه اول احساس کردم یه پایگاه نظامیه / اگه زوایا نرم تر باشن به نظرم خیلی دلنشین تر و جذاب تر میشه. (البته میدونم تغییر چنیین طرحی خیلی مشکله / فقط نظرمو گفتم )

با ارزوی موفقیتتون در مسابقه که افتخاریه برای من و تمام ایرانیها :)
موفق باشید
حامد
 

Farrokh

Active Member
رندر عالیه ولی اگه دقت کگنی ساختمانهای پشت همه یه ته رنگ زرد دارن که به خاطر نور افتاب تو یه ساعتهای پایان روزه

ولی این رنگ روی ایس برگ نیست. همین فقط به مخم رسید.

ممنونم حامد جان
حرفت کاملا درسته
ولی این کار بیشتر در جهت نمایان کردن ارزشهای معماری و مفهوم انجام شده
به همین دلیل سعی شده سفیدی کار که تداعی کننده ی کوه یخ هست از بین نره

خيلي زيباست .
به خصوص ورودي اسكله كه من هر چي نگاه ميكنم برام تازگي داره :smile:
موفق باشيد .

متشکرم آقا سروش

خدا کنه داور های مسابقه هم نظر شما رو داشته باشند
برای برنده شدنمون دعا کنید
 

.:. soroosh .:.

Active Member
خب بقيه كارهاي اين مسابقه را كجا ميشه ديد ؟
لينكي داره كه بتونيم ببينيم .
انشالا كه برنده بشيد . :)
 

ali3dtech

Member
فرخ جان کارت جالب شده تبریک میگم
امیدوارم توی مسابقه هم موفق بشین
راستی سایتشو هم بگی که خیلی علیه

فقط یه چیزی:
اون عکسای سمت راست اون گوشه هستنا
یکی مونده به آخریو ببین اون پایین
نمیدونم ولی به نظر اینطور میرسه که دوتا سایه توی صحنه وجود داره. یکی به سمت پایین راست یکی هم به سمت پایین چپ


ممنون و موفق باشی دوست گلم
 

Farrokh

Active Member
ممنونم علی جان
در مورد سایه هم کاملا درست می گید
این کار رو کردیم تا از لحاظ گرافیکی جلوه ی بهتری به شات بدیم
این آقا روزبه ما فقط می تونه به آرزو های آرشیتکتیش توی تری دی برسه
اگه خدا می شد خورشید دو تا می شد
ساختمونها رو هوا وا میستاد
اونموقع هیچ چیز مانع اجرای ایده هاش نمی شد

ولی خدا رو شکر که اینطوری نیست
 

Farrokh

Active Member
دوستانی که مایلند اطلاعات بیشتریاز این مسابقه معماری داشته باشنداز لینک زیر استفاده کنند
http://www.arquitectum.com/index.php

پانزدهم آگوست نتایج اعلام می شه
فکر کنم یه هفته بعد از اون هم گالری کارها روی سایت قرار بگیره


اگه سوال یا هر گونه نظری داشته باشید در خدمتم دوستان
 

Farrokh

Active Member
دوستان بیشتر نظر بدین دلم گرفت

چقدر گالری سوت و کوره

پرنده پر نمی زنه:eek:
 

hamed1star

Member
فرج جان کارت خوب شده ولی من کارهای یه مسابقه تو همین مایه ها رو که مال پارسال بود میدیدم چیزی که واسم جالب بود اینکه چند تا رندر وایر هم تو شیت هاشون بود بعضی هاشم نصفش وایر و بقیش رندر با متریال کامل بود

میتونستی تو طراحی شیتت هم خلاقیت بیشتری به خرج بدی

امیدوارم موفق بشی
 

Divine Love

Well-Known Member
آفرين خوب شده
تكسچرها رو هم خوب درآوردي.
فقط خيلي سفيدش كردي. يه خورده تيره تر بود به صحنه هم بيشتر ميومد.
 

Farrokh

Active Member
فرج جان کارت خوب شده ولی من کارهای یه مسابقه تو همین مایه ها رو که مال پارسال بود میدیدم چیزی که واسم جالب بود اینکه چند تا رندر وایر هم تو شیت هاشون بود بعضی هاشم نصفش وایر و بقیش رندر با متریال کامل بود

میتونستی تو طراحی شیتت هم خلاقیت بیشتری به خرج بدی

امیدوارم موفق بشی

از نظرت ممنونم حامد جان

اگه تونستی اون عکسا رو بده ببینم
خیلی دوست دارم ببینمشون


آفرين خوب شده
تكسچرها رو هم خوب درآوردي.
فقط خيلي سفيدش كردي. يه خورده تيره تر بود به صحنه هم بيشتر ميومد.


آره قبول دارم زیادی سفیده
ولی خوب کوه یخ هم کاملا سفیده d
نه ؟
 

amin2001

Active Member
بسیار عالی فرخ جان
واقعا خوب کار کردی
اینشالا برنده شی

موفق باشی عزیز
 

DIMO

Active Member
سلام بر همگی،
کاره جالبی شده فقط آقای مهندس یه چندتا سوال دارم اگه مانعی نداره:(چون خودم دانشجوی رشته معماری هستم)

1-پروژه چند وقت زمانتو گرفته منظورم از همون اول هستش، Concept تا مرحله اجرا در محیط 3d ؟
2-Concept چقدر وقتتون رو گرفت؟
3-با فضاهای پرت چجوری کنار اومدی،یا اصلاً کنار اومدی؟
4-از برنامه ها کومپوزیت هم برای ترکیب مدل و محیط استفاده شده؟
5-برای مدل شما سیستم محرکی هم تعبیه شده؟
6-میزان سایه گیری و آفتاب خور چگونه هستش؟
7-باتوجه به ایده این طرح و مکانی که این Arcberg درون قرار داره که بیشتر فکر میکنم رودخانه ها و دریاچه ها رو در بر میگیره عکس العمل این Arcberg دربرابر باد های غالب چگونه هست؟

ولی درکل من یکی، خارج از جنبه مدل سه بعدی و محیط،از ایده و طرح این کار و کل طرح هایی که با محیط سازگارن خیلی خوشم میاد و یه جورایی منو یاد فنگ شویی میندازه،امیدوارم که خسته نشده باشی من رو هم بابت پر حرفی زیاد ببخش.

اگه بچه معمار پر حرف نباشه کی باشه،:wink:

موفق باشی.:)
 

Farrokh

Active Member
سلام بر همگی،
کاره جالبی شده
سلام ممنونم
آقای مهندس یه چندتا سوال دارم اگه مانعی نداره:(چون خودم دانشجوی رشته معماری هستم)
دوست عزیز منم هنوز مهندس نشدم
در ضمن اسامی معماران این کار توی پست اول ذکر شده (که من هم توشون نیستم ) وظیفه ی شبیه سازی این کار با من بوده

ولی کم و بیش در جریان مراحل طراحی پروژه هستم

-پروژه چند وقت زمانتو گرفته منظورم از همون اول هستش، Concept تا مرحله اجرا در محیط 3d ؟
دقیق نمی دونم ولی فکر کنم چها پنج ماه
روی چندین طرح کار شد که نهایتا تصمیم بر اجرای این یکی گرفته شد

-از برنامه ها کومپوزیت هم برای ترکیب مدل و محیط استفاده شده؟

بله استفاده شده
قسمتی از کامپوزیشن در خود مکس و قسمتی دیگه توی فوتوشاپ
-برای مدل شما سیستم محرکی هم تعبیه شده؟

این نمایشگاه توسط یدک کش حرکت داده می شه و با مراکز مختلف فرهنگی هنری لندن که مشرف به رود تیمز هست در ارتباط خواهد بود
6-میزان سایه گیری و آفتاب خور چگونه هستش؟
همون طور که می دونی لندن معمولا ابری هست و استفاده از انر ژی خورشیدی بسیار مهمه
برای تامین روشنایی و همچنین انرژی برق این مجموعه از راهکار uv panel استفاده شده
این پانل ها به عنوان پوشش حجم استفاده می شن و ضمن عبور نور از خود برق مصرفی را هم تولید می کنند
اساس کارشون بر پایه ی نانو تکنولوژی هست
نمای این پانل ها از بیرون به صورت سفید هست و از داخل یه حالت self illumination داره و نور بیرون رو به داخل هدایت می کنه

-باتوجه به ایده این طرح و مکانی که این Arcberg درون قرار داره که بیشتر فکر میکنم رودخانه ها و دریاچه ها رو در بر میگیره عکس العمل این Arcberg دربرابر باد های غالب چگونه هست؟


استراکچر این حجم رو می تونی پایین شیت به صورت conceptual و آرمانی ببینی
روی شیت هم توضیحات مفیدی وجود داره

هدف مسابقه بیشتر کار بر روی ارزشهای معماری بوده و فقط از ما طراحی فاز 1 رو می خواسته
پس واضحه که به ایستایی سازه هم فکر شده ولی محاسبات مربوط به فاز 2 هست

ولی درکل من یکی، خارج از جنبه مدل سه بعدی و محیط،از ایده و طرح این کار و کل طرح هایی که با محیط سازگارن خیلی خوشم میاد و یه جورایی منو یاد فنگ شویی میندازه،امیدوارم که خسته نشده باشی من رو هم بابت پر حرفی زیاد ببخش.

اگه بچه معمار پر حرف نباشه کی باشه،

نه بابا این چه حرفیه؟
اگه بازم سوال داشتی بپرس
در ضمن سوالاتی رو که جواب ندادم به این دلیل بود که در تخصص من نبودن و من هم در جریانشون نیستم


ممنون از نظرت
موفق باشی

برای برنده شدنمون دعا کنید
 

ehsan_3dmax

Active Member
طرح زيبا و جالبيه!
كار 3d هم خيلي خوب بوده فقط يكم color correction مي خواست تا با محيط مچ بشه.
موفق باشي.
 

gigamax

کاربر متخصص جلوه های ویژه
بازم مثل هميشه . يه كار قشنگ ديگه از فرخ جان . خيلي قشنگ شده . من كه خيلي حال كردم .
موفق باشي دوست من
 

Farrokh

Active Member
سلام به همه ی مجید آنلاینی ها
یادم اومد قول داده بودم که در مورد تکنیک آب توی این کار توضیح بدم
شرمنده یه خورده دیر شد
سرم خیلی شلوغه
همین روزاست که چکهام برگشت بخوره برم prison
شوخی کردم

تکنیک :
بارها گفتم مهمترین نکته در ساختن متریالهایی که بازتاب یا شفافیت دارند شکل مدلشونه
برای ساختن آب از پلاگین ocean wave استفاده کردم که یه صفحه مربعی می سازه که شکل سطح آبه
واقعا هم کارش درسته
فقط ایرادش اینه که پر از سگمنته و همچنین خیلی کوچیکه
پس باید ازش کپی گرفت و حتما هم از پروکسی استفاده کرد تا سیستم هنگ نکنه
خوبیش به اینه که کاملا قابل تایل شدن هست
حالا زاویه ی مناسبو انتخاب کنید و یه دوربین بذارید
خوب باز تابو چجوری بسازیم؟
سادست کافیه روی یه صفحه عکس بک گراند رو بندازید و عمود به آب در مقابل دوربین بذاریدش
می تونید رندر با کانال آلفا بگیرید و راحت تو ps بک گراندو بندازید پشتش اینجور ی کنترل بیشتری روی همه چیز دارید

بقیشو هم که استادید
اگه سوالی داشتید حتما بپرسید
خواستم خیلی قلنبه سلنبه حرف نزنم که همه بفهمند

اگرم نظر ندین خداییش دلخور می شم
عکسو هم ببینید

موفق باشید دوستان
 

پیوست ها

  • help.jpg
    help.jpg
    80.9 کیلوبایت · بازدیدها: 20

جدیدترین ارسال ها

بالا