emadmax
Well-Known Member
سلام
امیدوارم حال همگی خوب باشه
میدونم خیلیها این روش رو میدونن. اما واسه اونایی میگم که شاید این روش رو بلد نباشن
برای درست کردن Ambient Occlusion در Vray از VRayDirt هم استفاده میکنن اما یه خورده سخته! برنامه های دیگه هم واسه VRay هست که باید دانلود بشه(با مشکلات مخصوص به خودش) اما راحت ترین راه استفاده از Mental Ray خود مکس هست . که توضیحاتش رو میدم
مدل رو برای آموزش با یک رندر ضعیف گرفتم که بشه تاثیر کار رو بهتر دید.
بعد از اتمام رندر با VRay ......
ابتدا با زدن کلید F10 تنظیمات رندر رو از VRay به Mental Ray تغییر میذیم
بکگراند رو به سفید میکنیم
با زدن کلید Get Material متریال Mental Ray رو انتخاب میکنیم
دکمه جلوی Sufrace زده و Ambient/Reflective Occlusion رو انتخاب میکنیم
تنظیمات رو مطابق شکل انجام بدین
عدد جلوی Maxdistance در هر کاری بسته به نوع مقیاس متفاوته----- حتی تا 400 هم بالا میره!
دوباره با زدن کلید F10 به تنظیمات رندر میریم و متریال ساخته شده رو به وسیله کلیک و درگ به Material Overrideعمال میکنیم (مطابق شکل)
و تنظیمات کیفیت رندر
بعد از رندر که در یک چشم به هم زدن انجام میشه ما باید یه همچین عکسی داشته باشیم
در مرحله آخر ودر فتوشاپ رندر اصلی و رندر Ambient Occlusion رو مطابق شکل با هم ترکیب میکنم
و نتیجه... ( به انضمام VRay ZDepth )
امیدوارم براتون مفید بوده باشه . اگه ایرادی ، کاستی . .. هست به بزرگی خودتون ببخشید
PDF آموزش هم اضافه شد
امیدوارم حال همگی خوب باشه
میدونم خیلیها این روش رو میدونن. اما واسه اونایی میگم که شاید این روش رو بلد نباشن
برای درست کردن Ambient Occlusion در Vray از VRayDirt هم استفاده میکنن اما یه خورده سخته! برنامه های دیگه هم واسه VRay هست که باید دانلود بشه(با مشکلات مخصوص به خودش) اما راحت ترین راه استفاده از Mental Ray خود مکس هست . که توضیحاتش رو میدم
مدل رو برای آموزش با یک رندر ضعیف گرفتم که بشه تاثیر کار رو بهتر دید.
بعد از اتمام رندر با VRay ......
ابتدا با زدن کلید F10 تنظیمات رندر رو از VRay به Mental Ray تغییر میذیم
بکگراند رو به سفید میکنیم
با زدن کلید Get Material متریال Mental Ray رو انتخاب میکنیم
دکمه جلوی Sufrace زده و Ambient/Reflective Occlusion رو انتخاب میکنیم
تنظیمات رو مطابق شکل انجام بدین
عدد جلوی Maxdistance در هر کاری بسته به نوع مقیاس متفاوته----- حتی تا 400 هم بالا میره!
دوباره با زدن کلید F10 به تنظیمات رندر میریم و متریال ساخته شده رو به وسیله کلیک و درگ به Material Overrideعمال میکنیم (مطابق شکل)
و تنظیمات کیفیت رندر
بعد از رندر که در یک چشم به هم زدن انجام میشه ما باید یه همچین عکسی داشته باشیم
در مرحله آخر ودر فتوشاپ رندر اصلی و رندر Ambient Occlusion رو مطابق شکل با هم ترکیب میکنم
و نتیجه... ( به انضمام VRay ZDepth )
امیدوارم براتون مفید بوده باشه . اگه ایرادی ، کاستی . .. هست به بزرگی خودتون ببخشید
PDF آموزش هم اضافه شد
پیوست ها
آخرین ویرایش: