سلام اقای M.n
وقت بخیر
من مشکلی نه با شما نه با هیچ کس دیگه ای ندارم تمام اعضای این سایت رو من 2 هفته هست که میشناسم بحث غرورم نیس من برای کمک اومدم کسی هم نیازی نداشت میرم ولی مشکل با شما ازونجایی شروع شد که بشما گفتم فلانی این جا مشکلش اینه علتشم اینه و وسلام ....و کارگاه بازی شما شروع شد..چرا رندر تست رزولوشنش 1500 هست !! شما برادر من ایرادم نمیتونید بگیرید من حتی قواعد دارم برای ایراد گرفتن دلیل و منطق که تا جایی که فرصت داشته باشم عنوان میکنم در هر کاری..الانم در مورد کارهای شما این اتفاق میفته که متوجه بشین چطور از کاری ایراد بگیرین..اینقدر صحبت شخص دیگه ای رو نکنید ایشون با تشکر جواب منو دادن.بازم تکرار میکنم هدف من کمک کردنه.. مجموعه ای که من مسیولش هستم با 3 دفتر در تهران و مشهد، 7 استاد و بیش از 500 کلاس در ماه بزرگترین مجموعه تخصصی آموزس مکس و وی ری در ایران هست ..تکرار میکنم بیش از 500 کلاس در ماه. طرف مقابل رو بشناسید بعد شروع به بحث کنید باهاش.حالا هم اشکالی نداره مسببی شد تا هم منو بشناسید و هم ایرادات کارتون رو بگم اصلاح کنید تا اکی بشه.
بدون قصد و غرض میگم و مثل بقیه، مفصل تر هست که اونم بر میگرده به کار خودتون
این ایرادات تکنیکی و غیر تکنیکی هستن.
ایرادات کار:
در پروژه های شما تعداد زیادی موارد عجیب و غیر واقعی دیده میشه که من اصلا تصمیم گرفتم به این 10 تا آیتم قواعد ایراد گیری خودم که چندین ساله روشم هست یک مورد به اسم ایرادات منطقی هم اضافه کنم.
ایرادات منطقی:وارد شدن تمام درخت ها در کار یا اصلا اینکه چطور دو تا درخت راست چسبیده به هم هستن
و یا رشد گیاه هایی که پیچک نیستن ولی در عین حال از نرده! در اومدن.
1 کادربندی: ok
2 زاویه دوربین: همیشه ارتفاع دوربین رو 170 بزارید( دید ناظر) . و برای داخلی 100
به اصطلاح من دید ناظر نشسته
اگر این حالت ها نباشه هر چند مباحث دیگه خوب کار بشه ولی چون به دید افراد آشنا نیس مصنوعی به نظر میرسه مسلما هیچ کسی ازین زاویه ای که شما دادین به ساختمان نگاه نمیکنه
3 تناسبات: درخت راست یکیش خیلی تنه بزرگی داره
یکیش کلا کوچیک شده و درخت چپ اصلا تا پایین برگ داره و ظاهرا تنه در نظر نگرفتین براش کلا توی تمام کاراتون درخت ها خیلی مصنوعی و 3dهستن
درخت های خوب رو از آرک مدل ها جدا کنید
4 مدلسازی :مدلسازی پنجره ها ایراد داره بعضی از پنجره های راست و بالا بین پنجره و دیوار خالی شده! بعضی پنجره مثل پنجره های راست فریم بازشو نداره بعضی پنجره های چپ اصلا داخل نرفته کنتراست رو در مدلسازی (بر جستگی و فرورفتگی و بازیهای حجم ) رعایت کنید بعدا بخاطر کنتراستی که در نور ایجاد میشه رندر رو قشنگ میکنه. همسایه راست و چپ رو یا مدل کنید یا طوری کامپوز کنید که مچ بشه با پروژتون کار شما همسایه چپ نداره که حتی پشت کار و آسمون در پشت نماتون دیده میشه و همسایه سمت راستم عکسه که اصلا تم نوری و رنگی متضاد با کار شما داره(همسایه سرد و کار شما گرم)
نرده ها توی کارتون دیتیل ندارن حتی نرده هایی بطول 5 متر بدون هیچ پایه ای!!
تحت هیچ شرایطی پرده پشت پنجره یادتون نره این رندر رندر غروبه.در غروب و زمانی که شما نور داخل رو روشن کردین محیط داخل دیده میشه پس باید طرح سقف و یکسری آبجکت های روی دیوار و پرده دیده بشه.جزییات داخل در رندر شب 3 حالت داره که خواستین بعدا یادآوری کنید توضیح بدم.
نظم دشمن یک رندر ریل هست شما 20 تا پنجره دارین 3 تا شو باز و نیم باز بزارین
در یکی از کاراتون که بعدا مفصل راجبش صحبت میکنم در زمستان شما پنجره باز کرده بودین.
در مورد پرده ها هم که گفتم یک شکل نباشن.
حتی در گیاه های رو نرده های راست هم تکرار وجود داره، میرور کنید و اسکیل و دیلیت بعضی از برگ ها تا تکرار بچشم نیاد.
5 متریال بزرگترین ایرادات رو در متریال میبینم
از پایین: آسفالت و پیاده روکاملا سیاه شده در صورتیکه تمام متریال های شما دیده میشه پس آسفالت هم باید دیده بشه.بلوک رو معمولا دو تا دو تا رنگ میکنن و یک بلوک نصفه ! هم توی کارتون دیده میشه
سنگ پایین فوق العاده displaceزیاده نمای چپ پایین تا بالا تکرار در لکه های متریالش دیده میشه سمت راست درب ورودی درز اضافی توی سنگ دیده میشه
gizmo uvw رو همیشه طوری تنظیم کنید که از پایین سنگ و تایل کامل متریال دیده بشه که در مورد ستون مقابل درب ورودی رعایت نشده
ظاهرا هیچ کاری رو متریالش termo wood انجام ندادین خام خام شده رفلکت غیر یکنواخت رو حتما در مورد متریال های نما رعایت کنید
رفلکت شیشه ها خیلی زیاده مثل روز شده که محیط داخل تیره تر از بیرونه و نور بازتاب میشه در صورتی که توی این کار غروب هست و نور های داخل روشن شده پس باید حدود 80 در صد داخل دیده بشه
هیچ منطقی روی اندازه های تایل سنگ راست نمیبینم تعجب میکنم چرا اینقدر برش های سنگ متفاوته
تکرار در بافت سنگ جلو هم دیده میشه حواستون باید جمع باشه این یک ایراد سطح پایین هست
یک پنجره راست فریم قهوه ای گرفته ربطی هم به طراحی نداره چون بقیه جاهایی که ترمو وود داره پنجره هاش روشنه
درز سنگ های چپ خیلی زیاده از فاصله 20 متری هم درز سنگ دیده میشه
نورپردازی: نورپردازی داخل رو کامل باید نشون بدین کارای دیگه تونم توی این قسمت ضعف دارن در یکی از کاراتون به انداره نور شمع هم داخل روشن نیست حتی لبه دیوار چسبیده به پنجره در رندر شب باید روشن بشه
در کار شما با توجه به آسمان باید تم آبی توی کار باشه که اینطوری نیس
7 رندر: اوکولوژن نداره کارتون کنج پنجره ها کاملا روشنه
رو vray dirt هم پیشنهاد میکنم در نما زیاد استفاده کنید
8 پست
motion blur نور ماشین ها
اگر موردی رو برای اولین بار میخواین کار کنید عکس واقعی ازش زیاد ببینید اگر خوب در اومد اکی نیومد حذفش کنید بهتره
با توجه به زاویه دوربین شما نور چراغ های جلو ماشین دیده میشه که زرد روشن یا یخی هست و عقب ماشین که نور قرمزه
. توی اینکار نور زرد روشن(نه این زرد شما) باید در یک مسیر صاف(چون در یک راسته خیابان هست) بلور بشه نه اینکه زرد و قرمز توی هم بلولن!
هم از فتوشاپ میشه استفاده کرد هم افتر که من فتوشاپ رو پیشنهاد میدم اگه دوستان بخوان سر فرصت خودم آموزش میدم اینو.
glow 3 تا نور جلوی ورودی خیلی مصنوعی هست باید opacity لایشو توی فتوشاپ کمتر میکردین و حتی گلو ها چپ و راسته.!
در کارهای دیگتونم مصنوعی هست
حتما حداقل از یک پرسوناژ استفاده کنید
بهتر بود ماشین ها متفاوت با رنگ های معمول در ایران باشه
blending modبا کار میکردین تا از پشت شیشه ها ی ماشین نماتون دیده بشه نه یک تصویر دیگه!.
9 دیتیل طراحی:مربوط به شما نیست..
9 دیتیل اجرایی:مربوط به شما نیست..
من برنامم این بود دو تا از کارتونو امشب و دو تا شو در شب های آینده بگم ولی بیشتر ازین فرصت ندارم ایشالا 3 تای دیگه رو بمرور توی این یک هفته راجبش صحبت میکنم.
این موارد رو در کارهای بعدیتون رعایت کنید.