8 اشتباهی که نباید در بازاریابی محتوایی مرتکب شوید

sahar.hg

New Member
هر کسب و کاری که تصمیم به رشد و بهبود عملکرد خود را دارد باید متوجه این نکته باشد که بازاریابی در این روند یک ضرورت است و به همین علت باید همیشه دنبال راهی برای درخشش کسب و کار خود در بازار رقابتی باشید.

طراحی یک استراتژی بازاریابی اولین کاری است که باید انجام دهید و هنگام طراحی آن باید همیشه توجه ویژه ای به محتوا داشته باشید.

تولید محتوای با کیفیت با توجه به جلوه های بصری که باید به آن اضافه شود و شبکه های اجتماعی که باید تغذیه و مدیریت شوند، کار چندان آسانی نیست. عناصری که باید به محتوا اضافه شوند اغلب فراموش می شوند و همین مسئله باعث عملکرد ضعیف کمپین خواهد شد.

و حالا نگاهی می کنیم به بعضی از رایج ترین اشتباهات بازاریابی محتوایی که باید از آنها اجتناب کرد

1. استفاده نکردن از محتوایی که از قبل دارید

حداقل 60 تا 70% محتوای B2B بلااستفاده می ماند

این مسئله هدر دادن زمان و انرژی است و به همین علت توصیه می شود که پیش از شروع نگاهی به محتواهای از پیش تولید شده بکنید تا ببینید کدام ها قابل استفاده هستند.

می توانید از ابزارهایی استفاده کنید که به شما کمک می کنند تا محتوای موردنظر را به فرم های دیگر رسانه ای تبدیل کنید.

تولید محتوا از پایه می تواند بسیار پرهزینه و زمانبر باشد. بازیافت محتواهای پیشین که مورد استفاده قرار نگرفته اند به شما کمک می کنند که در زمان و هزینه صرفه جویی کنید.

2. استفاده از محتوای بی کیفیت

بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو و تولید محتوای باکیفیت دو مقوله جدا هستند.

اگر محتوای شما فقط برای موتورهای جستجو مناسب است، تکلیف افرادی که قرار است محتوای شما را مطالعه کنند چه خواهد بود؟ مطمئنا آنها را در کمتر از چند ثانیه از دست می دهید.

این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است که محتوای مورداستفاده شما برای بازاریابی سرگرم کننده، خلاق، روان و به زبان محاوره نزدیک باشد تا به عمق وجود خوانندگان نفوذ کند.

این تنها راهی است که می توانید مطمئن باشید محتوای شما توسط خوانندگان به اشتراک گذاشته خواهد شد.

اولین چیزی که کاربران می بینند، عنوان محتوای شماست، به همین دلیل باید نوشتن عناوین جذاب و فریبنده را یاد بگیرید.

مقدمه محتوای شما باید به گونه ای باشد که بتواند بازدیدکنندگان را درگیر کند و کیفیت کلی محتوا باید درجه یک و عالی باشد

3. تولید محتوا برای مخاطب عام

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که بازاریابان محتوایی مرتکب آن می شوند، انتخاب جامعه هدف مخاطبان است. اگر مخاطب شما همه افراد جامعه باشند، اشتباهی که مرتکب خواهید شد تولید محتوا برای همه افراد این گروه است.

رمز موفقیت شما، تولید محتوا برای بخش مشخصی از مخاطبان با تمرکز بر ویژگی های آنها و با موضوعات بخش بندی شده است.

محتوا باید هر بار تنها به یک گروه خاص مربوط باشد چون این بهترین راهی است که با استفاده از آن می توانید مخاطبان هدف را بیشتر درگیر کنید.

هنگام تولید محتوا روی گروهی که محتوا برای آنها تولید می شود، تمرکز کنید تا آنها را به مشتریان ایده آل خود تبدیل کنید

4. عدم تولید محتوا و مسئولیت توزیع محتوای آنلاین

توزیع محتوای آنلابن برای دسترسی به مخاطبانی که کیلومترها از شما فاصله تنها کاری است که باید در عصر دیجیتال انجام دهید.

اشتباهی که بیشتر صاحبان کسب و کارهای مرتکب می شوند، تبلیغات در مجلات، روزنامه ها و یا ارسال نامه مستقیم برای دسترسی به مشتریان است.

استفاده از این روش ها نادرست است و در نهایت به ضرر شما خواهد بود

امروزه این امکان وجود دارد که ترافیک وبسایت خود را خریداری کنید، به دست بیاورید و یا مالک آن باشید. پرداخت هزینه برای خرید ترافیک نیاز به پول دارد

از سوی دیگر، به دست آوردن ترافیک نیاز به زمان دارد و زمان همان چیزی است که اغلب کسب و کارها ندارند

بنابراین بهترین گزینه، مالکیت بازدیدهاست که با تبدیل ترافیک خریداری شده و ترافیک به دست آمده به ترافیک تحت مالکیت شما در وبسایت حاصل می شود

5. عدم یادگیری از متخصصین و کارشناسان

حتی اگر به توانایی های خود در زمینه تولید محتوای بازاریابی مطمئن هستید اما به یاد داشته باشید که ایده های شما همیشه رضایت بخش و کافی نیستند

شما باید تاکتیک ها، نظرات و توصیه های کارشناسان دیگر را یاد بگیرید چون این اطلاعات می توانند به موفقیت محتوای شما کمک کنند.

همیشه قبل از شروع فعالیت در زمینه محتوا باید حواستان به کارشناسان برجسته در این حوزه و مطالبی باشد که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

6. عدم پاسخگویی به سوالات کاربران

یکی از مهمترین نکاتی که هنگام انتشار محتوا و فعالیت در تالارهای گفتگو باید همیشه به آن توجه داشته باشید، اهمیت پاسخگویی به سوالات مشتریان است.

به خاطر داشته باشید که قانون اصلی بازاریابی محتوایی، پاسخگویی به سوالاتی است که توسط مشتریان مطرح می شود

اگر در این مورد به خوبی عمل نکنید، استراتژی بازاریابی شما شکست خواهد خورد

تجربه نشان داده است که تولید محتوا برای پاسخگویی به سوالات و یا نگرانی های مشتریان اثربخشی بسیار بالایی خواهد داشت

با به کارگیری این شیوه و تولید محتوای متاثر از سوالات و بازخورد مشتریان فعلی به سوالات احتمالی مشتریان بالقوه نیز پاسخ داده خواهد شد

7. تولید محتوای صرفا تبلیغاتی فقط در شبکه های اجتماعی

یکی از مهمترین پلتفرم ها برای به اشتراک گذاری محتوا، شبکه اجتماعی است که می تواند تاثیر مثبتی در افزایش مخاطبان و بینندگان شما داشته باشد

اما آیا محتوای شما بیش از حد تبلیغاتی به نظر می رسد؟ اگر پاسخ مثبت است باید در آن تجدیدنظر کنید

محتوای تبلیغاتی صرف نمی تواند در جذب خوانندگان و به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی موثر باشد

همیشه سعی کنید محتوای کاربردی، عملی و طبیعی تولید کنید تا بازدیدکنندگان به خواندن و بازنشر آن در شبکه های اجتماعی تشویق شوند

8. عدم آزمایش

ناتوانی در آزمودن و کسب تجربه در زمینه تولید محتوا می تواند به ضرر استراتژی های بازاریابی شما باشد

کسب تجربه به شما کمک می کند تا محتوای شما از یک نوشته صرف تبدیل به یک محتوای بصری، جذاب و کاربردی برای جامعه هدف شود.

در صورتی که از بازاریابی محتوایی به درستی استفاده شود، یک استراتژی بسیار موثر است که می تواند نتایج طولانی مدت و ماندگاری داشته باشد به شرط آنکه از اشتباهاتی که به آن اشاره شد، اجتناب کنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا