4ضلعی یا 3ضلعی

amirghibi

Member
سلام
چند وقته یه سوال اساسی ذهنم رو مشغول کرده گفتم بیام برسم دیگه (از اونجایی که کسی به تابیک سوالات مایا سر نمیزنه:-?)

اول به این اموزش نگاه کنید
http://www.cgacademy.ir/tutorials/making_of_hookah_khan/
بعد به این یکی
http://www.cgacademy.ir/tutorials/making_of_deadpool/

خب حالا سوال
18.jpg
چرا تو اموزش اولی مدل هولاکو خان در نهایت تعداد زیادی مثلث داره(3 ضلعی)
ولی مدل ددبول

Body_mesh.jpg

کاملا با مربع (4 ضلعی )
ساخته شده
اصلا این کار واسه چیه ؟
هر کدوم از این مدل ها چه کاربرد هایی دارن؟
بهتره که مدل کاراکتر مثل کدومشون باشه اساسا با 3 ضلعی یا 4 ضلعی ؟
البته اینو میدونم که زیراش به 4 ضلعی نیاز داره
ولی خب بس مدل 3 ضلعی جی که خودش به 4 ضلعی تبدیلش میکنه ؟
تو رندر مایا ایا فرقی داره بین اضلاع؟
 

Hamed_8

Member
برای مدلسازی بازی باید 3 ظلعی باشن مدلها و برای انیمیشن 4 ظلعی ( هر فیس بالفطره 3 ظلعی هست فقط نرم افزار اون رو هاید و شو میکنه )
توی رندر هم اگه جای اج بد باشه موج می اندازه روی کارت ، توی انیمیشن همیشه از 4 ظلعی استفاده کن
 

amirghibi

Member
برای مدلسازی بازی باید 3 ظلعی باشن مدلها و برای انیمیشن 4 ظلعی ( هر فیس بالفطره 3 ظلعی هست فقط نرم افزار اون رو هاید و شو میکنه )
توی رندر هم اگه جای اج بد باشه موج می اندازه روی کارت ، توی انیمیشن همیشه از 4 ظلعی استفاده کن

اون هولا کو خان اولش با 4 ضلعی ساخته بعد در نهایت به 3 ضلعی تبدیل شده چه کار کرده اینطوری شده؟
کل مدل های بازی ها 3 ضلعی اند؟
یا فقط کاراکتراش؟
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
با اجازهی حامد جون که صاحب پاسخه
بله دوست عزیز اول 4 ضلعی میسارن بعد همه اضلاع رو توسط ابزارهای خاص هر نرم افزار سه ضلعی میکنن، دلیلش هم راستش من زیاد نمیدونم ولی به نظر من هم دارای لبه های بیشتری هستی تو کار برای ایجاد اضلاع بیشتر و هم تو بحث داینامیک کمک میکنه.

حق یارت
 

Mehran coyote

Well-Known Member
من یه مدت تو شرکت ساخت بازی کار کردم
ما مدل رو 4 ضلعی میزدیم بعد که مدل تو موتور گیم(یونیتی) ایمپورت میشد خود به خود به 3 ضلعی تبدیل میشد که بعضی موقه ها هم مشکل به هم میزد و پلی ها رو نابود میکرد
کلا فک کنم موتور بازی ها ترینگل بیس باشن
 

Hamed_8

Member
من یه مدت تو شرکت ساخت بازی کار کردم
ما مدل رو 4 ضلعی میزدیم بعد که مدل تو موتور گیم(یونیتی) ایمپورت میشد خود به خود به 3 ضلعی تبدیل میشد که بعضی موقه ها هم مشکل به هم میزد و پلی ها رو نابود میکرد
کلا فک کنم موتور بازی ها ترینگل بیس باشن

گفتم که همه ی فیس ها ذاتاً 3 ظلعی هستن فقط نرم افزار وسطی رو شو و هاید میکنه ، یونیتی هم اونها رو شو کرده و مایا اونها رو هاید میکنه
توی مایا از این آدرس میتونی 3 ظلعیشون کنی :
Mesh>Triangulate
و با گزینه ی بالائیش میتونی 3 ظلعی ها رو 4 ظلعی کنی

برای این توی بازی 3 ظلعیه که کالیژن ها رو بهتر محاصبه میکنه و دلیل دوم دستت باز تره برای لو پلی مدل کردن

توی مایا هم از این آدرس میتونی ظلع های هاید شده ی مدل رو ببینی:
Display>Polygon>Face Triangle
 

جدیدترین ارسال ها

بالا