افزونه 1 2004 Gitex؛ روزهاي طلايي آغاز شد

  • شروع کننده موضوع Mahmoodi
  • تاریخ شروع
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
بزرگترين نمايشگاه فناوري اطلاعات و ارتباطات در خاورميانه، جيتكس 2004 ديروز، سوم اكتبر (12 مهرماه) با حضور كشورهاي مختلف از سراسر دنيا كار خود را آغاز كرد.

به گزارش بخش خبر سايت اخبار فن آوري اطلاعات ايران، نمایشگاه جيتكس سال 2004 نسبت به سال گذشته از وسعت بيشتري برخوردار است و از جمله شركت‌كنندگان مي‌توان به سه كشور بلژيك، مالزي و آفريقاي جنوبي اشاره كرد كه براي اولين بار در اين نمايشگاه حضور يافته‌اند كه اين سه كشور در مجموع 24 شركت فعال در زمينه‌هاي دستگاه‌هاي بي‌سيم، مسايل ايمني نرم‌افزاري، نرم‌افزار ERP، كامپيوترهاي شخصي، سرويس‌هاي مخابراتي و سرويس‌هاي IT را در اين نمايشگاه حاضر كرده‌اند.
همچنين انگلستان امسال با 58 شركت كامپيوتري به جيتكس 2004 آمده كه نسبت به سال‌هاي گذشته رشد نشان مي‌دهد.
نمايشگاه جيتكس 2004 كه با حضور شيخ مكتوم آغاز به كار كرد، نزديك به 500 فروشگاه در قسمت Shopper خود جاي داده است كه با تاكيد بر تكنولوژي‌هاي نوين، سخت‌افزار، نرم‌افزارهاي آموزشي و بازي و تجهيزات تصاوير ديجيتالي يك روز قبل از آغاز نمايشگاه فعاليت خود را از سر گرفتند.
Shopper جيتكس 2004 در Airport Expo است كه با محل برگزاري نمايشگاه در مركز تجارت جهاني دوبي فاصله دارد.
سعيد خلفان، مدير عامل مركز تجارت جهاني دوبي پيش‌بيني كرده است گردش مالي Shopper جيتكس به 42 ميليون درهم برسد.

اما آنچه امسال در نمايشگاه جيتكس 2004 قابل توجه است، حضور 26 سازمان دولتي دوبي در غرفه دولت الكترونيكي نمايشگاه است كه نسبت به سال گذشته 150 درصد وسيع‌تر شده و بيش از هزار سرويس الكترونيكي در زمينه دولت الكترونيكي را به نمايش گذاشته است.
به گفته سالم‌الشهيد، مدير سرويس‌هاي الكترونيكي دولت الكترونيكي دوبي، سال گذشته تنها 600 سرويس الكترونيكي و اينترنتي براي بازديدكنندگان به معرفي نمايش گذاشته شد.
در ميان هزار سرويس، سرويس الكترونيكي دولت الكترونيكي كه در جيتكس 2004 به نمايش درآمده مي‌توان به پليس دوبي، دپارتمان اوقاف، شهرداري، طبيعي‌سازي و اقامت، حمل و نقل دوبي، هواپيمايي، دادگستري، اتاق تجارت و صنعت، وزارت كار، بهداشت، دفاع، توريسم، برق دوبي و مناطق آزاد اشاره كرد.
همچنين امسال بخش‌هايي مانند پرداخت الكترونيكي شغل الكترونيكي، كار الكترونيكي و كتابخانه الكترونيكي از جمله بخش‌هايي است كه پيش‌بيني مي‌شود مورد استقبال قرار گيرد.
علاوه بر كنفرانس‌ها و كارگاه‌هايي كه در حاشيه نمايشگاه جيتكس برگزار مي‌شود، امسال كنفرانس بين‌المللي تحقيقات و نوآوري همزمان با جيتكس برپا خواهد شد.
اين كنفرانس كه از امروز( 4 اکتبر) آغاز مي‌شود طي 2 روز كارگاهي درباره فوايد تكنولوژي و شيوه‌هاي آموزش با تاكيد بر آموزش افراد عامي خواهد داشت كه در كنار مباحث تحقيقاتي كنفرانس فرصتي براي دانش‌آموزان و دانشجويان فراهم خواهد كرد كه پروژه‌هاي IT خود را ارايه دهند.
در كنفرانس بين‌المللي تحقيقات و نوآوري كارشناسان و متخصصاني از شركت‌هايي چون IBM و Gartner به سخنراني خواهند پرداخت.
همچنين شركتي با نام شركت الكترونيك اعلام كرده است براي آشنايي بازديدكنندگان با شبكه اينترنت، كامپيوتر و دستگاه‌هاي الكترونيكي، تورهاي آموزشي طي 2روز، هر روز 2 ساعت در صبح و عصر برگزار مي‌كند كه شركت در اين تورآموزشی براي عموم آزاد است.
اما آنچه بيشتر از سال‌هاي گذشته در نمايشگاه جيتكس 2004 مورد توجه قرار گرفته فناوري‌هايي است كه امور زنان را در زندگي روزمره تعديل و تسهيل مي‌كند.
آمار نمايشگاه جيتكس سال گذشته نشان مي‌دهد 58 درصد زنان به وسايل الكترونيكي و 20 درصد به كامپيوترهاي لپ‌تاپ علاقه‌مند شده بودند به همين دليل امسال بخشي به محصولاتي مانند لپ‌تاپ‌ها، دوربين‌هاي اينترنتي، نرم‌افزارهاي ويژه و موبايل‌هاي ويژه زنان اختصاص يافته است.
ايران نيز امسال با 12 شركت به صورت متمركزبا 13 محصول نرم‌افزاري و شركت‌هاي مستقل براي دومين بار در جيتكس حضور يافته است كه آمار نشان مي‌دهد امسال رشد 73 درصدي تقاضا براي حضور در جيتكس 2004 داشته‌ايم قابل ذكر است پوشش خبري نمايشگاه جيتكس 2004به صورت online نيز امكان‌پذير است و خبرنگاران واحدهاي مختلف از 30 سپتامبر به ثبت‌نام براي پوشش خبري اين رويداد بزرگ IT اقدام كرده‌اند.


منبع فناوري اطلاعات ايران
 
M

Mahmoodi

کاربر مهمان
اره محمد جان بعضي موقع اگه ببينم خبره جالبي باشه مي ذارم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا