انیمیشن ساخته شده توسط آقای قالیجاری در مدیا آرشیو

Mohammadkhavari

New Member
با سلام خدمت تمامی دوستان عزیزم بالاخص حرفه ای ها در زمینه انمیشن و کاراکتر سه بعدی . . .
دوستان به احتمال زیاد تیزر تبلیغاتی که اخیر از تلویزیون پخش شده و برای شرکت شیبابا ساخته شده رو دیدید؟!!!
می خواستم اگر کسی می تونه تحلیل کنه که حرکت این انیمیشن چطور اینقدر نرم در اومده و آیا از کپچر موشن استفاده شده یا نه رو به میدون بیاره تا همه استفاده کنیم.

فیلم لینک است:

http://www.aparat.com/v/aT8QP

<
 
آخرین ویرایش:

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
اولا Mocap نمیتونه چنین حرکتی رو بهتون بده، بعد نمیدونم چرا انقدر انیمیت این تیزر برای شما چیز خاص جلوه داده شده. این همه انیمیشن خفن.
نه این که این کار بده‏هااااا، نه اتفاقا خیلی خوبه ولی نه در حدی که آدم بخواد ازش درس بگیره یا بگه چه کار خفنی. من به سازندش تبریک میگم.
اول این که چون کاراکتر تغریبا معلق و رو هوا قرار داره واسه شما خیلی نرم به نظر رسیده، بعد استفاده از جزیاتت نرم و flex مثل کلاه وریشی که کاراکتر داره و هم چنین لباس شبیه سازی شده.
و بعد با حرکات نرم دوربین و جزییات ریز flex دیگه شما انقدر حس نرمی بهتون دست میده وگرنه کار خاصی نکردن که نشه یا نفهمید.

در کل چون این تیز برای ژله ساخته شده باید جزییات نرم زیاد بهش داده میشده. کار هم به خوبی و زیبا در امده.
باز سوال خاصی بود در خدمتم
حق یارت
 

Mohammadkhavari

New Member
ممنونم واقعا و خیلی لطف کردی . . . جوابت رو کاملا از جونم می پذیرم اما واقعا دلیل داشت که این رو مطرح کردم، من یه کارکتر دارم و واقعا انیمیتش برام دردسر شده، انیمیتش باید تو این رنج باشه و من نمی تونم این رو در بیارم، چون کار من با 3Dsmax and AE و تو موشن گرافیک رو قسمت انیمیت تمرکز خاصی نکردم، الان کارکتر رو طراحی کردم اما تو 3 دی مکس با اینکه بونز گزاریش کامله اما اون حرکتی رو که باید کنه نداره و دائما بهم می ریزه نمی تونم اینقدر نرم انیمیتش کنم، شما راهنمائیم کن داداشم.
اگه بخوای کارکتر رو برات می فرستم. منظورم از گذاشتن این کلیپ فقط فهمیدن این بود که این فرد با چه نرم افزاری انیمیتش رو انجام داده؟ با واسط موشن بیلدر؟ یا خود مایا یا 3دی؟
من برای اولین بار که تو ایران افرادی رو اینجا می بینم که مهارت دارن و جوابگوئن. خیلی خوب . . . بسم الله . . . کمکم کن . . . ممنون میشم . . .
شماره ی تماسم رو هم برات پیغام خصوصی میزارم. دوست دارم بیشتر بدونم سر این کار که چه کار باید کنم واسه همچین انیمیتی؟!!!
 
آخرین ویرایش:

Mohammadkhavari

New Member
مشاهده پیوست 91388
بسیار خوب این هم عکس کارکتر . . .
نظرتون برام مهمه تو بهبودش و همچنین ازتون کمک می حوام که بتونم مثل بالا نرم حرکتش بدم . . .
به کلاه تیزر بالا دقت کردین؟ حس می کنم زیر کلاه از ماسکل استفاده شد . . . اما یقیین ندارم و همچنین کمی مشکوک به خاصیت Cloth . . .

http://vne.bigteo.net/img/35fd567065af.jpg
 
آخرین ویرایش:

Mohammadkhavari

New Member
میشه بگید چطورباید بونز یا بیپد بزارم که اینقدر نرم حرکت کنه؟!!!! دوستان هنوز منتظرم . . .
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام رفیق
این روز ها هم یه سری کارم سرم ریخته هم احوال خوبی ندارم. بی حوصله ام، شرمنده رفیق

ببین عزیز در مورد bone گذاری یا مون character rig باید بگم یکی از پیچیده ترین مراحل یه انیمیشن هستش، اصلا نمیشه تو این پست ها و بصورت نوشتاری آموزش داد و یا ...

شما فقط و فقط باید بری سراغ آموزشی های مورد نظر، حالا نمیدنم شما مکس میخوای کار کنی یا مایا، بگو تا من یا دوستان آموزشی های خوب رو بهت معرفی کنیم رفیق.

ببین عزیز MB ابزارهای خیلی زیاد و خوبی داره برای انیمیت ولی نمیشه برای انیمیت‏های فانتزی ازش استفاده کرد، MB بیشتر برای ترکیب کلیپ‏های Mocap ایجاد شده مخصوص مایا ولی بعد ها ابزارهای هم برای انیمیت های free و دستی هم توش قرار داده شد ولی را دست نیست برای این کار.

base نرم‏افزار هم اصلا مهم نیست، تو بلندر باشه یا XSI یا مکس و مایا همیچ کدوم فرقی نمیکنه، همه میتونن این نوع انیمیت رو بهت بدن. میگم انیمیت 90 الی 95% مرتبط به هنر انیماتوره.

من نمیدونم اصلاعات شما در مورد ریگ و انیمیت در چه حد هست ولی این رو ، رو رایت بهت بگم عزیز، این دو مبحث ، مبحثی نیستن که بشه حتی دو ماه به جایی رسید که یه چیز جالب و چشم گرد کن از توش در اورد.

در مورد کاراکتر : دستش مخصوصا انگشت‏هاش مشکل داره عزیز، بهترش کن، چون یه کاراکتر خوب میتونه یه انیمیت رو بهتر و زیباتر نشون بده.

حق یارت
 
آخرین ویرایش:

Mohammadkhavari

New Member
خیلی ممنونم که با اینکه مشکلات خاص خودت رو داری باز هم با حوصله ی تمام میشینی و می نویسی . . . بابت راهنمائیت ممنون و همچنین درباره ی کارکتر و انگشتاش خیلی لطف کردی تذکر لازم رو دادی.
bubo جان من تو انیمیت و ریگ دست دارم نه بصورت حرفه ای . . . من سوالم همین هست که بین ریگینگ و انیمیت در مایا و 3ds max کدوم کم دردسر تره . . . آخه این 3dmax واقعا موقع انیمیت کردن بعضی اوقات آدم رو کلافه می کنه . . . اینقدر که ورتکساش بعضی اوقات بهم می ریزن . . . منتظر راهنمائیت هستم اما bubo عزیزم سر وقت و حوصله نمی خوام واقعا مورد آزار باشی با سوالام .. .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا