…اموزش ساخت مُهر گارانتی

به نام خدا
در این مقاله می خواهیم شما را با طرز ساخت مهر گارانتی اشنا کنیم.
حتما تا به حال کارت های گارانتی را که مهری زرد رنگ بر روی ان قرار داده اند دیده اید.در این مقاله می خواهیم شما را با طرز ساخت این مهر ها در چند مرحله ساده و با استفاده از شیپ ها(shape)در فتوشاپ اشنا کنیم.
پس با ما همراه باشید.

ابتدا به کار نهایی نگاهی می اندازیم



ابتدا سندی با رنگ زمینه سفید و اندازه دلخواه را در فتوشاپ باز کنید.
در این مقاله ما می خواهیم که از شیپ ها استفاده کنیم.پس اگر از نسخه cs3 فتوشاپ یا قدیمی تر از ان را استفاده می کنید.باید مجموعه شیپی را از اینجا دانلود کنید و به پلاگین های نرم افزار خود اضافه کنید.
در غیر اینصورت شما این مجموعه را در قسمت shapeها خواهید داشت.

مرحله دوم
از قسمت ابزار elipsزیر ابزارcustom shapeرا انتخاب کنید تا نوار ابزار اختیاری ان فعال شود.حال از قسمتshapeشیپی به نام sealخواهید داشت انرا انتخاب کنید.با استفاده از پالت رنگ،رنگی زرد و پر رنگ را انتخاب کرده و روی مرکز صفحه کلیک کنید.حال کلید های altو shiftرا همزمان فشار داده و به اندازه دلخواه ان را روی صفحه رسم کنید.
توجه:نگه داشتن کلید هایaltوshiftبه طور همزمان و رسم شکل مورد نظر در صفحه با توجه به ابزار انتخابی شما به صورت مربع کامل یا دایره کامل و یا….خواهد بود.
حال باید تصویری به شکل زیر داشته باشید.



مرحله سوم
یک لایه به لایه ها اضافه کنید و در ان با استفاده از ابزار elips toolدایره ای با اندازه متوسط نسبت به شیپ خود رسم کنید تا به شکل زیر در اید.



ابزار textرا انتخاب کرده و نزدیک elips toolببرید تا نشانگرموس تغییر شکل دهد و بر روی ان کلیک کنید تا فعال شده و بتوانید بر روی ان نوشته خود را قرار دهید.
حال متن مورد نظر خود را نوشته و با استفاده از تنظیمات پاراگراف و با ابزارfree transformانرا به بالای قسمت مورد نظر ببرید.


حال از لایه متن یک کپی (duplicateساخته و نام انرا به دلخواه تغییر دهید و با استفاده از دستور vertical انرا در قسمتی مناسب جایگذاری کنید.


توجه:دقت کنید که رنگ نوشته شما باید سفید باشد.

حال ابزار مارکی دایره ای را برداشته و دایره ای بزرگتر از نوشته ها در لایه ای جدید ایجاد کرده و با استفاده از سطل رنگ انرا کاملا با رنگ مشکی پر کنید.

توجه:در این قسمت از دستور color overlayنیز می توانید استفاده کنید.




حال لایه ای را که با استفاده از سطل رنگ پر کرده اید فعال کرده و با با استفاده دوباره از ابزار مارکی دایره ای،دایره ای کوچکتر از نوشته ها ایجاد کرده و از روی صفحه کلید دکمه deleteرا بفشارید تا قسمت مورد نظر از لایه حذف شود.



حال ما به شکل نهایی رسیده ایم.هنوز شکل ساخته شده ی ما جای کار دارد و شما می توانید مقاله های قبلی همین سایت را مطالعه کرده و زیبایی بیشتری به کار خود دهید.


نویسنده:مرتضی بهادران








منبع:
http://www.softlearner.com/seal/#more-476
 

جدیدترین ارسال ها

بالا