persian-pelast
Member
![Google-Play-786x305-728x305.jpg](http://parsish.com/uploads/2014/04/Google-Play-786x305-728x305.jpg)
[h=1][/h]جهان وارد عصر موبایل شده است و صنعت اپ سازی در نتیجه آن ظهور انفجارگونه داشته است. این صنعت ارزش ۵۳ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۲ داشته و پیش بینی می شود رشد آن در سال ۲۰۱۶ به مرز ۱۴۳ میلیارد دلار برسد. این اعداد و ارقام هر کسی را ترقیب می کند تا تکه ای از این سفره گسترده شده را بردارد و به دنبال سهم خود در بازار دیجیتال بگردد. اما تنها برخی توسعه دهدگان اپ موبایل برای چنین بازاری مسلح و قدرتمند هستند.
در یک استور هر برنامه و اپ، در واقع قطره ای است از یک دریای بیکران، پس اگر شما بدنبال آن هستید تا کسب و کار خود را برجسته سازید و شانس ایجاد یک پایگاه کاربرپسند و سودآور را برای خود فراهم سازید، بهتر است برخی موارد، قبل از هر اقدام به ورود به صنعت توسعه اپ را بدانید:
۱- تقلید و کپی برداری:
اگر محصول شما چیز خوبی باشد، قطعا عده ای هستند که از شما کپی کنند که هر چه توانایی شما و استقبال از اپ بیشتر باشد احتمالا کپی برداری بیشتر خواهد بود. این یک خصیصه از صنعت است و اولین چیزی است که شما باید بعنوان یک توسعه دهنده اپ موبایل آن را بدانید.
اگر شما می دانید که دارای یک محصول قوی و عالی و پرکاربرد هستید، نمایش و عرضه قوی مهمترین فاکتور پیش روی شماست (تبلیغ و نمایش حرفه ای محصول) تا بتوانید آن اپ را به نام خود ثبت و جاودانه کنید. این نمایش بهتر همچنین کمک می کند تا شما در برابر مقلدان و یا کسانی که اپی مشابه را عرضه می کنند سرتر ظاهر شوید و در آمارهای فروش رتبه بهتری کسب کنید و کاربران بیشتری را جذب خود کنید.با داشتن کاربران فعال تر، اپ شما با قدرت و ریشه دوانی بیشتر در استورها رشد می کند. مضاعف اینکه، بسیاری از این کاربران به کاربرانی که برای آثار شما پول پرداخت می کنند، تبدیل می شوند که خود به معنای درآمد بیشتر است.
۲- عقب ماندن از رقبا بسیار آسان رخ می دهد:
یکی از بزرگترین چالش های پیش روی توسعه دهدگان اپ موبایل پیدا کردن نیازهای کاربران است بطوریکه بتواند آنها را جذب به برنامه ی توسعه دهنده کند و با وجود بیش از یک میلیون اپ در هر یک از استورهای اپل و گوگل، هر روز داشتن کاربران سازمان یافته سخت و سخت تر می شود.
برای غلبه بر چنین معضلی شما باید بر روی زمان، برنامه ریزی داشته باشید، و سعی کنید از تکنیک های بهینه سازی اپ استورها بهره بگیرید. نام و آیکون اپ تاثیر بالایی دارد از طرفی توصیف و بیان ویژگی های نرم افزار و همچنین نمایش تصاویری از برنامه می تواند کاربران را به خرید اپ ترقیب کند. تمام این موارد نیاز به دقت و حرفه ای کاری بالایی دارند تا نتیجه بهتری حاصل شود.
سعی کنید بر زمان و پول سرمایه گذاری نمایید تا بتوانید قبل از هر دانلودی اقدام به ارائه یک محصول منحصربفرد نمایید و با اینکار کاربران را جذب خود و برنامه تان نمایید.