۲۱ تکنیک آسان برای افزایش سرعت سایت وردپرس

darkoob.co

New Member
سرعت سایت به یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی در موتورهای جستجو تبدیل شده است. به همین دلیل،‌ افزایش سرعت سایت وردپرس از اهمیت زیادی برخوردار است. علاوه بر این،‌ بر اساس مطالعات انجام شده روی تجربه کاربری، همه کاربران فضای آنلاین وب سایت‌های سریع را به وب سایت‌های کند ترجیح می‌دهند.
در این مقاله ۲۴ راه آسان برای افزایش سرعت سایت به شما پیشنهاد می‌کنیم که می‌توانید با انجام این کارها،‌ سرعت وب سایت وردپرسی خود را افزایش دهید.

چرا باید سرعت وردپرس را افزایش دهیم؟​

به عنوان یک کاربر، وقتی وب‌ سایت‌های جدید را بررسی می‌کنیم، هیچ چیز مانند یک صفحه وب کند باعث نمی‌شود دکمه «بازگشت» را انتخاب کنیم. عملکرد سایت تا حد زیادی بر تجربه کاربر تأثیر می‌گذارد و تا حد زیادی نحوه قضاوت بازدیدکنندگان را در مورد کیفیت یک تجارت آنلاین شکل می‌دهد.
طبق گفته گوگل:
وب سایت شما باید در دو ثانیه یا کمتر بارگیری شود. در غیر این صورت، بازدیدکنندگان علاقه خود را نسبت به برند شما از دست خواهند داد.
عملکرد صفحه نیز یک عامل رتبه بندی است که توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل استفاده می‌شود. هرچه سایت شما سریع تر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که در بالای SERP به یک نقطه مطلوب برسید.

۲۴ اقدام استراتژیک برای افزایش سرعت سایت وردپرسی​

۱. تست‌های عملکرد را اجرا کنید.​

ابتدا، بیایید بفهمیم که سایت شما از نظر عملکرد در کجا قرار دارد. هیچ معیار جامعی وجود ندارد که این را خلاصه کند، زیرا عملکرد سایت بر اساس منطقه جغرافیایی هر بازدیدکننده، قدرت اتصال به اینترنت و اینکه آیا سایت شما توسط مرورگر آنها ذخیره شده است یا نه، متفاوت است.
برای به دست آوردن بهترین برآورد از وضعیت موجود، سایت خود را با یک ابزار سنجش عملکرد رایگان مانند website.grader آزمایش کنید.

۲. یک ارائه دهنده‌ هاست قابل اعتماد انتخاب کنید.​

انتخاب میزبانی وب با کیفیت، پایه و اساس یک سایت وردپرس سریع است. ضروری است که هم یک ارائه دهنده‌ هاست و هم طرحی را انتخاب کنید که نیازهای پهنای باند و عملکرد شما را برآورده کند.
اکثر ارائه دهندگان هاست سرویس هاست اشتراکی تحت عنوان هاست وردپرس دارند. این هاست به شکل ویژه برای سیستم مدیریت محتوا وردپرس بهینه شده است و بهترین انتخاب برای وب سایت‌های طراحی شده با وردپرس است.
پارس پک، وب‌رمز و لیموهاست از بهترین ارائه دهندگان هاست وردپرس در ایران هستند. (با توجه به تجربه شخصی خودم و همکارانم)

۳. همه چیز را به روز کنید.​

اگر مدیر یک سایت وردپرسی هستید، خوب است بدانید که به‌ روز رسانی‌ها بخش مهمی از اداره کردن یک وب سایت است. هسته وردپرس، تم‌ها و پلاگین‌ها همه باید به روز شوند تا به سایت شما کمک کنند تا به شکلی کارآمدتر اجرا شوند.

۴. از آخرین نسخه PHP استفاده کنید.​

پی اچ پی زبان برنامه نویسی است که تمام وب سایت‌های وردپرسی را قدرت می‌دهد. این یک زبان سمت سرور است، به این معنی که فایل‌های آن در وب سروری که سایت شما را میزبانی می‌کند، ذخیره و اجرا می‌شود. مانند تم‌ها و پلاگین‌ها، PHP نیز به روز رسانی‌های گاه به گاه را برای اجرای کارآمدتر منتشر می‌کند که به نوبه خود به بارگذاری سریع تر صفحات شما کمک می‌کند.

۵. پلاگین‌های استفاده نشده را حذف کنید.​

وقتی صحبت از افزونه‌های وردپرس می‌شود، کیفیت بهتر از کمیت است. از آنجایی که هر افزونه مانند یک نرم افزار کوچک در وب سایت شما است، اجرای بیش از حد در یک زمان می‌تواند بر زمان بارگذاری سایت شما تأثیر منفی بگذارد.

۶. فقط پلاگین‌های با کیفیت بالا نصب کنید.​

اکنون که با جدا کردن پلاگین‌های غیرضروری خود، از وضعیت سایت خود مراقبت کرده‌اید، مطمئن شوید که افزونه‌هایی که در سایت خود نگه می‌دارید با کیفیت هستند. بهترین افزونه‌های وردپرس به گونه‌ای کدگذاری شده‌اند که منابع سرور مورد نیاز خود را تنها در مواقعی که نیاز دارند، مصرف می‌کنند.

۷. از یک تم سبک استفاده کنید.​

مانند افزونه‌ها، قالب وردپرس فعال شما ممکن است بار غیرضروری را روی سرور وب شما وارد کند. تم‌هایی که مملو از تصاویر و جلوه‌های باکیفیت هستند ممکن است جالب به نظر برسند، اما هزینه ای دارند.

۸. تصاویر را بهینه کنید.​

تصاویر بزرگ یکی دیگر از مقصران رایج وب سایت‌های وردپرس کند هستند. برای افزایش بیشتر عملکرد سایت خود، اندازه فایل‌های تصویری خود را تا حد امکان کاهش دهید بدون اینکه کیفیت را کاهش دهید.

۹. سعی کنید برای محتوای خود از Lazy Loading استفاده کنید.​

اگر سایت شما دارای تصاویر زیادی است، می‌توانید بارگذاری تنبل را نیز اجرا کنید.

۱۰. ویدیوها را روی سرور خود میزبانی نکنید.​

ویدئوها یکی از حجیم ترین منابع هستند. آنها فضا را مصرف می‌کنند و می‌توانند در هنگام بارگذاری، صفحه شما را تا حد زیادی کند و آهسته کنند. ذخیره حتی یک ویدیو در سرور شما می‌تواند به عملکرد سایت شما آسیب برساند. به جای قرار دادن ویدیوها در کتابخانه رسانه خود، از یک سرویس میزبانی ویدیوی شخص ثالث مانند YouTube،Vimeoیا Wistia یا آپارات استفاده کنید.

۱۱. اندازه فایل‌های CSS و جاوا اسکریپت را کاهش دهید.​

جاوا اسکریپت و CSS برای سایت شما ضروری هستند. آنها صفحات شما را فراتر از صفحات HTML ساده ارتقا می‌دهند. برای انجام این کار، از یک افزونه رایگان وردپرس مانند Autoptimize استفاده کنید که فایل‌های CSS و جاوا اسکریپت شما را اسکن می‌کند، کدهای غیرضروری (مانند فضاها و نظرات) را حذف می‌کند و فایل‌ها را به اندازه‌ای کوچک می‌کند که بدون تاخیر بارگذاری شوند.

۱۲. افزونه کش وردپرس را نصب کنید.​

اغلب، مسائل مربوط به عملکرد وردپرس را می‌توان با روشی که وردپرس صفحات وب را در سمت سرور جمع می‌کند، بررسی کرد. هر بار که یک بازدیدکننده یک صفحه وب را از یک سایت غیر کش درخواست می‌کند، PHP روی سرور وردپرس شما باید تمام محتوای مربوطه را از پایگاه داده وردپرس شما بازیابی کند، آن را در یک فایل HTML جمع آوری کند و آن فایل را برای مخاطب ارسال کند.
۲ افزونه‌ کش محبوب وردپرس عبارتند از:

۱۳. طراحی و محتوای صفحه خود را ساده کنید.​

در اینجا نکته ای وجود دارد که برای هر وب سایتی کاربرد دارد: اگر می‌خواهید زمان بارگذاری را کاهش دهید، محتوای کمتری برای بارگیری مرورگرها ارائه دهید. به عبارت دیگر، طرح‌های خود را ساده کنید.

۱۴. پایگاه داده وردپرس خود را مرتب کنید.​

اگر مدت زیادی است که سایت وردپرسی خود را دارید، به احتمال زیاد فایل‌های قدیمی‌ و استفاده نشده را در پایگاه داده خود جمع آوری کرده اید. افزونه‌هایی مانند WP Optimize و Advanced Database Cleaner فایل‌های شما را ممیزی می‌کنند و هرگونه موارد غیرضروری را حذف می‌کنند. این یک جایگزین بسیار سریع تر و ایمن تر برای حذف فایل‌ها از سرور است.

۱۵. بازبینی پست‌ها را محدود یا غیرفعال کنید.​

هر زمان که یک پست وردپرس را ذخیره می‌کنید، وردپرس به‌جای حذف نسخه قبلی، به‌طور خودکار یک نسخه از ویرایش شما ایجاد می‌کند و آن را در پایگاه داده شما ذخیره می‌کند. این به شما امکان می‌دهد در صورت نیاز به هر نسخه قبلی پست خود برگردید.

۱۶. از تغییر مسیر یا ریدایرکت اجتناب کنید.​

هنگامی‌ که این اتفاق می‌افتد، بهترین راه برای جلوگیری از خطاهای 404، اجرای تغییر مسیرهای دائمی‌ است. اما با این حال، سعی کنید تعداد تغییر مسیرها را در سایت وردپرسی خود محدود کنید. هر یک از ریدایرکت‌ها کمی‌ زمان بارگذاری بیشتر را اضافه می‌کند.

۱۷. پینگ بک و ترک بک را خاموش کنید.​

پینگ بک و ترک بک دو فناوری وردپرس هستند که وقتی به وب سایت‌های خارجی در محتوای سایت خود لینک می‌دهید، به آنها هشدار می‌دهند. به عنوان مثال، اگر پست وبلاگ شما حاوی پیوندی به Example.com باشد، می‌توانید وردپرس را طوری پیکربندی کنید که به صاحبان Example.com اطلاع دهد که به وب سایت آنها پیوند داده اید.

۱۸. از CDN استفاده کنید.​

یکی دیگر از دلایل رایج عملکرد ضعیف، فاصله در دنیای واقعی است. صفحات شما تمایل دارند در دستگاه‌هایی بارگیری شوند که از مکان فیزیکی وب سرور شما دورتر هستند.
این به طور خاص بر کاربران بین المللی و کاربران در مناطق دور افتاده تأثیر می‌گذارد. خوشبختانه، می‌توانید این تأثیر را با یک شبکه تحویل محتوا یا به اختصار CDN کاهش دهید.

۱۹. فایل‌ها را با GZIP فشرده کنید.​

یک روش فشرده سازی بدون ضرر است که به طور گسترده برای ارسال فایل‌ها از طریق اینترنت استفاده می‌شود. GZIP می‌تواند اندازه فایل‌ها را تا 70% کاهش دهد و فایل‌ها را در زمان بسیار کمتر و با قدرت محاسباتی کمتر نسبت به سایر روش‌های فشرده سازی، فشرده می‌کند.
اگر وب سایت شما بر روی یک سرور آپاچی میزبانی می‌شود، می‌توانید فشرده سازی GZIP را به صورت دستی با افزودن کد (به دلیل محدودیت کاراکتر در کامنت اول قرار دادم) به فایل htaccess. خود فعال کنید.

۲۰.اسکریپت‌های خارجی را محدود کنید.​

اسکریپت‌های خارجی فایل‌های کدی هستند که وب سایت شما از آنها استفاده می‌کند، اما در وب سرور خود ذخیره نمی‌شوند. این نوع اسکریپت‌ها با ابزارها و افزونه‌های تجزیه و تحلیل شخص ثالث مانند Google Analytics و Crazy Egg، شبکه‌های تبلیغاتی مانند Google AdSense و جاسازی‌های رسانه‌های اجتماعی مانند «برای توییت کلیک کنید» رایج هستند.

۲۱. قربانی hotlinking نشوید.​

بسیاری از این نکات شامل ایجاد تغییرات در وب سایت برای بهینه سازی عملکرد وردپرس است. با این حال، در Hotlinking، شخص دیگری مقصر است.
هات لینک زمانی است که یک وب سایت از منبعی استفاده می‌کند که در وب سایت دیگری میزبانی شده است. وقتی سایت دیگری منبع شما را لینک می‌کند، آن‌ها آن را در وب‌ سایت خود بدون هزینه‌های پولی یا عملکرد میزبانی محتوا نمایش می‌دهند.

جمع بندی​

مانند بسیاری از جنبه‌های اجرای یک وب سایت وردپرس، بهینه سازی سرعت نیز جزو مسئولیت‌های مهم شماست. خوشبختانه، چندین استراتژی وجود دارد که می‌توانید برای بهینه‌ سازی زمان بارگذاری سایت وردپرسی خود و ارائه رضایت‌ بخش‌ ترین و سریع‌ ترین تجربه کاربری پیاده‌ سازی کنید.
ارزش این را دارد که کمی‌ از زمان خود را صرف صرفه جویی در وقت بازدیدکنندگان خود کنید. بنابراین،‌وقت را هدر نکنید و از این راه حل‌ها برای افزایش سرعت سایت وردپرس استفاده کنید.

منبع: webramz.com
 

darkoob.co

New Member
<IfModule mod_deflate.c>
AddOutputFilterByType DEFLATE application/javascript
AddOutputFilterByType DEFLATE application/rss+xml
AddOutputFilterByType DEFLATE application/vnd.ms-fontobject
AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-font
AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-font-opentype
AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-font-otf
AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-font-truetype
AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-font-ttf
AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-javascript
AddOutputFilterByType DEFLATE application/xhtml+xml
AddOutputFilterByType DEFLATE application/xml
AddOutputFilterByType DEFLATE font/opentype
AddOutputFilterByType DEFLATE font/otf
AddOutputFilterByType DEFLATE font/ttf
AddOutputFilterByType DEFLATE image/svg+xml
AddOutputFilterByType DEFLATE image/x-icon
AddOutputFilterByType DEFLATE text/css
AddOutputFilterByType DEFLATE text/html
AddOutputFilterByType DEFLATE text/javascript
AddOutputFilterByType DEFLATE text/plain
AddOutputFilterByType DEFLATE text/xml
</IfModule>
 

جدیدترین ارسال ها

بالا